Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 27 z 27

Kam umístit odkaz?

  1. ahoj,
    podle všeho sitewide odkazy už mají na vyhledavače minimální vliv. Když nyní řešíte výměnu nebo nákup odkazů, kam je chcete umístit? Představte si například zpravodajský nebo inzertní web o třech úrovních - úvod-kategorie-detail.
    Která část webu pro vás má větší hodnotu z pohledu získaného odkazu?
    Úvod - protože má velmi často nejvyšší ranky a je to jedna jediná stránka?
    nebo
    Kategorie - protože velmi často mají ještě vysoké ranky kvůli prolinkování celého webu a je jich obvykle jen menší množství, takže odkaz nebude ještě "podezřelý"?
    nebo
    Detail - protože je jich hodně a na řadu z nich mohou vést odkazy z externích webů?

    Nebo nadále preferujete sitewide odkazy?

    kdyby vám někdo nabídnul možnost umístění odkazu na jednom webu, pro jakou z možností úvod-kategorie-detail-sitewide byste se rozhodli?
    A kdyby těch webů bylo víc, kombinovali byste to? A jak?
    dík za příznivé podněty v diskuzi.
    Jarda

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Jednoduse tam, kam se kouka ctenar, kterej prave v danem okamziku hleda moje sluzby. Takze na co nejpodrobnejsi stranku - v pripade toho zpravodajskyho webu do clanku, ale jenom do clanku o sluzbach/zbozi ktere nabizim.

  4. fajn, to je odpověď, kterou ti vysmolí každý.
    A teď zkus odpovědět na otázky v příspěvku, třeba prostě proto, že ti tu možnost dát to do textu článku nikdo nedá. Třeba proto, že nechce prznit článek vyměněným odkazem na nějaký web. Nebo raději nedáš nic?
    Jarda

  5. V tom pripade do detailu v zajimavych kategoriich. Nechapu, proc bych mel davat odkaz nekam, kde neoslovim relevantni uzivatele.

    ---------- Příspěvek doplněn 15.09.2012 v 00:28 ----------

    A myslim ze je to odpoved naprosto jasna - odkaz pro odkaz je blbost, odkaz musi mit realnou sanci mi na web dostat lidi, ktery udelaj konverzi.

  6. OK, díky za tvůj názor.
    A teď bych chtěl poprosit ty, co pochopili, jak to myslím, třeby ty, kteří odkazy běžně vyměňují, kupují nebo prodávají.

  7. A on dnes ještě někdo kupuje odkazy jen pro zpětný odkaz??? Myslím že je to už dost přežitek. U každého odkazu dnes chce mít nějaký účinek a zvyšování ranků chtějí dle mého jen děti co se chtějí chlubit ranky a ne silným webem z pohledu provozu.

  8. Citace Původně odeslal informacniweb.cz Zobrazit příspěvek
    A on dnes ještě někdo kupuje odkazy jen pro zpětný odkaz??? Myslím že je to už dost přežitek. U každého odkazu dnes chce mít nějaký účinek a zvyšování ranků chtějí dle mého jen děti co se chtějí chlubit ranky a ne silným webem z pohledu provozu.
    A proč tedy všechny velké ryby v oblasti internetového marketingu masově skupují PR články s nulovou informační hodnotou? Pochybuji, že by takové PiXOLO nebo H1 investovalo peníze klientů do něčeho, co nemá efekt. Odkazy mají a budou mít smysl. Vždyť podle čeho by měly vyhledávače určovat pozice webu? Ani sociální sítě nejsou stoprocentní zárukou kvality webu. Vyhledávače vyhodnocují pozice podle mnoha faktorů, ale odkazy patří k těm stěžejním. Samozřejmě platí, že není odkaz jako odkaz. Link z relevantního webu bude nabývat na hodnodě, o tom žádná. A co se týče sitewide, možná, že spadly na úroveň běžných odkazů, ale určitě nejsou naškodu.

  9. Jarda F.

    Mohu doporučit tuto knihu http://www.zpetnyodkaz.cz/. V ní najdeš odpovědi na položené otázky. V rámci této diskuse a s ohledem na obecně položený dotaz není možné kvalifikovaně poradit. I site-wide odkaz totiž může být za jistých okolností velmi užitečný a přínosný.

  10. 365design: Takže není podstatné co je na webu, ale kolik kde budu mít odkazů? Podle mě je důležité vytvořit kvalitní obsah na vlastním webu a oni se zpětné odkazy vytvoří sami a kvalitní, protože je budou šířit uživatelé kteří na vás budou odkazovat.

    Jinak nevidím že by se někde velkým webům či webovým firmám hrnuli pr články. Pro tu tedy někdo vůbec inzeruje když je to tak žádaný sortiment? UPOZORŇUJI reaguji na větu "A proč tedy všechny velké ryby v oblasti internetového marketingu masově skupují PR články s nulovou informační hodnotou?" a zejména na slova nulová informační hodnota-

  11. Citace Původně odeslal informacniweb.cz Zobrazit příspěvek
    365design: Takže není podstatné co je na webu, ale kolik kde budu mít odkazů? Podle mě je důležité vytvořit kvalitní obsah na vlastním webu a oni se zpětné odkazy vytvoří sami a kvalitní, protože je budou šířit uživatelé kteří na vás budou odkazovat.

    Jinak nevidím že by se někde velkým webům či webovým firmám hrnuli pr články. Pro tu tedy někdo vůbec inzeruje když je to tak žádaný sortiment? UPOZORŇUJI reaguji na větu "A proč tedy všechny velké ryby v oblasti internetového marketingu masově skupují PR články s nulovou informační hodnotou?" a zejména na slova nulová informační hodnota-
    to jsou takove ty krasne reci, jak by mel byt svet idealni a jak maji vsichni vedle sebe zit v lasce a miru. Ale takovy svet neni, takze je treba vytvorit okazovy profil takovy, aby maximalizovat pozadovany traffic. Zda to bude nakupem odkazu, zda to bude dobrym obsahem, zda to bude tim, ci onim je do znacne miry jedno. Pokud to prinasi pozadovany efekt, je to delano spravne. Takze pokud toto zaridi odkaz v paticce za 200 Kc, pak je to dobry odkaz.
    Jinak nerikam, ze vsechny, ale dost velkych ryb odkazy nakupuje. Nejsem relevantni zdroj informaci, ale pokud budu brat jen pozadavky na nakup odkazu, ktere se ke mne dostanou a podivam se, kdo je pozaduje, tak nakupuje velke mnozstvi techto velkych ryb.

  12. informacniweb

    Dovol jednu otázku. Co si představuješ pod pojmem "kvalitní obsah"?

  13. Plaváček: To co zaujme návštěvníka webu. Popisovat co je kvalitní nejde, pro každého je to něco jiného.

  14. A prave pre to nejde vytvorit web s "kvalitnym obsahom" tak isto ako neexistuje "kvalitny odkazovy profil".


    Jarda F.
    Na takto vseobecne polozenu otazku fakt nejde jednpoznacne odpovedat, pretoze ja napriklad strategiu pre linkbuilding staviam na konkretny pripad.

  15. Patrik Štefko

    Dík. Přesně k tomu jsem hodlal dospět. Každý web, či projekt, je tvořen pro určitou cílovou skupinu. Už když ho vyrábím, musím mít představu, jakým způsobem ji k sobě přitáhnu. Linkbuilding je jednou z možností (pozor - nikoliv jedinou). Stanovím si tedy strategii - to znamená, že si zmapuji, kde se moje cílová skupina pohybuje a budu se snažit ji na těch místech oslovit. Nikdy se přitom neohlížím na to, jakým způsobem se k tomu staví vyhledávače. Jednak to každý dělá jinak a jednak nejcennější zpětný odkaz je ten, přes který proudí lidé, kteří vyhledávače používají. Shánět odkazy jen pro odkazy samotné je krátkozraké a často kontraproduktivní. A také zbytečně drahé.

  16. Popravdě, divím se, že je po tomhle příspěvku ještě někdo další ochotný poradit. Když chci poradit (potažmo zadarmo), na sarkasmus si nechám zajít chuť.


    Citace Původně odeslal Jarda F. Zobrazit příspěvek
    fajn, to je odpověď, kterou ti vysmolí každý.
    A teď zkus odpovědět na otázky v příspěvku, třeba prostě proto, že ti tu možnost dát to do textu článku nikdo nedá. Třeba proto, že nechce prznit článek vyměněným odkazem na nějaký web. Nebo raději nedáš nic?
    Jarda

  17. Citace Původně odeslal informacniweb.cz Zobrazit příspěvek
    365design: Takže není podstatné co je na webu, ale kolik kde budu mít odkazů? Podle mě je důležité vytvořit kvalitní obsah na vlastním webu a oni se zpětné odkazy vytvoří sami a kvalitní, protože je budou šířit uživatelé kteří na vás budou odkazovat.

    Jinak nevidím že by se někde velkým webům či webovým firmám hrnuli pr články. Pro tu tedy někdo vůbec inzeruje když je to tak žádaný sortiment? UPOZORŇUJI reaguji na větu "A proč tedy všechny velké ryby v oblasti internetového marketingu masově skupují PR články s nulovou informační hodnotou?" a zejména na slova nulová informační hodnota-
    Kvalitní obsah je neméně důležitý, jenomže JAK by měly vyhledávače vyhodnotit, který ze 1000 "kvalitně napsaných" webů má mít první a který poslední pozici, kdyby na všechny vedlo stejný počet linků ze stejných zdrojů? Vyhledávače zkrátka MUSÍ podle něčeho hodnotit a natolik chytré, aby zjistili, že Pepík z Horní Dolní nabízí lepší služby než Franta z Dolní Horní i přesto, že na jeho web nikdo odkazuje (předpokládáme, že mají stejně "kvalitní" obsah), prostě neumí. Zpětné odkazy budou mít vždy rozhodující vliv na pozice a jak velký bude záležet na jejich relevantnosti a "přirozenosti".

    Tím nechci říct, že je je fér, aby se do popředí dostávaly weby mrzké kvality a to jen díky odkazům. Jenomže jinak to prostě nejde.

    Ad. přirozené odkazy - ty jsou super, ale kdo ti bude na web odkazovat, když ho nikdo nenajde? Přirozené odkazy mohou začít vznikat až tehdy, když se tvůj web dostane do podvědomí uživatelů.

  18. Díky za reakce. Jen bych rád uvedl, že spíš než jako dotaz to bylo míněno jako podnět k diskuzi. Ale je jasné, že měl být opravdu asi konkrétnější. Pokusím se to tedy napravit, ale uvádím, že situace je čistě hypotetická.
    Jste linkbuilderem a máte za úkol získat odkaz pro eshop např. s parfémy (nebo čímkoliv jiným, co je konkurenční, třeba povinné ručení). Objevíte např. všobecný inzertní web nebo zpravodajský, to je jedno), který je ochoten vyměnit (nebo za rozumné peníze prodat) odkaz. Sice odkaz není tématický, ale web má dobrou návštěvnost 20000 lidí denně, 10 externích sitewide odkazů, přičemž váš odkaz by byl stranou těch ostatních. Struktura je jasně definovaná: první úroveň - úvod (jedna stránka, srank 6, PR 4, odkaz na všechny kategorie a podkategorie) a 10 posledních přidaných inzerátů. Druhá úroveň - kategorie a podkategorie. Kategorií je 20 a mají Srank 3 - 4 a PR 2 - 3. Podkategorií je 60 a mají Srank 1 - 3 a PR 1 - 2. Třetí úrovní jsou inzeráty. Provozovatel je nemaže, pouze zneaktivní kontakty a přestane na ně odkazovat, takže jich je v databází už cca půl milionu, aktivních jich je ale cca 20 tisíc. Ranky inzerátů se pohybují v rozmezí 0-1. Rozložení návštěvnosti neznáte, ale víte, že na těch 20 tisíc uživatelů je cca 150 tisíc zobrazených stránek.
    Můžete si vytvořit odkaz, který bude podobný inzerátu z Adwords či Sklik a budete ho mít na v bočním prostoru na dobrém viditelném místě. A majitel webu vám dá ještě na výběr, jestli chcete odkaz jen na úvodu, nebo jen v kategoriích a podkategoriích, nebo jestli chcete jen detaily inzerátů a nebo jestli chcete kombinaci těchto variant případně sitewide.
    Co byste si vybrali a proč?

    je to už trochu konkrétnější?
    Opakuji, že nejde o žádost o radu, ale o snahu rozjet diskuzi. Vzhledem k předchozím komentářům prosím nehledejte v zadání nějakou chybu, nebo chyták a důvod proč to nedělat. Prostě si to naaplikujte do svých podmínek a řekněte si, že mít inzerát na webu s návštěvností 20 tisíc lidí denně by nebylo špatné. Pokud se vám to v hlavně nepodaří srovnat tak, že dospějete k názoru, že by mělo smysl nad tím vůbec přemýšlet, tak se prosím do diskuze nezapojujte, zůstane přehlednější. (tím nikomu nezakazuju diskutovat, pouze bych chtěl uchovat přehlednost tohoto vlákna :-).

  19. Jarda F.

    Pokud chceš rychlou odpověď, nevybral bych nic. Poohlédl bych se po jiných způsobech, jak sehnat přínosný odkaz. Protože - ranky mě nezajímají a dvacet tisíc uživatelů, o nichž nevím vůbec nic, je pro mě bezcennou položkou.

  20. Nikdo v tom nic nehledá.

    Můj názor je že jde o bezcennou investici. Mám web se 1400 uživateli, neinvestována ani koruna. Šířeno přirozeně. Žádné kupované ani vyměňované odkazy. Žádná propagace na fórech a pr článcích. Prostě web který se svým způsobem vyvíjí sám. Myslím že pro vstoupení do podvědomí je podstatná inspirace příchozího uživatele pro šíření toho webu.

    ---------- Příspěvek doplněn 15.09.2012 v 10:47 ----------

    Plaváček: To je co se tu celou dobu snažím říct. K čemu mi bude 100k návštěv denně bez užitku.

  21. pro informacniweb.cz: a je ten tvůj web, o kterém hovoříš, eshop nebo nějaká placená služba? Pokud ano, gratuluju. A za jak dlouho jsi takového úspěchu dosáhnul. Prozradíš o jaké stránky jde?
    pro plavacek: respektuju, ostatně v tvém případě by mě asi jiná než tato odpověď celkem zarazila :-). Zkusím to na tebe jinak - co kdyby šlo o tématický web, tzn. eshop s náhradními díly a inzertní auto-moto web? to už bys nad tím přemýšlel?

  22. Jarda F. - v případě dobré ceny bych osobně koupil odkaz na přední straně. Ranky jsou nejsou směrodatné veličiny a odkaz na relevantním webu s nulovým, nebo nízkým rankem, bych upřednostnil před linkem z všeobcného, byť "orankovaného" webu. Nicméně SR 6 a PR 4 už stojí za pozornost a svědčí o určité síle webu.

  23. Citace Původně odeslal informacniweb.cz Zobrazit příspěvek
    Nikdo v tom nic nehledá.

    Můj názor je že jde o bezcennou investici. Mám web se 1400 uživateli, neinvestována ani koruna. Šířeno přirozeně. Žádné kupované ani vyměňované odkazy. Žádná propagace na fórech a pr článcích. Prostě web který se svým způsobem vyvíjí sám. Myslím že pro vstoupení do podvědomí je podstatná inspirace příchozího uživatele pro šíření toho webu.[COLOR="Silver"]
    A ted jde o cile apod. ono neni problem udelat projekt, co bude mit prirozenou navstevnost, bez jakekoli snahy o to ji ziskat, krom toho, ze budete tvorit obsah. Na druhou stranu, kdybyste si treba pohral s tou praci okolo, mel jste tech 1400 uzivatelu vyrazne drive, nebo byste jich mel treba 10x tolik. Ale treba to neni vasim cilem, treba vam to tak vyhovuje apod. To neni vubec podstatne. Podstatne je, ze vy svoje potreby prilis zobecnujete, mate nejaky XY projekt, ve kterem se tyto postupy osvedcily, splnily cil, nemate dalsi potreby apod. Ale to neni cesta pro spousty jinych projektu, ci pro jine lidi, kteri maji jine potreby. Zkuste se tedy povznes nad sve "ja to tak mam, mej to tak taky".
    Takze ziskavat odkazy neprirozenou cestou je velmi casto velmi dulezite, potrebne a prinasi to efekt, byt na cilove strance neni ten vas zmineny kvalitni obsah.

  24. Taky nechápu argumentaci typu "Mám web se 1400 uživateli a jsem spokojenej". I pokud je web kvalitní, tak je promyšlený nepřirozený linkbuilding velké plus.

  25. pro 365design: - jo já bych se - čístě z pohledu vyhledávačů - taky rozhodoval mezi úvodem a nebo kategoriemi. Možná bych se klonil víc i ke kategoriím. Každopádně klasický sitewide už je ve většině případů asi zbytečný (z pohledu vyhledávačů), zejména na velkých webech.

  26. Jarda F. - souhlasím, tu frontpage bych volil jen kvůli tomu vysokému ranku.

  27. Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    Jarda F.

    Mohu doporučit tuto knihu http://www.zpetnyodkaz.cz/. V ní najdeš odpovědi na položené otázky. V rámci této diskuse a s ohledem na obecně položený dotaz není možné kvalifikovaně poradit. I site-wide odkaz totiž může být za jistých okolností velmi užitečný a přínosný.
    Pane plavacek, vy radsi nikomu neradte, nebo se stane pohroma :D vzdyt vite, jak tom jste!


Hostujeme u Server powered by TELE3