logo
07.10.2013 11:06
1
Dobrý den,

rád bych Vás požádal o nějaké rady ohledně propagace a rozjezdu e-shopu.

Mám již poměrně zaběhnutý kamenný obchod a letos jsem chtěl nabídku rozšířit o e-shop. E-shop jsem nechal zrealizovat v prestashopu. Jedná se o stránky propagující i kamennou prodejnu. Žádné dřívější zkušenosti s e-shopem nemám a tudíž stále zjišťuji co by bylo dobré doladit, předělat nebo vyřadit... Návštěvnost je cca 100 lidí/den a rád bych toto číslo navýšil. E-shop jsem zaregistroval do různých katalogů a zboží je propojeno se zbozi.cz a heureka.cz. Dále používám s-klik a google adwords.

Jedná se o e-shop: www.McBike.cz

Mohu Vás tedy poprosit o nějaké rady a tipy, jistě máte více zkušeností.

Předem děkuji za každou reakci :)
07.10.2013 11:11
2
Doplň si texty do kategorií a trochu prolinkuj celý web ... na propagaci ti budou stačit kampaně co máš, pokud jsou dobře nastavené.
08.10.2013 10:33
3
tak toľko bordelu na homepage som už dávno nevidel, máš tam strašne veľa zbytočností
08.10.2013 21:29
4
No... Mas velmi nestastne rieseny cely web... Homepage je katastrofa, ak sa tam potencionalny zakaznik dostane, tak sa uplne strati a odchadza prec... ak mas adwords a google analytics, tak sa pozri, co ti potencionalny zakaznici robia na webe... Ale v prvom rade navrhni celkom novy web, hlavne ho sprehladni a urob ho jednoduchsi...
09.10.2013 08:42
5
Taky bych se zaměřil nepřesnosti a chyby v obchodních podmínkách protože ČOI už tak shovívavá být nemusí. Jenom namátkou po letmém shlédnutí bych dopručil zaměřit se na následující:
- údaje o prodávajícím, buď jsi společnost (firma) nebo OSVČ (fyzická osoba), z podmínek vyplývá, že jsi OSVČ, ale pak nemůžeš uvádět o sobě, že jsi firma McBike, se sídlem... Sídlo má pouze společnost, OSVČ má místo podnikání,
- ustanovení osobním odběru zboží, pokud kupující (spotřebitel) učiní objednávku na dálku má právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí bez ohledu na způsob převzetí zboží, argumentace, že v případě osobního odběru se jedná pouze o rezervaci zboží je přinejlepším sporná a u ČOI by asi neobstála,
- povinnost kupujícího zkontrolovat zboží a sepsat v případě poškození protokol, opět toto není povinnost, po kupujícím (spotřebiteli) můžeš požadovat jen to, co je dáno zákonem, nic víc,
- reklamační lhůta, chybná definice, ona je sice v zásadě 30 dní, ale je v zákoně je definována trochu jinak,
- reklamace, kupující má v záruční době právo na odstranění vady a nikoliv na reklamaci.
Doporučuji si obchodní podmínky nechat doplnit právníkem nebo po úpravě a doplnění (na toto kladu důraz protože taky jsou tam ustanovení, která mohou být diskutabilní) použít vzorové obchodní podmínky APEKu.
09.10.2013 08:52
6
@explosion
marketing si robis sam, alebo ti to niekto spravuje?
Ja, ked robim klientovi marketing, tak automaticky urobim aj analyzu webu a navrhnem pripadne riesenia... Takze mal by si si dat urobit niekomu analyzu webu... Mas tam velky sortiment, takze urobit mu lepsi dizajn (nie len zakladne sablony), otestovat funkcnost, ako uz pisal HonzaD prerobit OP a hlavne navrhnut web tak, aby bol uzivatelsky prijemny a jednoduchy...
09.10.2013 10:22
7
- povinnost kupujícího zkontrolovat zboží a sepsat v případě poškození protokol, opět toto není povinnost, po kupujícím (spotřebiteli) můžeš požadovat jen to, co je dáno zákonem, nic víc,
Tady si nejsem tak jist - možná je to trochu nešťastně formulováno, ale reklamaci přepravci můžeš zadat nejpozději do 2 (někdy 3) dnů od doručení. Pak už se reklamace "vinou přepravy" neuznává. Povinnost zkontrolovat zboží při převzetí je logická, a myslím, že není v rozporu se zákonem (alespoň my jsme s tím neměli problém při kontrole ČOI ). Samozřejmě nesplnění této povinnosti nesmí mít vliv na záruku jako takovou ani na právo na odstoupení od smlouvy, ale toto může být podmínkou pro případné řešení reklamace přepravy. Koneckonců to spotřebitel stvrzuje podpisem přepravci.
09.10.2013 13:10
8
Původně odeslal HonzaD
Taky bych se zaměřil nepřesnosti a chyby v obchodních podmínkách protože ČOI už tak shovívavá být nemusí. Jenom namátkou po letmém shlédnutí bych dopručil zaměřit se na následující:
- údaje o prodávajícím, buď jsi společnost (firma) nebo OSVČ (fyzická osoba), z podmínek vyplývá, že jsi OSVČ, ale pak nemůžeš uvádět o sobě, že jsi firma McBike, se sídlem... Sídlo má pouze společnost, OSVČ má místo podnikání,
- ustanovení osobním odběru zboží, pokud kupující (spotřebitel) učiní objednávku na dálku má právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí bez ohledu na způsob převzetí zboží, argumentace, že v případě osobního odběru se jedná pouze o rezervaci zboží je přinejlepším sporná a u ČOI by asi neobstála,
- povinnost kupujícího zkontrolovat zboží a sepsat v případě poškození protokol, opět toto není povinnost, po kupujícím (spotřebiteli) můžeš požadovat jen to, co je dáno zákonem, nic víc,
- reklamační lhůta, chybná definice, ona je sice v zásadě 30 dní, ale je v zákoně je definována trochu jinak,
- reklamace, kupující má v záruční době právo na odstranění vady a nikoliv na reklamaci.
Doporučuji si obchodní podmínky nechat doplnit právníkem nebo po úpravě a doplnění (na toto kladu důraz protože taky jsou tam ustanovení, která mohou být diskutabilní) použít vzorové obchodní podmínky APEKu.
Děkuji za pročtení a tipy, zapracuji na tom.

---------- Příspěvek doplněn 09.10.2013 v 13:24 ----------

Původně odeslal Martini858
@explosion
marketing si robis sam, alebo ti to niekto spravuje?
Ja, ked robim klientovi marketing, tak automaticky urobim aj analyzu webu a navrhnem pripadne riesenia... Takze mal by si si dat urobit niekomu analyzu webu... Mas tam velky sortiment, takze urobit mu lepsi dizajn (nie len zakladne sablony), otestovat funkcnost, ako uz pisal HonzaD prerobit OP a hlavne navrhnut web tak, aby bol uzivatelsky prijemny a jednoduchy...
Marketing zatím řeším sám, bohužel bez pořádných zkušeností. Myslíš, že celkový dizajn je nezbytně nutný? Jestli se místo do dizajnu nevyplatí spíše investovat do marketingu. Jinak díky za reakci.
09.10.2013 13:24
9
jeste k tem OP..

- chybi vam tam info v jakem jazyce se uzavira kupni smlouva
- chybi info o rozporu s kupni smlouvou
- pro reklamaci nepotrebuje zadny doklad
- vyrizeni reklamace je na vuli toho kdo reklamuje, vy ten zpusob muzete zvolit jen tehdy, pokud si to neurci sam
- ta vyzva k vyzvednuti je sice ok, ale uvedomte si, ze pujde-li o reklamaci opravnenou, budete mu muset uhradit naklady s tim spojene, neni lepsi a levnejsi to poslat?

Jeste k tomu vraceni zbozi do 14 dnu, mimo to, ze osobni odber nerusi moznost to vratit, to je jenom zpusob doruceni, tak to tam vlozte tak, jak to popisuje zakon, ne tu vasi veri.
Napr. zakaznik ma povinnost do 14 dnu odstoupit od smlouvy - proste vas informovat o tom, ez chce od smlouvy odstoupit. Vy pote mate 30 dnu, do kdy mu muite vratit penize. Zakaznik nema povinnost zbozi vracet v nejake lhute, to mu zakon, bohuzel, neukladat. Takze se klidne muze stat, ze odstoupi od smlouvy, vy mu musite vratit penize a pritom zbozi jeste nemate zpet a nemuzete po nem chtit, aby to vratil a az pak mu vratite penize. Ta zmena prijde az s novym obcanskym zakonikem.

osobni udaje - jste registrovani na UOOU?
09.10.2013 13:27
10
Původně odeslal Martini858
No... Mas velmi nestastne rieseny cely web... Homepage je katastrofa, ak sa tam potencionalny zakaznik dostane, tak sa uplne strati a odchadza prec... ak mas adwords a google analytics, tak sa pozri, co ti potencionalny zakaznici robia na webe... Ale v prvom rade navrhni celkom novy web, hlavne ho sprehladni a urob ho jednoduchsi...
Děkuji, zapracuji na zjednodušení. A jakou část máš přesněji na mysli? Celou stranu? Dole pod doporučenými produkty mám "zbytečnosti" které by tam určitě nemuseli být ale měl jsem zato, že ty texty pomůžou k lepšímu vyhledání webu.
09.10.2013 17:44
11
Původně odeslal explosion
Děkuji za pročtení a tipy, zapracuji na tom.

---------- Příspěvek doplněn 09.10.2013 v 13:24 ----------



Marketing zatím řeším sám, bohužel bez pořádných zkušeností. Myslíš, že celkový dizajn je nezbytně nutný? Jestli se místo do dizajnu nevyplatí spíše investovat do marketingu. Jinak díky za reakci.
Ked to riesis sam, ok... trochu si to nastuduj a hlavne Google Analytics, aby si vedel, ako sa spravaju potencionalni zakaznici... Do dizajnu nemusis investovat, kludne to nechaj na zakladnych sablonach, eshop so super drahym dizajnom este nezaruci predajnost, co je u teba prvorade... Len cely eshop prerob, lebo to co usetris na dizajne a das do marketingu tak mozu byt vyhodene peniaze, lebo budes mat velky bounce rate, cize ti zakaznik odide a vyhodis peniaze za klik...
Nemam cas ti tu pipisat, co vsetko treba prerobit, lebo analyza tvojho eshopu je na dlhsie... :-) Chod na to jednoducho... Viem, ze to bude trochu problem, ale skus sa na eshop objektivne pozriet ocami zakaznika a skus nieco hladat... Popozeraj konkurenciu a vyber od nich tie najlepsie riesenia... toto som nasiel za 5 sekund http://www.cykloshop.sk nehovorim, ze to je bomba, ale je to na zakladnych sablonach a je to total prehladne... Pozries a hned vidis, kde mas kliknut... Skratka, aby som to zhrnul, ty musis uzvatela (potencionalneho zakaznika) donutit, aby zbytocne nerozmyslal... Musi sa pozriet a intuitivne kliknut tam kam ma... On bude spokojny, ze dobre kupil, ty budes spokojny, ze on kupil a ako pridanu hodnotu budes mat, ze ta v konecnom dosledku odporuci a odporucenie je najlepsi marketing... Ale to je na dlhsiu debatu... Vyzdvihni prednosti svojho eshopu, rob nieco ine, ako robi konkurencia... Mas velke mnozstvo sortimentu, ak ho rozumne umiestnis do kategorii, tak zakaznik najde co hlada, robis servis, mas kamenny obchod, cize vydajne miesto... Ludia si to neuvedomuju, ale vydajne miesto dost zavazi pri rozhodovani zakaznika s tym, ze eshop je hned hodnovernejsi...
PS: kludne mi kedykolvek napis na mail, lebo nic nepotesi viac, ako ked ti niekto poradi... :-)
17.10.2013 08:26
12
Původně odeslal HonzaD
Taky bych se zaměřil nepřesnosti a chyby v obchodních podmínkách protože ČOI už tak shovívavá být nemusí. Jenom namátkou po letmém shlédnutí bych dopručil zaměřit se na následující:
- údaje o prodávajícím, buď jsi společnost (firma) nebo OSVČ (fyzická osoba), z podmínek vyplývá, že jsi OSVČ, ale pak nemůžeš uvádět o sobě, že jsi firma McBike, se sídlem... Sídlo má pouze společnost, OSVČ má místo podnikání,
- ustanovení osobním odběru zboží, pokud kupující (spotřebitel) učiní objednávku na dálku má právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí bez ohledu na způsob převzetí zboží, argumentace, že v případě osobního odběru se jedná pouze o rezervaci zboží je přinejlepším sporná a u ČOI by asi neobstála,
- povinnost kupujícího zkontrolovat zboží a sepsat v případě poškození protokol, opět toto není povinnost, po kupujícím (spotřebiteli) můžeš požadovat jen to, co je dáno zákonem, nic víc,
- reklamační lhůta, chybná definice, ona je sice v zásadě 30 dní, ale je v zákoně je definována trochu jinak,
- reklamace, kupující má v záruční době právo na odstranění vady a nikoliv na reklamaci.
Doporučuji si obchodní podmínky nechat doplnit právníkem nebo po úpravě a doplnění (na toto kladu důraz protože taky jsou tam ustanovení, která mohou být diskutabilní) použít vzorové obchodní podmínky APEKu.
Bod 1) 1000-10000 pokuta zcela jistě (zažil jsem) - jako jméno provozovatele nikoho nezajímá jméno webu!
Bod 2) pokud si koupí na netu a vyzvedne, tak může vrátit do 14 dnů. Pokud si koupí, přijde, vyzkouší a prodavač se mu věnuje, je to jen rezervace zboží a 14 dní neplatí !!!
Bod 3) ano, ale na kupujícím je povinnost prokázat, že to bylo jinak než říkáš ty
Bod 4) slovo reklamace právní řád nezná
17.10.2013 09:11
13
ad 2) jedine podstatny je zpusob uzavreni kupni smlouvy. Pokud byla uzavrena na dalku, tzn. pres net, pak plati to pravo na odstoupeni i kdyby mu to na vydejnim miste/obchode prodavac ukazal. Rezervacni smlouvy apod. mohou byt brany jako obchazeni zakona.

ad 3) ne, v prvnich sesti mesicich je dukazni bremeno na starne prodejce. rika se tomu rozpor s kupni smlouvou. Takze kupujicimu staci rici, ze "je to poskozene" a na prodavajicim je dokazat, jak to vzniklo. A pokud neprokaze, ze vadu zpusobil zakaznik svym zachazenim, pak ma pravo na vymenu zbozi ci opravu a to dle prani zakaznika. Zakaznik ma dostat zbozi bez vad apod. a vubec ho nezajima vztah prodejce a dopravce.

PS - no OP z APEKu bych nebral. UZ i zde bylo par tech, co dostali i pres jejich pouziti pokutu od COI, ze jsou tam nepresnosti apod.
17.10.2013 10:21
14
Původně odeslal Radek O.
ad 3) ne, v prvnich sesti mesicich je dukazni bremeno na starne prodejce. rika se tomu rozpor s kupni smlouvou. Takze kupujicimu staci rici, ze "je to poskozene" a na prodavajicim je dokazat, jak to vzniklo. A pokud neprokaze, ze vadu zpusobil zakaznik svym zachazenim, pak ma pravo na vymenu zbozi ci opravu a to dle prani zakaznika. Zakaznik ma dostat zbozi bez vad apod. a vubec ho nezajima vztah prodejce a dopravce.
ad 3) mame a to asi rozlicny nazor. dle meho presvedceni, je prokazani vzdy na zakaznikovi, ktery si muze nechat udelat znalecky posudek a az na jeho zaklade muze rozhodnout soud o pravde/nepravde. veskere vylohy resi zakaznik na vlastni triko a v pripade prohry mu nikdo nic neda. proto taky tyto spory nejsou obvykle. zakaznik tim hodne riskuje. toto se hodne zprisni s prichodem noveho obcanskeho zakoniku od 1.1., kdy dokonce budete moct po zakaznikovi vymahat usly ziska za "buzeraci" obchodnika = zakaznik vedome vec poskodil a chce odstranit vadu. Ted to lze taky, ale je to vyrazne tezsi. zakaznik casto netusi, ze existuji i jine zakony nez je ten na ochranu spotrebitelu. jsou i zakony, ktere chrani obchodnika, i kdyz v mensi mire nez zakaznika. novy OZ to trochu zmeni a bude napr. lepe vymahatelny poplatek za nevyzvednute zasilky a tim zpusobenou skodu. to lze taky i ted, ale vzhledem k castkam to nikdo nedela.

- pri kontrole COI a osobnim rozhovoru jsme dospeli k nazoru, ze i sami kontrolori rikali:" .. strasne zalezi na tom, kdo k vam prijde na kontrolu". ja jsem mel nastesti stesti na velmi dobre a seriozni mladiky. zakaznik nas udal, ze jsme nedodrzeli dodaci dobu 5 dni, kterou jsme udavali na webu. Pokuta 1000,- + 1000,- spravni rizeni. Snazil jsem se mu vysvetlit proc k tomu doslo a je na to jednoducha odpoved = to jsou vase interni problemy, reste si je sami bez ucasti zakaznika. my to vidime jako jasne uvadeni zakaznika v omyl a klamavou reklamu. pokuta mohla byt az 10000,- Kc. jeste je mozna zajimave ze za nefinancni prohresky je pokuta do 10000,- u OSVC a za financni od 10000,- u OSVC. tzn. nekomu nauctujete spatne DPH a on vas misto toho aby to resil s vama hned uda, tak pocitejte s docela slusnou palkou (v principu se muze jednat o 2,- Kc o ktere prisel zakaznik vlivem spatneho zaokrouhleni). coi muze dat pote podnet k vytykacimu rizeni na FU, ktere postupne vede skrze vase dodavatele az k zakladni prvovyrobe (pokud je v ramci CR). taky jsem zazil. slusny pruser potom maji ti co nakupuji zbozi z DE a EBay, apod. bez CLA a DPH. To se pak muzou stehovat z CR. nedelam si srandu ani nechci strasit. je to realita podnikani v CR.
17.10.2013 13:39
15
ad 3) to nemate pravdu. V prvnich sesti mesicich je situace jina. V prvnich sesti mesicich muze uplatnit zakaznik tzv. rozpor s kupni smlouvou, kde je dukazni bremeno na strane prodejce. Rozpor s kupni smlouvou zustava stejny i u noveho obcanskeho zakoniku.

Jinak poplatek za nevyzvednutou zasilku lze i nyni v pohode vymahat. Problem je a s novym OZ se nic nezmeni, ze proste nemate sanci, pokud zakaznik to sam neudela, prokazat, ktery konkretni clovek objednavku vytvoril. A v podstate nemate skodu po kom vymahat. Nejaka IP adresa, pocitac v domacnosti, jmeno apod. v objednavce nic neresi.
17.10.2013 22:19
16
První dojem z eshopu dělá grafika, objednávku jsem neudělala, to ti zatím neposoudím:-) Ale pokud začínáš, nemusíš hned od základu dělat nový webdesign. Stačí graficky více učesat, např. horní banner jen jeden motiv, dát do jednotného stylu (velikost obrázků,..), zvětšit písmo (to, co tam máš je vážně nečitelné). Kontakt dej na horní liště úplně doprava, kde jej většina zákazníků hledá. A k přepravě ve VOP : Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Tohle je blbost, musíš dát zákazníkům na výběr i podle typu zboží... bylo by fajn dát dopravní podmínky zvlášť, dnes už si každý chce vybrat, zda za tebou zajde osobně do krámu, nebo si nechá poslat dopravcem, čp, ....