Tento obchod už skončil.
Na aktuální inzeráty se podívejte do sekce: Prodej webů

Prodám velmi výdělečný e-shop s oblečením a doplňky

hourglass
Skončil
04.01.2015 v 10:37
Prodejce
A
Rozhodl jsem se prodat svůj výdělečný e-shop s oblečením a doplňky. Hned na úvod bych rád napsal důvod. Když jsem zhruba před 1-2 lety tento e-shop zakládal, nevěděl jsem, k jakým výsledkům se mi podaří dopracovat. Nicméně již nejsem schopen využít potenciál e-shopu na 100%. To z toho důvodu, že v 1 osobě zkrátka již nedokážu zvládnout počty objednávek, které v posledních měsících odbavuji. Za poslední 4 kvartál jsem e-shopu věnoval veškerý svůj čas a i tak to bylo málo a šlo to dělat efektivněji. Stojím na prahu rozhodnutí zda jít cestou exitu anebo delegovat, získat si čas a budovat dále "firmu". Po dlouhých týdnech rozhodování jsem dospěl k tomu, že budovat e-shop dále, zaměstnávat první zaměstnance a navyšovat obrat již není pro mě to pravé. Věřím, že pokud se e-shop dostane do správných rukou, potenciál tam je v této fázi vyšší, než kdybych ho provozoval dále já.

Zkrátka nevím, jak bych to správně vysvětlil, ale v posledním čtvrtletí jsem byl nejen z pracovních důvodů na pokraji svých psychických sil. V prosinci jsem vypnul mnoho účinných marketingových kanálů, do práce na e-shopu jsem se musel nutit a jsem vůbec rád, že jsem vánoční sezónu zvládl tak, jak se mi to podařilo. Bavil mě ten start-up, ale teď už mi e-shop přerostl přes hlavu a exit se mi jeví nejsprávnějším řešením. Nikdy jsem nedelegoval, nezaměstnával a nehodlám to dělat ani teď. Jsou to další starosti a zkrátka jsem dospěl k tomu, že je ideální moment k exitu mého e-shopu. I přes ty vysoké příjmy už mě to nenaplňuje a musím se nutit k tomu, abych denně dále na shopu makal. A bohužel mám blízko k tomu, abych dospěl do fáze vyhoření.

Baví mě hlavně online marketing (SEO,PPC, vyhodnocování v GA) ale za poslední půl rok jsem se marketingu nevěnoval vůbec, protože vyšší počty objednávek by byly kontraproduktivní. Pokud by se našel majitel e-shopu a měl zájem, můžu figurovat dále pouze jako "markeťák"

Trošku čísel. E-shop funguje druhým rokem, v roce 2013 fungoval jen jakože fungoval. Až v roce 2014 jsem se mu začal plně věnovat, ukončil jsem zaměstnání a začal investovat své peníze a veškerý čas do tohoto e-shopu. zde údaje z Google Analytics. Vše jsem schopen doložit screeny případnému zájemci.

Udávám informace od června, protože až k od tohoto momentu začaly být ty informace nějak zajímavé. Případnému zájemci rád zveřejním statistiky od počátku historie. Do listopadu ještě nebyla bohužel nastavená hodnota cíle, tím pádem nevím úplně přesný obrat dle GA, víme jen konverzi a počet objednávek a přibližný obrat dle výpisu účtu (účtuji paušálně díky vysoké marži)



Informace z Google analytics

Měsíc Návštěvnost Počet objednávek Konverze Obrat
Červen 3374, 54 , 1,60 , 39000
Červenec 12336 , 188 , 1,52 , 100000
Srpen 24189 , 548 , 2,27 , 260000
Září 26436 , 540 , 2,04 , 245000
Říjen 26209 , 573, 2,19 , 505000
Listopad 41251 , 880 , 2,13 , 976 167
Prosinec 43299 , 648 , 1,50 , 809758


PS: V prosinci již vypnuty různé kanály. (Sklik, heureka, zbozi.cz, partnerský PPC - vše vypnuto a asi poslední dva týdny se těží jen z organické návštěvnosti)

Reálné obraty a zisky jsem si počítal s velkou přesností sám podle reálně doručených objednávek. Liší se obraty o něco oproti GA. To je z toho důvodu, že nějaké objednávky nebyly převzaty či jiné byly stornovány hned po učinění. Dále se reálný obrat také liší z toho důvodu, že objednávky například ze srpna byly vyřízený a doručeny až v září (kvůli delším dodacím lhůtám) tím pádem jsem obrat započítával až k měsíci září.

Marže se pohybují okolo 50-65%. Opakuji obchodní marže, neplést s obchodní přirážkou která je cca 2x vyšší.

Měsíc Obrat,Marže (Prodejní - Nákupní cena) Náklady na marketing Hrubý Zisk
červen O-35707,M-20756, 1500 Kč , 19256 Kč
červenec 95000, 54012 , 2500 kč, 51512 kč
srpen 171000, 100459 , 11900 kč , 88559 Kč
Září 370911, 204951 , 23100 Kč , 181851 kč
říjen 492390, 262390 , 33000 Kč , 229390 Kč
listopad 744042, 420829 , 27000 Kč , 393829 Kč
Prosinec Obrat cca 800 tisíc, přesné čísla budu počítat ke konci měsíce.

Z hrubého zisku se samozřejmě odečítají další náklady. V mém případě je to poštovné, další drobné variabilní náklady a taky samozřejmě daň a odvody SP a ZP.

No a dalším podstatným nákladem je také počet vrácených zásilek a počet zásilek na výměnu. (Třeba kvůli velikosti). Tyto náklady tvoří okolo 9-15% obratu. U oblečení bohužel celkem normální číslo. Dá se s tím dále pracovat. Marže to naštěstí s přehledem pokrývá.


Případné dotazy rád zodpovím do PM, či na e-mail stebel.marek@seznam.cz určitě nebude od věci si poté zavolat či sjednat osobní schůzku. Tento e-shop nepůjde předat ze dne na den a jsem ochoten delší dobu po přepsání spolupracovat a angažovat se, abych předal veškeré know-how.

Dodavatelé:
- drtivá většina produktů je odebírána z Číny. Na e-shopu jsou stovky různých předmětů a ty jsou odebírány od mnoha různých dodavatelů. V poslední době se mi daří tento proces objednávání zjednodušovat a díky kontaktům odebírat většinu zboží od hlavních 2-3 dodavatelů.

URL sdělím do PM. Piště jen ti, kteří mají patřičnou hotovost na tento e-shop. Na splátky e-shop neprodám. Minimální cena, za kterou jsem ochoten o prodeji uvažovat stanovená okolo 1 milion Kč.

K této ceně je nutné připočíst náklady za odkoupení skladových zásob. Jelikož bez e-shopu by mi byly patřičně k ničemu. Zboží cca v hodnotě 200-300 tisíc. Přesný soupis zboží v nákupních cenách upřesním až před případným prodejem. Denně se totiž skladové položky mění.


PS1: Zapomněl jsem dodat, že investice do e-shopu byly v hodnotě okolo 40-50 tisíc. Design, analýza použitelnosti, SEO, Spousta programování a vychytávek. Vše můžu ještě podrobně sepsat v případě zájmu. E-shop frčí na opencartu, který je dost překopán a upraven.

PS2: Součásti prodeje jsou nastavené kampaně v Skliku, které jsou ziskové od prvního měsíce. Předán bude v případě zájmu kontakt na PPC specialistku, kontakt na programátora a grafika.

PS3: Přiloženy screeny z GA za poslední kvartál. Pokles v prosinci je způsoben tím, co jsem psal výše. Vypnuté veškeré kanály. A pokud Vám vrtá hlavou, proč je největší zdroj návštěvnosti a konverzí zamazán. Kvůli případné konkurenci. Jedná se o spolupráci s tématickým webem, kterému platím 1,5 Kč za klik. Spolupráce není nijak ukončena, jen pozastavena. V případě zájmu se stačí zapnout do placeného režimu. V létě tvořil traffic z tohoto zdroje okolo 70% procent, teď se mi daří zvedat i ostatní kanály, zejména Organickou návštěvnost a je to již zhruba 50/50.

PS4: ty konverze a zisky byly dosahovány při dodacích lhůtách produktů okolo 2-3 týdnů. Skladem jsem doteď nedržel skoro nic a přes to e-shop generoval solidní příjmy. Zřejmě je to unikátním sortimentem. Držení skladem bude pro potenciálního majitele skvělou cestou, jak zdvojnásobit konverze při stejném trafficu.

PS5: Množí se dotazy jak je možné, že skladem nemám skoro žádné produkty a součásti prodeje je podmínka nákupu skladu v hodnotě 200-300 tis.

Část tohoto skladu tvoří totiž zboží vrácené či zboží na výměnu, takže takový mix který se neustále točí a hlavně jsem v posledním kvartále již věnoval veškeré své prostředky do nákupu zboží. Nicméně jeden model šatů naskladnit v 5 velikostech, 10 kusů od každé vyjde na cca 25 tisíc. Je z toho zřejmé, že ani za 100-200 tisíc se mnoho produktů skladem nedrží. Ale pokud bych e-shop neprodal, šel bych tou cestou držet skladem co nejvíce zboží.

PS6: Součásti prodeje jsou také dvě domény a fb stránka z pětistovkou fanoušků. Na FB jsem zatím nepropagoval a teď i nějaký kontakt s fb fanouškami bohužel trošku zanedbávám. Proto jich není moc, ale důležitý je pro mě počet konverzí, ne lajků.

PS7: Samozřejmě, že kontakty na všechny dodavatele jsou součásti prodeje.

PS8: Pokud budete chtít, zdarma k e-shopu přidám svou nevyužitou s.r.o. bez závazků. Já jsem jí jen založil, ale nakonec jsem vždy účtoval jako FO. Stačí si jen zaplatit přepis.

PS9: zajímavý dotaz, jak to že pouze několik stovek zákazníků je registrovaných. Dbal jsem vždy na to, aby byl nákup co nejrychlejší. Nikdy jsem zákazníky ani návštěvníky weby nepodněcoval k registraci. Důležitý byl pro mě, ať udělá nákup, ne registrace. Ani jsem nenabízel za registraci na stránkách žádné benefity. Proto lidi udělali objednávku bez registrace. Navíc, jejich e-mail je uložen v databázi, takže se s nimi dá dále pracovat (e-mail marketing.)

PS10: "v říjnový výsledcích má referral 34% podíl na výsledku, v listopadu má pravděpodobně tentýž referral jen 1% podíl. Proč ten propad? "
Odpověď: referral se již v GA zobrazuje pouze pod CPC, v ničem jiném to není.

PS11: Zapomněl jsem dodat, že součásti e-shopu je také blog na stejné doméně. Zatím jen pár článků a recenzí, každopádně je to vynikající možnost, jak zaujmout návštěvníky webu, kteří nejsou rozhodnutí na e-shopu nakoupit ale byla by škoda je ztratit. Navíc, obsah má velký význam co se týče SEO.

Přiložené miniatury
28.12.2014 16:29
2
Dobrý den,

prosím o zaslání linku na e-shop.

Děkuji.

Ing. David Kubát
28.12.2014 18:54
3
Původně odeslal david13
Dobrý den,

prosím o zaslání linku na e-shop.

Děkuji.

Ing. David Kubát
Dobrý den,

mě prosím taky

Díky

RJ
28.12.2014 19:06
4
Dobrý den taktiež by som mal zaujem o link.

Ďakujem

JS
28.12.2014 20:38
5
Poprosím URL do PM dakujem...
28.12.2014 21:07
6
Poprosím o URL do PM...

Díky.
28.12.2014 22:44
7
Dobry den,

muzu take do pm url ? diky
29.12.2014 13:35
8
Dobrý den, prosím také o URL do PM:
29.12.2014 15:55
9
Dobrý den,

o URL Vašeho webu a kontakt na Vás.

Roman
29.12.2014 22:48
10
Dobrý den,
taktéž prosím o URL webu.

Děkuji
Jakub G.
30.12.2014 14:23
11
Dobrý den,
pošlete mi prosím URL.
Díky.
Lubor
30.12.2014 16:47
12
Dobrý den, prosím o zaslání linku URL.
Děkuji
Zdenek
31.12.2014 12:34
13
Dobrý den,

můžu taky poprosit o zaslání webové adresy.

Díky Martin
31.12.2014 15:20
14
Též prosím o více info do PM
31.12.2014 22:09
15
Tady je milionářů :D
01.01.2015 11:49
16
Dobrý deň,

takisto by som poprosil o URL.

Ďakujem,
Miroslav Králik