Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

VPS vytizeno

Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
6. 11. 2012 14:20:24
hoj všem,
poslední dobou mi dochází k vytížení VPSka, největší problém nastává mezi 12:30-13:30, a dokonce pravidelně každý den. na vpsku mezi postfix+amavis+mysql+apache, vse ma k dyspozici 2 procesory a 2GB ram. denně se pouziva u mailu POP3 a zaroven i IMAP a na mysql je napojeno pres 40 webů. administraci ridim pres ISPConfig. doposud nebyl zadny problem, vytezovani nastalo cca. po 3 měsících zřízení VPSka, u databazi nedoslo k zadnym zmenam a cron ulohy jsou taky stale beze zmen a navic nektere jsou spousteny az v noci. jedine co jsem vysledoval, ze pri prikazu top zveda %wa. zkousel jsem omezovat mysql i apache, ale vysledek vzdy stejny. podezreni pada na mysql, ale zadne zmeny jsem v ni nedelal a ani zadna slozita aplikace nebyla vytvorena, aby tak vytizila db. nevite kde vsude hledat vytizeni? popr. tip na nejaky sledovani volanych stranek skrz apache?
díky moc
6. 11. 2012 14:20:24
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828677
No ono je možné, že to vytížení dělá někdo kdo má VPS na stejném fyzickém stroji jako ty, s tím toho mnoho neuděláš. To je právě nevýhoda těch VPS. Čas kolem poledne ani není typická špička pro weby v ČR (pokud těch 40 webů co tam máš nejsou restaurace v centru Prahy :).
6. 11. 2012 14:31:13
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828676
1/ nastavit Munin a monitorovat
2/ pokud to je u Wedos, tak tam jsou problemy s IOwaity vcelku caste
3/ posilit VPS, ale radeji snad prejit na dedik server...
6. 11. 2012 14:37:40
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828675
Petr Hložek
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 15:15:00
Dobrý den,
měl jsem stejný problém. Mám na VPS web jen jeden, ale má trochu větší databázi (asi 10M záznamů, na disku asi 4GB) a dost se s ní pracuje. Momentálně mám 3GB RAM, dvě vlákna CPU.
Problém jsem vyřešil poladěním konfigurace MySQL.
do /etc/mysql/my.cnf jsem přidal tyto řádky:
innodb_buffer_pool_size = 1500M
innodb_flush_log_at_trx_commit = 2
Vysvětlení:
innodb_buffer_pool_size - velikost cache pro indexy a data InnoDB tabulek. Natvrdo jsem tomu dal půlku RAM. Výchozí hodnota je, myslím, kolem 100MB.
innodb_flush_log_at_trx_commit - jak se má chovat mysql při commitu. Výchozí hodnota je 1, tj hned po commitu se data zapíší na disk. Já nastavil 2 - hodnoty se zapíší ho cache a o zapsání na disk se stará operační systém. Má to nevýhodu, při pádu MySQL serveru přijdete o nezapsané transackce commitnuné v poslední sekundě. Toto mi zase tak moc nevadí, pád MySQL serveru jsem zatím nezažil (ťuk, ťuk). Hodně mi to pomohlo, do DB zapisuji velmi často.
Nevím jakou máte na webech návštěvnost, možná by pomohlo omezit počet vláken MySQL abyste ušetřil trochu paměti. Používám pouze InnoDB engine, nemusel jsem řešit MyISAM.
Petr
6. 11. 2012 15:15:00
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828674
Ladění MySQL je individuální podle typu aplikací a způsobu práce s DB.
Pomůže např. mysqltuner script, ale není to operace na jedno spuštění.
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 15:35 ----------
Wedos - No Comment
6. 11. 2012 15:23:50
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828673
Petr Hložek
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 15:40:11
Máte skoro 500MB ve swapu, takže se tomu loadu vůbec nedivím. Taky semi to stalo. Na něco jsem zapomněl, server začal masivně swapovat a to byl konec. Odezvy byly naprosto v háji, nedalo se dělat skoro nic.
6. 11. 2012 15:40:11
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828672
Swap je stabilní, ten se nemění, je ustálený.
Samozřejmě ža další CPU a RAM by tomu pomohlo, ale to už se finančně nevyplatí provozovat na VPS (ani u Wedosu - jejich vyšší konfigurace nejsou finančně výhodné).
Buď se musí koupit další VPS a "roztrhnout" to a nebo přejít na vlastní servřík.
A nebo aspoň na VPS, kde nejsou IOwaity (jiný poskytovatel)
6. 11. 2012 15:43:59
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828671
Petr Hložek
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 15:49:29
Podle toho obrázku moc nepoznám je-li swap statický nebo ne. Více by pomohl výstup příkazu
6. 11. 2012 15:49:29
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828670
Wedos - 120 GB HDD, 4 GB RAM, 3 proc. - Cena bez DPH: 880 CZK
Tele3 - http://www.tele3.cz/konfigurator-serveru-intel-atom.html 4G RAM/2CPU/2xHD, 1240,- Kč bez DPH (bez slevy pro WT)
Další konfigurace od Tele3 se dají očekávat v řádu dnů/týdnů. A nebo individuální konfigurace na vyžádání...
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 15:54 ----------
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 15:55 ----------
To je nevýhoda sdíleného HW na VPSce
6. 11. 2012 15:50:14
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828669
Petr Hložek
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 15:58:20
Zajímavá nabídka. Díky. Jen bych se bál toho Atomu, jestli to nějak rozumně utáhne. Možná by stálo za to udělat pár testů.
K tomu obrázku. Ten swap moc staticky nevypadá. Dokonce leze nahoru. Doma mám 6GB RAM s Quad core a pokud se dostanu do swapu, je to hrůza. A to se nejedná o sdílený disk, jsem na něm sám. Vaši "sousedi" na stroji z Vás nebudou mít radost.
6. 11. 2012 15:58:20
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828668
Ale jo, ted je tam provoz, ale ty IOwaity jsou i v noci, po půlnoci, kdy není žádná návštěvnost (údajně zálohují).
Často pomůže požádat o přesun na jiný HW, ale celkově Palec dolů.
Už jsem zažil i čistou instalaci OS (Debian), která trvala hodinu. Po přestěhování byla nainstalováno za 10minut
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 16:13 ----------
Asi ta disková pole nejsou tak výkonná, jak tvrdí.
Obecně host servery nejsou asi také nic moc (http://ark.intel.com/products/47927/Intel-Xeon-Processor-L5630-12M-Cache-2_13-GHz-5_86-GTs-Intel-QPI)
- 2 x 2.13GHz, 8 threadů
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 16:13 ----------
A nebo jim schází proaktivní monitoring
6. 11. 2012 16:08:41
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828667
Petr Hložek
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 16:14:46
Ano, o tom zálohování jsem taky četl. Je to možné, nevím.
Nechci být nezdvořilý, pokud je více uživatelů s 500MB ve swapu jako Vy, tak stroj to pošle do kytek. S tím oni asi neudělají nic. Pravda, mohli by omezit použití swapu v podmínkách použití služby, ale to by asi nebyl dobrý nápad.
Mě opravdu pomohlo to poladění MySQL a PHP. Od té doby se stroj většinu času prakticky fláká.
6. 11. 2012 16:14:46
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828666
BTW - kolik modulů je na každém fyzickém serveru? Skutečně jen 16 jednoprocesorových?
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 16:17 ----------
A pokud stopnu Apache a ostatní služby a mám stále IOwaity v top. Co mám dále optimalizovat?
6. 11. 2012 16:16:03
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828665
Petr Hložek
verified
rating uzivatele
6. 11. 2012 16:32:16
To netuším, nepracuji tam :-). Podle ceny bych čekal spíše několik desítek modulů (jeden modul = 1x sdílené CPU, 500MB RAM) na jednom fyzickém stroji.
Pokud stopnete Apache a další služby, bude nějakou dobu trvat než se paměť uvolní a swap vyčistí. Jako první bych asi vypnul mysql.allow_persistent v php.ini, možná taky snížil mysql.connect_timeout. Také bych udělal ty optimalizace popsané výše. Používáte-li nějaký redakční systém, zřejmě s každou návštěvou nebo přístupem na web něco zapisuje do DB.
Pak se taky pohrát s nastavením apache.
Nevím kolik máte na VPS webů. Je dost možné, že ten 1GB RAM nebude ani tak stačit.
6. 11. 2012 16:32:16
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828664
Ano, všechny optimalizace byly provedeny a nyní jsme ve fázi, jak pokračovat.
Po všech zkušenostech s VPS na Wedosu a porovnání cenových nabídek máme víceméně rozhodnuto. Myslíme si, že i po posílení na maximální variantu pro nás není VPSka od Wedosu v předvánoční době to nejvhodnější řešení
---------- Příspěvek doplněn 06.11.2012 v 16:58 ----------
6. 11. 2012 16:41:56
https://webtrh.cz/diskuse/vps-vytizeno/#reply828663
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit