Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak vybrat správného člověka na PPC?

Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
9. 8. 2014 15:08:26
Nejdříve jsem si chtěl PPC navrhnout sám, ale rozhodl jsem se najít si raději profesionála, který mi z investované částky vytěží maximum. Jak takového člověka ale poznat? Reference jsou jedna věc, ale napsat může de facto co chce, není to nijak průkazné.
Můžete mi někoho doporučit?
Ze začátku bych se chtěl držet při zemi, do PPC bych chtěl investovat třeba kolem 5tis. měsíčně, pokud uvidím že to funguje tak klidně více, takže mi prosím nedoporučujte firmy H1 atp. kde jsou minimální obraty kolem 100 tisíc.
PS: Je normální platit za PPC částku za správu na několik měsíců předem? Já když tvořím web tak si beru maximálně zálohu a někdy ani to ne, tak mi přijde zvláštní dávat třeba 8tis. za správu na půl roku, když vůbec nevím jak to bude fungovat...(nemyslím tím dobytí kreditu)
9. 8. 2014 15:08:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046938
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 8. 2014 15:24:05
Zkus najít někoho, s kým se domluvíš na "kombinované odměně". To znamená, že část prostředků na kampaň budeš platit ty (kredit, případně nějaká odměna) s tím, že hlavní odměnu budeš specialistovi platit až za konverze.
Pokud je kvalitní, prohlédne si tvůj web, stanovíte si předběžné ceny za konverzi, doladíte detaily a musí být schopen říci, za dosáhne požadovaných cílů. Přeneseš tak na něho určitou míru zodpovědnosti.
Každopádně pokud chceš investovat ze začátku pár tisíc a máš dostatek času a ochotu se učit, můžeš si s tím pohrát i sám a částečně se to naučit.
9. 8. 2014 15:24:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046937
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
9. 8. 2014 15:57:17
To jsem zkoušel, ale většina mi odpověděla že to záleží na tom jak je web udělaný, jaké mám ceny atd.
Jenže podle mě by měl toho marketingový specialista umět také ohodnotit a případně navrhnout změny - snížit/zvýšit ceny, říci co změnit na webu atd. Nicméně 5 z 5ti mi odpovědělo že to možné není, čímž mi dávají jasně najevo že za svou práci neručí a jediné co mám jisté je že já budu platit.
Takže pokud znáte někoho kdo by byl ochoten dostat odměnu až za určité konverze - sem s ním. Pokud nikoho takového nenajdu tak asi budu muset začít dělat PPC sám.
9. 8. 2014 15:57:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046936
livem
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
9. 8. 2014 16:06:00
Niekto uz pisal na webtrh, ze nastavi a zaplati PPC kampane za fixnu proviziu z predaja. Bohuzial si nepamatam, kto to bol. Ale niekto sa teda asi najde.
9. 8. 2014 16:06:00
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046935
SEOguy
verified
rating uzivatele
9. 8. 2014 16:31:56
Napsal livem;1114638
Niekto uz pisal na webtrh, ze nastavi a zaplati PPC kampane za fixnu proviziu z predaja. Bohuzial si nepamatam, kto to bol. Ale niekto sa teda asi najde.
To zní jak pohádka na dobrou noc. Pokud ho najdeš, také si vezmu kontakt. :-D
9. 8. 2014 16:31:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046934
Antorr
verified
rating uzivatele
(127 hodnocení)
9. 8. 2014 17:08:33
PPC specialista nebude procházet celý web a navrhovat u čeho snížit ceny atd ... stejně tak se nikdy dopředu nedá odhadnout konverze z PPC.
Představa že bych za 5stovku měsíčně procházel klientův eshop a říkal, hele tady je cena vyšší jak u konkurence je nereálná
Pokud to s projektem myslíš vážně, tak použíj Heureku, projdi si ceny konkurence a snaž se jim přiblížit, anebo být na stejné hladině
9. 8. 2014 17:08:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046933
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 8. 2014 17:35:06
SEOguy: vidíš, já takového specialistu našel. I když nakonec spolupráce úplně účinná nebyla, šel s kůži na trh a s tím rizikem, že je placen až za konverze. Možná že kdyby PPC dělali jen ti, co opravdu tomu rozumí a zajímají je v prvé řadě cíle klienta, tak by to vypadalo jinak.
Antorr: Hloupost. Celý tvůj příspěvek je balast. Hned víme, do které sorty "specialistů" patříš(pokud se tedy PPC "živíš"). Dobrý PPC specialista by měl v prvé řadě navrhnout změny nejen na cílových stránkách(pokud jsou potřeba). Měly by ho zajímat informace o produktech, marže na produktech. Je nutné si vzájemně stanovit cíle a až potom začít podle toho kampaň nastavovat. Konverze v porovnání s konverzemi e-shopu z jiných kanálů, podle předběžného odhadu a podle zkušenosti specialisty se odhadnout samozřejmě dá. Dobrý specialista by to měl umět.
Odkud si vycucal pětistovku na měsíc?
Hitman1: Hledej dál a nenech se navábit na nabídky těchto šamanů. Pro svůj e-shop jsem hledal nejen zde SEO konzultanta tak i PPC specialistu a jsou to spíš smutné historky.
9. 8. 2014 17:35:06
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046932
Adam
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
9. 8. 2014 17:45:18
PPC rozumněl Patrik Štefko :-)
9. 8. 2014 17:45:18
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046931
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
9. 8. 2014 18:15:54
Placení za konverzi je parádní. S tím drobným detailem, že se konverze nikdy nedají přesně měřit...
Samozřejmě, PPC systémy ukážou nějaké čislo (orientační). Navíc se tam konverze aktualizují i zpětně, tj. 14 v měsíci jich tam může být víc, než na konci předchozího měsíce při vyúčtování. Stejně tak se na konci měsíce nějaká čísla objeví v GA (orientační, a dost často jíné než v PPC systémech). Pak často dochází k nepřímým konverzím, a nebo konverzím třeba přes telefon nebo email, které se nezachytí nikde.
Komu by se o tomhle chtělo dohadovat každý měsíc, ať zvedne ruku...
Ona ta práce za hodinovku má jaksi svoje důvody, a co největší a nejpohodlnější ojebávání klienta v tom nefiguruje ani na posledním místě.
9. 8. 2014 18:15:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046930
Antorr
verified
rating uzivatele
(127 hodnocení)
9. 8. 2014 18:20:37
Běžná taxa za PPC je 10 až 20 procent, což vychází 500 až 1000 korun za správu PPC
9. 8. 2014 18:20:37
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046929
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
9. 8. 2014 19:02:26
Antorr
10 až 20% z čeho, z obratu za kampaně? Tak to si trochu protiřečíš, ne? Na jednu stranu se distancuješ od výsledků a chceš fixní odměnu, na druhou stranu bys chtěl dostat něco navíc za stejnou práci, když klient víc protočí?
Zkus si to vzít z jiného pohledu, když vezeš mechanikovi auto, taky ti řekne ať mu dáš dopředu 5 tisíc a výsledkem bude analýza co opravil, avšak opraví ti jen něco? Myslím že právě u PPC lze relativně přesně měřit výsledek snažení onoho PPC mága a nevidím tak důvod platit mu dopředu když ani pořádně nevím za co. Samozdřejmě nechci, aby mi dopředu řekl obrat bude 129 563 Kč 50h, ale postačí mi když mi řekne z investice 3000 Kč měsíčně Vám moje kampaň vygeneruje obrat 20 - 60 tisíc.
Nemusíš procházet web a kontrolvat ceny. Ty máme nějak nastavené a postačí ti srovnat pár produktů a podle toho určit jak moc jsme drazí, či levní a zda má spolupráce s námi smysl a z toho odhadnout předpokládaný obrat.
9. 8. 2014 19:02:26
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046928
Z druhé strany: Aby PPC specialista mohl vůbec uzavřít dohodu na odměnu závislou na (konverzním) výkonu, musí znát data webu. Musí dostat přístup do Analytics (nebo kde se to měří), musí znát konverzní poměry aspoň podobných zdrojů. I tak je to odhadování, ale už aspoň trochu kvalifikované. Pokud to navrhne bez dat, je to střelec. A dohodnout si kampaň se střelcem sice znamená, že přímo v nákladech neprodělám, ale pořád riskuju náklady ušlé příležitosti.
Dohadovat výkonovou odměnu při rozpočtu 5000 měsíčně znamená dvě věci - konverzí z takového rozpočtu bude tak málo, že se kampaň dost blbě bude optimaizovat na základě výkonu, protože dlouho nebudou statisticky významná data. Bude dlouho trvat, než se zjistí, že některá klíčová slova nefungují, v tomhle případě to ale nebude trvat kousek rozpočtu, ale celý rozpočet.
Druhá věc je, že PPCčkaři obvykle přistupují na výkonovou odměnu, pokud je riziko (nulové odměny) na jedné straně vyváženo příležitostí velkého zisku na straně druhé. Nebylo tu řečeno nic o představě výše té výkonové odměny, ale pokud to má být v řádu zmíněných pár stovek, je celkem pochopitelné, že se do toho nikdo moc nehrne. A to tu máme ještě skutečnost (a ta je u klientů vysloveně oblíbená), že v prvním měsíci ten výkon nebývá nic moc. Je mi to líto, ale je to tak. PPC funguje rychlej než SEO a první výsledky jsou vidět hned, nicméně stejně se musí začít tím, že se tam narve nějaký objem relevantních klíčových slov a na základě jejich výkonu se kampaň upravuje, ceny snižují, zvyšují, atd. U (plně) výkonových odměn to pro PPCčkaře znamená, že než se dostane na požadovaný limit výkonu pracuje třeba měsíc zadarmo (a později si to vynahradí). S tímhle se dá počítat a je to v pohodě, pokud PPCčkař nežije takříkajíc z ruky do huby a na peníze nemuže čekat dva měsíce o vykonané práci a pokud má opravdu jistotu, že s tím takhle počítá i klient a spolupráci po prvním měsíci neutne. Další důvod, proč se takové dohody dělají spíš s velkými než s malými firmami.
Ono to prostě zas tak černobílé není. V segmentu takhle malých kampaní je to fakt těžké. Ale určitě někdo, kdo by na to přistoupil a zároveň by to zvládl existuje, jen hledat. Zaměřila bych se zejména na to, jestli, až si o tom budete povídat, přemýšlí byznysově + bych ověřila, že za sebou skutečně má nějaké e-commerce kampaně (s výsledky).
A ne, není normální chtít peníze za správu na několik měsíců dopředu (nejběžnější je fakturovat měsíc dopředu nebo měsíc zpětně). Taky není moc normální, aby PPCčkař mluvil do cenotvorby klientovi. Můžou se o tom bavit, ale to je tak asi všechno, tohle je nějaká obchodní strategie a manažerské rozhodnutí firmy.
9. 8. 2014 19:11:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046927
Určitě se dá sehnat dobrý PPC specialista, který do toho půjde. Měl by zjistit, jestli vaše očekávání jsou reálná, k tomu potřebuje data (samozřejmě i pro zvolení strategie apod.). Při takovémto rozpočtu se nedá očekávat závratné množství konverzí, tedy ani odměna nebude moc velká. Možností je zaplatit za prvotní nastavení dohodnutou částku a za správu bude placen z konverzí.
O platbě za správu na několik měsíců předem slyším poprvé, normální to rozhodně není.
Osobně se domnívám, že PPC specialista by měl být schopen poradit, co zlepšit na webu pro zvýšení koverzního poměru, ale neočekávejte od něj žádné velké analýzy. Nějaký přesah nad "čisté" PPC by měl mít. V jeho zájmu (v mém rozhodně ano) je, aby se dosahovalo cílů klienta. Může nastat situace, že klient požaduje PPC kampaně, ale jeho web/e-shop... je v nevyhovujícím stavu. Měl by dokázat lehce poradit, případně doporučit někoho na úpravu a až po změnách začít s kampaněmi.
12. 8. 2014 09:46:36
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046926
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
12. 8. 2014 11:08:31
...
12. 8. 2014 11:08:31
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046925
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
12. 8. 2014 11:49:17
Je pre profi PPCckara akceptovatelna "odmena za konverziu" v pevnej vyske (napr. 150-250 Kc) bez pristupu do analytics (meranie napr. cez interny affiliate system)?
12. 8. 2014 11:49:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-vybrat-spravneho-cloveka-na-ppc/#reply1046924
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit