Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Povinnost eshopu generovat fakturu

David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
30. 10. 2013 17:14:18
Zdravím,
jelikož mám za sebou tvorbu nějakých jednoduchých mini-eshopů, zaskočil mě dnes jeden klient se svou připomínkou.
A to takovou, že mu majitelé ostatních eshopů (prý jich bylo více a nezávisle na sobě), že podle nějakého předpisu musí eshop generovat fakturu z provedení objednávky a tu zasílat automaticky emailem.
Čili stručně a jasně popsáno:
Zákazník vybere zboží na eshopu, nahází do košíku, vybere údaje o dopravě a platbě, doplní kontaktní info, objednávku odešle a následně mu automaticky přijde vygenerovaná faktura - to je právě prý ta povinnost.
Já tohle tedy nikdy neslyšel a jelikož už objednávám dárky na Vánoce z několika eshopů, nepřekvapuje mě, že jsem se nesetkal s tím, že by mi ihned zasílali fakturu a pode mě je to blbost. Ano, eshopy zašlou třeba HTML email, kde přehledně informují o provedené objednávce, ale není to faktura ani daňový doklad.
Je to skutečně mocná fantazie lidí, nebo je toto skutečně pravda a např. ČOI za to může vystavit pokutu?
Děkuji a přeji příjemný podvečer.
30. 10. 2013 17:14:18
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960517
Fantazie.
30. 10. 2013 17:28:31
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960516
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
30. 10. 2013 17:29:07
zřejmě myslel zálohovou fakturu (proformu) .. faktura jako daňový doklad se dává až při obdržení platby (pokud dotyčnému věříš, tak i předtím)
ono je pak problém, když máš vystavenou fakturu a peníze nikde
30. 10. 2013 17:29:07
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960515
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
30. 10. 2013 17:30:01
Pochopil bych proformu, ale na druhou stranu proč ne... Faktura není účetní doklad, tak proč je nerozdávat jen tak :)
30. 10. 2013 17:30:01
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960514
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
30. 10. 2013 17:34:26
intehos: no nevím, třeba plátce dph by přišel i o spodky - http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-komentare/c1-61065360-podnikatel-z-okamurova-usvitu-chci-odvadet-dph-az-po-proplaceni-faktury
30. 10. 2013 17:34:26
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960513
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
30. 10. 2013 17:38:17
Tomve
Kde je napsáno, že z vystavené faktury odvádíš DPH? To snad odvádíš až z daňového dokladu ne? A jak všichni dobře víme, tak faktura nemusí být zároveň daňový doklad, ten se může vystavit až po zaplacení... Ale chápu, že to může spoustu lidí považovat za nesmysl, protože faktura je tady považována za něco, co ve skutečnosti není...
30. 10. 2013 17:38:17
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960512
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
30. 10. 2013 18:04:52
uff, ok, já jsem plátce dph, pro mě faktura je zároveň daňový doklad (nejsem jak někteří, co komplikuji život vystavením dvou dokladů ve stejnou dobu), když tak vystavuji proformu
30. 10. 2013 18:04:52
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960511
David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
30. 10. 2013 18:14:09
Dobře, děkuji za odpovědi.
Někteří se tedy shodli na tom, že by pochopili, kdyby šlo o proforma fakturu, tedy zálohou fakturu. Ovšem ta povinnost tu rozhodně není, je to tak?
Berte to jako poslední ujištění.
Děkuji
30. 10. 2013 18:14:09
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960510
Petr Parimucha
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
30. 10. 2013 18:27:46
Když někdo něco tvrdí "podle nějakého předpisu" měl by ten předpis být schopný i doložit, jinak je to samozřejmě blbost
30. 10. 2013 18:27:46
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960509
Michal Pospiech
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
30. 10. 2013 18:41:40
E-shop by měl zákazníkovi poslat na e-mail souhrn objednávky. Ne fakturu, ale dá se říct kopii rekapitulace. Některé e-shopy nemusí mít zboží skladem, takže až po objednání ověřují, jestli je skladem nebo ne a případně až poté vystavují fakturu. A co třeba potom takový dropshipping? Tam fakturuje úplně jiný e-shop, než na kterém byla objednávka provedená a existují dropshipy, které mateřskému e-shopu posílají jenom souhrn objednávek, nikoli každou objednávku v reálném čase.
30. 10. 2013 18:41:40
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960508
janr
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
30. 10. 2013 18:49:35
Při dropshippingu samozřejmě faktruruje eshop, kde byla objednávka provedena (tedy provozovatel)
30. 10. 2013 18:49:35
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960507
Michal Pospiech
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
30. 10. 2013 18:50:33
Napsal Jan Rozehnal;1015585
Při dropshippingu samozřejmě faktruruje eshop, kde byla objednávka provedena (tedy provozovatel)
Co vím, tak ne vždy tomu tak musí být, ne? Není to podmínka, nebo se pletu?
30. 10. 2013 18:50:33
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960506
janr
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
30. 10. 2013 18:52:52
Zřejmě si pletete dropshipping a přeposílání objednávek, je to jak píšu
30. 10. 2013 18:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960505
krtek
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
30. 10. 2013 18:56:00
NE, opravdu to není podmínka, jedná se zase o nějakého chytráka jako v případě kdy se dožadují podpisu nebo razítka na faktuře. Prostě blbost.
30. 10. 2013 18:56:00
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960504
musil.david
Ne, to je teda velmi divný výmysl. Asi tak stejný jako podepsání, vytištění a zaslání faktury odběrateli poštou, protože to tak paní účetní řekla, že takto to musí být.
30. 10. 2013 19:08:56
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-eshopu-generovat-fakturu/#reply960503
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit