Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Automatizovany prodej reklamy: maximalizace zisku a ferovost cen?

carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
6. 7. 2013 11:17:04
Zajima me idea primeho prodeje reklamy vice inzerentum, kteri si konkuruji. Bez deleni o provize s nejakym prostrednikem. Samozrejme automatizovane s minimalizaci casovych nakladu na spravu. Vyzaduje to stanoveni "ferove" ceny za reklamni jednotku (impresi / zobrazeni).
Ferove samozrejme mysleno trzne:
- aby zadavatel maximalizoval zisk z reklamnich ploch. Kampane jsou hrazeny za pocet impresi, nikoliv za klik. Riziko nizke CTR se tak prenasi na inzerenta, ktery vsak muze obsah inzeratu ovlivnit.
- aby nabidl vsem inzerentum stejne podminky a transparentnost.
- aby garantoval inzerentovi, ze nezaplati za imprese inzeratu vice nez jeho konkurent (nejvice zaplati stejne jako konkurent).
Digitalni platby primo lakaji k experimentu s vlastnim algoritmem pro zobrazovani reklamy (vkladat reklamy mohou jen registrovani uzivatele, statistiky jsou pristupne vsem). Obzvlast kdyz implementace bitcoin brany je trivialni.
Nedelam si iluze ze to je finalni reseni nicmene muze to byt prvni krok k efektivnejsimu prodeji reklamnich ploch na nasem webu/portalu. Algoritmus se bude dal vylepsovat.
Jak resite primy prodej reklamy vy?
6. 7. 2013 11:17:04
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919932
Kempy-chaty.cz
verified
rating uzivatele
6. 7. 2013 11:23:34
My prodavame reklamu pausalne..POkouset se o prodavani reklamy na pocet impresi..no nevim... Myslim, ze je to hloupost..a i kdyby nedavno jsme meli od agentury reklamu na mesic pro jedne sport -outdoor ..prubezne jsme kontrolovali statistiky a pani zastupkyne z agentury resila i imprese..Mne GA ukazovla za tyden vyse 80 000 a jim ukazovla ten jejich system necelych 30 000 ..tak to je k...a rozdil... Myslis, ze nejvic fer reklama je za klik. Mozna ji budeme aplikovat i u nas v budoucnosti. Samozrejme i pri platbe za klik muze dojit k nezrovnalostem.. Predpokladam, ze i tma bude nas system pocitat jinak jako u ciloveho zakaznika/klienta. Aktualne resime reklamy pausal..zaplatis na urcite obdobi a reklama bezi..
6. 7. 2013 11:23:34
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919931
carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
6. 7. 2013 11:27:23
Napsal Marek Mišutka;970061
Myslis, ze nejvic fer reklama je za klik. Mozna ji budeme aplikovat i u nas v budoucnosti. Samozrejme i pri platbe za klik muze dojit k nezrovnalostem.. Predpokladam, ze i tma bude nas system pocitat jinak jako u ciloveho zakaznika/klienta. Aktualne resime reklamy pausal..zaplatis na urcite obdobi a reklama bezi..
V prvni vete tvrdis ze prodavani reklamy na pocet impresi je hloupost. Pak dodavas ze prodavate za pausal ale reklama za klik bude az v budoucnosti. Takze prodavate reklamu na pocet impresi a z toho je pausal... Anebo dokonce prodavate jen urcity "cas" a "prostor" na webu a je jedno kolik lidi si reklamu zobrazi?
Jinak shodnuti se na zakladnim mericim prostredku je zaklad. Nejde o to ktery se pouzije ale hlavne aby oba odsouhlasili jasnou metodiku :))
6. 7. 2013 11:27:23
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919930
Kempy-chaty.cz
verified
rating uzivatele
6. 7. 2013 11:27:52
nevim v jakem oboru delas ty, ale jeste jeden celkem dulezity faktor mne napadl.. Jednomu klientovi jsme navrhovali jina banner, upoutavku na nejakou slevu..Klient je pasivni... Banner nedodal... Prokliky sice ma, ale zatim se to ani zdaleka nerovna tomu, oc mel loni..Jsem si temer jisty, ze to souvisi s obsahem jeho banneru u nas. I proto je lepsi prodavat reklamu pausalne na nejake konkretni obdobi... Protoze kdyz nejaky klient / zakaznik si nechce nechat poradit, tak ty s nim nehnes. O to hur, kdyz je reklama prodana za klik.. Nezazivny banner = malo kliku ze jo..
6. 7. 2013 11:27:52
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919929
carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
6. 7. 2013 11:29:57
Tak pro aktualni experiment je obor Bitcoin :) tam je to snazsi...
O co mi predevsim jde je automatizace (o tom je toto tema)... Tu mi pausal nenabidne (nebude se prizpusobovat menicim se podminkam a sezonosti z hlediska navstevnosti a zajmu inzerentu).
BTW> presne proto pouzivame cenu za zobrazeni.. pri cene za klik by v systemu existovala spousta mrtvych kampani s CTR blizkym nule.
6. 7. 2013 11:29:57
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919928
Kempy-chaty.cz
verified
rating uzivatele
6. 7. 2013 11:31:07
Napsal carlos;970063
V prvni vete tvrdis ze prodavani reklamy na pocet impresi je hloupost. Pak dodavas ze prodavate za pausal ale reklama za klik bude az v budoucnosti. Takze prodavate reklamu na pocet impresi a z toho je pausal... Anebo dokonce prodavate jen urcity "cas" a "prostor" na webu a je jedno kolik lidi si reklamu zobrazi?
Jinak shodnuti se na zakladnim mericim prostredku je zaklad. Nejde o to ktery se pouzije ale hlavne aby oba odsouhlasili jasnou metodiku :))
spatne jsem se vyjadril..U NAS by to bola hloupost ..Tim chci rict, ze to nepovazuji za fer....Imprese jsou jen imprese..a ano prodavame za pausal.. Klient zaplati fixni castku napr na mesic, rok atd, podle toho o co jde... Samozrejme klient vi do predu jaky mame pocet navstev i impesi :-)
---------- Příspěvek doplněn 06.07.2013 v 11:34 ----------
njn ..to mas pravdu :-D.. a zakomponovat to do smlouvy. Ted se nas to netykalo, protoze reklama bezela na necely mesic za pausal.. Ale jindy to uz muze probihat jinak a to v nas neprospech..
---------- Příspěvek doplněn 06.07.2013 v 11:37 ----------
Napsal carlos;970065
Tak pro aktualni experiment je obor Bitcoin :) tam je to snazsi...
O co mi predevsim jde je automatizace... Tu mi pausal nenabidne (nebude se prizpusobovat menicim se podminkam a sezonosti z hlediska navstevnosti a zajmu inzerentu).
BTW> presne proto pouzivame cenu za zobrazeni.. pri cene za klik by v systemu existovala spousta mrtvych kampani s CTR blizkym nule.
a jakou cenu za zobrazeni / impresi pouzivas?.. a na jakem webu? Kdyz nad tim premyslim, tak pri nastaveni nizke ceny z douhodobeho hlediska a urceni si meridlo pocitani jako GA (aby bylo jasno do budoucna) jak si radil, tak to ma vyznam..a my mame impresi hodne.. Prumer prolistovanych stranek na uivatela vychazi na 12 az 16 ..to mi pride hodne..teda rozhodne je to nekde jinde jako to bylo loni
6. 7. 2013 11:31:07
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919927
carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
6. 7. 2013 11:44:41
Mrkni na odkazy - https://bitcash.cz/about/index.php?action=reklama a prehled inzeratu na https://bitcash.cz/about/index.php?action=showad a hned ti to bude jasnejsi.
Je to v podstate aukcni system, kde si inzerenti sami konkuruji. Reklamni prostor je rozdelen rovnym dilem a cena je tak nejnizsi mozna pro vsechny inzerenty. Zatim je to experiment a pomalu se rozbiha. Zda se da srovnat s GAds budu vedet casem :).
6. 7. 2013 11:44:41
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919926
Kempy-chaty.cz
verified
rating uzivatele
6. 7. 2013 11:48:23
Napsal carlos;970071
Mrkni na odkazy - https://bitcash.cz/about/index.php?action=reklama a prehled inzeratu na https://bitcash.cz/about/index.php?action=showad a hned ti to bude jasnejsi.
Je to v podstate aukcni system, kde si inzerenti sami konkuruji. Reklamni prostor je rozdelen rovnym dilem a cena je tak nejnizsi mozna pro vsechny inzerenty. Zatim je to experiment a pomalu se rozbiha. Zda se da srovnat s GAds budu vedet casem :).
Omluvam se za detinske otazky..skouknoul jsem to jen zbezne, ale jestli tomu spravne rozumim tak Bitcash je obdoba Skliku napr? To znamena, ze kdyz tam registruji svuj web / weby, tak se na mych strankach budou zobrazovat reklamy od zadavatelu?
6. 7. 2013 11:48:23
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919925
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
6. 7. 2013 11:48:50
Oboustranně výhodná a čitelná je platba za imprese, obě strany přesně ví co kupují/prodávají.
U platby za klik je ten problém že riziko nese pouze provozovatel, přičemž nemůže ovlivnit relevanci nebo atraktivitu reklamy.
Občas dostanu poptávku na irelevantní reklamu, při platbě za imprese s tím nemám problém, na kliky se ale spoléhat nebudu.
6. 7. 2013 11:48:50
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919924
Kempy-chaty.cz
verified
rating uzivatele
6. 7. 2013 11:53:00
Napsal jarin001;970074
Oboustranně výhodná a čitelná je platba za imprese, obě strany přesně ví co kupují/prodávají.
U platby za klik je ten problém že riziko nese pouze provozovatel, přičemž nemůže ovlivnit relevanci nebo atraktivitu reklamy.
Občas dostanu poptávku na irelevantní reklamu, při platbě za imprese s tím nemám problém, na kliky se ale spoléhat nebudu.
JJ kroem prodeje reklamy za pausal zacinam taky premyslet nad platbami za zobrazeni. v Jake sere fungujes a jak mas nastavenou cenu za 1000 zobrazeni ?
6. 7. 2013 11:53:00
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919923
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 7. 2013 11:54:33
Reklamní trh je deformovaný. Deformují ho společnosti, které na reklamním trhu působí. Deformují ho reklamní agentury prodáváním inzerce mezi přáteli. Deformuje ho neznalost inzerentů. Seznam a Google tvrdí, že budoucnost je v PPC protože mají plochy, které je výhodné prodávat za PPC. Bohužel to házení hrachu na zeď a tak trochu boj s celým trhem.
6. 7. 2013 11:54:33
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919922
Kempy-chaty.cz
verified
rating uzivatele
6. 7. 2013 11:59:10
Napsal rouballik;970079
Reklamní trh je deformovaný. Deformují ho společnosti, které na reklamním trhu působí. Deformují ho reklamní agentury prodáváním inzerce mezi přáteli. Deformuje ho neznalost inzerentů. Seznam a Google tvrdí, že budoucnost je v PPC protože mají plochy, které je výhodné prodávat za PPC. Bohužel to házení hrachu na zeď a tak trochu boj s celým trhem.
Oslovil jsme potencialni klienty, ktery u nas necheji mit pausalni inzerci..Vyuzivaji radsi Sklik. Faktem ale byl, ze jsme partnerem Sklik a reklama zmineneho potencilaniho klienta se zobrazovala u nas v skliku, protoze jsme cilovy web s cilovou skupinou..Tak nechtel u nas inzerci a s Skliku jsem ho vyfiltroval..to same udelala konkurence pokud vim, takze panko ma prokliky z vyhledavace jako takoveho a z nepodstatnych webu :-D .. NO a kdyz se nasilu vsunes nekam a nemas na to z prirozenych vysledku tak a sice prokliky mit budes ale co se tyce efiktivity, tak to je individualni a diskutabilni.. Tak Google a Seznam sklik si jen ohrivaji vlastni polevku ..to je jasne..
6. 7. 2013 11:59:10
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919921
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
6. 7. 2013 12:00:49
Napsal Marek Mišutka;970077
JJ kroem prodeje reklamy za pausal zacinam taky premyslet nad platbami za zobrazeni. v Jake sere fungujes a jak mas nastavenou cenu za 1000 zobrazeni ?
To záleží na oboru, pro srovnání občas juknu na adexpert.cz, u netématických webů jsou ceny v řádu korun, v silném oboru jako stavebnictví není problém 50kč za 1k impresí.
6. 7. 2013 12:00:49
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919920
carlos
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
6. 7. 2013 12:03:17
Napsal rouballik;970079
Reklamní trh je deformovaný.
Proto se ho snažíme narovnat alternativním přístupem. Platba bitcoinem + automatizace rotace + přímý prodej podle mého názoru může být cesta pro některé weby. Samozřejmě v určitých niche je důležitý osobní kontakt s inzerentem a doladění kampaně, nicméně jinde jsou to zbytečné náklady.
Provize Gads ci Sklik jsou radove 40-50%?
6. 7. 2013 12:03:17
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919919
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
6. 7. 2013 12:04:24
Napsal Marek Mišutka;970083
Oslovil jsme potencialni klienty, ktery u nas necheji mit pausalni inzerci..Vyuzivaji radsi Sklik. Faktem ale byl, ze jsme partnerem Sklik a reklama zmineneho potencilaniho klienta se zobrazovala u nas v skliku, protoze jsme cilovy web s cilovou skupinou..Tak nechtel u nas inzerci a s Skliku jsem ho vyfiltroval..to same udelala konkurence pokud vim, takze panko ma prokliky z vyhledavace jako takoveho a z nepodstatnych webu :-D .. NO a kdyz se nasilu vsunes nekam a nemas na to z prirozenych vysledku tak a sice prokliky mit budes ale co se tyce efiktivity, tak to je individualni a diskutabilni.. Tak Google a Seznam sklik si jen ohrivaji vlastni polevku ..to je jasne..
Denně diskutuji s lidmi, kteří nabízí příkladově ALU kola sadu za 30 000 Kč s marží v řádu několika tisíc Kč a investice do reklamy 10 000 Kč / rok je nepřijatelná. Na druhou stranu v skliku protočí několik desítek tisíc za rok. Takto je trh nastaven.
6. 7. 2013 12:04:24
https://webtrh.cz/diskuse/automatizovany-prodej-reklamy-maximalizace-zisku-a-ferovost-cen/#reply919918
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit