Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Více e-shopů nebo jeden na "všechno"?

Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 1. 2015 23:12:55
Určitě jste řešili podobný "problém". Dříve jsem myslel, že vybuduji e-shop na způsob mall (s nadsázkou) kde budu prodávat různé kategorie zboží od různých dodavatelů. Ale v poslední době přemýšlím, zda-li je to správná cesta. Zda-li není lepší vytvářet více e-shopů a každý speciálně pro užší sortiment.
Co si myslíte vy? Z hlediska návštěvností/konverzí/zisků i času, co je z vašeho hlediska optimálnější?
21. 1. 2015 23:12:55
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084802
OnJa
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 1. 2015 23:21:59
Taky tuto otázku řeším, otázkou je náročnost správy 10 eshopů namísto budování jednoho ...
21. 1. 2015 23:21:59
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084801
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 1. 2015 23:30:58
Ano, to určitě. Času to bude chtít více, na druhou stranu dobře zoptimalizovat procesy, mít jeden sklad, zas by to problém být nemusel. Nevím, nevedl jsem více e-shopů najednou. Ale co mě zajímá, zkrátka uvedu příklad. Mám na e-shopu 60 produktů A s marží 50% s dodavatelem třeba z USA. Pak tam chci zařadit dražší produkty, kvalitnější s nižší marží od jiného dodavatele, s jinou dodací lhůtou a vyráběny v EU. Z tohoto pohledu mi přijde lepší vytvořit dva e-shopy, aby si ty produkty nekonkurovaly (za předpokladu že jsou oba konkurenční ve stejném segmentu). Přijde mi to například lepší i z pohledu přehledů o tom, jaký e-shop má přesně zisk. No snad napíšou zkušenější než jsme my dva :)
21. 1. 2015 23:30:58
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084800
PrintShop
verified
rating uzivatele
21. 1. 2015 23:37:37
Dovolil bych se také přidat k této otázce. Tiskneme na vše možné i nemožné a tak se také ptám, je lepší mít více eshopů s konkrétním typem zboží (trička a textil zvlášť, hrnky a keramiku - sklo zvlášť , laserové gravírování , atd.) Nebo na vše mít jeden eshop a tam mít v kategorích rozděleno vše i za cenu , že už tam nenajdu ani já sám co hledám?
Zatím je to vše na jednom eshopu a reakce jsou různé, někdo píše ve stylu, že je rád za výběr a vždy si něco vybere i když původně hledal něco jiného. A další raději zatelefonují, protože se neorientují v nabídce.
Takže , jeden eshop? nebo více specializovaných?
21. 1. 2015 23:37:37
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084799
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 1. 2015 23:53:55
PrintShop: tak tvůj problém bude zřejmě ve filtrování. Rozsegmentuj si produkty a vytvoř pro ně různé filtry dle (Ceny, barvy, velikostí atp.). Tím bude problém s orientací na e-shopu vyřešen.
21. 1. 2015 23:53:55
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084798
OnJa
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 1. 2015 00:05:09
Napsal Mar_o55;1160517
Ano, to určitě. Času to bude chtít více, na druhou stranu dobře zoptimalizovat procesy, mít jeden sklad, zas by to problém být nemusel. Nevím, nevedl jsem více e-shopů najednou. Ale co mě zajímá, zkrátka uvedu příklad. Mám na e-shopu 60 produktů A s marží 50% s dodavatelem třeba z USA. Pak tam chci zařadit dražší produkty, kvalitnější s nižší marží od jiného dodavatele, s jinou dodací lhůtou a vyráběny v EU. Z tohoto pohledu mi přijde lepší vytvořit dva e-shopy, aby si ty produkty nekonkurovaly (za předpokladu že jsou oba konkurenční ve stejném segmentu). Přijde mi to například lepší i z pohledu přehledů o tom, jaký e-shop má přesně zisk. No snad napíšou zkušenější než jsme my dva :)
No z vašeho příkladu bych to rozdělil, pokud se jedná o různé druhy zboží bylo by celkem zajímavé rozdělit je do více shopů. NA jednom mít klasické zboží za rozumné ceny a na druhém luxusnější ... samozřejmě by to mělo být vidět na designu, ale to už je nad rámec dotazu.
Za druhé by bylo zajímavé mít přehled o ziskovosti. Toto je z pohledu dotazu tak či tak, rozhodně bych všechny shopy spojil do jedné administraec pro přehlednost a jednoduchost administrace všech shopů.
Můj postoj: čím dál více se přikláním k rozdělení do vícero shopů se spojením administrace ...
22. 1. 2015 00:05:09
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084797
PrintShop
verified
rating uzivatele
22. 1. 2015 00:27:27
Napsal Mar_o55;1160525
PrintShop: tak tvůj problém bude zřejmě ve filtrování. Rozsegmentuj si produkty a vytvoř pro ně různé filtry dle (Ceny, barvy, velikostí atp.). Tím bude problém s orientací na e-shopu vyřešen.
Už jsem zkoušel všelijak třídit zboží co nabízíme, ale variant je třeba u triček mnoho, když se to vynásobí tak je to strašný: velikosti: S,M,L,XL,XXL to se vynásobí barvou: černá, bílá, červená, oranž, modrá, atd a pak je násobení barvou potisku (u jednobarevných motivů) a celé ještě násobeno cca 300 motivů.
A to jsou jen trička s vektorovým motivem. Pak je fotopotisk na tričkách i na dalších výrobcích. A různé sety těchto výrobků.
Zkoušel jsem nahodit na domény, které si již roky držím i specializované eshopy, kde jsou jen trička s určitou tématikou. Dále eshop se samolepkama a nažehlovačkama. Další jen na hrnky a dárkové věci s potiskem na přání. Ale tyto samostatné shopy si vydělají tak tak na to aby to bylo udržitelné - prostě žádná výhra to není a tak mám co dělat abych se přinutil se o ně starat.
Jelikož si i hodně věcí samy vyrábíme a na ně pak tiskneme je to opravdu záhul.
A to letos chystáme nákup nové technologie na potisk a tak bude zase větší výběr.
Asi budu potřebovat služby někoho, kdo dělá do eshopů a postavit něco, kde bude všechno na jednom místě a přehledněji než teď.
22. 1. 2015 00:27:27
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084796
Něco podobného jsme realizovali.
Jedná se o to, že je více eshopů, ale pouze 1 (hlavní) společná administrace.
Vytvořili jsme to na vlastním systému, ale pravdou je, že musí být silný server, jakmile je více eshopů které mají řazení zákazníků, b2b sekce, různé kombinace, varianty a ještě ke všemu se to ovládá z 1 administrace je to dost náročné na výkon hostingu.
Tudíž provozovat x eshopů z více domén lze, ale nejlepší řešení je si to nechat udělat na míru.
22. 1. 2015 04:11:50
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084795
Adam Popelka
verified
rating uzivatele
22. 1. 2015 09:06:40
A co takhle prodávat určitou kategorii produktů, kterým rozumím, než být další z mnoha, kteří prodávají vše?
To Printshop: zazněla poznámka, že je to jen o správné navigaci, což je v tvém případě pravda. Možná bych zkusil přizvat na pomoc někoho povolaného, než to zkoušet svépomocí (jak vyznívá z tvého příspěvku).
22. 1. 2015 09:06:40
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084794
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
22. 1. 2015 09:11:21
Napsal Mar_o55;1160515
Určitě jste řešili podobný "problém". Dříve jsem myslel, že vybuduji e-shop na způsob mall (s nadsázkou) kde budu prodávat různé kategorie zboží od různých dodavatelů. Ale v poslední době přemýšlím, zda-li je to správná cesta. Zda-li není lepší vytvářet více e-shopů a každý speciálně pro užší sortiment.
Co si myslíte vy? Z hlediska návštěvností/konverzí/zisků i času, co je z vašeho hlediska optimálnější?
Podle našich zkušeností je lepší samostatné. Lidé extrémně rozdílné zboží v objednávce kombinovali jen vyjímečně, ale díky množství kategorií byl obchod méně přehledný.
Ale samozřejmě záleží o jakém konkrétním sortimentu se bavíme. Je "různé" zboží které spolu má něco společného a dá se kombinovat, ale třeba sekačky a broušené sklo bych do jednoho obchodu nedával :-)
22. 1. 2015 09:11:21
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084793
Podle mě je nejlepší vytvořit 1 na úzký sortiment a v tom se stát jedničkou na trhu.
22. 1. 2015 09:29:32
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084792
Lukas87
verified
rating uzivatele
22. 1. 2015 10:41:32
Osobně moc nemám rád shopy, které se snaží prodávat všechno, ale to je asi individuální.
Každopádně pustit se do něčeho jako je mall a prodávat věci od nábytku až po elektroniku, to chce už hodně velké investice. Problém většiny takových shopů je pak v tom, že na takové investice prostě nemají a na kvalitě je to znát. Mají oproti specializovaným shopům menší nabídku v jednotlivých kategoriích, horší popisky, obrázky... Pak to působí dojmem, že firma sice nabízí vše, ale vlastně ničemu pořádně nerozumí.
Pokud bych neměl pár (spíš desítek)milionů a zkušenosti, tak bych se do takové věci nepustil. Jak už se tady píše, rači začít s jedním specializovaným shopem, dotáhnout ho na nějakou kvalitu, ideálně na českou jedničku nebo někam na špici. Pokud už nemám jít kam dál, můžu založit další shop specializovaný na jiný sortiment.
Ale zase až do takových extrémů, jako je zvláštní shop pro jiného výrobce produktů, protože si ty produkty navzájem konkurují, to se mi zdá trochu moc. Pokud se teda nechci stavět do pozice výhradního/hlavního dovozce té konkrétní značky a propagovat se na tom. S nějakým přehledem zisků to snad nemá moc společného. Přeci není problém mít uložené i nákupní ceny a výrobce a pak si z toho filtrovat statistiky nezávisle na tom, jestli je to v jednom shopu nebo ve vícero.
22. 1. 2015 10:41:32
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084791
Dinan
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
22. 1. 2015 10:57:03
Víte, i Mall začínal na X doménách a jak to dopadlo? Samozřejmě je ideální mít jeden eshop a ten přizpůsobit tak, jak se patří. Pokud máte kvalitní nabídku a kvalitní obchodní prostory (eshop) tak už můžete přejít k tomu nejdůležitějšímu - prodeji a zde je ta výhoda jednoho eshopu - 1 brand... Z pohledu marketingu je vždy lepší budovat jeden brand. Pokud budete dělat dobře marketing pro všechny druhy produktů, pak vaším ziskem bude kombinovaný nákup (myšleno tak, že bude cílem reklamy triko a zákazník k tomu koupí žehličku na kterou ve skutečnosti běží úplně jiné marketingové akce). Také je důležité, jaké má člověk zázemí, ambice, zkušenosti, odhodlání a sebedůvěru.
22. 1. 2015 10:57:03
https://webtrh.cz/diskuse/vice-e-shopu-nebo-jeden-na-vsechno/#reply1084790
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit