15.05.2014 09:05
1
Klientka zvažuje prodej shopu a není si jista, jakou reálnou cenu dát do kategorie aukce, čili bych chtěl poprosit o názory, aniž bych konkretizoval doménu.

Stáří shopu: 56měsíců (start v říjnu 2011)

Zaměření: cyklistika a sport.vybavení

Průměrná marže: těžko vyhodnotit s marží je nutné alespoň lehce hýbat, minimální je 18%+6% bonus u tohoto dodavatele (9tis položek), u zbylých dodavatelů jde většinou o systém hlídaných cen, čili marže se pohybují od 30% do 85% (zbylých 16tis položek)

Na porovnávače exportováno cca 17-18 tis položek (omezeno aktuální denní dostupností a hladinou min zisku na položce)

Počet položek na e-shopu - 40tis v katalogu, aktivních cca 25tis.

Import - 10 dodavatelů, synchronizovaný (jedna položka může být dodávána více dodavateli), shop má vlastní skladový systém včetně soupisek a rozlišení variant a možností více skladů.

Není nutné držet vlastní sklad na výdejně, je to výhodou pouze u drobných servisních položek, dodavatelé zpravidla expedují objednávky v den objednání, zboží je tedy odesíláno následující den, nejpozději obden po objednání. Vrácené či neodebrané zboží po domluvě dodavatelé vezmou zpět na sklad, není-li velká prodleva mezi odběrem a vrácením a nejde-li o velká kvanta. Odhadem se vrací do 3% odebraného zboží (storna, nepřevzaté zásilky, odstoupení od smlouvy).

Výhodou je znalost cyklistického sortimentu, poskytování technických rad je výraznou konkurenční výhodou.

Aktuální hodnocení na Heureka 100%, bez zlatého certifikátu (poklesl počet hodnocení po přechodu na volitelné hodnocení při odesílání obj. ), při vyšším počtu hodnocení lze zlatý znovu rychle získat.

Počet objednávek: aktuálně cca 14 tis

Počet registrovaných uživatelů: 4200

Průměrná prodejní cena objednávky (bez dopravného, čistě zboží, dlouhodobý průměr): 950,-Kč

Nejslabšími měsíci jsou leden a únor, kdy se měsíční tržby pohybují minimálně na úrovni 320 tis,

Na jaro a podzim připadá cca 450tis, letní měsíce se pohybují v rozmezí 500-600tis/měs.

Jde o "jednomužný" shop s občasnou krátkodobou výpomocí (obvykle brigádník) při nárazovém zvýšení počtu obj. v sezoně a před Vánoci.

V ceně je otevřená licence shopového systému, pokud se eventuální kupec rozhodne zůstat u stávajícího. Otevřená licence znamená smluvně podloženou vlastní správu včetně libovolných zásahů do zdrojových kódů, licence umožňuje použití na třech komerčně provozovaných, nezávislých webech.
15.05.2014 10:17
2
Napiš, jaké z toho byly čisté zisky po odečtení všech nákladů. Od toho bych se odpíchnul.
15.05.2014 10:39
3
Pokud to vezmu ramcove tak mesicni marze bude okolo 100 000 - 150 000, po odecteni rezie, storna, postovneho ... nakladu na zamestnance realne zustane tak 50 000. Trzni cenu bych vydel na 500 000 az 1 mil. Musel bych ale videt do ucta atd.


Jakou ma predstavu ?
15.05.2014 11:01
4
záleží na výši čistého zisku po odečtení nákladů při současném zaběhlém fungování. Cenu bych viděl na roční čistý zisk + nákupní hodnota skladových zásob + nějaké know how, značka a přidaná hodnota. Tak by to asi mělo být reálné.