logo
27.12.2014 13:55
1
Právě jsem si objednal zboží na slovenském eshopu, zboží je skladem, přišlo mi potvrzení objednávky. Má eshop povinos mi mi zboží dodat? Vím že v čr nemá, jak je to v SR?

Co se právě děje na Webtrhu?

27.12.2014 14:07
2
Tak tam záleží na tom, jestli mají doručování do ČR a co mají v OP.
27.12.2014 14:14
3
Původně odeslal dasaB
Tak tam záleží na tom, jestli mají doručování do ČR a co mají v OP.
Sídlo v SK, ceny s CZK, v OP samé kraviny ( tak na mega flastr)
27.12.2014 15:43
4
EU rulezzz.

"zboží je skladem, přišlo mi potvrzení objednávky" - a v com je teda problem?
27.12.2014 17:00
5
že ho dodat nechce, teda za cenu za kterou jsem to objednal. Navíc je najednou ze skladem a dodání ihned dodání 2 měsíce a 60% záloha předem .... (volil jsem platbu dobírkou)
27.12.2014 17:13
6
tak ja nevím....jestli podobnou praktiku nemá v obch. podmínkách hoďte to emailem na SOI a snad bude v klidu :-D Nezapomeňte si před hlášením na SOI a informováním majitele udělat kopii obchodních podmínek, dopravy a platby...:-D Mi neříkejte že tohle zboží má právě onen jediný eshop na slovači...nebo jen zkoušíte?
27.12.2014 17:19
7
Pokial nedoslo k platbe a odoslaniu baliku tak osm nemal nikdy problem so zrusenim objednavky..skratka netreba vyckavat. Ak nedoslo k zaplateniu ale balik bol poslany tak ho nepreber. Ale aspon v ramci slusnoti oznam tuto informaciu eshopu aby vedeli co sa deje a pripadne si ta nezaradili hned do ich DB nedoveryhodnych zakaznikov.
Ak uz doslo k platbe tak mas smolu, lebo, aspon ja to tak vidim, si potvrdil zmluvu z tvojej strany.
27.12.2014 17:21
8
Původně odeslal dasaB
tak ja nevím....jestli podobnou praktiku nemá v obch. podmínkách hoďte to emailem na SOI a snad bude v klidu :-D Nezapomeňte si před hlášením na SOI a informováním majitele udělat kopii obchodních podmínek, dopravy a platby...:-D Mi neříkejte že tohle zboží má právě onen jediný eshop na slovači...nebo jen zkoušíte?
No asi pro něho bude levnější zalatit pokutu soi než mi dodat to zboží:-)

---------- Příspěvek doplněn 27.12.2014 v 17:22 ----------

Původně odeslal node
Pokial nedoslo k platbe a odoslaniu baliku tak osm nemal nikdy problem so zrusenim objednavky..skratka netreba vyckavat. Ak nedoslo k zaplateniu ale balik bol poslany tak ho nepreber. Ale aspon v ramci slusnoti oznam tuto informaciu eshopu aby vedeli co sa deje a pripadne si ta nezaradili hned do ich DB nedoveryhodnych zakaznikov.
Ak uz doslo k platbe tak mas smolu, lebo, aspon ja to tak vidim, si potvrdil zmluvu z tvojej strany.
Já zboží chci a za cenu za kterou jsem ji objednal.

---------- Příspěvek doplněn 27.12.2014 v 17:23 ----------

obchodní podmínky jsou k smíchu
sici-stroje-pean.cz
27.12.2014 17:23
9
Původně odeslal node
Pokial nedoslo k platbe a odoslaniu baliku tak osm nemal nikdy problem so zrusenim objednavky..skratka netreba vyckavat. Ak nedoslo k zaplateniu ale balik bol poslany tak ho nepreber. Ale aspon v ramci slusnoti oznam tuto informaciu eshopu aby vedeli co sa deje a pripadne si ta nezaradili hned do ich DB nedoveryhodnych zakaznikov.
Ak uz doslo k platbe tak mas smolu, lebo, aspon ja to tak vidim, si potvrdil zmluvu z tvojej strany.
Jste evidentně nepřečetl celé vlákno....ale to se v posvátčí stává kdekomu :-)
27.12.2014 17:40
10
pterodon: a proč to prostě nepřejdete jako obyčejnou lidskou chybu? Proč neakceptujete fakt, že prodejce omylem uvedl nesmyslnou cenu zboží (čehož jste si evidentně dobře vědom) a na vaše "upozornění" ji opravil, a nenecháte ho na pokoji, namísto abyste se toho snažil využít?
27.12.2014 17:51
11
Původně odeslal Martin Kolčaba
pterodon: a proč prostě neakceptujete fakt, že prodejce omylem uvedl nesmyslnou cenu zboží (čehož jste si evidentně dobře vědom) a opravil jí, a nenecháte ho na pokoji?
No.....to je ale spíše problém prodávajícího...podle jeho obchodních podmínek je uzavřená kupní smlouva a podle článku 2 je prodejce povinen mu objednané zboží doručit....Takže i když byla cena například za šicí stroj třeba jen korunu, prodejce je povinný naplnit kupní smlouvu, bez ohledu na to že je jaksi...nepozorný :-D Další věc je dodržení dodací lhůty v článku 3 (objednávka byla potvrzená a dodání do 3 dnů) a platby dle článku 4...no Já bych řekla že prodávající má zřejmě smůlu :-)
27.12.2014 17:53
12
To Martin Kolčaba:
+1
To dasaB:
napříkald v čechách už soud rozhodl, že zboží za nesmyslnou cenu dodat nemusí. Klidně to tak může být i na Slovensku
27.12.2014 18:01
13
to je možné, otázkou je co je nesmyslná cena a druhou pak obchodní podmínky....U nás se obchodní podmínky tak upravili včetně zákona že to pomáhá podnikateli, ale ne ty obchodní podmínky co má podnikatel na těchto stránkách...Tím si ušil bič na své podnikání.
27.12.2014 18:01
14
Původně odeslal double
To Martin Kolčaba:
+1
To dasaB:
napříkald v čechách už soud rozhodl, že zboží za nesmyslnou cenu dodat nemusí. Klidně to tak může být i na Slovensku
a přesně na to se ptám

---------- Příspěvek doplněn 27.12.2014 v 18:07 ----------

Původně odeslal Martin Kolčaba
pterodon: a proč to prostě nepřejdete jako obyčejnou lidskou chybu? Proč neakceptujete fakt, že prodejce omylem uvedl nesmyslnou cenu zboží (čehož jste si evidentně dobře vědom) a na vaše "upozornění" ji opravil, a nenecháte ho na pokoji, namísto abyste se toho snažil využít?
Já když udělám chybu tak se toho snaží taky všichni využít, to je prostě život. Za chyby se platí. Popravdě si moc nemyslím že by mi dodali šicí stroj o 320 000kž levněji než je běžná cena ... ale co kdyby:-)
27.12.2014 18:15
15
Původně odeslal pterodon
Já když udělám chybu tak se toho snaží taky všichni využít, to je prostě život.
a je nutné k tomu přistupovat stylem "když oni, tak já taky!"? Nejde to jinak?

Původně odeslal pterodon
Popravdě si moc nemyslím že by mi dodali šicí stroj o 320 000kž levněji než je běžná cena ... ale co kdyby:-)
bez komentáře.
27.12.2014 18:20
16
Původně odeslal Martin Kolčaba
a je nutné k tomu přistupovat stylem "když oni, tak já taky!"? Nejde to jinak?
Nejsme ve školce...

---------- Příspěvek doplněn 27.12.2014 v 18:21 ----------

Tak je tu nějaký slovák co sleduje výroky soudů a zná jejich občanský zákoník?
Moralizování mi nepomůže
27.12.2014 18:36
17
Původně odeslal pterodon
Já když udělám chybu tak se toho snaží taky všichni využít, to je prostě život. Za chyby se platí. Popravdě si moc nemyslím že by mi dodali šicí stroj o 320 000kž levněji než je běžná cena ... ale co kdyby:-)
Původně odeslal pterodon
Tak je tu nějaký slovák co sleduje výroky soudů a zná jejich občanský zákoník?
Moralizování mi nepomůže
Když už máš potřebu se po někom vozit, tak nebuď srab, zaplať si právníka a jdi do toho!

// http://www.soi.sk/files/documents/pr...j/ba332011.rtf
27.12.2014 19:20
18
Bych ti napsal , že nemám skladem dal ti ban na ip a hotovo. Nikdy nemůže někdo někoho nutit ti to prodat. Prostě to nejde. A pokud to nějaký stát takhle má tak je možné se vždy vymluvit na cokoliv. Nedokážeš nic. A hned udávat na ČOI/SOI a krmit tyhle šmejdy? to snad né...

ps: Jsem si vzpomněl je to asi rok co jsem si procházel sreality a bylo tam jedno kolosální sídlo za 2mil kč. Evidentně špatná cena. Za týden jsem si na to vzpomněl a bylo tam už 22mil kč. Dle logiky některých zdejších lidí teda měll prodejce štěstí, že někdo neprojevil zájem za ty dva ne? :D
27.12.2014 19:22
19
Původně odeslal hampl.david
Když už máš potřebu se po někom vozit, tak nebuď srab, zaplať si právníka a jdi do toho!

// http://www.soi.sk/files/documents/pr...j/ba332011.rtf
super přesně toto jsem hledal . sice je to starý,
takže dostali flastr, ale přinutit je mu to prodat za uvedenou cenu může jen soud. U nás by nedostali ani flastr.
27.12.2014 19:34
20
Původně odeslal grizly007

ps: Jsem si vzpomněl je to asi rok co jsem si procházel sreality a bylo tam jedno kolosální sídlo za 2mil kč. Evidentně špatná cena. Za týden jsem si na to vzpomněl a bylo tam už 22mil kč. Dle logiky některých zdejších lidí teda měll prodejce štěstí, že někdo neprojevil zájem za ty dva ne? :D
je rozdíl kupovat nemovitost kde souhlas s cenou je dán až uzavřením kupní smlouvy nebo budoucí kupní...co tady srovnáváte jablka s hruškami? Tím že někomu odepíšete na inzerát na zájem o nemovitost ještě neuzavíráte smlouvu, kdežto nákupem v eshopu ji uzavíráte doručením objednávky a jejím potvrzením....to všichni pijete že nečtete to co píšete nebo se mi to jen zdá :-(
27.12.2014 19:37
21
Původně odeslal dasaB
je rozdíl kupovat nemovitost kde souhlas s cenou je dán až uzavřením kupní smlouvy nebo budoucí kupní...co tady srovnáváte jablka s hruškami? Tím že někomu odepíšete na inzerát na zájem o nemovitost ještě neuzavíráte smlouvu, kdežto nákupem v eshopu ji uzavíráte doručením objednávky a jejím potvrzením....to všichni pijete že nečtete to co píšete nebo se mi to jen zdá :-(
Byla to normální klasická vsuvka neboť příhod o tom jak jsem viděl někde zprasenou cenu holt tolik nemám. Chtít někoho vodrbat kvuli chybě v nacenění je dle vás v pořádu to mi uplně stačí.
27.12.2014 19:44
22
Původně odeslal grizly007
Byla to normální klasická vsuvka neboť příhod o tom jak jsem viděl někde zprasenou cenu holt tolik nemám. Chtít někoho vodrbat kvuli chybě v nacenění je dle vás v pořádu to mi uplně stačí.
podle mně jo...je to chyba provozovatele a jestli je neschopný nebo má neschopné zaměstnance tak ano, využila bych toho, případně ať to nedělá když to neumí..V tomto případě konkrétně bych se nebála zajít dál než ke komunikaci s majitelem eshopu. Nicméně nejednou jsem tady právě od Vás slyšela že člověk se učí na vlastních chybách...tak ať se pan podnikatel učí. Je to jeho blbost nikoliv zákazníka.
27.12.2014 19:44
23
Původně odeslal grizly007

ps: Jsem si vzpomněl je to asi rok co jsem si procházel sreality a bylo tam jedno kolosální sídlo za 2mil kč. Evidentně špatná cena. Za týden jsem si na to vzpomněl a bylo tam už 22mil kč. Dle logiky některých zdejších lidí teda měll prodejce štěstí, že někdo neprojevil zájem za ty dva ne? :D
tak je něco jiného nabídka na heurece, srealitách atd, a něco jiného potvrzená objednávka z eshopu
27.12.2014 19:47
24
Původně odeslal dasaB
podle mně jo...je to chyba provozovatele a jestli je neschopný nebo má neschopné zaměstnance tak ano, využila bych toho, případně ať to nedělá když to neumí..V tomto případě konkrétně bych se nebála zajít dál než ke komunikaci s majitelem eshopu. Nicméně nejednou jsem tady právě od Vás slyšela že člověk se učí na vlastních chybách...tak ať se pan podnikatel učí. Je to jeho blbost nikoliv zákazníka.
No nevím zda zrovna já něco takovýho psal je to možné. Nicméně poučení v řádu desetitisíců je trošku o něčem jiném když už JSTE (nevím proč to vykání) nakousla to ovoce. No pokud bude prodejce jen trochu při smyslech tak se z toho snadno dostane. Mě to zkrátka přijde jako prasárna. Tečka.

---------- Příspěvek doplněn 27.12.2014 v 19:48 ----------

Původně odeslal pterodon
tak je něco jiného nabídka na heurece, srealitách atd, a něco jiného potvrzená objednávka z eshopu
Ano proto ten smajlík , že to byla trošku ironie :)
27.12.2014 19:49
25
Původně odeslal pterodon
super přesně toto jsem hledal . sice je to starý,
takže dostali flastr, ale přinutit je mu to prodat za uvedenou cenu může jen soud. U nás by nedostali ani flastr.
V tomto dokumente Inšpekcia konštatovala porušenie práv spotrebiteľa a uložila pokutu 1 tis Euro. Ale neuložila predajcovi predať daný televízor za 14 Euro, to môže predajca odmietnúť a aby minimalizoval škodu, predajca to asi odmietol. Jeho problém bol že objednávku prijal a hlavne potvrdil, čím sa uzatvorila zmluva.

Pravdepodobne predajca zaplatil pokutu ale televízor nepredal. To môže rozhodnúť až súd, ak sa kupujúci rozhodne súdiť. S veľkou pravdepodobnosťou by prehral, vid spomenutý Český prípad.
27.12.2014 19:52
26
Původně odeslal grizly007
No pokud bude prodejce jen trochu při smyslech tak se z toho snadno dostane. Mě to zkrátka přijde jako prasárna. Tečka.[COLOR="Silver"]
Vzhledem k jeho obchodním podmínkám které ma na stránkách se obávám že by byl slabý oříšek pro jakéhokoliv právníka :-D Nicméně sorry jsou vánoce vykám i mámě :-D ale fakt, dle mého je to jeho chyba a pokud má tady zákazník zájem opravdu o koupi tak buď se s ním majitel domluví nebo dostane přinejmenším taky flastr, ale zákazník neutratí nic :-D
27.12.2014 20:20
27
Zajímavé, jak si někteří vykládají právo podle toho jak se jim to zrovna hodí.....
Ale i tady platí, že "Na každou svini se vaří voda".....
27.12.2014 20:32
28
pterodon: Hele nejsi taky Čech? Takhle vychcané svině žijou snad jen tady. Ale jak napsal kolega výše. I na tebe se vaří voda.

Já když udělám chybu tak se toho snaží taky všichni využít, to je prostě život. Za chyby se platí. Popravdě si moc nemyslím že by mi dodali šicí stroj o 320 000kž levněji než je běžná cena ... ale co kdyby:-)
Až uděláš chybu v zatáčce ty a střelíš auto do stromu, tak ti doufám lidi taky nepomůžou a chytře toho využijí jako ty a vezmou ti peněženku. To je prostě život. Za chyby se platí.
27.12.2014 20:38
29
Jestli ti přišlo automatické potvrzení, které nedělá ručně člověk je ti takové potvrzení k ničemu. Změní za 5 minut OP kdy napíše že za potvrzenou objednávku se považuje až ruční potvrzení pracovníkem a jsi nahraný. Nemáš nárok.
27.12.2014 20:41
30
hele otázka byla jestli na to mám jako zákazník právo, ne že to chci udělat tak si nechte ty urážky.
Vzhledem k tomu že obchod očividně provozuje nějakej ňouma tak by pro něho byl takový vynucený prodej asi likvidační, přišel by o 351 000kč.
A to už je opravdu pálka.
Ale zase si pamatuju jak špatně myslím v alze nacenili telefony a přišli o několik desítek tisíc kč, než si toho všimli.

---------- Příspěvek doplněn 27.12.2014 v 20:42 ----------

Původně odeslal dkoudela
Jestli ti přišlo automatické potvrzení, které nedělá ručně člověk je ti takové potvrzení k ničemu. Změní za 5 minut OP kdy napíše že za potvrzenou objednávku se považuje až ruční potvrzení pracovníkem a jsi nahraný. Nemáš nárok.
podle nového op se včr uzavírá kupní smlouva odesláním objednávky. to že ji blbouni ještě potvrdili už je jen další důkaz