Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Prosím o radu – špatná volba eshopového řešení

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
23. 3. 2013 16:05:39
Dobrý den,
prosím o Vaši radu. Známí si zvolili špatné eshopové řešení. Ke své kamenné prodejně chtěli eshop a protože nevěděli o shopech vůbec nic, jen že "eshop na míru je levnější", koupili si tedy hotové řešení s nějakými drobnými úpravami cca za 50k bez DPH. Bohužel ani teď ještě nemají jasno, co eshop obnáší a co vše budou časem potřebovat ...
Problém je ten, že ten eshop neumí prakticky vůbec nic a jakoukoliv další úpravu si tvůrce nechá velmi dobře zaplatit. Sazba za ctrl plus copy se pohybuje od pětseti do tisíce korun, nemluvě o něčem složitějším. Vůbec ani nechci myslet na to, jak se jim bude dodělávat sklad, různé exporty, případně propojení s účtem. Nechci to vědět.
Jen pro představu. Ptal jsem se, jak se dostanu k databázi zákazníků a jejich emailů a jak tuto databázi vytěžit. Jak pracovat s emailovými kontakty lidí, co se jen zaregistrovali a nekoupili. Prý je možné si v Micr. Outlock vytvořit jednotlivé skupiny zákazníků a tam si je ručně kopírovat z již hotových objednávek. K emailům zákazníků, kteří nenakoupili se nedá dostat.
Rád bych někoho pustil do administrace tohoto shopu, aby se na to podíval, a napsal k tomu více. Vím, že cena je relativní a je taková, kolik je zákazník ochoten zaplatit, ale na mě je tohle fakt moc. Když se podívám do eshop-rychle, nebo do jakéhokoliv byť bezplatného řešení, tak už se s těmi shopy dá velmi slušně pracovat. Tohle je ale fakt bída.
Koukal jsem do smlouvy, prakticky se dá říci, že to co tam je, bylo splněno. Je to dané už tím, že zákazník nevěděl co chce a co bude potřebovat.
Co byste v tomto případě poradili, jak to mají řešit, jak byste jim mohli pomoci?
23. 3. 2013 16:05:39
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881737
Pokud je smlouva naplnena, nelze delat vubec nic.
Pokud to je mozne, najmout si nekoho levnejsiho, kdo pozadovane funkcionality dodela a poucit se pro priste.
23. 3. 2013 16:19:31
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881736
Coe
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
23. 3. 2013 16:36:01
pokud to je tak špatné jak píšeš, tak bych jim pogratuloval : o)
Určitě to nebudou chtít hned měnit jelikož 50k je celkem dost, takže bych jim řekl co si myslím a nechal je v tom. Časem na to přijdou sami. Takový zákazník je nejhorší, o nic se nezajímá je mu jedno kolik to stojí a potom se diví, že to je k ničemu a začne pomlouvat.
Můžeš říct od koho to je?
23. 3. 2013 16:36:01
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881735
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
23. 3. 2013 16:44:56
Nechci raději říkat nic, protože co bylo ve smlouvě, bylo prakticky dodrženo. Problém je v tom, že se dopředu s nikým neporadili. Spíš by mě zajímalo, jak vzniklou situaci řešit. Eshop je jejich, to jo, no ale co? Vlastní eshop je k ničemu, pokud bude potřeba vše od základů doprogramovat. Dle mého názoru, pokud by chtěli něco dál podnikat, tak tu investici prostě musí odepsat a začít od nuly, protože i když vytáhnou data a nalejou je do jiného, lepšího řešení, tak mohou počítat s další investicí. Nebo tu je druhá možnost. S malou úpravou struktury bude eshop pro zákazníka uživatelsky docela příjemný, takový "navrch huj a vespod ..." Protože při větším množství objednávek to bue opruz. Jednoduše by z toho mohli vytěžit co půjde a kdyžtak časem přejít na něco jiného. Já nevím, nenapadá mě jediný způsob, jak neodepsat původní "školné" ... nechť je to poučení pro příště.
23. 3. 2013 16:44:56
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881734
Coe
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
23. 3. 2013 17:02:30
No je pravda, že pokud s tím budou dělat třeba měsíc a zaplní si to ... a potom zjistí, že si koupili špatný systém, tak to bude bolet daleko více než 50k.
Najít si programátora, který vám to dodělá, tak to je ta nejhorší část jaká může být, z osobní zkušenosti vím, že najít někoho kdo tomu rozumí, je poctivý, programuje dobře a nebudou následky za 4 měsíce.... je hodně těžké : o).
Pokud je to tak špatné jak píšeš, je to poučení a je to vyhozených 50k a raději změnit systém.
23. 3. 2013 17:02:30
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881733
Václav Urban
verified
rating uzivatele
23. 3. 2013 17:08:26
Podle mne, je třeba spíše webdevelopera, který se o známého postará, když o tom neví vůbec nic.
23. 3. 2013 17:08:26
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881732
Lukáš Židek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
23. 3. 2013 17:50:40
Můžu se zeptat co je to za firmu nebo za produkt ? Protože to je katastrofa a rad bych věděl, abych nenaletěl .... Děkuji
23. 3. 2013 17:50:40
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881731
Ja bych to jmeno/firmu nezminoval. Sam tazatel napsal, ze co melo byt splneno tak je. Neni chybou programatora, kdyz zadavatel nevedel co chce a ted mu neco schazi.
Rovnez dalsi prace se ridi hodinovou sazbou a ta je u programatora v radu set za hodinu naprosto OK. To ze je to copy/paste dle zadavatele neni podstatne. :-) To je asi stejny argument, jakoze pravnik/notar ma smlouvy stejne predpripravene, tak proc si uctuje plnou sazbu..
23. 3. 2013 17:59:42
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881730
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
23. 3. 2013 18:09:57
pokud neví co chtěji, aby eshop uměl, tak tu moc rad není, jedině říct někomu, kdo se v tom vyzná, aby to zajistil (komunikace s programátorem, vymyšlení funkci apd.)
a pokud se diví, že to neumí to a to, tak ať si to sepíšou, dají ohodnotit programátorem a uvidí na kolik je to vyjde, jak na dost, tak si nechat udělat novéj shop od někoho jiného.
mpoptavka.cz: naletět? jak? jak bylo řečeno, smlouva splněna byla, chyba je u zadavatele, který to nehlídal a nesměřoval kam chtěl ... když si nechám postavit barák, tak taky budu kecat, jaké místnosti kde chci, kolik pokojů apd. a ne, že řeknu - postavte to nějak, a pak se budu dívit, že to nesplnilo mě představy
23. 3. 2013 18:09:57
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881729
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
23. 3. 2013 18:52:15
Proto zde více informací nepíši. Smlouva je daná, cena práce také!
Ptám se pouze, jak postupovat dále, pokud už teď vím, že za rok bude eshop co se týče funkcí nedostačující a vzhledem k tomu, že vše se programuje jakoby "načisto" budou další zásahy programátora dle mého názoru velmi, velmi drahé. Největší problém je v tom, že si vůbec neuvědomili, co je hotové řešení. Prostě si mysleli, že někdo napíše eshop za který dají pár desítek tisíc ... vlastně téměř kilo a to je vše. Vůbec je nenapadlo, že za chodu budou přicházet na další a další věci, které jsou potřeba a ty samozřejmě zadarmo nikdo dělat nebude. Jenže ten eshop je v tak základní úpravě, že tam bude potřeba skutečně mnoho práce, pokud to s ním myslí vážně a jejich představa je dělat obraty v milionech měsíčně.
23. 3. 2013 18:52:15
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881728
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 3. 2013 19:39:24
Vůbec je nenapadlo, že za chodu budou přicházet na další a další věci, které jsou potřeba a ty samozřejmě zadarmo nikdo dělat nebude
Toto je normalny stav. Ako ludia pracuje s programom, tak prichadzaju na to co im tam chyba. Ved preto sa vydavaju nove verzie programov. Aj keby zacinali s nejakym OS ehopom tak by mohol nastat stav, ze im tam nieco chyba. Tak isto by to bolo treba doprogramovat.
23. 3. 2013 19:39:24
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881727
S mým zákazníkem jsme řešili to samé.... základní cena eshopu 59.900,- .... postupem času to narostlo na cca. 200k. A mam čím dál větší problém klientovi vysvětlit, že to tak prostě je, když si vymýšlí dodělávky. :-)
Takže přesně jak tu padlo.... pokud koupili základní variantu, tak koupili v podstatě katalog... a ostatní věci je potřeba dodělat na míru - neboť v podstatě neexistuje uni řešení...
Jediná chyba firmy dodávající řešení je ta, že měli na tuto skutečnost předem upozornit, a věnovat víc času vysvětlení souvislostí a přípravě řešení opravdu na míru...
25. 3. 2013 11:41:16
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881726
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
25. 3. 2013 11:53:31
Ano, zvlášť když ta firma jasně věděla, že klient netuší. Ale ruku na srdce ... nečekal byste od základní varianty alespoň to, aby se dalo pracovat s konktakty? Očekávám nějaký sběr dat od zaregistrovaných návštěvníků a možnost další práce s nimi. Tedy abych byl schopen si např. vyexportovat emaily, když už neexistuje tato možnost přímo v eshopu. Neříkejte mi, že je to něco až tak speciálního. Dle mého názoru je to standart. Databáze klientů je přeci jedna z nejcennějších věcí, ne?
25. 3. 2013 11:53:31
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881725
Svým způsobem máte pravdu, ale ne úplně - programátor dopředu neví kam, v jakém formátu, jak s těmi kontakty budete dál pracovat.... to vše je již "na míru".... navíc o tu databázi nepřicházíte, v systému stále je.... a rozeslání emailu je předpokládám součástí administrace (i když se to nehodí většinou pro pravidelný emailing kvůli zatížení serverů v případě např. 100k adres)...
Pokud máte admin přístup do databáze, pak je export email adres záležitostí jednoho sql dotazu....
---------- Příspěvek doplněn 25.03.2013 v 12:18 ----------
Ještě mě napadlo - pro upřesnění když už se nedozvíme poskytovatele řešení.... tak alespoň licenční podmínky.... eshop na míru provozovaný u poskytovatele? krabicová verze provozovaná přímo majitelem ?? (pronájem asi ne vzhledem k té ceně)....
Z toho lze vyvodit řešení - pokud eshop na míru, tak se domluvit s poskytovatelem a zaplatit dodatečné úpravy - cena se pak vyšplhá, ale to je normální stav věcí (zde s počáteční chybou - že nebyla provedena analýza potřeb a navrženo optimální řešení). Pokud je to krabicová verze, pak najmout programátora, který to většinou doladí za menší peníze - zde ovšem pozor... tímto způsobem nejspíše přijdete o možnost aktualizací do budoucna (asi to jde vyžadovat ve smlouvě s programátorem, ale dohadujte se pak s někým)
A nakonec řešení na jednu stranu nejbolestivější, ale v konečném důsledku možná nejlevnější.... odepsat cenu pořízení "eshopu" do ztrát, a začít znova s nějakou solidní firmou (můj klient např. vybral firmu, kde počáteční analýza potřeb byla zdarma, atd.)....
25. 3. 2013 12:10:01
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881724
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
25. 3. 2013 12:19:16
Ne, rozesílání mailů není součástí administrace. Oni se k těm mailům nemají šanci ani dostat. Mě to připadá, že je to okleštění již okleštěné verze ... vše má nějaký důvod, ale jaký. Dělali to nějací studenti za třicet korun na hodinu, je to tak udělané právě proto, aby bylo možné z klienta vytáhnout peníze dodatečně? Prostě za částku padesát až sto tisíc, bych chtěl přebrat více, než jen katalog.
25. 3. 2013 12:19:16
https://webtrh.cz/diskuse/prosim-o-radu-spatna-volba-eshopoveho-reseni/#reply881723
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit