Daňového přiznání od účetní pouze teď od 490-Kč
Zobrazují se odpovědi 1 až 7 z 7

Jak konkurovat velkým e-shopům typu Mall, Kasa, Korunka...

  1. Zajímalo by mě, jak je možné takovým e-shopům konkurovat? Mohou nabídnout vzhledem ke svému kapitálu, zázemí a velikosti lepší ceny, dostupnost, zákaznický servis, odběrná místa a často obsazují i první místa v PPC na dané produkty. Nedávno se mi stalo, že několik velkých e-shopů začalo nabízet unikátní produkt, který jsem měl do té doby prakticky jen já a 1 další malý eshop. Nasadili agresivní cenu, PPC reklamu, SEO, o zboží.cz a heurece ani nemluvím.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Nijak, a není důvod se jich bát. Na trhu je dost místa.

  4. Hlavní je vydržet ten nápor a nevzdat to jenom protože konkurence nabízí ten stejný produkt.

  5. Bude dobre to nabizet pres dalsi sve genericke eshopy levneji, abyste neposkodil svuj hlavni eshop neustalym znizovanim ceny. Vidim to na Aukru, nebo na mimiaukcich, jak tam zenske sleduji, co kdo prodava, a kdyz se nekomu s necim dari, hned to objednaji taky a podrezou tak vetev ne jenom druhemu ale i sobe, protoze trh je maly a ten vice prodejcu toho sameho neumi vstrebat, tj kazdemu zakonite prodej klesa jak do trzeb, tak do marze. Pritelkyne tak nabizela nejake fajn veci, po par mesicich se ji do toho naborily jine zenske, tak ona se naborila do jejich nabidek, to uz se ozvaly, ze proc prodava to same, s cim zacaly ony. Vysledkem je, ze kazdy prodava vsechno s miniaturnima marzema a jenom resi neplatice a litaji na postu s hodne vecma za smesne trzby, jediny, kdo na tom vydela je zakaznik, pac to ma zalevno. Je to take tim, ze vsichni lehce najdou ty same dodavatele, na Ebay, kteri to prodaji kazdymu, oni na tom netrati, jestli prodaji peti odberatelum o tisicich kusech, nebo tisicovce odberatelu po peti kusech. Idealne je mit proste vicero penezovodu, protoze kdyz zacnete prodavat cokoliv chytreho, zacnou to nabizet taky.

  6. Konkurovat je v tomto případě relativní pojem. Bez kapitálu se přímou konkurencí nestaneš. Spíš se to chce vydat jinou cestou - trh skutečně není tak přeplněný, jak by se na první pohled mohlo zdát. A propos, zákazníci jsou kolikrát divní patroni, vybírají podle všeho jiného, jen ne ceny, dostupnosti a dalších výhod, které jsi zmiňoval výše.

  7. Tak jsem psal komentář, až jsem z toho rovnou udělal článek: http://www.souki.cz/jak-konkurovat-velkym-eshopum

  8. Můžu jen potvrdit to, co píše Souki. Manžel provozuje e-shop se zbožím v odvětví, ve kterém je velmi velmi tvrdá konkurence, a to nejen v internetovém prostředí, ale i v klasickém prodeji. Nicméně i jemu se daří poměrně dobře se i mezi konkurenty uplatnit. Strategie je založena na dvou hlavních věcech - 1) neustálé vyjednávání s dodavateli a 2) prokazatelná odbornost v oboru tak, aby zákazník kromě produktu dostal i potřebné informace, potřebuje-li je. Přirovnám-li to třeba ke zmíněným elektrospotřebičům, neumí poradit jen ve stylu: "Tohle má ekonomickou třídu A+ a rozměry XY", ale dokáže podat informace: "Na chlazení v domácnosti o 4 členech je to akorát, nezapomeňte na správně instalovanou zásuvku, nedávejte lednici k topení, tahle značka má sice dobrou pověst, ale za poslední půlrok se nám 10 % vrátila s drobnými závadami zpět." A pravda, 3) poctivost a férovost k zákazníkům.

    A reklama? Lidé si kontakt na e-shop předávají mezi sebou, náklady na reklamu téměř 0 (žádné PPC, nic). Sem tam se účastníme akorát akcí, kde se koncentrují potenciální zákazníci.

    Záleží tedy na konkrétní odvětví. Snažila bych se o poctivost, specializaci a odbornost.

Hostujeme u Server powered by TELE3