Python / Django Developer
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 45

Má ještě cenu zakládat eshop?

  1. Zdravím,
    přemýšlím o založení nějakého eshopu (už je skoro i připraven + domluveni dodavatelé).
    Co mi, ale vrtá hlavou jestli vidina snadného přivýdělku neni mylná.
    Má ještě cenu v dnešní době zakládat eshopy? Kdy je trh přesycen a každý den na českém trhu vznikají stovky eshopů?
    Zajímalo by mě jestli je tu někdo, kdo začal s novým eshopem od nuly za posledních 6 měsíců a jestli se lze ještě dostat na nějaký zajímavý měsíční zisk (30-50k měsíčně) bez šílené investice do reklamy/marketingu. Jak dlouho průměrně trvá dostat se na zajímavý zisk a překročit hranici třeba 20k. Chápu, že závisí na mnoho faktorech, ale stejně mě to zajímá od lidí co začali v poslední době a s jakým zbožím.
    Díky za reakce

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Přes internet prodávám asi 12 let. Pokud nemáš věci, které nakoupíš za 50 a prodáš za 500, tak si to pořádně rozmysli. Je to boj.

  4. Ano dá se vydělat, ano má to cenu, není to snadný výdělek, je to práce jako každá jiná. Pokud děláš svářeče tak pouze sváříš, pokud máš eshop tak děláš vše. balení, marketing,prodej,podporu, psaní textů, focení zboží.......... je toho spoooousta

    ---------- Příspěvek doplněn 18.06.2014 v 12:15 ----------

    Citace Původně odeslal SEmilk Zobrazit příspěvek
    Přes internet prodávám asi 12 let. Pokud nemáš věci, které nakoupíš za 50 a prodáš za 500, tak si to pořádně rozmysli. Je to boj.
    absolutně nesouhlasím

  5. Eshop určitě není forma snadného přivýdělku ale věc, díky které budeš trávit víkendy a noci u PC. ČR vede žebříček v počtu eshopů na člověka, to ano - většina těch eshopů ale moc dlouho nevydží, protože jen málo lidí se tomu dokáže věnovat opravdu dobře. Takže začínat má cenu jen pokud to opravdu myslíš vážně a máš něco (produkt, přístup, služby, ..) čím se odlišíš od těch X dalších. Většinou uspěje ten, kdo to ze začátku nevidí jen jako možnost výdělku ale spíše jako možnost vytvořit něco vlastního a možnost určité seberealizace.

  6. Všechno má smysl, pokud se to dělá dobře..

  7. Pokud chceš dneska uspět, musíš přijít buď s něčím novým, nebo nabízet zákazníkům něco víc. Dneska se to především dělá přes obsahový marketing.

    Určitě před spuštěním je dobré mít marketingovou strategii. Je sice hezké, že máš něco nového, ale když o tom nikdo neví a ty nevíš, jak to lidem ukázat, tak máš smůlu.

    Pokud nemáš peníze na masivní marketing, vyhnul bych se přesyceným trhům jako je např. elektronika.

  8. Pokud to bereš jako formu nějakého přivýdělku, garantuju, že nevyděláš téměř nic. Provoz eshopu je fulltime práce a byznys s počáteční i průběžnou investicí. Jsem osvč co se tím žíví, zmiňovaných 50k měsíčně mi zbyde tak tak, a to při obratu 300k měsíčně bez daně a při 50% maržích na zboží. Ze 150k na maržích jde cca 50k na marketing a dalších 50k na další náklady (skladování, brigádník, účetnictví, platby, provoz stránek atd.). Skladové zásoby mám za tři čtvrtě milionu. A na tom trhu jsem ve svém oboru v podstatě "nikdo". Navíc pokud peníze nereinvestuješ zpět, anebo nemáš průběžně přístup k dalším penězům nebo investicím, časem se dostaneš do stagnace na určitý svůj strop, kde už se přestaneš posouvat a naopak máš co dělat, se tam alespoň dál stabilně držet. Takže spustit eshop s přeposílkou od dodavatelů, věnovat se něčemu jinému a čekat každý měsíc 20-50k kapesného, to je utopie.
    Existuje mnoho lepších přivýdělků k jiné činnosti, kterým se člověk nemusí tolik věnovat - provoz eshopu to není. Když jsem začínal, zisky jsem očekával dvakrát vyšší a náklady dvakrát nižší. Takže za mě asi tak. Nedoporučuji to vidět jako snadný a bezpracný přivýdělek. Ale jako práce je to pěkné a pestré, pokud k tomu máš vztah.

  9. asd to shrnul moc pěkně. Tak nějak to je a jsem na tom podobně. Akorát obratově i se zásobami v o něco nižších číslech. Marže okolo 50%, ale člověk by opravdu nevěřil, jak málo toho zůstane po odečtení všech nákladů. Já to počítám trošku jinak, v excelu mě vždy zajímá, kolik na konci měsíce dokážu ušetřit "čistých peněz" jak po odečtení v prvé řadě všech nákladů, tak odečítám odvody a i výdaje pro osobní spotřebu. Jediné číslo tohoto očištěného zisku na konci mě zajímá a vzhledem k obratu je opravdu nízké. Takže jedno dobré pravidlo. V prvé řadě se zajímej o produkt s vysokou marží a vše od začátku počítej, není nic horšího než dělat zadarmo. A je to opravdu full-time,aby ti e-shop mohl vydělávat, musíš tomu hodně obětovat.

  10. A nenapadlo Vás že to třeba jen děláte špatně?

  11. Souhlas s těmi maržemi. Pak je vtipné, že lidi kteří o tom celkově nemají ponětí, najdou při brouzdání netem náhodou nějaký produkt v zahraničním velkoobchodě přepočtem za polovinu ceny a jsou dotčený, jak moc se na tom provozovatel eshopu obohacuje :-)

    Citace Původně odeslal Mar_o55 Zobrazit příspěvek
    asd to shrnul moc pěkně. Tak nějak to je a jsem na tom podobně. Akorát obratově i se zásobami v o něco nižších číslech. Marže okolo 50%, ale člověk by opravdu nevěřil, jak málo toho zůstane po odečtení všech nákladů. Já to počítám trošku jinak, v excelu mě vždy zajímá, kolik na konci měsíce dokážu ušetřit "čistých peněz" jak po odečtení v prvé řadě všech nákladů, tak odečítám odvody a i výdaje pro osobní spotřebu. Jediné číslo tohoto očištěného zisku na konci mě zajímá a vzhledem k obratu je opravdu nízké. Takže jedno dobré pravidlo. V prvé řadě se zajímej o produkt s vysokou marží a vše od začátku počítej, není nic horšího než dělat zadarmo. A je to opravdu full-time,aby ti e-shop mohl vydělávat, musíš tomu hodně obětovat.


    ---------- Příspěvek doplněn 18.06.2014 v 13:04 ----------

    To si nemyslím. Myslím že si nikdo ani nestěžuje, většina se tu jen snaží uvést na pravou míru představu, že si stačí nechat vytvořit eshop, dát tam produkty od dodavatelů a čekat na rentu.
    Citace Původně odeslal jakanas Zobrazit příspěvek
    A nenapadlo Vás že to třeba jen děláte špatně?

  12. Citace Původně odeslal Jacker Zobrazit příspěvek
    Zajímalo by mě jestli je tu někdo, kdo začal s novým eshopem od nuly za posledních 6 měsíců a jestli se lze ještě dostat na nějaký zajímavý měsíční zisk (30-50k měsíčně) bez šílené investice do reklamy/marketingu.
    Splnění podobných cílů bez velké investice do propagace není moc pravděpodobné, musel bys mít opravdu hodně jedinečný a výdělečný produkt.

  13. jakanas: tak nám popiš jak to dělat dobře :) rád si vyslechnu rady. Já si mimochodem rovněž nestěžoval, jen jsem konstatoval jak to je. Ty náklady které mám nejsou nic výjimečného a čeká to každého e-shopáře, který přesáhne určitý počet zásilek denně :) realita je taková, že v původních okamžicích si člověk myslí, že marže víceméně zůstane celá. Proto bych pro začátek dbal důraz na to vybrat správný produkt a hlavně dodavatele.

    Neříkám, že nejde úspěšně prodávat s nízkými maržemi. Z mého pohledu by to bylo však o dost obtížnější, abych dosáhl stejných čísel (obrat, zisk).

    PS: jednu věc dělám špatně, málo "systémové procesy" zjednodušuji a nedeleguji.(deleguji vlastně jen vedení účetnictví resp. daňové evidence) Pokud si to myslel tedy tak, že to dělám špatně z toho pohledu, že mi zabírá e-shop kvanta času, tak částečně souhlasím, protože spousta věcí jde dělat jednodušeji. I tak to nemění nic na tom, že e-shop je zkrátka full-time.
    Naposledy upravil Mar_o55 : 18.06.2014 v 13:20


  14. Myslím, že stále má a bude mít cenu založit e-shop, do kterého vložíte nějakou přidanou hodnotu. Díky tomu se těch desítek tisíc již existujících obchodů vyšvihnete na nadprůměr a o to jde. Nemusíte být nejlepší, stačí být nadprůměr, být vidět a věnovat se tomu.
    Psal jste o příkladu, tak já provozuji www.salmax.cz, výsledky jsem popisoval zde: http://svizne.cz/novinky-ze-svizne-c...kashop-cz.html
    Je to pouhopouhé přeposílání objednávek, čili minimální náklady do začátku, nestaráte se o zboží, sklad, zaměstnance. Nechávám to běžet jak to je, takže výsledky by mohly být lepší. Na začátku jsem se tomu samozřejmě věnoval aby se to rozjelo.
    Pokud by to někoho zaujalo, tak mohu poskytnout klon: http://prodej.svizne.cz/bydleni/8-kokiskashopcz.html.

    Jan Pokorný

  15. Souhlas s maržemi také. V mém oboru je to velká bída, 95 procent to kosí s 5-10% a sorry, s tím se podnikat nedá. 50% je na hraně ... taky je otázka, jak omezit malé objednávky, které většinou bývají ztrátové ... bez dobrého sortimentu s vysokými maržemi bych do toho nešel, teď, když už v tom plavu, tak hold musím mávat ploutvema :-)

    ---------- Příspěvek doplněn 18.06.2014 v 13:48 ----------

    [QUOTE=Mar_o55;1099132]jakanas: tak nám popiš jak to dělat dobře :) rád si vyslechnu rady. Já si mimochodem rovněž nestěžoval, jen jsem konstatoval jak to je. Ty náklady které mám nejsou nic výjimečného a čeká to každého e-shopáře, který přesáhne určitý počet zásilek denně :) realita je taková, že v původních okamžicích si člověk myslí, že marže víceméně zůstane celá. Proto bych pro začátek dbal důraz na to vybrat správný produkt a hlavně dodavatele.

    Neříkám, že nejde úspěšně prodávat s nízkými maržemi. Z mého pohledu by to bylo však o dost obtížnější, abych dosáhl stejných čísel (obrat, zisk).


    Ano, s malými maržemi to jde také, ale jak budete financovat sklad? Když se náhodou nebude dařit, bude zle, pokud se dařit bude, víc než je zdrávo, bude také zle, protože budete bojovat s cashflow. A začínat s malými maržemi to je vůbec opruz. Já to totiž tak udělal a počítejte s tím, že buď si musíte půjčit, nebo si na to zboží vydělat, a než na to vyděláte, také se může třeba něco podělat :-) Navíc nemáte prostor pro růst ... protože ten zase budete muset zafinancovat a jak to uděláte, když ještě nemáte nakoupeno ani to, co točíte právě teď! Takže ... začnete se plácat s cashflow, expirace zboží se blíží a vy vidíte, že byste potřeboval zvýšit obrátku. Na Seznamu, Googlu, srovnávačích, ... prakticky všude jste první, jedete na plný céres a nestačí to, začnete se poohlížet po dalších kanálech a v na každém takovém místě je potřeba nabít kredit a leží Vám v tom další peníze ... do toho zjistíte, že jste si myslel, že vyjdete s měsíčními náklady 10, 20, 30 tisíc a najednou jste na padesátce, nebo na stovce a musíte na to vydělat.
    Jinak je potřeba myslet ještě na to, že velká část peněz může ležet třeba na dobírkách ... mě tam první rok leželo zhruba to, co mi leželo ve skladu, takže to není také vůbec zanedbatelné.

    Neříkám, že to nejde, ale vše je na úkor času. Ano, jde to i bez peněz a půjček, ale dře to a člověk se fakt nahoní, třeba i 16 hodin denně, než se to všechno nějak srovná ... ale za rok to prostě nebude.
    Já jsem opouštěl zaměstnání a začínal pouze s jednou výplatou, z které zbylo cca 5000Kč a řeknu Vám, že je asi mnohem lepší nejprve něco málo našetřit a s rozjetím počkat, než to za každou cenu lámat přes koleno.
    Naposledy upravil beraniste : 18.06.2014 v 13:56

  16. Hodně dělá produkt a dodavatel. Mám eshop, který mi vynáší 15 až 20 tis zisk při 10 objednávkách měsíčně, a vůbec žádné propagaci. Na zboží mám marži kolem 600℅ a zabere max 5 hodin měsíčně. Těch 5 hodin zabere přesněji partnerce a obnáší to jen balení a odesílání objednávek. Možná je to i méně času. Já se o něj vůbec nestarám, v podstatě mě nezajímá. Ale jako další zdroj příjmů ho zatím nechávám běžet. A stačilo jen najít vhodného dodavatele přímo v číně. Náklady na rozjezd byly cca 15 tis do eshopu včetně seo a 30 tis do zboží. Takže můj názor je, že stačí vybrat vhodný produkt a dodavatele a potom je to jako přivýdělek pohoda.

  17. Na durhou stranu TomP, u Číňanů nikdy nevíš, co s těmi produkty bude za měsíc, nebo za rok. Za chvilku to sem dotáhne někdo jiný, nebo to se to zboží přestane vyrábět a můžete začít vymýšlet zase něco nového a měnit podnikání každý rok mě fakt nebaví.
    Jinak jste potvrdil, to co se tu píše výše ... přirážka kolem 600% není zrovna málo, že? O tom se třeba nám může jen zdát ... Takže Jacker, tady máš jasný klíč. Člověk si musí rozmyslet, jestli chce stejného zisku dosáhnout odesláním jednoho balíčku, nebo na to bude makat celý den.

  18. TomP: takže radíte jít do prodeje paruk? :)

  19. Ne,tam uz jsem ja. Nejdete si svuj kseft. :-)

  20. od činánů bych neměl koule prodávat. něco se poděla, a že to od nich není vyjímka, a schytáš to ty. na číňana nikdo nemůže.

  21. Citace Původně odeslal Jacker Zobrazit příspěvek
    Zdravím,
    přemýšlím o založení nějakého eshopu (už je skoro i připraven + domluveni dodavatelé).
    Co mi, ale vrtá hlavou jestli vidina snadného přivýdělku neni mylná.
    Má ještě cenu v dnešní době zakládat eshopy? Kdy je trh přesycen a každý den na českém trhu vznikají stovky eshopů?
    Zajímalo by mě jestli je tu někdo, kdo začal s novým eshopem od nuly za posledních 6 měsíců a jestli se lze ještě dostat na nějaký zajímavý měsíční zisk (30-50k měsíčně) bez šílené investice do reklamy/marketingu. Jak dlouho průměrně trvá dostat se na zajímavý zisk a překročit hranici třeba 20k. Chápu, že závisí na mnoho faktorech, ale stejně mě to zajímá od lidí co začali v poslední době a s jakým zbožím.
    Díky za reakce
    Ani jsem nečetl reakce ostatních, ale pokud nebudeš náhodná výjimka, jednou za X let :-) je vidina snadného přivýdělku opravdu mylná. Snad hodně krátkodobě by se snad dalo za mimořádně dobré konstalace hvězd.
    Dá se vše, ale snadno jen málokdy.

    ---------- Příspěvek doplněn 18.06.2014 v 15:34 ----------

    Citace Původně odeslal SEmilk Zobrazit příspěvek
    Přes internet prodávám asi 12 let. Pokud nemáš věci, které nakoupíš za 50 a prodáš za 500, tak si to pořádně rozmysli. Je to boj.
    No, záleží na tom, jak rychle chce "zbohatnout" a jak moc ho to bude "bavit" a bude tomu chtít obětovat i docela dřít. Jde to i s menšími maržemi, než uvádíš.

  22. Pokud se takhle ptáš, tak to smysl nemá. Jako v podstatě nic, s tímhle přístupem.

    Bud do něčeho jdi naplno, nevzdávej se, bojuj a uč se ze svých chyb. Nebo se na to rovnou vykašli. Je to boj jako každý jiný.

    Btw. nechápu ty komenty o přidané hodnotě, přijde mi to stejně zavádějící, jako že se ve zboží musíte vyznat.

  23. Ještě co se týká marží, tak v nízko-maržovém odvětví (třeba elektro, pneu, parfémy, tonery, psí žrádlo, apod.) je to o kvantitě prodeje a docílit té kvantity je zase o uplně jiných možnostech a investicích ... tohle je podle mě zkrátka jiný sport, navíc v něm dominují ti velcí. A velké shopy se stomilionovým obratem si mohou dovolit zakončit rok ve ztrátě (také tomu často tak je), protože točení velkých peněz funguje na uplně jiných principech než točení malých peněz. Pokud někdo udělá ztrátu na 100m obratu, jede dál, pokud jí udělá někdo na 2m obratu, v podstatě končí.

  24. Citace Původně odeslal Jacker Zobrazit příspěvek
    Zdravím,
    přemýšlím o založení nějakého eshopu (už je skoro i připraven + domluveni dodavatelé).
    Co mi, ale vrtá hlavou jestli vidina snadného přivýdělku neni mylná.
    Má ještě cenu v dnešní době zakládat eshopy? Kdy je trh přesycen a každý den na českém trhu vznikají stovky eshopů?
    Zajímalo by mě jestli je tu někdo, kdo začal s novým eshopem od nuly za posledních 6 měsíců a jestli se lze ještě dostat na nějaký zajímavý měsíční zisk (30-50k měsíčně) bez šílené investice do reklamy/marketingu. Jak dlouho průměrně trvá dostat se na zajímavý zisk a překročit hranici třeba 20k. Chápu, že závisí na mnoho faktorech, ale stejně mě to zajímá od lidí co začali v poslední době a s jakým zbožím.
    Díky za reakce
    Všechno jde. Každý jsme jiný každý tomu svému eshopu dá něco jiného. Pro někoho je dobrý když udělá 20tis čistá ruka někdo by to za to nedělal. Jsou lidi jako já co tím žijou neustále hledají nové produkty a o víkendu nemají volno protože nechtějí a čas věnují rozvoji. A taky budou lidi co ti řeknou, že o tom život není a raději si užívají volno atd. nebud se pouštět do debaty co je správně jen vidíš , že faktorů co právě ten tvůj zisk ovlivní je mnoho. Přicházet k eshopu stylem , že jde o snadný výdělek je chyba. Nemálo prodejců se čas od času dostane do fáze , že proklíná den kdy se rozhodli eshop otevřít.
    Spekulovat nad tím jaké oblasti se vyhnout asi nemá smysl zde neni třeba nadprůměrné iq k tomu aby jsis sám spočítal, že Alzu, Parfums a Mall asi nepoložíš a bude lepší se podívat po něčem kde to není tak natlačený. Pokud nechceš investovat šílený sumy do propagace napíchni se na Heureku atd a uvidíš sám.

  25. Tady asi někdo pracoval jako svářeč, že si troufá říct takovej nesmysl že svářeč pouze sváří :)
    Citace Původně odeslal jakanas Zobrazit příspěvek
    Ano dá se vydělat, ano má to cenu, není to snadný výdělek, je to práce jako každá jiná. Pokud děláš svářeče tak pouze sváříš, pokud máš eshop tak děláš vše. balení, marketing,prodej,podporu, psaní textů, focení zboží.......... je toho spoooousta

    ---------- Příspěvek doplněn 18.06.2014 v 12:15 ----------



    absolutně nesouhlasím

  26. Citace Původně odeslal Wellpack Zobrazit příspěvek
    Tady asi někdo pracoval jako svářeč, že si troufá říct takovej nesmysl že svářeč pouze sváří :)
    Otec byl svářeč a prostě svářel. dostal dva díly které vyrobil jeho kolega na lisu a svařil je k sobě.... a tuto práci dělal 8h denně. stále stejné dva kusy železa. Samozřejmě když někdo dělá zámečníka tak je to o něčem jiném.

    Ale hlavně to byl pouze příklad.

  27. Zajímavý slovní obrat, který vlastně nedává žádný smysl. :-)
    Citace Původně odeslal Wellpack Zobrazit příspěvek
    Tady asi někdo pracoval jako svářeč, že si troufá říct takovej nesmysl že svářeč pouze sváří :)

  28. Ono to zboží ani nemusí mít 500% marži, ale ideální je, když není dostupné každému ocasovi co bydlí u rodičů, maminka mu pere a on se baví tím, jak je první na Heuréce s nulovou marží a je king.
    Nebo když tu někdo mluvil o psím žrádle, tak kolega pracoval ve firmě, kde takový ocas měl eshop s psím žrádlem, které kupoval v nějakém skladu na Černém mostě a rozvážel zákazníkům po Praze. Fígl byl vtom, že to dělal služebním autem a jeho zaměstnavateli trvalo skoro dva roky, než začalo být někomu divné, že najede po Praze denně 250km....
    Pak zkus někomu takovýmu konkurovat....

  29. Citace Původně odeslal TomP Zobrazit příspěvek
    Hodně dělá produkt a dodavatel. Mám eshop, který mi vynáší 15 až 20 tis zisk při 10 objednávkách měsíčně, a vůbec žádné propagaci. Na zboží mám marži kolem 600℅ a zabere max 5 hodin měsíčně. Těch 5 hodin zabere přesněji partnerce a obnáší to jen balení a odesílání objednávek. Možná je to i méně času. Já se o něj vůbec nestarám, v podstatě mě nezajímá. Ale jako další zdroj příjmů ho zatím nechávám běžet. A stačilo jen najít vhodného dodavatele přímo v číně. Náklady na rozjezd byly cca 15 tis do eshopu včetně seo a 30 tis do zboží. Takže můj názor je, že stačí vybrat vhodný produkt a dodavatele a potom je to jako přivýdělek pohoda.
    Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    Ono to zboží ani nemusí mít 500% marži, ale ideální je, když není dostupné každému ocasovi co bydlí u rodičů, maminka mu pere a on se baví tím, jak je první na Heuréce s nulovou marží a je king.
    Nebo když tu někdo mluvil o psím žrádle, tak kolega pracoval ve firmě, kde takový ocas měl eshop s psím žrádlem, které kupoval v nějakém skladu na Černém mostě a rozvážel zákazníkům po Praze. Fígl byl vtom, že to dělal služebním autem a jeho zaměstnavateli trvalo skoro dva roky, než začalo být někomu divné, že najede po Praze denně 250km....
    Pak zkus někomu takovýmu konkurovat....
    Kde berete ty vaše marže? :D Marže nikdy nemůže být vyšší než 100%. Tak to prostě je. A teda nevim, ale člověk co provozuje eshop by to měl vědět.

    Ale k tématu. Pokud máš zázemí, peníze na investice a sklad a produkt který není v každém druhém eshopu, tak proč ne, klidně do toho. Ale v opačném případě bych to asi nedoporučil. Eshopů které prodávají tuctové zboží je spousta.

  30. top-me mě předběhl, naučte se už opravdu rozlišovat marži od přirážky :)

    jinak, pokud můžu ještě přispět svou zkušeností. Kromě marží je taky problém se skladem. Pokud nemáš hodně rychlého a flexibilního dodavatele přímo z tuzemska, není to jednoduché a vyšší marže jsou vykoupeny tím, že musím hodně investovat do skladu. Mě osobně u mnoha produktů ty peníze ve skladu leží poměrně dlouhou dobu. Skladových zásob mám asi za 300-400 tisíc a vzhledem k vysokému počtu produktů (a obtížnějšímu skladování - oblečení) je to jako kdyby člověk plivl do moře. Pokud produkt vybíráš, dívej se i kromě marží na to, kolik produktů budeš mít vystaveno na e-shopu a kolik z toho dokážeš mít opravdu s bleskovým dodáním.

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3