Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Heureka – pryč s ní

Belial
verified
rating uzivatele
13. 5. 2013 20:00:47
Jelikož dnes přišel další email od Heureky, že upravují další kategorii pro zobrazení zboží v jejich katalogu, už mně to vytočilo.
Pro úplnost kdyby někdo nevěděl, sesumíroval jsem pár důležitých postřehů pro lidi co jim pořád sypou prachy.
- Aukro, Heureka a Mall.cz (Korunka.cz) je jeden podnik, který vznikl fúzí těchto společností.
- Heureka - ověřeno zákazníky = dáváte lídrům na trhu přesné informace o tom, co se prodává, v jakém množství a kdo to kupuje.
- Heureka a jejich změny kategorizace = vede to k sjednocení vzhledu kategorií a eshopy se tak nebudou nijak odlišovat. Prostě všechny budou vypadat jak Heureka (Aukro, Mall). Jde to samozřejmě udělat i jinak, ale už vidím ty zástupy eshopů, kteří mají zaběhnuté kategorie zboží na webu a exportují je úplně jinak podle Heureky, aby dostaly jejich zázračný certifikát.
Heureka má dominantní postavení na trhu, ale jejím financováním podporujete svoji konkurenci.
Tož tak, musel jsem si ulevit :)
13. 5. 2013 20:00:47
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901076
SEOefect.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 5. 2013 20:26:11
Ulevil sis dobře já jsem u ní měl X e-shopů a naši zákazníci taktéž, osobně jsem s ní také skončil, už jen párování kodu podle EANU je šílenost, například můj kolega, který prodává nábytek přišel díky párování dle EANŮ o cca 16 procent obratu protože nábytek nemá EANY a u něj jde o docela statisícové částky. To co si navymýšlí je až neskutečné, škoda jen, že je to z části i za naše peníze. Někde jsem četl příspěvek, kde bylo pěkně uvedeno - Nikdy si nenechám prznit e-shop podobnými srovnávači potažmo recenzemi zákazníků, kde bohužel český národ oproti cizině raději vypíchne spíše kritiku nežli pochválí za dobré služby. Za mne OUT........Omlouvám se ale, UF je mi taky trochu líp.
13. 5. 2013 20:26:11
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901075
Já bych heureku vůbec nezatracoval. Akorát odděluje zrno od plev.
a) kategorizace nějaká nutná je. Proti tomu nemůžete mít nic. Ano, může jim to hrát do karet, ale přeupravit XML + nějaké konverze. Nebude to zas až tak neřešitelný problém.
b) párování podle EAN (ano to je blbost), ale podle názvu to nejde. Takže leda nějaká alternativa (třeba PartNo - to funguje u většiny zboží velice slušně). Pokud je tedy EAN výhradně pro párování, tak s Vámi souhlasím.
c) velké eshopy vidí co se prodává - no tak ať to vídí!!! Váš eshop je přece unikátní a lidé se kvůli tomu k němu vrací. Poskytuje nějakou službu navíc a tu musíte prezentovat. Nakoupit, přičíst 5% marži a prodat... To "umí" každý. Pokud nemáte žádnou službu navíc a pouze přeprodáváte, tak jste ten plevel, který časem i díky heurece vymizí.
d) Hodnocení eshopu - Z velkého počtu hodnocení je vidět kam celkové hodnocení konverguje. Kdyby to bylo tak jak píšete, tak mají všichni hodnocení 20%... Proč tedy má hodně eshopu hodnocení kolem 85-95% a tisíce feedbacků?
13. 5. 2013 20:47:43
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901074
Belial
verified
rating uzivatele
13. 5. 2013 21:06:39
jvic:
a) kategorizace - na zbozi.cz to funguje - kombinace EAN, nazev, vyrobce, rucni zatrizeni
b) ciste parovani podle EAN je blbost
c) asi na to mame jiny pohled. bohuzel stejny pohled ma rada prednich odborniku v CR. Toto jsem vykopiroval z clanku: bud Lupa nebo Podnikatel.cz, uz bohuzel nevim. Nyni kopiruji z emailu, ktery jsem posilal kolegovi.
vsichni odbornici
> (lupa, alegro, mall, h1..) se shoduji na tom, ze cesko v budoucich 3
> letech zazije obrovsky propad eshopu. Lidi zacnou nakupovat jen u
> nejsilnejsich (marketingove) alza, mall, ..., a nejstabilnejsich - ebay, aukro,
> heureka, ktera se jeste vice vyselektuje.
> Uspet mohou pouze prodejci s originalnim zbozim, o ktere ve velkem meritku
neni zajem nebo zabehnute znacky eshopu s velkym podilem vernych zakazniku
d) hodnoceni neodpovida realite. stejna firma ma na ruznych portalech hodnoceni jine.
13. 5. 2013 21:06:39
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901073
ad)
vsichni odbornici
> (lupa, alegro, mall, h1..) se shoduji na tom, ze cesko v budoucich 3
> letech zazije obrovsky propad eshopu. Lidi zacnou nakupovat jen u
> nejsilnejsich (marketingove) alza, mall, ..., a nejstabilnejsich - ebay, aukro,
> heureka, ktera se jeste vice vyselektuje.
> Uspet mohou pouze prodejci s originalnim zbozim, o ktere ve velkem meritku
neni zajem nebo zabehnute znacky eshopu s velkym podilem vernych zakazniku
Tyhle články píšou "ti velcí" právě pro to, aby si mediální masáží připravili půdu...
14. 5. 2013 07:42:59
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901072
Napsal inet-creative;948884
ad)
Tyhle články píšou "ti velcí" právě pro to, aby si mediální masáží připravili půdu...
A já s nimi jako zákazník (nejsem majitel eshopu) plně souhlasím.
Situace: chci si koupit NTB(cca 10 tisíc).
a) koupím si ho u nějakého neznámého eshopu, který ho má za 9900Kč.
- Nevím kdy ho dostanu (tahají vše z externích skladů, takže minimálně 3 dny)
- Pobočka ve kšá (půjde poštou)
- Když ho budu chtít vrátit, tak budou dělat potíže (mají s tím problém to vrátit distributorovi, a proserou na tom kalhoty)
- Není zde žádná záruka, že eshop za měsíc neskončí
b) koupím si ho v CZC za 10200Kč
- Zítra vyzvednu
- Pobočka blízko
- Nebude se mi líbit, BEZ PROBLÉMŮ my ho vezmou zpět
- Jistota, že za 2 roky tu CZC (nebo někdo kdo ho koupí) bude
Otázka: Stojí mi ušetřené 3 stovky za možné problémy? Mě ne, u notebooku jsem si připlatil 500 a radši ho koupil v CZC než v eshopu, který má pobočku vedle CZC (odpadla by pošta).
14. 5. 2013 17:06:15
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901071
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
14. 5. 2013 17:13:37
celá Hureka je o ničem, navíc ty jejich recenze jsou u některých shopu pěkný podvod, dokonce mi přišla kdysi jakási nabídka jestli nechci falešné dobré hodnocení, dokonce to tam byl popsáno způsobem : 20 recenzí za měsíc - 500kč, 50 recenzí za měsíc 1000kč atd, prostě celá Heureká ať jde k čertu.
14. 5. 2013 17:13:37
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901070
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
14. 5. 2013 17:30:13
Napsal Belial;948781
jvic:
a) kategorizace - na zbozi.cz to funguje - kombinace EAN, nazev, vyrobce, rucni zatrizeni
b) ciste parovani podle EAN je blbost
c) asi na to mame jiny pohled. bohuzel stejny pohled ma rada prednich odborniku v CR. Toto jsem vykopiroval z clanku: bud Lupa nebo Podnikatel.cz, uz bohuzel nevim. Nyni kopiruji z emailu, ktery jsem posilal kolegovi.
vsichni odbornici
> (lupa, alegro, mall, h1..) se shoduji na tom, ze cesko v budoucich 3
> letech zazije obrovsky propad eshopu. Lidi zacnou nakupovat jen u
> nejsilnejsich (marketingove) alza, mall, ..., a nejstabilnejsich - ebay, aukro,
> heureka, ktera se jeste vice vyselektuje.
> Uspet mohou pouze prodejci s originalnim zbozim, o ktere ve velkem meritku
neni zajem nebo zabehnute znacky eshopu s velkym podilem vernych zakazniku
d) hodnoceni neodpovida realite. stejna firma ma na ruznych portalech hodnoceni jine.
Nesmysl - bude to platit pouze u specifickým kategoríí ( elektro, bílé zboží atd) a tam je to dobře. Elektroniku bych jinde než CZC nebo Alza nekoupil, jak zde bylo psáno za případné problémy nestojí 3 kila z to ani omylem.
14. 5. 2013 17:30:13
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901069
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
16. 5. 2013 07:37:08
- Nevím kdy ho dostanu (tahají vše z externích skladů, takže minimálně 3 dny)____________tak 3 dny to je opravdu zabíjácký termín, myslím, že ve 100% případů je nutné vše mít zítra
- Pobočka ve kšá (půjde poštou)_____________hodně lidí vítá, dodání přepravní službou než se štrachat na pobočky, myslím že to je stále i jedna z výhod nákup a dodání z/do pohodlí zaměstnání či domova
- Když ho budu chtít vrátit, tak budou dělat potíže (mají s tím problém to vrátit distributorovi, a proserou na tom kalhoty)__________zákon je zákon do 14 dnů musí vzít všichni velcí, malí, střední
- Není zde žádná záruka, že eshop za měsíc neskončí_________________jo jo velké firmy, globalizace, to je jistota, třeba takový Skylink, také je jistota, že nebudou zpoplatňovat programy zdarma a ejhle servisní poplatek
Různí zákaznící, různé potřeby, malé podniky vždy drželi hospodářství, mají své výhody, to platí i pro e-shopy.
Nezatracujte je, buďte rádi, že tady je tady konkurence i když v podobě malých "bezvýznamných" e-shopů, která bude vždy hledat alternativní řešení, které mohou být výhodné pro všechny.
Ti super bezchybní velcí často vznikly z toho malého na úvod "bezvýznamného" projektu jako třeba Heuréka, Mallu atd.
16. 5. 2013 07:37:08
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901068
Martin Jaros
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 5. 2013 09:40:19
Souhlasím.
17. 5. 2013 09:40:19
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901067
Belial
verified
rating uzivatele
18. 5. 2013 09:37:24
Lucyka:
ad 1) - eshop co chce přežít v dnešní době nemůže jen překupovat
ad 2) - vzhledem k enormnímu nárustu osobních odběrů (u nás na eshopech 63%, mall přes 50% apod.) si myslím, že tuto vaši teorii češi nepochopili :)
ad 3) - demagogická fikce - nikdy jsem se nesetkal s problémy při vracení zboží a to jsem vracel i kolo (bylo malé, i když to byla ta největší velikost)
ad 4) - velká firma se 100 a více zaměstnanci (obrovské náklady) reálně zkrachuje při problémech do týdne. Živnostník, firma do 10 zaměstnanců krachuje i několik let než na to přijde, že to nemá smysl.
ad 5) - Heureka a Mall nejsou a nebyly bezvýznamné projekty. Heureka vznikla jako podpůrný projekt Alegra s cílem podpořit Aukro a ovládnout trh, pracovalo na tom dost lidí, na to aby se dalo trdit, že to je bezvýznamný projekt. Mall vznikl nejdříve jako sekundární projekt, na kterém odlaďovali prostředí pro sloučení několika nejvýznamnějších ešopů té doby, které koupili. Alza - jako první v ČR investovala do televizní reklamy, kteráji ji vynesla na 1. místo v prodeji. Bez mamutích investic by to asi těžko dopadlo. Nic z toho nevzniklo v obýváku a s jedním člověkem ;)
18. 5. 2013 09:37:24
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901066
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
18. 5. 2013 15:43:05
to Belial
nevím přesně jestli jste pochopil můj příspěvek, nepoužívám smajlíky tak není vidět co je ironie, ale připadá mi, že z kontextu mé reakce na jvic to je zřejmé
18. 5. 2013 15:43:05
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901065
npetr
verified
rating uzivatele
18. 8. 2015 12:36:45
Napsal wcompanycz;948767
Ulevil sis dobře já jsem u ní měl X e-shopů a naši zákazníci taktéž, osobně jsem s ní také skončil, už jen párování kodu podle EANU je šílenost, například můj kolega, který prodává nábytek přišel díky párování dle EANŮ o cca 16 procent obratu protože nábytek nemá EANY a u něj jde o docela statisícové částky. To co si navymýšlí je až neskutečné, škoda jen, že je to z části i za naše peníze. Někde jsem četl příspěvek, kde bylo pěkně uvedeno - Nikdy si nenechám prznit e-shop podobnými srovnávači potažmo recenzemi zákazníků, kde bohužel český národ oproti cizině raději vypíchne spíše kritiku nežli pochválí za dobré služby. Za mne OUT........Omlouvám se ale, UF je mi taky trochu líp.
další problémy s heurékou:
Falešné recenze - také si vaše konkurence na Heurece natřásá peří?
18. 8. 2015 12:36:45
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901064
TDS
verified
rating uzivatele
18. 8. 2015 21:12:17
Napsal jvic;949208
b) koupím si ho v CZC za 10200Kč
- Zítra vyzvednu
- Pobočka blízko
- Nebude se mi líbit, BEZ PROBLÉMŮ my ho vezmou zpět
- Jistota, že za 2 roky tu CZC (nebo někdo kdo ho koupí) bude
Otázka: Stojí mi ušetřené 3 stovky za možné problémy? Mě ne, u notebooku jsem si připlatil 500 a radši ho koupil v CZC než v eshopu, který má pobočku vedle CZC (odpadla by pošta).
Já bych si radši připlatil ještě stovku navíc a koupil ho u jiného velkého eshopu než u CZC aneb tři nákupy různého zboží = tři problémy a jedna reklamace. To už bych možná měl větší kliku u někoho menšího.
---------- Příspěvek doplněn 18.08.2015 v 21:22 ----------
Jinak zpět k Heurece - oni nejsou schopni párovat ani podle toho blbýho EANu, protože jiné kategorie... že oni si něco nějak zařadí (a ještě nelogicky) není můj problém a nebudu kvůli tomu předělávat kategorie nebo ručně dělat xml feedy. Lepší se na ně vykašlat, když jejich systém neumí ani takovou základní věc a když jsem to s nimi kdysi řešil, tak nezájem, pořád jen "připravujeme, upravujeme, časem bude fungovat" - nefunguje dosud. U spousty zboží mají to samé zboží v několika srovnáních, to nechápu vůbec a pak to ztrácí celé smysl i z hlediska zákazníka co hledá nějaký eshop pro nákup. "Obchody poblíž" nefungují vůbec. Zadám tam úmyslně zboží, na které mám v okolí 2 km 10 eshopů a nabídne mi to obchody z druhého konce republiky. Heuréka se dneska hodí akorát na nějaké rychlé ověření, jestli náhodou není cena v eshopu přestřelená a někdy se hodí recenze na zboží. Pro obchodníka už pro mě smysl dávno nemá, nestojí to za ten opruz a poslední vývoj tomu dává za pravdu.
Ono časem se ukáže.
18. 8. 2015 21:12:17
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901063
npetr
verified
rating uzivatele
19. 8. 2015 08:59:57
Napsal TDS;1218828
Já bych si radši připlatil ještě stovku navíc a koupil ho u jiného velkého eshopu než u CZC aneb tři nákupy různého zboží = tři problémy a jedna reklamace. To už bych možná měl větší kliku u někoho menšího.
---------- Příspěvek doplněn 18.08.2015 v 21:22 ----------
Jinak zpět k Heurece - oni nejsou schopni párovat ani podle toho blbýho EANu, protože jiné kategorie... že oni si něco nějak zařadí (a ještě nelogicky) není můj problém a nebudu kvůli tomu předělávat kategorie nebo ručně dělat xml feedy. Lepší se na ně vykašlat, když jejich systém neumí ani takovou základní věc a když jsem to s nimi kdysi řešil, tak nezájem, pořád jen "připravujeme, upravujeme, časem bude fungovat" - nefunguje dosud. U spousty zboží mají to samé zboží v několika srovnáních, to nechápu vůbec a pak to ztrácí celé smysl i z hlediska zákazníka co hledá nějaký eshop pro nákup. "Obchody poblíž" nefungují vůbec. Zadám tam úmyslně zboží, na které mám v okolí 2 km 10 eshopů a nabídne mi to obchody z druhého konce republiky. Heuréka se dneska hodí akorát na nějaké rychlé ověření, jestli náhodou není cena v eshopu přestřelená a někdy se hodí recenze na zboží. Pro obchodníka už pro mě smysl dávno nemá, nestojí to za ten opruz a poslední vývoj tomu dává za pravdu.
Ono časem se ukáže.
Nezvládají to, český trh je specifický, jak mnozí říkají. Udělat ze sebe dominanta, porazit konkurenci, a pak si dělat, co chcete. :) (ČTÚ, mobilní operátoři, supermarkety...)
19. 8. 2015 08:59:57
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-pryc-s-ni/#reply901062
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit