Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

fake traffic

Michal Řehák
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
10. 11. 2007 12:14:16
http://www.blogstorm.co.uk/blog/stumbleupon-fake-traffic/ ... nechápu jak je možné, že GA evidentně měří slepě jenom podle kódu umístěného na webu a nekontroluje, zda stránka patří do seznamu webů webmastera
co vy si o tom myslíte? takový vtípek, či náhodný překlep někoho jiného by dokázal udělat ve statistikách pěkný guláš ... nebo je to nesmysl?
10. 11. 2007 12:14:16
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27223
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
10. 11. 2007 12:32:45
Nezkoušel jsem to, ale to, že měřící systém bude měřit jen ze "zaregistrovaných" stránek, považuju za naprosto základní funkčnost, ale možná se pletu a není to samozřejmostí (ostatně, na hulan.cz je taky toplist s pětitísicovou denní návštěvností, kterou však nemá tento web, ale jeho blog radekhulan.cz).
Jak je tomu třeba u Wauditu, Adame?
10. 11. 2007 12:32:45
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27222
Martin
verified
rating uzivatele
(36 hodnocení)
10. 11. 2007 12:47:25
Mělo by to jít ošetřit pomocí filtru v Analytics.
Custom filter > Include > Filter Field nastavit na hostname > Filter Pattern (example.com).
10. 11. 2007 12:47:25
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27221
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
10. 11. 2007 12:56:04
Martin: Jasně, ale já vůbec nechápu, proč měřící systémy započítávají i přístupy z cizích webů? Nevidím v tom žádný smysl:-(
10. 11. 2007 12:56:04
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27220
Napsal Dan;19529
Nezkoušel jsem to, ale to, že měřící systém bude měřit jen ze "zaregistrovaných" stránek, považuju za naprosto základní funkčnost, ale možná se pletu a není to samozřejmostí (ostatně, na hulan.cz je taky toplist s pětitísicovou denní návštěvností, kterou však nemá tento web, ale jeho blog radekhulan.cz).
Jak je tomu třeba u Wauditu, Adame?
Na druhou stranu, nekdo by mohl uvitat to ze vidi kde vsude se jeho stranka nacita, zjisti se napriklad kdyz ji nekdo "nesikovne" zkopci nebo si ji treba zobrazuje v google cache.
Ale je pravda ze o teto funkci uvazuju (jako volitelna funkce), stejne jako o blokovani "sam sebe" to ale ja sam resim tim ze sem si dal pocitadlo do adblocku takze sebe nezapocitavam.
10. 11. 2007 13:37:53
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27219
Napsal Dan;19529
(ostatně, na hulan.cz je taky toplist s pětitísicovou denní návštěvností, kterou však nemá tento web, ale jeho blog radekhulan.cz).
Jak je tomu třeba u Wauditu, Adame?
Tohle na wauditu oproti toplistu resim, pokud je zapnuta volba verejne zobrazovat statistiky dle domeny 2.radu tak je to vypsano presne. Lze to vypnout pak je zobrazeno vhodne upozorneni ze statistiky nemusi byt spravne.
Jo jedna novinka na wauditu, jeste v testovani ale muze si kdokoli testnout. Sledovani kliknuti, hlavne pokud to budete nekdo zkouset ctete radne tech par odstavcu co tam je k tomu :)
10. 11. 2007 13:44:48
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27218
davidspinar
verified
rating uzivatele
11. 11. 2007 23:25:23
Napsal Dan;19532
Martin: Jasně, ale já vůbec nechápu, proč měřící systémy započítávají i přístupy z cizích webů? Nevidím v tom žádný smysl:-(
Co je to v očích Analytics "cizí web"? Jak pozná, který je "cizí" a který je "vlastní"? Často totiž bývá velmi užitečné měřit více webů (s vlastními doménami) jedním profilem a filtrovat si to podle hostnames. Dělá to tak řada lidí a Analytics jim to umožňují. A je to tak správně.
Nezapomeňte, že Google Analytics nejsou nějakým auditem návštěvnosti (jak je třeba u nás Netmonitor/Gemius). Analytics jsou nástrojem pro majitele webu.
11. 11. 2007 23:25:23
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27217
Ron Astonvarga
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
12. 11. 2007 19:33:44
Napsal davidspinar;19663
bývá velmi užitečné měřit více webů (s vlastními doménami) jedním profilem a filtrovat si to podle hostnames. Dělá to tak řada lidí a Analytics jim to umožňují. A je to tak správně.
Jestli se můžu zeptat, je podle Tebe tedy lepší měřit v GA takovouto sestavu
http://example.com/
http://forum.example.com/
http://shop.example.com/
jedním profilem, nebo mít to rozdělené na více profilů. Popř. možná ještě kombinace obojího?
díky
12. 11. 2007 19:33:44
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27216
davidspinar
verified
rating uzivatele
12. 11. 2007 21:37:16
Napsal Ron Astonvarga;19788
Jestli se můžu zeptat, je podle Tebe tedy lepší měřit v GA takovouto sestavu
http://example.com/
http://forum.example.com/
http://shop.example.com/
jedním profilem, nebo mít to rozdělené na více profilů. Popř. možná ještě kombinace obojího?
díky
Obávám se, že na to neexistuje jednoznačná odpověď. Měření více webů jedním profilem má tu výhodu, že agreguje výsledky a např. v celkovém počtu unikátních návštěvníků je to nezastupitelná volba. Na druhou stranu je pro jednotlivé hostnames k dispozici omezenější množství statistik a analýz. Pro běžnou statistiku to stačí, avšak pro hloubkovou analýzu už ne.
Takže, pokud oceníš agregovaná data a nepotřebuješ hloubkovou analýzu, je lepší jeden profil. Pokud ti jsou agregovaná data k ničemu a hloubkovou analýzu potřebuješ, musíš měřit každý web svým profilem (nebo měřit jeden web dvěma profily - jedním individiuálním a jedním agregovaný).
12. 11. 2007 21:37:16
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27215
Ron Astonvarga
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
13. 11. 2007 18:59:30
Napsal davidspinar;19807
Takže, pokud oceníš agregovaná data a nepotřebuješ hloubkovou analýzu, je lepší jeden profil. Pokud ti jsou agregovaná data k ničemu a hloubkovou analýzu potřebuješ, musíš měřit každý web svým profilem (nebo měřit jeden web dvěma profily - jedním individiuálním a jedním agregovaný).
Dekuji za odpoved Davide. Ujistil jsem se, ze to mam dobre nastavene a zaroven jsem se inspiroval k tomu, ze zkusim vytvorit jeste jeden "agregovany" report pro vyse uvedeny priklad a porovnam si to, co to vlastne dela. :)
13. 11. 2007 18:59:30
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27214
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 11. 2007 10:02:57
Napsal davidspinar;19663
Co je to v očích Analytics "cizí web"? Jak pozná, který je "cizí" a který je "vlastní"? Často totiž bývá velmi užitečné měřit více webů (s vlastními doménami) jedním profilem a filtrovat si to podle hostnames. Dělá to tak řada lidí a Analytics jim to umožňují. A je to tak správně.
Nezapomeňte, že Google Analytics nejsou nějakým auditem návštěvnosti (jak je třeba u nás Netmonitor/Gemius). Analytics jsou nástrojem pro majitele webu.
vlastní web - doména druhé úrovně, kterou jsem zadal při registraci a případně vše, co spadá pod ní (subdomény).
Jinak díky za tip, už se na to dívám jinak. Nicméně, kdy je tedy užitečné měřit více cizích (tj. např. example.com, example2.net) webů jedním profilem? V jakých případech k tomu může dojít?
14. 11. 2007 10:02:57
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27213
davidspinar
verified
rating uzivatele
14. 11. 2007 10:14:47
Napsal Dan;19989
vlastní web - doména druhé úrovně, kterou jsem zadal při registraci a případně vše, co spadá pod ní (subdomény).
To je ale značně zjednodušující. Jak jsem uvedl, někdy je užitečné měřit více webů/domén jedním profilem. A v takovém případě tyto další domény nikam explicitně do nastavení v Google Analytics nepíšu. Prostě na ně umístím měřící kód a filtruji si to podle hostnames. A v takovém případě Google Analytics skutečně nepoznají, jestli je na nějaké doméně ten kód umístěn proti vůli majitele účtu.
Napsal Dan;19989
Nicméně, kdy je tedy užitečné měřit více cizích (tj. např. example.com, example2.net) webů jedním profilem? V jakých případech k tomu může dojít?
Typickým případem je situace, kdy potřebuješ (třeba kvůli inzerentům, nebo jen kvůli vlastním interním statistikám) znát celkový počet unikátních uživatelů na Vašem "portfoliu" jako celku. Sčítat to profil po profilu je za prvé příliš časově náročné a za druhé to nedává správné výsledky. Uživatel, který byl v daném období na dvou webech z portfolia by měl být jako "unikátní pro portfolio" započítán jen jednou, kdežto při součtu je započítán dvakrát.
Abych byl konkrétní, my to třeba děláme v případě satelitních webů, které jsou si nějakým způsobem podobné. Třeba pro našeho velkého klienta - majitele hotelové sítě, zajišťujeme malé satelitní weby pro jednotlivé hotely a restaurace. Těchto satelitů je někde kolem třiceti a neustále se jejich počet zvětšuje. Klient chce znát celkovou návštěvnost těchto satelitů. Takže my je buď můžeme měřit jednotlivě, nebo agregovaně. A protože u nich nepotřebujeme nějaké detailní analýzy, které by neumožňovalo agregované měření, rozhodli jsme se pro agregaci.
Je to teď jasnější?
14. 11. 2007 10:14:47
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27212
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 11. 2007 10:25:49
Super, díky. Měřit celé portfolio webů mne nenapadlo, to je pádný důvod, proč to tak dělat. Ono v podstatě celý můj příspěvek byl takový povzdech nad tím, že v Česku asi není rozšířený nástroj, který by měřil jen to, co jsem nazval "vlastním" webem a nešlo by to nadopovat levným trafficem z "cizího" webu.
14. 11. 2007 10:25:49
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27211
davidspinar
verified
rating uzivatele
14. 11. 2007 11:02:35
Napsal Dan;19994
... v Česku asi není rozšířený nástroj, který by měřil jen to, co jsem nazval "vlastním" webem a nešlo by to nadopovat levným trafficem z "cizího" webu.
Dane, znovu opakuji, já to z hlediska Google Analytics za žádný problém nepovažuji. Statistika návštěvnosti může mít dva účely:
1) Nástroj pro interní analýzu návštěvnosti.
2) Nástroj pro externí vykazování návštěvnosti ostatním (inzerentům, novinářům atp.)
Já chápu Google Analytics jednoznačně jako zástupce první skupiny. Je to nástroj pro webmastera. Jakékoliv restrikce z hlediska měřených domén jsou IMHO zbytečné.
Pokud jde o zástpuce druhé skupiny (Toplist, Navrcholu, Netmonitor), jde o to, že se pomocí nějakých veřejně dostupných dat (žebříčků, katalogů atp.) chlubíš se svojí návštěvností ostatním. Tady je případné zneužití (umístění kódu jinam než na vykazovaný web) pochopitelně problémem a jednotlivé systémy se s ním více či méně úspěšně vypořádávají. Nejvyšší autoritou je pochopitelně Netmonitor, který to vyřešené má.
14. 11. 2007 11:02:35
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27210
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 11. 2007 11:08:59
Napsal davidspinar;19999
Dane, znovu opakuji, já to z hlediska Google Analytics za žádný problém nepovažuji. Statistika návštěvnosti může mít dva účely:
1) Nástroj pro interní analýzu návštěvnosti.
2) Nástroj pro externí vykazování návštěvnosti ostatním (inzerentům, novinářům atp.)
Já chápu Google Analytics jednoznačně jako zástupce první skupiny. Je to nástroj pro webmastera. Jakékoliv restrikce z hlediska měřených domén jsou IMHO zbytečné.
Pokud jde o zástpuce druhé skupiny (Toplist, Navrcholu, Netmonitor), jde o to, že se pomocí nějakých veřejně dostupných dat (žebříčků, katalogů atp.) chlubíš se svojí návštěvností ostatním. Tady je případné zneužití (umístění kódu jinam než na vykazovaný web) pochopitelně problémem a jednotlivé systémy se s ním více či méně úspěšně vypořádávají. Nejvyšší autoritou je pochopitelně Netmonitor, který to vyřešené má.
Vždyť já, Davide, vůbec neříkám, že mi to v GA vadí;) Můj příspěvek byl míněn k nástrojům, které slouží pro bod dva, nevztahoval se k GA (za zmatení se omlouvám). Nejde jen o žebříčky, ale i o boj o klienty, kdy návštěvnost prodává. Proto ten můj "povzdech". Netmonitor totiž není pro každého.
14. 11. 2007 11:08:59
https://webtrh.cz/diskuse/fake-traffic/#reply27209
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit