Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Facebook Ads – CPM, CPC nebo CPA?

nahoru
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
2. 12. 2014 20:42:45
Ahoj,
snad nebude vadit, když tu založim trošku obecnější téma. Zkoušel jsem hledat odpovědi na otázku v nadpisu, ale většinou jsem dohledal rozcházející odpovědi.
Původně jsem na Fcb jel jen kampaně pro získání fanoušků, používal jsem default nastavení, tedy Optimized CPM. Jenže v poslední době se mi s timhle nastavenim kapaň nechtěla rozjet. Rozběhnul jsem ji až po přepnutí na CPM a nastavení maximální částky za oslovení 1000 lidí (cca 40 - 80 Kč). Zde na webtrhu mi bylo doporučeno používat spíše CPC. Po nějaký době sledování stejných kampaní, jedné CPM a druhé CPC mi vyšlo, že je lepší opravdu spíše to CPC.
Bod dvě se týká Promoted posts. U nich se mi taky nějakou dobu nedaří rozjet kampaň s Optimized CPM a tak jsem na základě předchozí rady nastavoval CPC s částkou za klik 10 Kč. Vím, že je to hrozná raketa, ale je to jen maximální bid, reálně si to bralo tak 1,5 - 3 Kč/klik nebo akce. Dneska jsem zkusil pustit kampaň na Promote posts s CPM za 40 Kč za 1000 oslovení a vychází mi lépe to CPM než to CPC, tedy co se týče dosahu. S tim CPM mam větší dosah, což mi připadá lepší => větší šance, že příspěvek někoho zaujme. Navíc je příspěvek podle mě dost lákající k prokliku, takže další důvod proč neplatit CPC.
Abych to shrnul, položím dvě jednoduché otázky. Defaultně Fcb nastavuje Optimized CPM, ale s tim se mi do několika hodin po schválení kampaň nerozeběhne. Nejde mi o výběr cílení, pouze o nastavení zpoplatnění:
1) Jak nastavujete kampaň pro získávání fanoušků? Sice už jich mam dost a získávat jich už moc nebudu, ale rád bych v tom měl jasno. Vyšlo mi nejlíp nastavit CPC s max bidem. Čím větší max bid tím rychlejší nabírání fanoušků, ale taky větší cena. CPM mi vychází dráž. Je to tak?
2) Jak nastavujete kampaň pro promování příspěvků. Připadá mi to, že ty lákající k prokliku bude lepší CPM a ty, který zaujmou minimum lidí dávat CPC. Ale teď když se dívám do stats, tak s CPM jsem měl reach přes 1000 s minimem kliků a s CPC víc kliků s reach 500. Mam podezření, že s tim CPC to Facebook cilí na ty co prokliknou všechno, těžko říct. Jde mi spíš o konverze než prokliky. Co nastavujete vy?
Vím, že zkušenosti jsou získaný většinou propálením nemalé částky a zkoušením všech možných variant a tak si moc vážim každýho názoru a rady. Díky moc za případný odpovědi a názory.
---------- Příspěvek doplněn 02.12.2014 v 21:29 ----------
Ale je možný, že jsem u toho promování příspěvků byl netrpělivej, a s tim defaultnim nastavením Optimalized CPM bez udání přesný ceny by se to za čas rozjelo, nevim. Každopádně u kampaně na získávání fanoušků se mi to v defaultu nerozjelo ani za 24 hodin. Ještě s tim zkusim trošku poexperimentovat.
2. 12. 2014 20:42:45
https://webtrh.cz/diskuse/facebook-ads-cpm-cpc-nebo-cpa/#reply1073359
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
3. 12. 2014 10:05:16
Většinou ty jejich automaty moc nefungují a když tak jen krátkodobě. U nových kampaní testuju, jestli se víc vyplatí CPM / CPC. Řeším, ale kolik mě stojí konverze, ideálně ROI, reach / CPC mě moc nebere. V poslední době se mi vyplácí CPM na velmi dobře zacílená publika = tam, kde je větší pravděpodobnost, že kliknou.
3. 12. 2014 10:05:16
https://webtrh.cz/diskuse/facebook-ads-cpm-cpc-nebo-cpa/#reply1073358
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit