IT-TechCZ s.r.o. | Cloud, VoIP ústředny, vývoj webů a informačních systémů, elektronických systémů, IT poradenství
Zobrazují se odpovědi 1 až 8 z 8

User friendly web

  1. prosím o posouzení webu, co kam přehodit, jak změnit. user friendly.
    ocením návrhy na nové funkce a moduly.

    díky

    http://goo.gl/3pPu8

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. uvital bych, aby mi v tooltipu vyskocil alespon strucny popisek te dane veci - napriklad kdyz si vylisuju seminka bylinek (ktera me ted zajimaji), tak musim kazdou rozkliknout a podivat se na ni. a urcite bych (a klidne podle toho i vyhledaval) uvital piktogramy jak slunne prostredi ma jaka kytka rada, jak narocnou zalivku, jake teploty a od kdy do kdy se treba seje, pestuje, sklizi.

    napriklad - mam za domem stinny prostor kam bych si rad dal bylinky, ale musim najit takove kterym se tam bude darit. Nebo co jeste muzu stihnout vysadit ted v kvetnu aby to vyrostlo.

  4. diky trosa.

    zkusim pridat nahled popisku po najeti na obrazek.

    filtrovat jde podle doby vysevu, zkusime i podle stanoviste (slunce, stin, polostin.. )

  5. Panečku tam je chyb z pohledu použitelnosti, psychologie barev, call-to action prvků a dalšího. Já doporučím kontaktovat Honzu Kvasničku, který může vypracovat analýzu použitelnosti a posune váš eshop úplně jinam.

  6. Citace Původně odeslal dave.banik Zobrazit příspěvek
    Panečku tam je chyb z pohledu použitelnosti, psychologie barev, call-to action prvků a dalšího.
    Nebylo by špatné něco z toho vyjmenovat :) Tohle je přesná definice když laik vidí že je něco špatně, ale neví jak to definovat, tak si vypomůže několika obecnými termíny (ještě tam chybí UX a UI). Neber si to špatně, že si z tebe utahuji, protože když už vidíš skutečné chyby, tak by ti zakladatel tématu určitě poděkoval za jejich odhalení. Možná jsem teď jen hnusný, ale říct "je to dost špatné" by asi bylo jednodušší než tvrdit, že jsou tam nějaké zásadní chyby v psychologii barev. (Já je nevidím.)

    V každém případě je ten e-shop přinejmenším problematický. Je tam spousta zbytečností, které svým provedením odvádí pozornost (nesmyslné ikonky nad vyhledáváním, zbytečně výrazné dřevěné štítky), přestože si tak výrazné provedení vůbec nezaslouží. Chaos, který vzniká použitím třísloupcového layoutu má za následek rozházení obsahu všude možně, na věci jako košík a přihlašování se strašně plýtvá místem (není třeba mít pro obojí takové bloky), kategorie jsou tam dvakrát, což člověka akorát zmate, protože si bude myslet že obojí je něco jiného, a u obsahu je to podobné, vybíráme a nejprodávanější má vlastně stejnou funkci, ale vypadá to úplně jinak a je to rozmístěné úplně jinde.

    E-shop má být především jednoduchý a snadno a nenáročně prezentovat zboží, které by mělo přeze všechno vyčnívat. Většina ostatních věcí je buď jako doplněk, zlepšování značky obchodu, nebo specifická funkce navíc. Co se týče analýzy, tak ta může být užitečná, ale v žádném případě ne tak jak tvrdí Dave.banik - předně musí být analýza zpracovaná dobře, což mnohdy vůbec nemusí být hračka, protože je třeba správně zpracovat informace o specifickém webu, a následně je z ní teprve třeba nějak vycházet, protože analýza samotná může maximálně nastínit řešení, ale to se následně musí testovat a zkoušet, zda funguje lépe.

    Konkrétně u Honzy Kvasničky jsem měl možnost u jednoho svého zákazníka vidět analýzu, kterou mu připravoval, a řadu věcí, které tam uváděl, bych hodnotil přinejmenším jako sporné, případně subjektivní dojmy, které nepatří do analýzy (byly tam rozhodně i dobré podněty, ale tak půl na půl). Tím ho nechci vyloženě hanit, ale rozhodně nemám takovou zkušenost, že by analýza posunula e-shop výrazně kupředu. V tomto případě o tom ale nepochybuji, protože je třeba něčím začít a komplexní shrnutí problémů, byť nemusí být perfektní, je dobrým krokem.

  7. Petře: Na použitelnost se nesoustředím, takže proto jsem se do toho nepouštěl, ale když už se tedy mám obhájit, že nejsem ten úplnej lajk, tak alespoň pár do očí bijícíh bodů:
    1. Nákupní košík většina lidí hledá v pravém horním rohu. Zde bych se do žádných abnormalit nepouštěl (viz. alza, mall, kasa, datart a další)
    2. Samotný detajl produktu - tedy to nejdůležitější je noční můra od čitelnosti po ikonu košíku atd.
    Na vašem webu: http://content.screencast.com/users/...05-09_2143.png
    Návrh: http://www.nahraj-obrazek.cz/dm-4136813233415.png
    3. Vůbec nevím, co si jako uživatel mám představit pod "Mapa" nebo "Záložka" . To menu je nahoře úplně zbytečné. Zvětšil bych pole pro vyhledávání (lépe stylizoval) a odstranil menu
    Na vašem webu: http://content.screencast.com/users/...05-09_2145.png
    Návrh: http://www.nahraj-obrazek.cz/?di=713681306743

    Dělal jsem to hodně narychlo - ale tímhle směrem by to bylo mnohem příjemnější pro uživatele.

  8. Když už je tu o tom řeč. Nedoporučili byste nějaké zdroje, které se zabývají psychologií barev, ale nejdou jen po povrchu?
    Četla jsem článek, který mě celkem zaujal, nic objevného tam teda podle mě není http://pixelfield.cz/psychologie-barev/, ale je to dobrá myšlenka a pošťouchnutí, aby se nad tím člověk zamyslel.
    Zajímalo by mě, nakolik se to dá brát vážně a nakolik je to individuální a nezobecnitelné. Mně třeba zásadně naštve oranžový web, protože oranžovou prostě nesnáším.
    V článku se píše o knize Evy Heller, ale bohužel jsem ji nenašla jinak než v němčině, tak proto bych ocenila i jiné zdroje.

  9. Momentálně si vybavím jen jeden článek, který je užitečný právě proto, že vychází z reálného testu, který absolvovalo 5 miliónů uživatelů. Na správně položené dotazy, kombinující klíčová slova jako "design color psychology study" atd. google najde i další, které přináší hodnotné informace a nepapouškují ten neužitečný výčet barev s jejich symbolikou, co se hodí spíš do ezoterických seancí.

Hostujeme u Server powered by TELE3