Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Forbes – zajímavý názor

mxtech
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 11. 2013 23:04:19
Ahoj.
V aktuálním čísle Forbes v článku Číslo dvě žije, mě zaujal názor pana Jírovce, šéfa Allegro, takže i Heuréky. Cituji: Buď jste jednička, nebo silná dvojka a dotahujete. Být trojka nebo čtyřka někde dole mezi splývající konkurencí? To je lepší z toho postupně vystoupit. - Popisuje pravidla hry v čekém e-commerce.
Tvrdí to člověk, kterému platíme.
Takže to všichni zabalíme a budou v ČR pouze dva eshopy.
22. 11. 2013 23:04:19
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968928
Allegro by mělo spíš zavřít samo sebe ;) neznám jedinou jejich službu na kterou by si nestěžovala tuna zákazníků. Bohužel ta "dominance" na trhu je taková, že ty služby lidi musí využívat..
22. 11. 2013 23:24:21
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968927
Michal Haltuf
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 11. 2013 05:30:47
Jack Welch, který 20 let vedl GE (jednu z největších firem na světě), by byl patrně stejného názoru.
Ten svého času vyhlásil, že každý podnik v GE musí být na svém trhu buď #1 nebo #2 - jinak se prodá.
Z byznysového pohledu má pan Jírovec pravdu (myslím tím z pohledu velkého businessu) - nemá smysl být na "svém trhu" jedním z mnoha.
U velké finanční skupiny to obvykle znamená z trhu vycouvat.
Z pohledu malého obchůdku to může znamenat něco úplně jiného (třeba specializaci na to, v čem jste nejlepší).
Nesmíte se na to vyjádření dívat očima malého živnostníka, kterých je tu na Webtrhu většina, ale z pohledu šéfa relativně velké lokální finanční skupiny.
23. 11. 2013 05:30:47
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968926
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 11. 2013 08:51:14
Třeba tím chce jemně naznačit, že si máte rapidně zvýšit cenu za proklik na Heuréce, aby jste byli na druhém místě hned za Mall.cz.....:-)
23. 11. 2013 08:51:14
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968925
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
23. 11. 2013 09:46:59
udělejte si sdružení eshopů, které převezme funkci heureky - problem solved
edit: členové zacvakáj cca litr na rok, z kterého se bude financovat chod a data o prodejnosti zůstanou tajná ... osobně nechápu, proč to dodnes nikdo neudělal
edit 2: kdyby do toho někdo chtěl jít, napište mi
23. 11. 2013 09:46:59
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968924
Kamilweb
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 11. 2013 10:07:10
A kdo a hlavne z ceho zajiti takovou propagaci aby se mohlo Heurece konkurovat?
Podle me z 1000,- rocne to tezko nekdo utahne.
A prosim nekamenovat, je to jen muj.nazor.
Napsal Tomve;1024818
udělejte si sdružení eshopů, které převezme funkci heureky - problem solved
edit: členové zacvakáj cca litr na rok, z kterého se bude financovat chod a data o prodejnosti zůstanou tajná ... osobně nechápu, proč to dodnes nikdo neudělal
edit 2: kdyby do toho někdo chtěl jít, napište mi
23. 11. 2013 10:07:10
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968923
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
23. 11. 2013 10:11:08
Napsal Kamilweb;1024826
A kdo a hlavne z ceho zajiti takovou propagaci aby se mohlo Heurece konkurovat?
Podle me z 1000,- rocne to tezko nekdo utahne.
A prosim nekamenovat, je to jen muj.nazor.
tu částku jsem střelil od boku ... propagace, vše jde, sice ne hned, ale když shopy začnou taky propagovat sdružení, tak to půjde, ale není tohle by nebyl sprint
23. 11. 2013 10:11:08
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968922
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 11. 2013 10:35:24
Jenže Heuréku navštěvují lidi, co jdou po ceně a takový zákazníci nikam jinam nepůjdou.
23. 11. 2013 10:35:24
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968921
Michal Haltuf
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 11. 2013 13:33:19
Napsal marat;1024832
Jenže Heuréku navštěvují lidi, co jdou po ceně a takový zákazníci nikam jinam nepůjdou.
Na Heureku chodím prakticky před každým online nákupem a najít nejlepší cenu rozhodně není tím primárním důvodem:
1) sortiment a třídění - žádný jiný jednotlivý eshop nemá ve výběru tolik produktů. Vemte si, že chcete ledničku, ale nevíte jakou, jen máte nějaké požadavky (funkce, barva, velikost). Heureka je jasná volba. Teď v létě jsme vybavovali celý byt a upřímně - nevím, co bych si bez ní počal. Asi bych musel vylézt ven a obcházet kamenné obchody, jako v nějaké době kamenné :-)
2) recenze - kde jinde se dozvíte, že výrobek, o němž uvažujete je šmejd, nebo eshop, kde chcete nakoupit, má jen 5 hodnocení a tudíž je dobré si na něj dát bacha?
Až na třetím místě je nějaký rozumný poměr cena/výkon...
Nevím, jestli jste si toho všimli, ale Heureka za poslední rok strašlivě vyrostla a posunula se právě do směru "nákupního rádce".
Už dávno to není obyčejný cenový srovnávač
(jako zboží.cz nebo ty další za ním, jejichž jména z hlavy už nedám, protože jsou na třetím a dalších místech... :-))
A vyrostla díky tisíckovkám malých eshopů, které jí ochotně naposílali všechna data, obrázky, popisky atd. A teď se díví, že tahají za kratší konec provazu :-)
23. 11. 2013 13:33:19
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968920
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 11. 2013 14:07:45
RejpalCZ: Tak tady si dovolím zásadně nesouhlasit.
Sortiment...možná. zákazník koukne na seznamy co je v nabídce.
Nákupní rádce a recenze: Tohle je na Heurece tragedie, alespoň v oborech co znám já. Často je tam v první pětce zboží, které je totální šunt a má 89% spokojenost, protože "za tu cenu je to paráda"! Před půl rokem jsem tam hledal mikrověž a mám dojem že druhá nejprodávanější za asi 3000Kč, byl typ, co po vypnutí vymaže všechna nastavení....absolutní brak. Samozdřejmě, že to tam pár lidí zmínilo, ale to jim nebránilo dát tomu šmejdu 100%.
A nevím co je špatného na eshopu s pěti recenzema. Každý nějak začíná.
23. 11. 2013 14:07:45
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968919
Na Heurece jsou stejně samý falešný recenze, znám příklad X shopů, který na brzkým začátku měly samý pozitivní recenze vesměs a pak jak přicházely reálný objednávky se to pročistilo - jedna špatná znamenala přidání 5-10 kladných :)
23. 11. 2013 19:32:07
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968918
Michal Haltuf
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 11. 2013 19:46:01
marat: Je potřeba se zaměřit ne na číslo, ale právě na ty texty, hlavně negativní body. Dost často zjistím, že to, co někdo uvádí jako negativum (a dává kvůli tomu 10%) je mně úplně šumák ... nebo naopak, jak píšete (dá 100% a přitom zmíní zcela zásadní problém)
Napsal marat;1024878
A nevím co je špatného na eshopu s pěti recenzema. Každý nějak začíná.
Špatného na tom není nic. I já, když jsem onehdá provozoval eshop, jsem taky musel začínat.
Jde o to, kolik času člověk stráví prověřováním obchodu.
Když vidím 10000 kladných hodnocení, tak neřeším, nakoupím, zaplatím.
Když jich je 5, tak si eshop před objednávkou víc proklepnu: kouknu na Google maps (jestli vůbec existují na adrese, která je uvedena), kouknu do rejstříku, podívám se na obchodní podmínky, do kontaktů, proklepnu si majitele, budu se zdráhat poslat větší částku předem apod.
Takové racionální chování zákazníka.
A pokud bude vše v pořádku, tak samozřejmě přidám + hodnocení, aby tím malým začínajícím eshopem nezůstali moc dlouho :-)
23. 11. 2013 19:46:01
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968917
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 11. 2013 23:29:32
Souhlasím s Jírovcem. Pamatujete si kdo byl třetí nebo čtvrtý kosmonaut? Asi stejně jako já ne. A o tom to je. On se lidem nechce vysmát, on tvrdí, že má smysl uvažovat o první pozici. V podstatě kopíruje strategii modrého oceánu nebo chcete-li upřednostňuje diferenční konkurenční výhodu tak, aby byl první nebo tam směřoval. Tím neříká, že musíte jet v miliardovém businessu na obrovském trhu. Buďte klidně jedničkou na malém trhu, ale chtějte směřovat k jedničce. Pokud jste z malého města jako já, asi znáte renomé všech doktorů, kteří tam mají praxi a víte o kom se mluví, že je dobrej. A to je ten stejný příklad. Ten doktor nemusí být jednička v celé republice, protože ten jeho trh je ten malý lokální a na něm je jednička.
Hledejte cesty k vytváření nových trhů, kde budete jedničky.
23. 11. 2013 23:29:32
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968916
RL
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 11. 2013 00:20:09
leonov nebo titov?
---------- Příspěvek doplněn 24.11.2013 v 00:20 ----------
nebo remek
---------- Příspěvek doplněn 24.11.2013 v 00:24 ----------
April 12, 1961 - Yuri Gagarin
May 5, 1961 - Alan Shepard
July 21, 1961 - Virgil I. "Gus" Grissom
August 6, 1961 - Gherman Titov
wow, tak aspoň Titova jsem dal, jsem prostě dobrej!
24. 11. 2013 00:20:09
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968915
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 11. 2013 00:25:08
Já to fakt nevím, ale na tom nezáleží. Analogicky lze takto posoudit všechno. V daném kontextu trhu znáte obvykle jen tu jedničku. To byl Jírovcův insight ve Forebesu.
24. 11. 2013 00:25:08
https://webtrh.cz/diskuse/forbes-zajimavy-nazor/#reply968914
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit