logo
22.10.2014 15:29
241
Původně odeslal Plaváček
pipan

"Myslim si, že hlavním problémem co teď seznam má, že se upravili váhy relevance"

To je v pořádku. Fulltextové vyhledávače prakticky od okamžiku svého zrodu nic jiného, než že upravují váhy relevance, nedělají. Nic neobvyklého, ani nového. :)

V pořádku by to bylo, kdyby Seznam nezobrazoval shit weby na prvních pozicích :D
22.10.2014 17:30
242
A myslíš, že je v pořádku když se hodnoty upraví takovym stylem, že místo z 2800 slov za měsíc chodí na web pouze lidé ze 300 slov na měsíc? Mně to v pořádku opravdu nepřipadá...
23.10.2014 00:36
243
Obsah je král yuhůů
23.10.2014 18:01
244
Původně odeslal Tuttinho
Obsah je král yuhůů
Kéž by to tak fungovalo všude. Hlavně zhruba 20 stránkový minisite s SR40-70 na homepage a cca 600 - 800 slovama na podstránkách (edit: s komentářema až 2000 slov/podstránka) mi Seznam moc nebere. Magazím/blog kde každej den přibude článek se i bez odkazů umisťuje lépe než 4 roky stará konkurence s SR70 na homepage. Ale ty magazín/blog články jsou většinou cílený na longtail longtailu, takže umístění v top5 tam beru jako samozřejmost.

---------- Příspěvek doplněn 23.10.2014 v 18:36 ----------

Ale stejně si myslim, že Google už je co se týče generování návštěvnosti a konverzí daleko před Seznamem. Kdyby mi Seznam takhle utnul trafik před pár lety, tak skoro nemam co jíst:) Ale teď s trafikem téměř jen z Googlu na jídlo pořád mam :) Tak nevim jestli mam bejt rád, nebo jestli mam bejt naštvanej, že nemam 2x tolik. Asi oboje...
23.10.2014 19:23
245
Původně odeslal nahoru
Kéž by to tak fungovalo všude. Hlavně zhruba 20 stránkový minisite s SR40-70 na homepage a cca 600 - 800 slovama na podstránkách (edit: s komentářema až 2000 slov/podstránka) mi Seznam moc nebere. Magazím/blog kde každej den přibude článek se i bez odkazů umisťuje lépe než 4 roky stará konkurence s SR70 na homepage. Ale ty magazín/blog články jsou většinou cílený na longtail longtailu, takže umístění v top5 tam beru jako samozřejmost.

---------- Příspěvek doplněn 23.10.2014 v 18:36 ----------

Ale stejně si myslim, že Google už je co se týče generování návštěvnosti a konverzí daleko před Seznamem. Kdyby mi Seznam takhle utnul trafik před pár lety, tak skoro nemam co jíst:) Ale teď s trafikem téměř jen z Googlu na jídlo pořád mam :) Tak nevim jestli mam bejt rád, nebo jestli mam bejt naštvanej, že nemam 2x tolik. Asi oboje...
Podepisuji
24.10.2014 00:19
246
No chtel bych videt tu minisite s SR 70 :D, to jsou zase kecy, srank ted pocitaji hlavne podle navstevnosti = takže pokud má opravdu SR 70, musí být vysoko.
24.10.2014 00:24
247
Původně odeslal Tuttinho
No chtel bych videt tu minisite s SR 70 :D, to jsou zase kecy, srank ted pocitaji hlavne podle navstevnosti = takže pokud má opravdu SR 70, musí být vysoko.
Můžeš mi prosím tě říct jak by seznam mohl vědět jakou má jaký web návštěvnost?
24.10.2014 00:24
248
Máš je v pm, jen je prosim nezveřejňuj. Ale můžeš tady klidně postnout, že ty stránky na Seznamu fakt nejsou dohledatelný ;) Jo a jsou na Toplistu (zaheslovaný), ale je vidět, že jen Google + Type in jim dává 2000 uip/den.

Jo, ale je pravda, že to nejsou weby s těma 800 - 2000 slovama/stránka, ty maj SR jen 40...
24.10.2014 00:38
249
Původně odeslal pixels
Můžeš mi prosím tě říct jak by seznam mohl vědět jakou má jaký web návštěvnost?
nevím jak to pozná, ale je to tak, srank ted dostavas podle navstevnosti webu (je to hodně důležitý faktor). Jak pise nahoru - ma 2000 UIP den. Ja si jen dost jednoduse nedokazal predstavit minisite o par strankach co ma takovou navstenost.

Opravdu ta stranka je dost hluboko.

Jen takova poznamka. Ja mam taky multijazykový web a po uprave algoritmu jsem spadl se 4 místa nekde do neznama, jestli v tom není nejaky problem...
24.10.2014 00:46
250
Jestli je problém s multilanguage nevim, o tom jsem ani nepřemejšlel, ale takhle vymeteno na Seznamu mam u víc webů.

Jinak ta vysoká návštěvnost a ranky jsou daný hlavně tim, že ty weby byly mezi prvníma na daný téma, jsou starý třeba 6 let. A jelikož na začátcích neměly konkurenci, tak byly ve vyhledávání nahoře a hodně lehce získávaly přirozený odkazy. Zkoušel jsem dělat obsahově lepší kopie, ale vždycky jsem se dostal jen třeba na desetinu návštěvnosti...
26.10.2014 15:08
251
Tak jsem toho vyzkoušel fakt hodně, a nakonec se mi to povedlo. Mám dokonce i svůj tip na favorita, tak to vyzkouším ještě na druhém webu. Jsem zpátky ve hře s homepage a hned v TOP :-)
26.10.2014 22:57
252
Co se týče toho mojeho linkbuildingovýho testu, tak po 5 dnech to zatim vypadá tak, že nalinkovanej web se na pozorovaný slova na Seznamu kompletně ztratil z prvních 10 stránek výsledků a je tak nějak k nedohledání :) Na Googlu zlepšení o cca 10 pozic (z 25 na 10 - 15)...

Ketys: Ne, radši nic. Rušim nabídku...
27.10.2014 14:43
253
Tak Seznam jsem minule přechválil... po dnešním přeměření pozic znovu pozice webů, které minulý týden zvedl zase sestřelil :(
27.10.2014 14:59
254
Původně odeslal Sláňa
Tak Seznam jsem minule přechválil... po dnešním přeměření pozic znovu pozice webů, které minulý týden zvedl zase sestřelil :(
To je úplná klasika jedno 3 pak 60... jsou to magoři... když mi volali ze Zboží, řekl jsem jim že jim nedám už ani korunu za ty hokusy pokusy co stojí za ho..o.
27.10.2014 23:00
255
Původně odeslal dkoudela
To je úplná klasika jedno 3 pak 60... jsou to magoři... když mi volali ze Zboží, řekl jsem jim že jim nedám už ani korunu za ty hokusy pokusy co stojí za ho..o.
Vtipné, to samé jsem jim řekl i já, když volal jejich obchodník.
01.11.2014 11:54
256
Má někdo nějaké nové postřehy? Zákulisní infrmace ze seznamu nebo něco?
02.11.2014 00:59
257
Info ze zákulisí - jejich firmy.cz budou mít v TV spoty a propady ve vyhledávání se řeší nyní s fulltext podporou.
Řešíme to momentálně tak, že jsme stopli veškeré PR, které s námi obchoďák řešil a dokud nespraví vyhledávání, neuvidí ani korunu.
02.11.2014 14:47
258
Původně odeslal smrtka.smety
Info ze zákulisí - jejich firmy.cz budou mít v TV spoty a propady ve vyhledávání se řeší nyní s fulltext podporou.
Řešíme to momentálně tak, že jsme stopli veškeré PR, které s námi obchoďák řešil a dokud nespraví vyhledávání, neuvidí ani korunu.
To může odnést maximálně jejich obchoďák - na premiích . Pokud neděláš pro Mall, Alzu a podobně velkého hráče, bude jim to úplně jedno, navzdory tomu, co se od nich dozvíš
02.11.2014 16:41
259
obavam se, ze to firmam nepomuze. stejne jako "uzasne propagovali" vystrizky z firem.cz na homepage :)
Původně odeslal smrtka.smety
Info ze zákulisí - jejich firmy.cz budou mít v TV spoty a propady ve vyhledávání se řeší nyní s fulltext podporou.
Řešíme to momentálně tak, že jsme stopli veškeré PR, které s námi obchoďák řešil a dokud nespraví vyhledávání, neuvidí ani korunu.
05.11.2014 17:47
260
Nevěděl jsem jak teď správně dělat stránky, aby Vás seznam bral. Stačí to v tomhle stylu!!! http://beoriginals.cz - co článek tak to 1-2 pozice. Ještě mi říkejte, že tu brečíme jak malé děti a seznam je v pohodě. Ne je totálně rozhozenej a vedení fulltextového týmu by mělo podat výpověď
05.11.2014 18:03
261
Původně odeslal pipan
Nevěděl jsem jak teď správně dělat stránky, aby Vás seznam bral. Stačí to v tomhle stylu!!! http://beoriginals.cz - co článek tak to 1-2 pozice. Ještě mi říkejte, že tu brečíme jak malé děti a seznam je v pohodě. Ne je totálně rozhozenej a vedení fulltextového týmu by mělo podat výpověď
Co máš na mysli? KW v podnadpisech? To je něco, co platilo na Seznam už delší dobu (ještě před touto aktualizací). V tomto směru to není žádná novinka :)
05.11.2014 18:26
262
Kvůli tomuhle vláknu má cenu chodit na Webtrh :) Že vás to ještě baví řešit seznam. Kdybyste se raději soustředili na pořádný věci.
06.11.2014 00:06
263
Wladass: Tady vlevo dole je tlačítko nesledovat, doporučuju na něj kliknout ;)

Jinak začínám přemejšlet o tom, zda to Seznam má v plánu opravit po těhlech Vánocích, nebo až po těch příštích, teda jestli s tim vůbec něco hodlaj dělat :) Zatim jsem zpozoroval akorát to, že nabíraj brigádníky na ruční hodnocení stránek...
06.11.2014 08:56
264
Původně odeslal nahoru
....Zatim jsem zpozoroval akorát to, že nabíraj brigádníky na ruční hodnocení stránek...
Tys viděl někde zase nějakej inzerát ?
06.11.2014 14:42
265
Jo, tady, zahájení brigády prosinec 2014. Pomalu se začínám smiřovat s tím, že než ten algoritmus "opravěj", tak se v*s*re zas něco jinýho... :D
06.11.2014 14:54
266
Já už seznam vzdal a řeším jen google = pokud to seznam vrátí, tak odkazovej profil dělanej na google bude "snad" jen výhodou. U seznamu ale nikdy nevíš... Jinak mi odstřelil další weby, které stabilně dělali třeba 200 UIP denně z přirozeného vyhledávání, nyní cca 4-5 návštěv. Weby, které jsou sdíleny čtenáři, pravidelně aktualizovány, navštěvovány. Zkrátka nevím co chce seznam víc. Místo mě tam jsou strojově tvořené weby, kde není ani špetka originálního textu, jen převzané a vykradené texty smíchané do sebe, což patrně seznam bere jako super zdroj originálních informací. Smysl ty texty ale většinou nedávají, jen obsahují klíčová slova. To je hlavní.

Jednu chvíli to vypadalo už nadějně. Ty větší stabilnější weby se mi vrátili na slušné pozice. Navíc jsem byl schopen uznat i ty weby předemnou. Dosahovali určité kvality. Ale před pár týdny se vše zase změnilo zpět na horor, kterej nedává smysl. No co už...
07.11.2014 15:24
267
Podle mě se změny projeví jedině s dalším updatem algoritmu a to podle mě neproběhne dřív než někdy na jaře

Dotaz na špatnou indexaci webu - ono je vlastně všechno v pořádku :D





K čemu tam ta podpora tedy je?
07.11.2014 17:35
268
Jo, technická rádoby podpora. Kulový, je to klasický hromosvod, který používají všechny větší společnosti jako pojišťovny, banky, telefonní operátoři, kteří mají call centra :D Tam člověk zavolá, vynadá, ty jen sedí, jedním uchem tam, prd*lí ven, omluví se... a sem tam se na problém opravdu podívají a nabídnou možnosti řešení. Tohle ale u Seznamu nefunguje. Zbytečně platí lidi, kteří na té pozici jsou úplně zbytečně, vyhazují peníze za hovadiny a pak pláčou, že nemají lepší železo, aby mohli kvalitou nabídnout aspoň to, co Google. Ovšem tady je více super projektů, které ovšem postupně posílají ke dnu díky svým ultra super vylepšením. Ale značná arogance jim brání vidět, že to uživatelé nechtějí a je to špatně. Oni si myslí, že vytlačili z konečníku zlaté vejce. Bohužel tohle není Apple, který vytáhne na trh s něčím, co na trhu chybí a všichni po tom šílí, protože to je opravdová REVOLUCE. Pokud tohle někdo ze Seznamu čte, tak ty vaše hatla patla revoluční NEJSOU. Kdyby alespoň přiznali, že je něco špatně. Vyšlo o tom dost článků, kde byla uvedena i reakce, která ukazovala na pochybení... ale uvést, že si algoritmus žije svým životem a že zřejmě si uzpůsobil výsledky podle "svého uvážení"... to aby dostali hoši ze Seznamu nobelovku za vytvoření umělé inteligence, která opravdu myslí sama. Sice je to "debil", ale rozhodně největší objev lidstva :D Nicméně o tom silně pochybuji...
14.11.2014 12:13
269
U mě Seznam ve většině případů nedokáže rozeznat přirozeně optimalizovanou stránku od seo spamu a kvalitní weby algoritmicky zahazuje do nedohledatelna. Většinou mam problémy s moc silným linkprofilem, mam například web s odkazama z více než 200 domén z toho 75% jich je opravdu přirozených z tématických stránek, různý anchory, pouze onesite apod. a takovej web si na Seznamu už od léta vůbec neškrtá. A to potvrdil i můj test, kde jsem web jen s několika odkazama nalinkoval jednostránkovejma odkazama s různýma anchorama z 10 tématických stránek/domén a web do tejdne zmizel z 2. - 3. stránky někam na 10.+ stránku.

Většinou mam weby s jen několika desítkama stránek a ty Seznam eliminuje fakt dokonale :) Minisite z mojeho portfolia si tedy ze 75% moc neškrtaj a to i když na Googlu obsazujou první pozice. Ale najde se pár vyjímek, a to jak u mě tak i konkurence, kde si weby svoje pozice držej, ale moc nechápu proč, zkoumal jsem to už několikrát a nějak jsem v tom nenašel žádnej smysl. Jediný čemu se u mě na Seznamu daří, jsou weby v málo konkurenční oblasti s minimem odkazů a pak magazíny, který maj taky minimum odkazů, ale každý den novej článek, takže hodně stránek, který se na ten longtail prostě někde protlačej.
14.11.2014 12:42
270
pipan: nechci žádným způsobem obhajovat kvalitu výsledků vyhledávání Seznam.cz, ale vaše argumentace je zcela zcestná. Vy jste si vysnil nějaký stav "jak by to podle mne mělo být", a ten po Seznamu požadujete s argumentem, že pokud to tak není, je to chyba Seznamu, kterou by měla řešit technická podpora. Technická podpora slouží pro řešení technických problémů, ne k posuzování relevance výsledků.