Prodej eshopu vč. technologií na potisk textilu
Zobrazují se odpovědi 1 až 25 z 25

Web VýbornáKáva.cz nefunguje tak, jak bych chtěl

  1. Pěkný den všem,

    už 4 roky bojuji s webem VýbornáKáva.cz (www.vybornakava.cz).

    Během této doby web prošel několika totálními facelifty, nicméně - bez úspěchu (úspěch vidím v tom, že se zvedne doba, kterou návštěvník na webu stráví, resp. že si jej projde a něco si přečte).

    Myslel jsem, že všichni odcházejí díky tomu, že webové stránky nebyly přehledné. To jsem (myslím) vyřešil posledním faceliftem. K mému velkému překvapení se doba na stránce nezvýšila.

    Bavíme se o okamžité míře opuštění u 80% lidí!

    Jako další možný důvod jsem viděl to, že web nebyl responzivní - toto jsem také vyřešil. Opět - k mému překvapení míra opuštění neklesla.

    Zaměřil jsem se tedy na obsah a hledal, proč tomu tak je. Obsah mě (v porovnání s konkurenčními weby) nepřijde nezajímavý a absolutně nechápu, že např. na klíčová slova "zelená káva podvod", kde je naprosto jasné, co se hledá, dostane u mě na webu článek http://www.vybornakava.cz/2014/je-zelena-kava-podvod/ který se přesně tomuto tématu věnuje. Míra opuštění je nicméně 93,38 %!!!

    To samé je u klíčového slova "cibetková káva", kde můj článek poskytuje kvalitní informace - http://www.vybornakava.cz/2011/kava_z_cibetek/ a opět - 90,91%. A tak bych mohl pokračovat.

    Jsem už z toho lehce zoufalý, protože se s tím opravdu piplám ve svém volném čase a snažím se. Výsledky jsou ovšem žalostné.

    Nevidí někdo něco, co já ne? Připadá mi, že i kdyby byly články špatně napsané, nebo by neposkytovaly informace, stejně by je četl alespoň někdo, třeba 50% lidí. 80% míra opuštění je opravdu příšerně velké číslo.

    Díky moc za Váš čas

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Marketah poptává: Hledáme video editora
    Karlarejsek poptává: Vývoj šablon MS Word, iWork Pages
    Martind_ poptává: Osobní web
  3. Neni nahodou vysoky bouncrate u clanku zapricinen tim, ze kdyz clovek prijde primo na clanek, precte si ho a odejde z webu, tak Google Analytics nezaznamenaji navstevu, ale bounc?

  4. A co je účelem toho webu? Je zde jen povídání o kávě nic víc.

  5. Citace Původně odeslal Lukáš Jakubíček Zobrazit příspěvek
    např. na klíčová slova "zelená káva podvod", kde je naprosto jasné, co se hledá, dostane u mě na webu článek http://www.vybornakava.cz/2014/je-zelena-kava-podvod/ který se přesně tomuto tématu věnuje. Míra opuštění je nicméně 93,38 %!!!
    A dáváte tomuto návštěvníkovi přesně to, co chce slyšet, nebo máte pouze obecný článek o daném produktu? Zkuste se zaměřit právě na kvalitu textů. Pokud někdo přijde pod tímto KW, měla by ho upoutat věta, že to podvod opravdu je, a důvody, proč tomu tak je a proč tento produkt nebrat.

    Pokud někdo hledá podvod, měl byste mu ten podvod naservírovat, aby našel to, co hledá. Vy hned v druhém řádku zmíníte, že tato káva má prospěšné složky. V odstavci o podvodu zmíníte, že to žádný podvod vlastně není.

    Citace Původně odeslal Lukáš Jakubíček Zobrazit příspěvek
    To samé je u klíčového slova "cibetková káva", kde můj článek poskytuje kvalitní informace - http://www.vybornakava.cz/2011/kava_z_cibetek/ a opět - 90,91%. A tak bych mohl pokračovat.
    Pod KW cibetková káva se může skrývat mnoho. Někdo může hledat cenu, jiný obchody kde ji koupit, další postup výroby, další chuť atd... Ve vašem článku najde od všeho něco, takže si maximálně přečte pár řádků, a mizí.

  6. Pozor - míra okamžitého opuštění znamená, že x% lidí opustilo web po zobrazení té stránky. Neznamená to, že článek nečetli. Důležitá je doba trvání návštěvy. Návštěvníci mohou v článku najít všechny podstatné informace a nic je nenutí postupovat na jiné články.

  7. Do okamžité míry opuštění se přidávám i já. Vždyť to nemá co nabídnout. Na první pohled to vypadá jako magazín o kávě, kdo by si o tom chtěl číst? Lidé chtějí kávu pít a nakupovat. Magazín nemá smysl, ale hezky postavený eshop na této doméně dle mého názoru smysl má.

  8. Já bych taky řekl, že spousta lidí na téhle doméně hledá eshop s kávou.

  9. Já bych řekl, že se tady pletou jabka s hruškama :-) Návštěvníci prostě nemají důvod brouzdat po webu, když se jim pod článkem nezobrazí relevantní informace. Přečtou s článek, ve kterém (ne)najdou, co hledali a utečou. Pokud někoho zajímá, jestli je zelená káva podvod, proč by měl pokračovat na "Ledová káva – osvěžení, které dobije baterky" nebo na "Grindripper – ruční mlýnek a překapávač v jednom" (zobrazuje se v Mohlo by vás zajímat). To samé k nejčtenějším článkům v pravém sidebaru - jsou tam články, které se zelenou kávou nesouvisí. V každém případě ta míra opuštění znamená jen to, že lidé nepokračovali dále, nicméně článek si třeba přečetli (jaká je doba strávená na stránce?).

  10. Díky za podněty:

    malymarty: průměrná doba na stránce je 0,46 vteřin :( 1,5 navštívené stránky
    GraphicSite: Právě! Povídání o kávě bez e-shopu. Chtěl jsem vytvořit zájmový web, který by nebyl "postižen" nějakým e-shopem. Káva je boom poslední 4 roky.
    hampl.david: Rozumím a beru - zkusím to nějak překopat a v dalších článcích se na to zaměřím.
    365solutions: viz odpověď pro malymarty
    Frajerlada, Fido123: Rozumím, e-shop jsem plánoval, ale až by se trochu rozhýbala návštěvnost. Což se nestalo :(

  11. Nehledají spíše e-shop???

    ---------- Příspěvek doplněn 20.08.2014 v 08:23 ----------

    A jaká je vlastně děnní návštěvnost?

  12. Citace Původně odeslal hrncal.junior Zobrazit příspěvek
    Nehledají spíše e-shop???

    ---------- Příspěvek doplněn 20.08.2014 v 08:23 ----------

    A jaká je vlastně děnní návštěvnost?
    Mno e-shop asi nehledají přes slova "zelená káva podvod" :) Ale uznávám, že např. u "cibetkové kávy" taková možnost je. Ale i tam jim dole nabízím odkaz na e-shop, kde mohou kávu zakoupit.

    Denně tak cca 100 lidí, ale k ničemu to není, protože hned mizí :)

  13. Počkej, není to 46 sekund? Sleduješ to v GA? Tam jsou hodiny:minuty:sekundy. Plus - i kdyby to bylo jen 0,46 sekund, podívej se na procento nových návštěv. Jestli je příliš nízké, znamená to, že se na web vrátili lidé, kteří již článek četli. Je tedy pravděpodobnější, že ho okamžitě opustí a tím se sníží i doba strávená na stránce.

  14. Citace Původně odeslal 365solutions Zobrazit příspěvek
    Počkej, není to 46 sekund? Sleduješ to v GA? Tam jsou hodiny:minuty:sekundy. Plus - i kdyby to bylo jen 0,46 sekund, podívej se na procento nových návštěv. Jestli je příliš nízké, znamená to, že se na web vrátili lidé, kteří již článek četli. Je tedy pravděpodobnější, že ho okamžitě opustí a tím se sníží i doba strávená na stránce.
    Ano, jedná se o sekundy - sleduji v GA. Procento nových návštěv je právě velké - 93%.

  15. Za 0.46 tu stránku nestihnu ani zavřít, takže skutečně jsou to celé sekundy :-)

    Jinak ten web je udělaný moc pěkně. Zkusil bych tam procpat fakt eshop, nebo to zmonetizovat i jinou cestou. Dokážu si to představit.

  16. Přesně tak. E-shop by se při 100 lidech už možná i vyplatil...

  17. Oba tebou zmienené články som prečítal, ale chcelo to veľké sebazaprenie.
    Text o zelenej káve je ako vystrihnutý z nejakej affil stránky na tablety z tohoto zázraku. Celý čas som čakal, kedy na mňa vyskočí affil odkaz, ale nestalo sa tak. Niekde bude chyba
    Pri cibetkovej káve už odkazy sú, dokonca na dva rozdielne eshopy. Štýl článku je stále taký istý.

    Úprimne, cítil som sa tam ako keby som klikol na nejaký PR magazín (ktorý je úzko zameraný na kávu).

  18. ixemin to je profesionální deformace, bfu to vidí úplně jinak :D

  19. Citace Původně odeslal ixemin Zobrazit příspěvek
    Oba tebou zmienené články som prečítal, ale chcelo to veľké sebazaprenie.
    Text o zelenej káve je ako vystrihnutý z nejakej affil stránky na tablety z tohoto zázraku. Celý čas som čakal, kedy na mňa vyskočí affil odkaz, ale nestalo sa tak. Niekde bude chyba
    Pri cibetkovej káve už odkazy sú, dokonca na dva rozdielne eshopy. Štýl článku je stále taký istý.

    Úprimne, cítil som sa tam ako keby som klikol na nejaký PR magazín (ktorý je úzko zameraný na kávu).
    Mno upřímně - pokud sis připadal, žes klikl na PR magazín s úzkým zaměřením na kávu, tak můj web splnil účel. Nechci o kávě filozofovat, ale aby se web četl :) Je to cílené opravdu na BFU.

  20. Citace Původně odeslal Lukáš Jakubíček Zobrazit příspěvek
    Mno upřímně - pokud sis připadal, žes klikl na PR magazín s úzkým zaměřením na kávu, tak můj web splnil účel. Nechci o kávě filozofovat, ale aby se web četl :) Je to cílené opravdu na BFU.
    Tak šup na e-shop. V tom případě se k tomu přímo hodí...

  21. Jestli se nepletu, tak i při okamžitém opuštění se čas na stránce zaznamená jako 0s. Čas se počítá až při překliknutí na další stránku.

  22. Ideální místo pro e-shop. :) Číst si jen tak o kávě mne nebaví...

  23. Porovnal bych s http://kavovelisty.cz/ a fakt netuším, proč bych na web VybornaKava.cz měl chodit. Jak už někdo zmínil nahoře, co je vlastně jeho hlavním cílem? Psát obecně o kávě? Není to příliš široký záběr? O kávovém dění ve světě? V ČR? Psát jen o kavárnách, psát o pražírnách, psát o kávových osobnostech české a mezinárodní scény?

    Kávu mám rád a rád sleduji české kávové maniaky, ale tento web mě fakt tématy, ani kvalitou článků nezaujal. Navíc si myslím, že doména VýbornaKava je dobrá na eshop s kávou, nikoliv info web.

    P.S.: Může se ti hodit na monetizaci, affiliate program na kávu http://provizni-system.cerstvakava.cz/affiliates/

  24. Jen update situace z minulého roku - web mi tento měsíc navštívilo cca 12000 UIP, minulý to bylo cca 8000 a předminulý 6000 UIP. Díky affiliate programům mi web v průměru vydělává každý měsíc 4000 Kč. Stačilo si na to jen sednout, trochu poladit obsah a investovat cca 100 Kč měsíčně do odkazů :)

  25. Citace Původně odeslal 365solutions Zobrazit příspěvek
    Pozor - míra okamžitého opuštění znamená, že x% lidí opustilo web po zobrazení té stránky. Neznamená to, že článek nečetli. Důležitá je doba trvání návštěvy. Návštěvníci mohou v článku najít všechny podstatné informace a nic je nenutí postupovat na jiné články.
    Tady pozor, viz Důležitá je doba trvání návštěvy doba návštěvy se měří jako doba mezi dvěma stránkami. Pokud uživatel přijde na článek a odejde, tak má VŽDY bounce = 100 % a doba na webu = 0,0s.

    Doporučuji vyzkoušet nějaké jiné měření, které by pomocí js mohlo měřit přesný čas na stránce (pokud něco takového je).

  26. Taky si myslím, že eshop by byl na místě. Ke článkům bych ti ještě doporučil ebook od Copybloggera. Např. "Co jste možná nevěděli o pražení kávy" změnit na "7 věcí co jste určitě o pražení kávy určitě nevěděli" (a je úplně šumák, jestli to někdo ví nebo ne, jde o to, aby článek aspoň otevřeli..)

Hostujeme u Server powered by TELE3