Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Vrácené zboží z eshopů

Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
2. 12. 2014 10:40:17
Co s ním pak děláte?
Obzvláště když jsou poškozeny obaly, chybí visačky, nebo původní obaly zcela chybí, zboží je "osahané", nebo dokonce jeví známky použití, či snad dokonce poškozené, atd.
Zákon sice nařizuje obchodníkům takové zboží přijmout zpět, ale už neřeší to, že v těchto případech často obchodník ztrácí zákonné právo na přiměřený zisk, nebo dokonce pak i má ztrátu.
Nemůže to samé zboží prodat jinému zákazníkovi jako nové, pochopitelně, takovýto zákazník právem očekává zboží zcela nové, nerozbalené.
Navíc někdy (často?) dochází k případům, kdy zákazník pošle zpět "zboží v původním a nepoužitém stavu", ale ve skutečnosti pošle zpět zboží použité nebo dokonce poškozené. Jak se to pak prokazuje, kdo má pravdu?
Jaké máte zkušenosti, jak to řešíte?
2. 12. 2014 10:40:17
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073208
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 12. 2014 10:44:22
zákon toto řeší, málokdo to však vymahá, protože se bojí dohadovat ze zákazníkem, například v CZC.cz si poškození zboží účtují
2. 12. 2014 10:44:22
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073207
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
2. 12. 2014 10:51:24
Napsal obchodniuspech;1146201
zákon toto řeší, málokdo to však vymahá, protože se bojí dohadovat ze zákazníkem, například v CZC.cz si poškození zboží účtují
Tak jsem to nemyslel. Samozřejmě má obchodník právo snížit vrácenou částku, pokud je zboží použité, poškozené, apod.
Ale co pak s tímto zbožím?
A co v případě, když zákazník tvrdí, že zboží zaslat zpět nepoužité a nepoškozené, ale obchodníkovi dorazí pravý opak?
2. 12. 2014 10:51:24
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073206
Pak takove zbozi prodate se slevou, kterou vam vykompenzuje to, co jste strhnul zakaznikovi za to nadmerne opouzivani. Pokud by zakaznik tvrdil opak, muzete ho pozadat o dolozeni, v jakem stavu zbozi posilal. Vy svuj dukaz mate.
2. 12. 2014 10:54:39
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073205
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
2. 12. 2014 11:05:55
Napsal Radek O.;1146203
Pak takove zbozi prodate se slevou...
Jasně. Ale mě by zajímalo, jak to realizujete: máte třeba pak v eshopu zvláštní oddělení "Bazar" nebo "Použité zboží"? To přeci musí určitým způsobem ten eshop degradovat, ne? Nebo jak a kde vlastně pak to rozbalené, použité nebo snad dokonce poškozené zboží prodáváte? Tyhle zkušenosti mě zajímají. :-)
2. 12. 2014 11:05:55
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073204
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
2. 12. 2014 11:08:48
Napsal Standa63;1146210
Jasně. Ale mě by zajímalo, jak to realizujete: máte třeba pak v eshopu zvláštní oddělení "Bazar" nebo "Použité zboží"? To přeci musí určitým způsobem ten eshop degradovat, ne? Nebo jak a kde vlastně pak to rozbalené, použité nebo snad dokonce poškozené zboží prodáváte? Tyhle zkušenosti mě zajímají. :-)
Neoriginální balení kupříkladu
2. 12. 2014 11:08:48
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073203
Proc by to melo eshop degradovat? Je to naprosto bezne, nejen v eshopech, ale i v beznych obchodech, ze se prodava zbozi, co je nejak poskozene, vracene, jsou z vyloh apod. je spousta lidi co to naopak vyhledava a koupi si treba vracenou TV s plnou zarukou a realne usetri x procent.
U nas to mame reseno treba takto: http://www.parfums.cz/specialni-slevy/
2. 12. 2014 11:09:47
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073202
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
2. 12. 2014 11:16:11
Ještě jsem si na něco k tématu vzpomněl: zákazník může přeci (?) vrátit zboží bez originálního obalu? A co pak? Vrátit musíte plnou částku, ale zboží je jako nové už samozřejmě neprodejné.
2. 12. 2014 11:16:11
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073201
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
2. 12. 2014 12:54:38
Když jsme u toho vraceného zboží zajímalo by mne jak se řeší nebo jak by jste řešili následující vrácení zboží.
Prodáváme sady - ohradníky pro psy. Sada se skládá z obojku pro psa, generátoru který vysílá signál a z drátu, který funguje jako anténa. Drátu je v balení obvykle 100-300m, záleží dle typu ohradníku. Pokud zákazník vrací zboží do 14 dnů, většinou je samozřejmě část drátu odmotána prostě to co potřeboval na ohrazení pozemku. Klidně to dělá kolem 60-80m, ale není vyjímkou, že třeba z 300m rule vráti na cívce 10m a zbytek je zmačkané klubo drátu. Jak v tomto případě řešit vrácení částky?
To samé se nám stává samozřejmě i u reklamací, prostě vrátí generátor, obojek, a zbytečke drátu, případně zmačkané klubo drátu.
2. 12. 2014 12:54:38
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073200
Není pravda, že se musí vracet celá částka. Obchodník je oprávněn si účtovat náklady, kterému vrácením vznikly, zejména se jedná právě o náklady za uvedení zboží do znovu prodejného stavu.
2. 12. 2014 22:52:22
https://webtrh.cz/diskuse/vracene-zbozi-z-eshopu/#reply1073199
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit