Zdravím,
dívám se do google analytics u jednoho ze svých webů (e-shop) a zarazilo mě, že se míra okamžitého opuštění webu změnila takřka ze dne na den z nějakých 45 % na méně než 1 %. Zdá se mi to jako spíš nějaká chyba v měření, nebo nevíte, jestli Google třeba nezměnil parametry toho výpočtu? Návštěvnost jinak byla relativně stejná v celém období. Máte u vašich webů taky takovou změnu?
Přikládám printscreen.
![]()
Míra okamžitého opuštění e-shopu 0,29 %?
Měřící kód může být chybně vložený. Může být například volaný dvakrát na každé stránce, nebo se zobrazuje jen v administraci/přihlášeným.
Jedná se o nějakou chybu, míra opuštění je průměr za posledních 30 dní takže nemůže docházet k velkým výkyvům ze dne na den. U mých webů jsou cca stejné hodnoty.
Žádný nový plugin přidán nebyl.Nebyl přidán na stránky njaký plugin? Něco co zapisuje do statistik google např. udalosti?
Měřící kód je nasazen dobře, kontroloval jsem to. Navíc to by se asi projevilo i u jiných měření, jako třeba návštěvnosti, ale tam žádné takové výkyvy nejsou.Měřící kód může být chybně vložený. Může být například volaný dvakrát na každé stránce, nebo se zobrazuje jen v administraci/přihlášeným.
Opravdu je to průměr za toto pevné období? Já myslel, že je to vždy k období, které si třeba v GA zvolíš. Tzn. že na dnešní míru opuštění webu má vliv i návštěvník, který byl na stránkách před měsícem? To se mi nějak nezdá.Jedná se o nějakou chybu, míra opuštění je průměr za posledních 30 dní takže nemůže docházet k velkým výkyvům ze dne na den. U mých webů jsou cca stejné hodnoty.
Napsáno do PM.ramix: napiš nám adresu toho shopu, takto se těžko hledá
---------- Příspěvek doplněn 21.08.2013 v 11:17 ----------
Tak záhada vyřešena. Měřící kód byl opravdu omylem spouštěn 2x, jednou vložen přímo do stránky a podruhé v externím souboru, proto jsem to na poprvé nenašel. Zajímavé je, že se to opravdu projevilo jen na tomto ukazateli.
Díky Vítovi:-) A Martin měl také pravdu.
Ještě mě napadá, jelikož bounce rate ovlivňuje pozici ve výsledcích vyhledávání, nejde si dvojím nasazením GA kódu takto polepšit, když pak začne měřit skoro nulové hodnoty? Ne že bych to chtěl zkoušet:-) Penalizace z dvojího nasazení kódu by ale asi nehrozila...
ramix
jelikož bounce rate ovlivňuje pozici ve výsledcích vyhledávání
To jsi kde vyčetl?
Praktické experimenty potvrdily, že průběžné snižování Bounce rate má pozitivní efekt na pozice stránek ve vyhledávačích vzhledem ke klíčovým slovům a frázím, které na vyšší Bounce rate trpěly.
http://www.lukaspitra.cz/bounce-rate-a-seo/
Co ovlivňuje pozice vašich www stránek/e-shopů ve vyhledávači? Interakce s uživateli - Bounce rate (mimo jiné)
http://byznysblog.cz/2013/06/ovlivnu...e-vyhledavaci/
Google is open about its consideration of page load speed, and now page layout — but read between the lines, and you understand that it’s bounce rate that matters. And I mean bounce rate in the context of users pogo-sticking back and forth between search results (web pages) and SERPs (search engine result pages). This behavior is a strong indicator of which pages are truly relevant to a given keyword phrase, and which fail to deliver.
http://www.getelastic.com/how-bounce...arch-rankings/
As part of the post, Duane explains that the engines can monitor “dwell time”, or the time a person remains on your page before clicking back to the search results. If visitors are clicking through the search listings to your site, and then clicking back to Bing quickly (in just a few seconds), that can be a negative signal to Bing. He clearly explained they have this on their radar from an SEO standpoint (and that it does matter for determining quality content).
http://www.searchenginejournal.com/a...for-seo/31852/
Google channel: If you could only choose one metric to look at, Bounce Rate might be your best choice.
http://www.youtube.com/watch?v=ppgfjo6IIf4
ramix
Aha. Ty uvedené články chápeš tak, že robot se podivá do tvého účtu Google Analytics, jaké máš bounce rate, a z toho vychází při řazení výsledků v SERP?
on se prece nemusi divat do GA... zadam kw v google, kliknu na odkaz, jdu hned zpet (bounce rate) a toto zohlednuje, jelikoz tyto data ma k dispozici. Patrik to tu popsal: http://webtrh.cz/233761-zvlastni-jev...ht=bounce+rateramix
Aha. Ty uvedené články chápeš tak, že robot se podivá do tvého účtu Google Analytics, jaké máš bounce rate, a z toho vychází při řazení výsledků v SERP?
Ano, takto jsem to myslel.on se prece nemusi divat do GA... zadam kw v google, kliknu na odkaz, jdu hned zpet (bounce rate) a toto zohlednuje, jelikoz tyto data ma k dispozici. Patrik to tu popsal: http://webtrh.cz/233761-zvlastni-jev...ht=bounce+rate
Každy web samozřejmě nemá GA. Jen mě ale napadlo, jestli u těch webů které ho nasazeny mají, google s těmi hodnotami (bounce rate) také nepracuje?
Radek O.
To ano, však nezpochybňuju, že to pro Google může být jeden z ukazatelů, že výsledek dotazu nebyl dostatečně relevantní. Tazatel zde ale uvažoval o tom, že by dvojitým použitím kódu ve svém GA číslo zfalšoval, a že by mu to snad pomohlo. Což je samozřejmě hloupost. :)
I ked mam blog Luakas Pitru v zalozkach, tak toto je velmi zle a zvadzajuco napisany clanok plny nepresnej argumentacii a zlej interpretacii metrik. Najma cast "Jak ovlivňuje Bounce rate SEO". sa zaklada na omyle, netusim kde Lukas cerpal zdroje pre tento clanok.Co ovlivňuje pozice vašich www stránek/e-shopů ve vyhledávači? Interakce s uživateli - Bounce rate (mimo jiné)
http://byznysblog.cz/2013/06/ovlivnu...e-vyhledavaci/
Nepracuej a ani nesmie pracovat , pretoze sa tie metriky daju zmanipulovat! Ste toho zijucim prikladom :) Znevyhodnil by tym vo vysledkoch vyhladavania stranky ktore pozuivaju GA co proirodzene nezmysel.Každy web samozřejmě nemá GA. Jen mě ale napadlo, jestli u těch webů které ho nasazeny mají, google s těmi hodnotami (bounce rate) také nepracuje?
Google "pravdepodobne" vyhonocuje tzv. metriku Bounce Rate Back To Serp, alebo SERPs Bounce, ale nie je to ziadny faktor pri hodnoteni stranok, ale pouziva sa pri odhalovani SPAMU v SERPe oficialne vyjadrene google vsak je ze "Rank Modifying for Spam Detection Patent is not in use".
Koho to zaujima uvadzam nejake zdroje kde su aj oficialne vyjadrenia k danej problematike.
Patent Google - Ranking documnets
http://www.seroundtable.com/google-b...ent-16741.html
http://www.webpronews.com/matt-cutts...e-rate-2012-06
Su to len spekulacie, zbytocne tym zavadzate ludi, potom vznikaju take omyly a dohady ktore sa povazuju za pravdu... :)on se prece nemusi divat do GA... zadam kw v google, kliknu na odkaz, jdu hned zpet (bounce rate) a toto zohlednuje, jelikoz tyto data ma k dispozici.
Uvedte jediny doveryhodny zdroj, alebo pripadovu studiu ktora to potvrdzuje.
Patrik Štefko
Dík za doplnění, já už neměl sílu :) Ten článek Lukáše Pítry patří opravdu k jeho horším kouskům.
Ahoj kluci,
vycházel jsem z cca 2 roky starých experimentů publikovaných na (tehdy ještě) SEOmozu. Určitě půjde dogůglovat.
Když jsem si to ale přečetl zpětně tak je fakt, že některé formulace a doměnky nejsou přesné, byly v mezičase vyvráceny, nebo jsem sám vycházel z nepřesných informací. Dík za upozornění, až se k tomu dostanu, tak článek upravím do lepší faktické latě :-)
Edit: Původní obsah článku jsem vyhodil, aby nešířil zmatky.
Vzhledem ke clicktrackingu, který funguje u Google už dlouhoramix
jelikož bounce rate ovlivňuje pozici ve výsledcích vyhledávání
To jsi kde vyčetl?
UTFG:
http://www.google.com/search?q=googl...click+tracking