Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Dvojité odstoupení od smlouvy?

superprodejce007
verified
rating uzivatele
6. 11. 2014 15:12:25
Slečna si koupila boty, byly jí velké, poslala je ve 14ti denní lhůtě nazpátek. Ok, stane se. Nabídli jsme jí vrácení peněz nebo výměnu za menší velikost bez jakéhokoliv doplatku, s tím, že výměna proběhne na naše náklady. Zvolila výměnu za menší velikost, tu jsme jí poslali. Teď nám od ní přišly tyto již vyměněné boty zase nazpátek a že chce zase vrátit peníze nebo že si vybrala jiné boty ve stejné velikosti. Má na to právo? Přijde mi, že si z nás slečna dělá trochu dobrý den a vlastně neví co chce. Takhle jí můžeme měnit boty donekonečna. Navíc ani neposlala nějaké oficiální odstoupení od kupní smlouvy, celé je to ještě komplikovanější o to, že boty si nekoupila přímo ona (objednávala je její kamarádka, zřejmě se složily na poštovné), takže vlastně není oficiálně náš zákazník.
6. 11. 2014 15:12:25
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066751
Dle mého názoru zasláním jiného zboží (výměna) je nová kupní smlouva, tudíž měla opět nových 14 dnů. A má opět právo zboží vrátit. Jinak žádné oficiální odstoupení nemusí posílat, stačí, když bude jednozančně zřejmé, že od smlouvy odstoupit chce, např. tím "vraťte mi peníze".
Na druhou stranu není váš zákazník a odstoupit musí ten, s kým máte uzavřenou kupní smlouvu.
Na třetí stranu ze zákona lze odstoupit jen od celé celé smlouvy. Tzn. má-li člověk koupeny dva páry, nemá právo odstoupit jen od jednoho, ale měl by od obou. Pokud obchodník umožní odstopuit jen od části, je to jeho dobrá vůle. Nicméně po první výměně jste na to přistoupil.
Je to prostě zapeklité, odstoupit právo znovu má, ale není to váš zákazník. Takže je na vás co si zvolíte, zda ji vyhovíte nebo ne. Osobně bych ji vrátil peníze a zkusil ji předat jinému konkurentovi.
6. 11. 2014 15:20:09
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066750
superprodejce007
verified
rating uzivatele
6. 11. 2014 15:26:42
Napsal Radek O.;1138450
Dle mého názoru zasláním jiného zboží (výměna) je nová kupní smlouva, tudíž měla opět nových 14 dnů. A má opět právo zboží vrátit. Jinak žádné oficiální odstoupení nemusí posílat, stačí, když bude jednozančně zřejmé, že od smlouvy odstoupit chce, např. tím "vraťte mi peníze".
Na druhou stranu není váš zákazník a odstoupit musí ten, s kým máte uzavřenou kupní smlouvu.
Na třetí stranu ze zákona lze odstoupit jen od celé celé smlouvy. Tzn. má-li člověk koupeny dva páry, nemá právo odstoupit jen od jednoho, ale měl by od obou. Pokud obchodník umožní odstopuit jen od části, je to jeho dobrá vůle. Nicméně po první výměně jste na to přistoupil.
Je to prostě zapeklité, odstoupit právo znovu má, ale není to váš zákazník. Takže je na vás co si zvolíte, zda ji vyhovíte nebo ne. Osobně bych ji vrátil peníze a zkusil ji předat jinému konkurentovi.
Měnit jí to podruhé už určitě nebudeme, myslím, že tím by to stejně neskončilo a zase by se něco časem z její strany objevilo (třeba nějaká neoprávněná reklamace). Nejspíš to tedy vyřešíme vrácením peněz.
6. 11. 2014 15:26:42
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066749
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 11. 2014 15:30:29
Môžete vysvetliť prečo dotyčná dáma nie je ich zákazníkom? Ďakujem.
6. 11. 2014 15:30:29
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066748
superprodejce007
verified
rating uzivatele
6. 11. 2014 15:34:18
Napsal Gabonator;1138455
Môžete vysvetliť prečo oná dáme nie je ich zákazníkom? Ďakujem.
Není naší zákaznicí, koupila si boty zprostředkovaně přes jinou osobu. Zboží objednala a zaplatila její kamarádka, která jí boty objednala v rámci svého nákupu. Ona nemá fakturu ani v objednávce nikde nefiguruje.
6. 11. 2014 15:34:18
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066747
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 11. 2014 17:12:00
Napsal superprodejce007;1138457
Není naší zákaznicí, koupila si boty zprostředkovaně přes jinou osobu. Zboží objednala a zaplatila její kamarádka, která jí boty objednala v rámci svého nákupu. Ona nemá fakturu ani v objednávce nikde nefiguruje.
Okamžikom, kedy ste jej vzali pôvodné topánky späť a poslali jej nové sa stala vašim zákazníkom ;)
6. 11. 2014 17:12:00
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066746
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
6. 11. 2014 18:05:38
Napsal ixemin;1138476
Okamžikom, kedy ste jej vzali pôvodné topánky späť a poslali jej nové sa stala vašim zákazníkom ;)
Proboha to je zase koment. Tím že projevil dobrou vůli se z ní nestala zákaznice. Kupní smlouva byla uzavřena s někým jiným, oni se s ní vůbec nemuseli bavit a nemusí ani teď. Boty bych vzal, ale - poštovné za 1 výměnu.
6. 11. 2014 18:05:38
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066745
superprodejce007
verified
rating uzivatele
6. 11. 2014 18:17:30
Napsal dkoudela;1138490
Proboha to je zase koment. Tím že projevil dobrou vůli se z ní nestala zákaznice. Kupní smlouva byla uzavřena s někým jiným, oni se s ní vůbec nemuseli bavit a nemusí ani teď. Boty bych vzal, ale - poštovné za 1 výměnu.
Ano, tak to nejspíš provedeme, aby si slečna zase nepletla shop s půjčovnou
6. 11. 2014 18:17:30
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066744
Napsal superprodejce007;1138493
Ano, tak to nejspíš provedeme, aby si slečna zase nepletla shop s půjčovnou
Raději bych to udělal tak, jak psal Radek... oželte poštovné, vraťte jí peníze, a ať jde nakoupit jinam. Vyhnete se problémům v budoucnu za cenu poštovného. Navíc takovýto člověk je schopen se hádat i o to poštovné.
7. 11. 2014 09:09:12
https://webtrh.cz/diskuse/dvojite-odstoupeni-od-smlouvy/#reply1066743
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit