Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Náhrady při dodání špatného zboží

Hajhulak
verified
rating uzivatele
27. 2. 2015 19:14:00
Dobrý den,
řeším nyní takovou pikantnost, bohužel zákazníkovi jsme naši vinou zaslali jiný produkt než si objednal. Vždy takové problémy řešíme individuálně a snažíme se chybu na naše náklady napravit. Nyní na nás ale zákazník pro svou naštvanost řval do telefonu a požaduje následující:
Souhrn nákladů:
  • Poštovné 41 Kč, obálka 8 Kč, doprava na poštu z místa bydliště (obec xxxxx, 6 km) a zpět - celkem 12 km á 5,90 Kč (2,20 Kč / km PHM, 3,70 Kč / km amortizace vozidla) = 71 Kč
  • Zařizováním celé záležitosti jsem strávil cca 1,5 hodiny, včetně jízdy, čekání na poště, telefonátu a administrativy tohoto mailu. Kdybych Vám účtoval svou standardní hodinovou taxu, tak byste se nedoplatili, jako výraz dobré vůle mi postačí poukázání 100 Kč za ušlý zisk způsobený chybou vašeho eshopu.
  • Celkem tedy žádám o proplacení částky 220 Kč jako náhradu ušlého zisku a přímých výdajů spojených s vrácením zboží.
  • Pokud by má žádost nebyla kladně vyřízena, jsem připraven celou věc předat k šetření České obchodní inspekci. Jde mi především o princip, kdy by eshop měl uznat svou chybu a pokrýt náklady s ní spojené.
Samozřejmě se nijak nebráním nákladům na zaslání zboží k nám a uznání naší chyby která je evidentní, ale ze zbytku požadavků mi přijde že se snaží zneužít naši chybu ve svůj prospěch.
Má otázka zní: Má nárok na proplacení ušlého zisku ikdyž dodání špatného zboží nemá žádnou souvislost s jeho prac. činností a nezpůsobila mu žádnou pracovní neschopnost?
Dodací i fakturační adresa je dle google maps vzdálena cca 100m od pošty ale trvalé bydliště má zřejmě jinde. Je má povinnost v tomto případě proplácet požadované náklady na dopravu na poštu ikdyž nepochybuji že to posílal ze zaměstnání (dodací adresy)?
Fakt mě někteří zákazníci dokáži pobavit co sesmolí
Děkuji za názory a relevantní odpovědi.
27. 2. 2015 19:14:00
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094674
Ohneta
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
27. 2. 2015 19:22:36
No podle mě by musel tu náhradu ušlého zisku prokázat, to bych mu neplatil.
27. 2. 2015 19:22:36
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094673
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
27. 2. 2015 19:28:45
A navíc by s tím musel k soudu, ČOI v tomhle rozhodnout nemůže.
27. 2. 2015 19:28:45
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094672
Ma narok na nahradu nezbytnych nakladu proto, aby vec vratil a byla mu dodana nova. Ten usly zisk si myslim ze ne, protoze dle judikatu pro nahradu usleho zisku je treba ten usly zisk realne pokazat a nelze vychazet jen z hypoteticke ztraty, nebo hodnoty lidskeho casu. Musel by prokazat, ze tim vyrizovanim dane veci treba prisel o zakazku nebo tak.
27. 2. 2015 19:30:37
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094671
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 2. 2015 20:04:45
Bez dalších diskuzí mu ty dvě stovky pošli, buď milý do telefonu a doufej, že už u tebe nikdy nenakoupí.
Je to prototyp notorického, vyšinutého problémisty, který si bude pořád něco vymýšlet. Tyhle lidi jsou ekologická zátěž planety a podle corporátní statistiky se začínají množit.
Včera jsem řešil reklamaci, kdy vyšinutý magor reklamoval nefunkčnost komponenty, kterou v zařízení nikdy neměl. Už se to táhne týden a pořád nemá dost.
27. 2. 2015 20:04:45
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094670
logistik
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 2. 2015 20:20:46
moje rada: napiš mu, že účetně lze vrátit pouze to, na co ti naskenuje doklad, tzn. poštovné + obálka. Na zbytek mu dej poukázku na další nákup.
27. 2. 2015 20:20:46
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094669
Hajhulak
verified
rating uzivatele
27. 2. 2015 20:53:23
Díky za rady, a jak je to s tím benzínem v druhé části dotazu? Nezbytný náklad na dopravu by byl vlak nebo bus, který by v tomto případě pár Kč, je možné to aplikovat? A je to vůbec oprávněné když má poštu za rohem od dodací i fakturační adresy...
nejde mi o to jestli budu o dvě stovky chudší, ale i navzdory chybě na naší straně mě překvapuje jak suverénně si někdo dokáže spočítat co mu dlužíme a v případě nesplnění jeho požadavků ještě vyhrožovat... Kdyby byl někde kousek od nás, tak mu to jedu vrátit i osobně :)
27. 2. 2015 20:53:23
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094668
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
27. 2. 2015 20:55:32
Osobně bych mu ty prachy poslal, ale napsal bych mu k tomu, že ačkoliv si myslí, že je práva znalý, mílí se a píše nesmysly. A že můj čas je drahý a nehodlám s tím ztrácet čas. Případnou příští objednávku byl 3x překontroloval.
27. 2. 2015 20:55:32
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094667
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 2. 2015 21:17:14
Pouštíte se do boje, který nemůžete vyhrát. Už teď vám otrávil hodiny života a on nepřestane, dokud nebude mít pocit, že vyhrál. Tyhle magory řeším obden. Nemá cenu stím diskutovat.
Bude ti škodit, žalovat, obtěžovat, vrátí ti zboží nebo bude stále dokola reklamovat.
Nech ho vyhrát, nech ho ať ti do telefonu odvypráví svoje kydy a vlastní dobrotě, o tom, že je vlastně hodný a pomáhá ti v podnikání.....
27. 2. 2015 21:17:14
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094666
si uvědomte že kdyby byl špatný na plíce musel by jste mu proplatit i kyslík v přístroji....jo...nebyl náhodou někde cestou na WC... 5 kaček dobrejch pro něj...uhraďte mu náklady nezbytné a to je poštovní...kdyby měl náhodou rýmu ještě nezapomeňte na kapesníčky......lidi jsou fakt hovada....víc bych asi neřešila a klidně ať to pošle kam chce.
27. 2. 2015 21:21:39
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094665
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 2. 2015 21:33:14
Ještě je otázka, jestli to není tuplovaný magor. Takový při pokusu o smírné řešení couvnou a začnou stupňovat požadavky. To pak posláním do pr****, už nic neztratíš.
27. 2. 2015 21:33:14
https://webtrh.cz/diskuse/nahrady-pri-dodani-spatneho-zbozi/#reply1094664
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit