Koronavirus.eu - 242 000 návštěv za 18 dní
Zobrazují se odpovědi 1 až 16 z 16

Vrácení peněz za poštovné

  1. Dobrý den,

    mám dotaz, vracet zákazníkovi peníze za poštovné, když Vám vrátí zboží ve 14 denní lhůtě?
    Je na to někde nějaký zákon, který to ošetřuje?

    Někdo vrací, někdo ne, v dtestu psali:
    -Do 30 dnů od doručení odstoupení obdržet od prodejce celou** kupní cenu plus náklady, které jste hradili za cestu zboží od prodejce k vám.

    Děkuji za Vaše zkušenosti,

    s pozdravem Motl

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    MartinX20 poptává: Úprava Joomla Pluginu Phoca Cart - PHP/XML
    MartinZ poptává: Překlady NJ/ČJ ČJ/NJ
    Jirka888 poptává: Grafické zpracování Maskota

  3. Jasne a posli mu rovnou i svuj mobil a zeptej se, jestli si nahodou nechce pujcit i tvoji zenu, ze mu vyjdes vstric, je to prece zakaznik.
    At je na to zakon jaky chce, tak rozhodne NEVRACET. At se obraceji na soud. To, ze nekdo vymysli takove zverstvo neznamena, ze se tim musi kazdy slepe ridit. Pochopim to v pripade reklamace, kdy je to krok, jak zakaznikovi vyjit vstric, protoze musel tuto zalezitost resit diky nefunkcnimu zbozi, ne svoji neschopnosti si vybrat, nebo vychcanosti, kdy si zakaznici delaji z eshopu pujcovny.
    Prodavam predmety, ktere se ve vetsine pripadu pouzivaji jen kratce. Cili do 14 dnu je muze zakaznik vcelku bez znamek pouziti vratit. Nerikam, ze se tak deje casto, ale stane se a je evidentni, ze "zakaznik" si vyresil svuj problem a zbozi vratil. Kdybych mu mel jeste platit postovne, opravdu bych mohl rovnou chodit po namesti a rozdavat stokoruny.

    Takze ano, zakon to narizuje, ale zaroven jedina cesta jak se toho domoci, je soud. Takze at se zakaznik kvuli stovky soudi. Je to stejne, jako v pripade nevyzvednute dobirky. Sice by mel zakaznik uhradit vam vznikle naklady, ale - budete se s nim o stovku soudit?

    Takze tak alespon za mne.

  4. máte možnost účtovat "náklady spojené s vrácením zboží" jak to definuje OZ

  5. To jsem nezkoumal. Pak by byl naklad samozrejme i dane postovne. Takze by se cela vec zmenila jen v tom, ze bych vratil plnou kupni cenu a zahy odecetl postovne a treba jeste i "zkusebne". Takze ve finale by zakaznik neusetril.

  6. Ja bych řekl, ze to není tak cernobile jak to na první pohled vypada. Rozhodnuti evropského soudniho dvora sice padlo, ale padlo v trochu odlisne věci. Soudilo se sdruzeni obrany spotrebitelu proti zásilkovému obchodu a tomu, ze bylo uctovano pausalni postovne, které mnohonasobne převyšovalo standardni naklady na postovne a toto nebylo vraceno. Nase media z toho nasledne udelali precedens, ze všechny e-shopy museji vracet postovne. to však cesky obcansky zakonik nikde nerika a všichni co se opiraji o zminovane rozhodnuti tak se opiraji o, podle mého nazoru, zcela odlišnou věc.
    Myslim, ze pokud zakaznikovi nevratim hodnotu skutecne vynalozenych nakladu na dopravne (zduraznuji skutecne vynalozenych) pak pripadny soud vyhraji.

  7. Už jsem se na to ptal 2 právníků a bylo mi řečeno neplatit, u soudu by to prý vyhráli. Nikdo se s Vámi kvůli stovce soudit nebude, spíš na Váš pošle nějakou kontrolu a oni se pak vždycky něco najdou, to je jasný. A zákazník Vám ještě udělá pěknou reklamu např. na heurece. Takže to je na každým, jak to vyřeší, ale nepodporoval bych to, jen pokud se zákazník dodatečně ozve a bude se toho dožadovat...

  8. Osobně to řeším tak, že nevracím a pokud se někdo ozve tak u to bez jakýchkoliv keců obratem vracím

  9. Já peníze za poštovné vracím, většinou si lidé i píšou že to chtějí včetně poštovného.
    Dnes však poprvé odešlu částku bez poštovného, protože zákazník se v mailové komunikaci prořekl, že si mé zboží chtěl spíše vyzkoušet a že takhle už vyzkoušel víc podobného zboží...

  10. Jó je to svinstvo, protože mám prodejnu a pokud je zákazník "líný" a chce po mně, abych mu zboží poslal až do teplíčka, tak já sice ano zprostředkuji poslání zboží až k němu na gauč, ale pokud chce zboží vrátit, tak proč bych mu jako prodejce měl vracet i poštovné ?? To poštovné nebylo placeno mě, ale dopravci a služba dopravce, tedy třetí strany, byla vyčerpána! Mě ty peníze za poštovné také nikdo nevrátí, protože to dopravce odvezl a naúčtoval. Takže ano, my vracíme peníze i za poštovné, ale sakra se nám to nelíbí, protože to nemá absolutně žádnou logiku ! Vymyslel to jen nějakej debil, protože kdyby lidi chtěli, tak se třeba dohodne třída školáků, všichni si objednají zboží za málo peněz a pak to všichni vrátí a prodejce může jít do lesa a pověsit se na prvním stromě!

  11. Zdravím všechny
    Ještě před vánocemi jsme tuto záležitost neřešili. Ale teď se situace poněkud změnila. To, že musíme vracet poštovné se mezi lidmi šíří jako mor. Bohužel, promiňte mi ten výraz, vychcaný hovada toho využívají na plné obrátky. Zaznamenáváme rapidní nárust tohoto nešvaru.
    Možná budeme brzy svoje e-shopy přesouvat no nové kategorie s názvem bezplatná půjčovna zboží.
    Na rovinu říkám, začíná mě to pěkně srát. Bráníme se alespoň tak, že pokud toto zaznamenáme, už znova tomuto člověku neprodáme.
    Jednou mi kamarád říkal, že jeho manželka nakupuje tak, že si zkrátka objedná třeba 5 zimních bund, pak si v klidu doma v teple vybere, třeba i s pomocí svých kamarádek a zbylé 4 bundy pošle zpátky. Tenkrát jsem se podivoval.
    Můžu Vám říct, že se s tímhle naprosto běžně setkáváme. Když nám přijde objednávka na 3 stejné mikiny jen s jinou barvou,nebo na troje hodinky, je nám to jasné. A téměř vždy to je tak, jak jsem popisoval.
    Já nikdy nic takového neudělal, a to nakupuji přes net všechno. Maximálně jsem udělal výměnu a bez keců jsem si hradil nové poštovné.
    To je všechno.

  12. Citace Původně odeslal Roman777 Zobrazit příspěvek
    Jednou mi kamarád říkal, že jeho manželka nakupuje tak, že si zkrátka objedná třeba 5 zimních bund, pak si v klidu doma v teple vybere, třeba i s pomocí svých kamarádek a zbylé 4 bundy pošle zpátky. Tenkrát jsem se podivoval.
    Můžu Vám říct, že se s tímhle naprosto běžně setkáváme. Když nám přijde objednávka na 3 stejné mikiny jen s jinou barvou,nebo na troje hodinky, je nám to jasné. A téměř vždy to je tak, jak jsem popisoval.
    Já nikdy nic takového neudělal, a to nakupuji přes net všechno. Maximálně jsem udělal výměnu a bez keců jsem si hradil nové poštovné.
    To je všechno.
    ale to je do znacne duvod, proc toto pravo existuje. Pri nakupu na dalku si nema zakaznik jak vyzkouset, zda mu tricko sedne, zda mu sedne velikost, barva apod. Takze to zkousi tak, ze mu to prijde, on to vyzkousi a co mu nesedi, to mu vrati. Tuto sluzbu v minulosti nabizely naprosto bezne zasilkove sluzby, ale i rada eshopu s oblecenim, co si pamatuji, mozna to tak ma nekdo i dnes primo v nabidce.
    Neco jineho je pak "pujcovna" ve stylu - vezmu si fotak na dovolenou a pak jej vratim, to uz je preci neco jineho.
    Na druhou stranu kazdy z obchodniku o tomto pravu spotrebitle vi a je na nem, zda tedy pujde delat obchod, nebo ne. Pokud ano, pak holt jsou takove zakony a mel by je dodrzovat.

    A to budme radi, ze u nas neni reklamacni rizeni jako na Slovensku.

  13. Ještě k tomu oblečení. Víte kdy je největší prodej dámských šatů? Ano je to v plesové sezóně. Nejvíc se jich prodá ve středu. Pak následuje hromada meilů s dotazy typu: budu mít zboží do víkendu doma? Mužu to vrátit kdyby mi to nebylo? atd atd
    No, a v podnělí ráno meil: Vracím bez udání důvodu. Jasně, už je po plese.
    Tak to chodí, tak to je. Jako s tím foťákem na dovolenou. A to že tady někdo psal, že mu ho vrátil i z fotkama. Vždyť přece v televizi říkali, že zákazník může zboží použít, nikoli používat. An ho nepoužíval. On ho použil.
    Kde to k...a jsme?

    Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    ale to je do znacne duvod, proc toto pravo existuje. Pri nakupu na dalku si nema zakaznik jak vyzkouset, zda mu tricko sedne, zda mu sedne velikost, barva apod. Takze to zkousi tak, ze mu to prijde, on to vyzkousi a co mu nesedi, to mu vrati. Tuto sluzbu v minulosti nabizely naprosto bezne zasilkove sluzby, ale i rada eshopu s oblecenim, co si pamatuji, mozna to tak ma nekdo i dnes primo v nabidce.
    Neco jineho je pak "pujcovna" ve stylu - vezmu si fotak na dovolenou a pak jej vratim, to uz je preci neco jineho.
    Na druhou stranu kazdy z obchodniku o tomto pravu spotrebitle vi a je na nem, zda tedy pujde delat obchod, nebo ne. Pokud ano, pak holt jsou takove zakony a mel by je dodrzovat.

    A to budme radi, ze u nas neni reklamacni rizeni jako na Slovensku.

  14. Podle mě je nesmysl se řídit nařízením, který se týká jednoho konkrétního případu. Jesliže je pravda, že ten eshop nabízel jedinou dopravu a účtoval si za ni 4 stovky, pak je "pochopitelný", že tak soud rozhodl. Pokud nabízím dopravu různými přepravci od 50 Kč s možností osobního odběru a vyzkoušení zdarma, pak nevidím důvod se nechat takto buzerovat. Zákazník si zvolil komfortnější dopravu, než by musel. České média to taky pojala jako senzaci, takže se nedivte, že toho lidé využívají.

    PS. Já osobně poštovný nevracím, pokud si o to zákazník neřekne / nebo pokud nevyhodnotím potenciálně problémového zákazníka:-)

  15. Citace Původně odeslal pfdc Zobrazit příspěvek
    máte možnost účtovat "náklady spojené s vrácením zboží" jak to definuje OZ
    Kde tohle definuje OZ? Pokud vím, vždy tam bylo jen "náklady na uvedení věci do původního stavu", což je podstatný rozdíl.

  16. V našich e-shopech poštovné vracíme a dokonce v případě vrácení části objednávky vracíme alikvotní část (toto považujeme ale už za náš benefit pro kupující a ne zákonný požadavek). Budete se divit, ale nám se to zatím dokonce vyplácí. Jde o to, že pokud kupující chce něco vracet, tak je to pro většinu z nich mírně stresující záležitost (e-mailovat, chodit na poštu, čekat zda a jak se vrátí peníze). Pokud se tato věc odbyde bez problémů a rychle tak kupující nemá pocit, že něco ztratil a rád nakoupí u nás znovu. Totéž platí i u reklamací. Vstřícnost a uznání nečeho, co by jsme ani nemuseli se nám taky bohatě vrátila zpět. Chápu ale, že to takto praktikovat nelze u každého druhu zboží ato zejména v ČR.

Spolupracujeme: Jooble.org Hostujeme u Server powered by TELE3