Zadejte hledaný výraz...

Reklamace a nepřevzetí zboží

Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
20. 1. 2015 21:27:11
Zdravím,chtěl jsem se zeptat zákazník nám dal věc na opravu ,zboží jsme mu opravili ale on nesouhlasil s provedenou opravou.Chtěl celý komponent vyměnit a né ho opravit.Proto si opravené zboží vubec z reklamace nepřevzal a dal to k soudu jako odstoupení od smlouvy.My jsme ho informovali emailem ,že má věc opravenou i telefonicky.Dle mého to bylo jasné ,ale kupodivu soud nařídil líčení,které již proběhlo a na nařízeno další líčení.Myslel jsem že podle práva musí zboží tak či onak vyzvednout a případně udělat si znalecký posudek na opravu ,ale né že si zboží nevyzvedne.Že dostal email ,tak to u soudu zapřel i když ho máme schovaný a pouze tvrdil ,že mu někdo volal ,ale že tuto opravu nepovažuje za vyřízenou reklamaci.Zajímal by mě i vaš názor.
20. 1. 2015 21:27:11
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084468
Zkus prosim napsat o co konkretne slo. Pokud je to nejaky dil na motorku, tak by se zakaznik mohl bat o kvalitu opravy, ale to by samozrejme mel posudek rozlousknout.
Ale jinak vytrvat, byt slusny a nenechat se vykolejit zakaznikem a trvat si na svem.
20. 1. 2015 21:38:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084467
Nejak se vam ti komplikovani zakaznici mnozi a kumuluji.
V obecne rovine musite zakaznika informovat o vyrizeni reklamace. Ze jste email poslal je jedna vec, ze ho dostal druha. Prostym poslanim emalu jste povinnost nesplnil, takze budete muset prokazat ze ho obdrzel. Oprava ci vymena je slozite, zalezi na posouzeni o jakou vadu slo, zakon je v tom nyni ne uplne jasny, nicmene u rentabilni opravitele vady staci vec opravit.
20. 1. 2015 23:12:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084466
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
21. 1. 2015 00:14:36
no občas se něco vyskytne,ale je to relativně malé procento v porovnání stím ,kolik se toho prodá.Spíš to jsou lidi ,co je to přestane bavit a začnou vymýšlet jak se dostat zpátky k penězum.Většinou je to u lidí co to mají na splátky třeba na dalších 6 let a mají třeba nějaké finanční problémy.Jedná se o upadnutý výfuk na motorce ,zákazník se nespokojil s tím ,že se výfuk zavařil a stroj si nevyzvedl a dal to k soudu k odstoupení od smlouvy.Ani to neviděl jak to vypadá,jenom to řešil s technikem po telefonu.
21. 1. 2015 00:14:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084465
Poridte si nejakou pravni kancelar, protoze to mate casteji. Jinak jak jsem psal, musite prokazat, ze jste klienta o vyrizeni reklamace informovali. Dale je to o tom, jak vas informoval o reseni reklamace. Nicmene dle zakona ma spotrebitel pravo na vymenu soucasti nebo opravu dle toho jak se rozhodne. Takze pokud pri vade po vas pozadoval vymenu a vy jste provedli opravu, tak jste porusili jeho prava...
21. 1. 2015 07:43:04
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084464
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 1. 2015 08:18:52
Radek: S tim si dovolim nesouhlasit. Servis musi byt uveden v reklamacnich podminkach a prodejce odstranuje vadu veci a ne plni predstavu zakaznika. To by kazdy mohl chtit vymenu veci pri prvni poruse. My treba pouzivame repasovane dily a zakaznik stim nic nenadela. Samozdrejme se najde aspon jeden denne, co chce novy dil, ale souhlasil pri koupi s repasem. Je fakt, ze jde o elektroniku , ktera neni videt.
21. 1. 2015 08:18:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084463
Napsal marat;1160201
Radek: S tim si dovolim nesouhlasit. Servis musi byt uveden v reklamacnich podminkach a prodejce odstranuje vadu veci a ne plni predstavu zakaznika. To by kazdy mohl chtit vymenu veci pri prvni poruse. My treba pouzivame repasovane dily a zakaznik stim nic nenadela. Samozdrejme se najde aspon jeden denne, co chce novy dil, ale souhlasil pri koupi s repasem. Je fakt, ze jde o elektroniku , ktera neni videt.
V reklamacnich podminkach muzete mit cokoli, zda je to pak pravne ciste je veci druhou. Pouziti repasovanych dilu s tim, ze takove ustanoveni si date do treba OP pri koupi je pekna prasecina. Vy na to vylozene upozornujete pri koupi ve stylu "pane, kdyz se vam to pokazi, tak vam to opravime repasovanymi dily" nebo spolehate na to, ze si toho nikdo nevsimne? Pokud zakon kupujicimu umoznuje vyber, pak se musi prodejce pri reseni reklamace ridit tim, co si kupujici zvoli, nemuze rozhodnout za nej i kdyby s tim souhlasil pri koupi, protoze spotrebitel se ani podpisem nemuze zrici svych prav a vy je musite pak respektovat.
Zakon dle situace a stavu veci umoznuje pri vade spotrebiteli odstoupit od smlouvy, zdat vymenu soucasti celku nebo musi souhlasit s opravou. A del situace je na spotrebiteli, kterou z variant zvoli.
21. 1. 2015 08:33:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084462
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
21. 1. 2015 10:47:20
On tam motorku přistavil ještě v létě 2013 takže by se to mělo řídit starým občanským zákoníkem.
Jinak dle nového OZ:
V případě, že dodané zboží má vady a toto vadné plnění je podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
na odstranění vady dodáním nové věci nebo dodáním chybějící věci
na odstranění vady opravou
na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
odstoupit od smlouvy.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu jaké právo si zvolil, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího, to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě, či oznámí-li, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Neoznámí-li kupující svou volbu práva včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci. Tato volba však nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. Neoznámí-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
21. 1. 2015 10:47:20
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084461
Pokud je to stareho OZ, tak tam je ta volba na zakaznikovi jak se ma reklamace vyridit, zda opravou ci vymenou dilu. Ale musel to sdelit pri podavani reklamace, pokud zpusob neuvedl, bylo to na zvazeni toho, kdo reklamaci vyrizuje. Nicmene i tam je vase povinnost toho spotrebitele o vyrizeni reklamace informovat. A jak jsem uvedl, to ze poslete email neznamena, ze mu musi dorazit a ne, neni to jeho problem, je to vas problem.
21. 1. 2015 10:51:42
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084460
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
21. 1. 2015 11:03:34
Tak určitě,mám i výpis hovoru ,že mu bylo voláno.Ale co když se stane,že zákazník předal věc na reklamaci ,a pak když byla reklamace vyřešena opravou,tak on jí odmítnul převzít s tím ,že s touto formou opravy nesouhlasí a chce odstoupit od smlouvy i když to předem neavizoval.
21. 1. 2015 11:03:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084459
Pak ma samozrejme smulu. Prevzit tu vec nemusi. Tam v puvodnim OZ (nevim zda je to i dnes) platilo:
§ 656
(1) Objednatel je povinen vyzvednout si věc nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy oprava nebo úprava měla být provedena, a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení. Neučiní-li tak, je povinen zaplatit poplatek za uskladnění.
(2) Nevyzvedne-li si objednatel věc ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy byl povinen ji vyzvednout, má zhotovitel právo věc prodat. Je-li zhotoviteli známa adresa objednatele a jde-li o věc větší hodnoty, je zhotovitel povinen o zamýšleném prodeji objednatele předem vyrozumět a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k vyzvednutí věci.
(3) Dojde-li k prodeji nevyzvednuté věci, vyplatí zhotovitel objednateli výtěžek prodeje po odečtení ceny opravy nebo úpravy, poplatku za uskladnění a nákladů prodeje. Právo na výtěžek prodeje musí objednatel uplatnit u zhotovitele.
Takze po sesti mesicich ji muzete prodat a vynosem si uhradit naklady + zbytek mu predat.
21. 1. 2015 11:13:09
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084458
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
21. 1. 2015 13:01:59
jinak s tím emailem myslím ,že to postačí takto informovat zákazníka.nevím tedy jak je to podle nového OZ ale dříve jsem právě také četl podobnou kouzu ,že zákazníka informovali ,že má záruční opravu hotovou a on přesto chtěl odstoupit od smlouvy.A právě ten prodejce musel doložit soudu že email byl odeslaný.Pozval si nějakého IT znalce ,který potvrdil odeslání emaile.jak by si jinak chtěl informovat zákazníka?Každému psát doporučený dopis s dodejkou?
21. 1. 2015 13:01:59
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084457
Napsal motoshop;1160284
jinak s tím emailem myslím ,že to postačí takto informovat zákazníka.nevím tedy jak je to podle nového OZ ale dříve jsem právě také četl podobnou kouzu ,že zákazníka informovali ,že má záruční opravu hotovou a on přesto chtěl odstoupit od smlouvy.A právě ten prodejce musel doložit soudu že email byl odeslaný.Pozval si nějakého IT znalce ,který potvrdil odeslání emaile.jak by si jinak chtěl informovat zákazníka?Každému psát doporučený dopis s dodejkou?
Divejte vy musite zakaznika informovat a to tak, ze musite zajistit, aby tato inforamce k nemu dorazila. Proste poslani emailu neznamena, ze mu dorazi a ma tuto informaci. Email mu vubec nemusi dorazit do schranky, takze je jen na vas, jak zajistite, aby tuto informaci opravdu dostal. V obecne rovine email staci, stejne jako telefon ci treba osobni setkani, jen v pripade sporu bude dukazni bremeno o tom, ze tuti informaci obdrzel na vas. Pokud prokazete ze email dostal, pak je to v poradku. Pokud prokazete jen to, ze jste ho poslal, muzete mit problem. Email neni zadna garantovana sluzba s dorucenim.
21. 1. 2015 13:53:35
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-a-neprevzeti-zbozi/#reply1084456
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit