Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Prodej firmám – čím se řídí?

darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 8. 2014 12:00:26
Ahoj,
jak to funguje, když v eshopu nakoupí firma? Obchodní podmínky se na ni vůbec nevztahují. Čím se tedy řídí jednak záruční lhůty, podmínky platby, apod? Znamená to, že když nakoupí firma, uplatnění a uznání jakékoliv záruky je jen na dobrovolnosti prodejce a pokud odmítne záruku uznat, může to řešit pouze soud? podle čeho bude soud postupovat, když v kupní smlouvě nebylo nic definováno - obchodní podmínky pro firmy neplatí, čili defakto žádná záruka nebyla sjednána?
je tedy NUTNÉ, potažmo VHODNÉ, mít extra podmínky i pro firmy?
Díky za info.
8. 8. 2014 12:00:26
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046667
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
8. 8. 2014 12:45:01
napíšte obchodné podmienky tak, aby sa vzťahovali aj na firmy
8. 8. 2014 12:45:01
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046666
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 8. 2014 12:47:40
Nemuzu si tim jako prodejce spise uskodit? Navic by to znamenalo kompletne prekopat podminky od apeku a je tam moznost zavlect nejakou chybu, kterou bych zhorsil sve postaveni ve vztahu k firmam. Nemam nic proti serioznimu obchodu a nejsem podvodnik, ale proc se nad ramec zakona k necemu zavazovat?
8. 8. 2014 12:47:40
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046665
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
8. 8. 2014 12:54:40
Napsal darksir;1114353
Nemuzu si tim jako prodejce spise uskodit? Navic by to znamenalo kompletne prekopat podminky od apeku a je tam moznost zavlect nejakou chybu, kterou bych zhorsil sve postaveni ve vztahu k firmam. Nemam nic proti serioznimu obchodu a nejsem podvodnik, ale proc se nad ramec zakona k necemu zavazovat?
Prečo by si sa mal k niečomu zaväzovať nad rámec zákona? Veď aj obchodné podmienky môžu stanoviť rozdielnu záruku pre fyzické osoby nepodnikateľov a podnikajúce FO alebo firmy.
Ako to teraz riešiš v prípade, ak si u teba objedná tovar firma?
8. 8. 2014 12:54:40
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046664
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 8. 2014 13:12:22
Postupuju stejne, jako by se jednalo o spotrebitele. S tim, ze kdyz dojde na reklamaci a prosvihnu lhutu (dodavatel posle zbozi pozdeji) tak nenabizim odstoupeni od smlouvy, protoze to se na firmy nevztahuje. Stejne tak neumoznuju firmam vratit zbozi do 14 dnu bez udani duvodu (vetsinou se dohodneme na vymene za jine zbozi / je firma solidni a napise predem, ze si chce zbozi vyzkouset a prosi o moznost vraceni - tady vyjdu vstric). Se zarukou problemy nedelam, poskodil bych jen sam sebe, ale jde o male polozky, kde mne tech par reklamaci rocne nezabije. Kdyby slo o drazsi vec a reklamace byla sporna (poskodil si kupujici), pak bych urcite radeji vyuzil moznosti, ze neplati zakonna zaruka a pokusil se z toho misto dohadovani se o zavineni vybruslit treba delkou zaruky. Ale takovy pripad zatim nenastal, jen mne trapi, ze nevim, jak by se postupovalo, kdyby nastal.
K tomu zamysleni mne privedl zakaznik, ktery reklamuje a ja jsem presvedceny, ze si tu vec u mne koupil, aby si ji nechal vymenit za novou, protoze jsem dany kus pred odeslanim odzkusoval a on tvrdi, ze ihned po obdrzeni nefunguje, nebyl ani ochotny semnou resit, co mu nejde. Ted mne nahani s reklamaci, hure jako vymahaci dluhu, vyzaduje OKAMZITOU VYMENU ZA NOVE ZBOZI, pritom to ma koupene na firmu.
Proto by mne zajimalo, jestli ho muzu poslat do prd-le, zda jsem vubec vazan nejakym zakonem, nebo jedine, co mu zbyva je soud a prokazat zpusobenou skodu?
8. 8. 2014 13:12:22
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046663
Pokud u tebe nakupuje firma, jsi vázán pouze tím, co jste si smluvně dohodli... ochrana spotřebitele zde vůbec neplatí. To ale za předpokladu, že máš v VOP oddělené podmínky pro nákupy na IČO. Pokud ne, uzavřeli jste kupní smlouvu za podmínek, které máš pro spotřebitele.
Kdyby slo o drazsi vec a reklamace byla sporna (poskodil si kupujici), pak bych urcite radeji vyuzil moznosti, ze neplati zakonna zaruka a pokusil se z toho misto dohadovani se o zavineni vybruslit treba delkou zaruky.
Pokud bude reklamace sporná a zboží si poškodí kupující, pak je úplně jedno jestli je spotřebitel, nebo ne :-)
U toho zákazníka, který tě dovedl k zamyšlení je důležitá otázka - je spotřebitel ano/ne , a pakliže ne, tak v době nákupu jsi měl oddělené VOP pro ičaře ???
11. 8. 2014 06:57:24
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046662
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 8. 2014 12:37:49
Jak to myslis, oddelene? Mam OP od apeku, kde je hned v uvodu specifikovano, ze podminky jsou platne jen pro spotrebitele. To znamena, ze defakto pro ICare podminky vubec nemam. Jak to je tedy v tomto pripade? A jak spravne doplnit podminky pro icare? Primo dopsat odstavec, kde bude v kratkosti shrnuto, jake podminky se na ne vztahuji? Cili treba zarucni lhuta a extra reklamacni rad?
11. 8. 2014 12:37:49
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046661
Ano, tak bych to udělal... doplnil odstavec pro IČaře... ty máš sice napsáno, že tvé obchodní podmínky jsou pouze pro spotřebitele, ale už nemáš nic, čím bys je nahradil v případě IČaře. Kde se tedy bere ten smluvní vztah mezi tebou, a kupujícím nespotřebitelem ? Nebo jim to upřesňuješ například emailem (kratší záruku, nemožnost odstoupení atd.) ? Některé věci se dají nahradit tím, že není-li psáno jinak, řídíš se příslušnými paragrafy NOZ. Ale třeba u té záruky by to bylo sporné. Pokud ale IČařům pošleš například email, kde je na tyto rozdíly upozorníš, pak je to OK.
11. 8. 2014 12:47:56
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046660
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 8. 2014 13:40:54
inet-creative : zeptam se jinak - kde se bere smluvni vztah v pripade, kdy prijdu do obchodu a u kasy zaplatim? Kde se bere smluvni vztah v pripade prodeje pouziteho zbozi na chodniku? Nikdo nedefinuje zadne smluvni podminky, presto je kupni smlouva uzavrena a PLATNA.
Jestlize firma odklikne KOUPIT a prijde ji potvrzeni objednavky, je jasne, ze vznikl smluvni vztah. Ted je otazka, jak se bude resit reklamace, apod, kdyz jsme se pisemne nedohodli. Mam za to, ze co neni ve smlouve, nelze vyzadovat. Tedy defakto je takovy prodej bez zaruky a moznosti vraceni, je tak?
Dle meho laickeho nazoru by tedy soud prihlizel k tomu, co je obvykle. Ale je to jen ma domnenka, proto se ptam zkusenejsich.
11. 8. 2014 13:40:54
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046659
Když přijdeš do obchodu, tak tam určitě najdeš vyvěšený reklamační řád, předpokládám, že i nějaký soubor "nákupních pravidel" - obchodní podmínky... A pokud ne, máš tu příslušný zákon, který určuje pravidla celkem jasně - ona ochrana spotřebitele... Jenže ve firemním styku už zákony tak striktní nejsou.
Prodej použitého zboží na chodníku je trochu jiná kapitola...
Ted je otazka, jak se bude resit reklamace, apod, kdyz jsme se pisemne nedohodli.
Tak a jsme u toho.... proč nedat do VOP odstavec pro IČaře a mít později od dohadů klid? Já netvrdím, že to tam ze zákona musí být - alespoň jsem tedy zatím nenašel nic, co by nasvědčovalo, že musí. Já jen říkám, že je lepší to tam mít, a všichni mají hned jasno.
12. 8. 2014 09:00:32
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046658
Jsou-li OP jen pro spotrebitele a pro ICare nejsou OP, tak se veskere vztahy ridi dle noveho obcanskeho zakoniku, ktery nahradil i obchodni zakonik. A tam jsou priznana urcita prava vsem, bez ohledu na to, zda je kupujici spotrebitel nebo neni. Takove odstoupeni od smlouvy ve lhute 14 dnu definuje zakon jen u spotrebitele, takze nema-li podminky na ebu pro ICare, tak se ho toto ustanoveni netyka. U odpovednosti za vady je to jine, tam odpovida jako v pripade spotrebitele, ale nema tam definovany lhuty. Lhuty resi tusim zakon na ochranu spotrebitele.
12. 8. 2014 09:09:38
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046657
U odpovednosti za vady je to jine, tam odpovida jako v pripade spotrebitele, ale nema tam definovany lhuty. Lhuty resi tusim zakon na ochranu spotrebitele.
Ano, třeba o toto mi šlo...
12. 8. 2014 10:22:13
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046656
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 8. 2014 11:09:50
Jo, to zni celkem rozumne. Cili by stacilo dat klauzili, ze pripady neosetrene obchodnimi podminkami se ridi obcanskym zakonikem a je to. A ano, ta lhuta na reklamaci je dana zakonem na ochranu spotrebitele. Jeho dodrzovani take vyzaduje a kontroluje COI. To jsem chtel vedet, cili jdu si nejlepe prostudovat obcansky zakonik, at vim, co mne tam ceka.
Napsal Radek O.;1115215
Jsou-li OP jen pro spotrebitele a pro ICare nejsou OP, tak se veskere vztahy ridi dle noveho obcanskeho zakoniku, ktery nahradil i obchodni zakonik. A tam jsou priznana urcita prava vsem, bez ohledu na to, zda je kupujici spotrebitel nebo neni. Takove odstoupeni od smlouvy ve lhute 14 dnu definuje zakon jen u spotrebitele, takze nema-li podminky na ebu pro ICare, tak se ho toto ustanoveni netyka. U odpovednosti za vady je to jine, tam odpovida jako v pripade spotrebitele, ale nema tam definovany lhuty. Lhuty resi tusim zakon na ochranu spotrebitele.
12. 8. 2014 11:09:50
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046655
darksir: tak v první řadě - NOVÝ občanský zákoník... vypadá to jako slovíčkaření, ale je to rozdíl.
a za druhé - ve firemním styku (čili prodej pro IČaře) se zákon na ochranu spotřebitele neuplatňuje...
12. 8. 2014 15:26:08
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046654
Veol
verified
rating uzivatele
14. 8. 2014 08:46:43
Prodej firmám tvoří většinu mého obchodu. Je pravdou, že zatím stále dodržuji záruku 24 měsíců i možnost do 14-ti dnů odstoupit od smlouvy. Myslím si, že většina lidí, kteří objednávku v eshopu tvoří, dopředu počítají s tím, že pravidla pro spotřebitele i pro firmy jsou stejná. I když mám v obchodních podmínkách rozdílná pravidla, tak dodržuji ty výhodnější. Pokud, ale narazím na blbce, tak se nebojí na ně odvolat... Podle mě je to o tom co člověk chce. Je lehké zákazníka ztartit a těžké a drahé ho získat. Neříkám, že má člověk dělat vola za každou cenu, ale péče a vstřícnost se často vrátí mnohonásobně.
14. 8. 2014 08:46:43
https://webtrh.cz/diskuse/prodej-firmam-cim-se-ridi/#reply1046653
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit