11.08.2013 10:10
1
Zdravím,

uvádím smyšlený případ:

Přijdete cíleně na web, kde chcete zakoupit nějakou službu (například sepsání jednoduchého návodu). Potřebujete mít návod do dvou dnů hotový a chcete vědět zda se to stihne a kolik to bude asi tak stát.

Využijete pro tuto konkrétní informaci raději email, nebo online chat který web nabízí?

Přemýšlím o zavedení chatu na některé projekty, jednalo by se o klasickou bublinu vpravo dole, kde by se chat zahájil až když se návštěvník zeptá, nechci ho otravovat s automatickými zprávami.

Díky
11.08.2013 10:18
2
Za mne bych brala ten chat, respektive když ta možnost je, tak raději použiji
11.08.2013 10:23
3
tak tam dej obě možnosti

jinak neautomatické otravování je fajn
11.08.2013 10:24
4
Určite chat, pretože to pre mňa predstavuje rýchlejší spôsob komunikácie, osobne dokonca radšej priplatím na inej stránke kde som dostatočne a rýchlo informovaný o službe ktorú požadujem, kdežto musím na email čakať aj niekoľko hodín či dní, a niekedy ani nedostanem odpoveď.
11.08.2013 10:34
5
Jednoznačně email (nebo dotaz přes kontaktní formulář). Funguje na každém systému (Windows, Linux, Mac,..) i zařízení (počítač, tablet, mobil, Smart TV). Žádné vyskakovací okna, skripty, pochybnosti, zdali-to funguje, jestli opravdu na druhé straně je někdo online. apod. A hlavně historie dotaz/odpověď je pak v mém mailu, a mohu s k tomu vrátit.
11.08.2013 10:52
6
Tomve:
email a kontaktní formulář beru jako samozřejmost, to na webu snad být musí :) chat chci jen jako doplněk a zjišťuji, jestli to má nebo nemá smysl

desp:
asi si mě nepochopil, chat by měl prioritně fungovat jako prostředek pro rychlý dotaz a získání okamžité odpovědi na jednoduchou otázku, ne na uzavírání smlouvy...

15ruso:
já jsem stejného názoru
11.08.2013 11:14
7
Chat už jsem přestal používat. Na dotaz mi nikdo stejně neodpověděl, a raději napíši mail. Ale tak formulář na dotazy by měl být standart. Jinak ty šílený chaty v pravo dole jsou jen rušivé, a pokud jim napíše 100 lidí během cca 5ti minut, stejně se dříve odpovědi nedočkám. Na víc v mailu mám odpověď stále k nahlédnutí. Na chatu ne. Tyhle rádoby chaty nemusím. Na dotazy využívám maily.
11.08.2013 11:17
8
E-mail, protože případnou odpověd můžu vidět i „u sebe“ a nejenom na stránkách, lépe se mi taková konverzace archivuje,...
Malé problémy bych se ale nebál řešit přes chat...a proto si myslím, že to záleží i na charakteru toho projektu, jestli se chat využije nebo ne :)
11.08.2013 11:27
9
Chaty moc nepoužívám, použil jsem jen v kritičtější situaci, do eshopu v zahraničí, kde jsem kupoval jednu zbrań a nevěděl jsem jestli proběhly všechny papíry a platba správně. Bylo to docela dost pěnez, tak jsem pro rychlejší uklidnění místo mailu použil chat když ho nabízeli.
Chat bych si na eshop dal, jenom pokud bych věděl 100% co poradit , tedy znalost sortimentu, a asi jen u zboží, kde jsou pokládány zásadní praktické otázky. Třeba kdybych prodával telefony tak si chat nedám protože celej den řešit "mám si koupit Samsung nebo Apple" by se mě asi fakt nechtělo.
11.08.2013 11:36
10
Původně odeslal intehos

desp:
asi si mě nepochopil, chat by měl prioritně fungovat jako prostředek pro rychlý dotaz a získání okamžité odpovědi na jednoduchou otázku, ne na uzavírání smlouvy...
Pochopil a upřesňuji: i pro rychlý dotaz preferuji email nebo kontaktní formulář. viz historie komunikace a nezávislost na zařízení/technickém provedení.
11.08.2013 12:11
11
Mail je i obrana pro porovzovatele Webu / Shopu . Jelikož pak nějaký jouda, že jsi mu zboží nedodal v 10 dopoledne ale ve 12:05 po obědě bude veřejně šířit třeba lži, jak je zde občas i vidět, tak sáhneš do mailové komunikace s daným plantážníkem a hned máš důkaz. K čemu ti je chat? K ničemu Zkrátka historie a možnost archivace komunikace je stále výhodnější.
11.08.2013 12:59
12
v ČR jednoznačně email, chat minimálně... u zahraničních služeb mám však s chatem dobrou zkušenost i na straně provozovatele
11.08.2013 13:38
13
na www.segway-tours.cz používáme on-line chat, který lze (jako poskytovatel / provozovatel www) mít i jako aplikaci na Androide/iPhone a je to efektivnější, nežli komunikace na e-mailu.

Jinak klientela samosebou 99,99% cizinci
11.08.2013 13:52
14
jednoznacne telefon
11.08.2013 13:54
15
Původně odeslal petcool
na www.segway-tours.cz používáme on-line chat, který lze (jako poskytovatel / provozovatel www) mít i jako aplikaci na Androide/iPhone a je to efektivnější, nežli komunikace na e-mailu.

Jinak klientela samosebou 99,99% cizinci
V čem vidíte větši efektivitu? to že to máte v mobilu? Mail ale taky. Ještě s historií. Možností dohledávat X roků zpět? Můžete tedy tazateli nastínit, v čem je ona aplikace tak přínosná? Díky.
11.08.2013 14:04
16
Původně odeslal marcoo
V čem vidíte větši efektivitu? to že to máte v mobilu? Mail ale taky. Ještě s historií. Možností dohledávat X roků zpět? Můžete tedy tazateli nastínit, v čem je ona aplikace tak přínosná? Díky.
Protože když ho mám naživo, proberu s ním více variant a pod. Vzájemná komunikace přes e-mail není zavržena, jde spíše o první "odchycení klienta".
Co se týče historie, je ve službě také + evidence kde se ten daný klient pohyboval na webu, odkud přišel, jak dlouho je na webu (vylepšené Analytics).
11.08.2013 17:50
17
S tím telefonem je to pravda, když někdo myslí něco vážně a seriózně, tak na 99% telefonuje...
11.08.2013 19:06
18
Proč všichni zmiňujete tu historii konverzace? Poslední dobou jsem se nesetkal s chatem, který by neuměl přeposlat konverzaci na email.