11.09.2012 21:53
1
Ahoj,

chtěl jsem se zeptat, kdo má zkušenosti s provozem platební brány, jestli je rozumné účtovat zákazníkovi procenta z ceny zboží např. 1,5 %. Je jasné, že zavedením poplatku se sníží obrat na bráně a tím pádem sníží možnost získat od provozovatele brány lepší komise. Zase bez poplatku se zvýší obrat, s tím sníží komise, ale to pak ukrajuje více z marže. Projížděl jsem net a u obchodů se to různí. Co vy na to? Za sebe se spíše příkláním účtovat nulu a trochu tak bojovat proti té pekelné dobírce :-)
11.09.2012 21:57
2
Osobně bych nenakoupil tam, kde bych musel připlácet za to, že udělám kšeft a ještě musím zaplatit za to, že zaplatím. Schovej si to procento poplatku do ceny zboží.
11.09.2012 23:25
3
sám bych to taky nikdy nezavedl, ale když už, rozumnější je dle mého naúčtovat 10,- za platbu kartou než procento, to si pak zákazník řekne, že čim větší kšeft ti udělá, tim víc zaplatí ještě za to že ti ho udělal...
12.09.2012 00:59
4
z pohledu kupujícího: odešel bych ze shopu stejně jako v případě poplatku za osobní odběr.

to, že ti zákazník zaplatí kartou je tvé plus (budeš mít peníze hned), ne plus pro zákazníka

http://ekonomika.idnes.cz/naakupni-g..._ekonomika_spi

vše je to zase a opět bohužel o tom, že všichni se předhání cenou za produkt a tím i co nejnižší marži
12.09.2012 08:25
5
Toto odchazeni mi pripada docela zvlastni. Ja jako zakaznik mam rad to, kdyz si zaplatim jenom to, co vyuziji. Takze platbu kartou, dobirku, osobni odber, postovne apod. bych byl radeji, kdybych platil jen tehdy, kdyz to vyuziji a ne plosne v cene kazdeho produktu.

Takze radeji si neco koupim za 100 Kc s tim, ze si treba priplatim jen osobni odber za 20 Kc, nez to, ze zaplatim za tu vec 150, protoze eshopar kalkuluje s tim, ze cast lidi si vezme osobak, cast kartu, cast postovne a cast dobirku, tak to proste zakalkuluje do ceny.

A opravdu to neni o tom, ze bych sel po nejnizsi cene, ale kdyz se pujdu ubytovat do hotelu, taky si radeji priplatim za sluzby extra, nez aby mi zakalkulovali vsechno, abch mel pocit, ze si platim jenom cenu pokoje a ty doplnkove sluzby jsou snad zdarma.

Nicmene jako problem vidim to, ze takto se na vec diva jen malo kdo. Vetsina lidi si radeji koupi vec za 150 s "postovnym, kartou, dobirkou a osobakem zdarma" nez vec za 100 s tim, ze si priplati treba jen 30 kc za ty sluzby co realne chce. Protoze to "chteji zdarma". O to horsi je ta situace "mit to zdarma", kdyz si clovek kupuje vice, nez 1 kus. Pak i kdyz by realne zaplatil postovne za dva kusy jen jedno, tak ho ma zakalkulovane v cene dvakrat.

Co uznavam tak to, ze se casto da koupit vec se vsemi sluzbami za stejne penize, jako jinde bez tech sluzeb s priplatky, ale to je pak trochu jine tema. Ale kazdy necht si resi situaci jak chce.

PS - sumy jsou jen imaginarni a slouzi jako priklad.
12.09.2012 09:07
6
Původně odeslal strihac
z pohledu kupujícího: odešel bych ze shopu stejně jako v případě poplatku za osobní odběr.
Trochu offtopic: A když třeba využívá někdo Zásilkovnu? Účtují si 35 za zásilku, takže dát to zákazníkovi total zdarma by asi nebylo rozumné. Přecejen jsou k dispozici výdejní místa po celé ČR a než platit 150 poštovné, tak za sebe raději dám 30 Kč za osobní a můžu to vyzvednout prakticky tam, kde potřebuji a nemusím lovit u třeba někdy nevýhodné konkurence v mém městě ...

all: díky za názory
12.09.2012 09:07
7
Přesně tak jak píše Radek. Proč bych nedal třeba 20 Kč za platbu kartou, když mě to stejně nakonec vyjde levnějc, než u konkurence? Ti co tu psali před tím jsou tak zásadoví, že radší zaplatí u konkurence víc, než u prodejce, který má poplatek za kartu?

Na druhu stranu nic se nesmí přehánět. Včera jsem narazil na jeden e-shop, který účtuje 90 Kč za platbu předem na účet!:)
12.09.2012 09:14
8
Původně odeslal ramix
Včera jsem narazil na jeden e-shop, který účtuje 90 Kč za platbu předem na účet!:)
Sám nejsem charita, ale toto je fakt moc :-DD
12.09.2012 09:17
9
Původně odeslal tomas262
Sám nejsem charita, ale toto je fakt moc :-DD
Na druhou stranu samotnou "dopravu" má za 0 Kč:-) Takže asi všude píše doprava zdarma:-D
12.09.2012 10:55
10
Většina (ne-li všechny) platební brány zpoplatnění některého způsobu plateb víceméně zakazují.
12.09.2012 13:30
11
To už snad dávno nemůžou?
12.09.2012 13:49
12
Radek.O: to mě už nemotivuje si to koupit v drahé alze a mall.cz když půjdu po ceně.
a pokud máš rád jen to za co platíš, tak by si měl požadovat tedy vrácení částky za náklady, které mall.cz vzniknou při balení zboží. Protože to je zahrnuto v ceně zboží bych řekl. Nemají totiž balné účtované v dopravě. A myslím, že s balením zboží se tu trápí nejeden z nás a mall.cz na to také musí mít pracovníky, které za to platí.

to je můj názor. spoustu lidí si myslím, že to odláká. tím lépe pro malé eshopy a prodejny.

máš pravdu, že každý se na to dívá jinak. zajímalo by mě zda si třeba nějaký takový velký shop nechal dělat nějaký průzkum myšlení zákazníků při nakupování, poplatcích atd.....
12.09.2012 13:53
13
strihac: Velke eshopy vytvari trendy, kterym se s radosti mali casem prizpusobuji. Takze alza zpoplatnila osobaky, an to jako na smilovani cekali vsichni co provozuji osobni odbery, protoze to jsou dodatecne naklady. nyni to udelal Mall za pul roku to ma kazdy a za rok si nikdo ani nevzpomene, ze to bylo nekdy zdarma a jede se dal. Ani v prostredi s pomerne velkou konkurenci tyto veci nic moc nezmeni, kdyby to bylo negativni, tak to vrati v tichosti zpet. Ti velci umi dobre pocitat, aby vedeli, zda se jim to vyplati nebo ne.

A s tim, ze bych mohl chtit zpet kde co - ono vse ma sve meze. Samozrejme kdyz si hotel a budu spat na zemi misto na posteli, tak nebudu chtit zpet poplatek za vyprani lozniho pradla apod. Ale urcite nevidim duvod, proc bych mel v hotelu platit za bazen, kdyz do nej nehodlam vstoupit apod. Mozna by se dalo zacit handrkovat o to, kde je ta mez pro mne ci pro vas co jeste ano a co ne, ale do toho se mi nechce.

Takze mi osobne a spouste jinych lidi urcite nevadi, kdyz se zakladni sluzby uctuji extra. Naopak vam a spouste jinych toto vadi. Chcete mit jednu cenu a hotovo. Proc ne. vyhodou zatim na trhu je to, ze oba mame dostatecny vyber.
12.09.2012 14:18
14
z pohledu mě jako obchodníka:
pro mě je lepší a méně nákladnější, když si zákazník přijde osobně. nemám potřebu si účtovat 29 Kč za to, že mu řeknu "dobrý den, osm tisíc", ušetřím za obalový materiál, za přírodu, za svůj čas a práci.
pro mě je lepší, když mi zaplatí zákazník předem kartou, peníze mám hned, nestarám se o nepřevzatou zásilku, mohu s penězi hned operovat, platbu kartou mu dám zdarma, stejně tak jako dopravné. tím zákazníky motivuji k placení hned a využití skladových zásob, které se tím okamžitě zpeněží v okamžiku objednávky

z pohledu zákazníka:
pro mě ztratilo nakupování v alza.cz a mall.cz význam. jediná motivace pro mě byla to, že jsem to mohl mít hned, v den objednávky a za danou cenu. upřednostnil jsem alzu před menším obchodníkem, protože jsem si proto hned dojel, zboží viděl a koupil. dnes si chci koupit foťák, a nebudu si ho kupovat v mall.cz ani v alze.cz, protože si ho radši koupím na dobírku v eshopu, kde cena toho fotoaparátu je o 300 Kč nižší a zaplatím 70 Kč za dopravu. To se mi vyplatí jednak cenově a jednak časově.

ale jo, své zákazníky si jistě ten poplatek najde, někteří budou třikrát přemýšlet a rozhodnou se třeba jinak. asi jim to za to stojí
12.09.2012 14:29
15
Usetrite za obalovy material? jak to na tu pobocku dostanete, za prirodu? jak to tam dovezete?, za svuj cas? misto baleni pro postu to balite pro doruceni na pobocku a praci, ale mate naklady za najem, zamestnance na vydejne, logistikou jak to tam dostat...

Pro mne jako obchodnika je lepsi mit cisty ucet. Tzn. uctuji zvlast za zbozi, za dopravu, za to a ono. pak muzu mit alespon ciste informace o ekonomice firmy a nebudu to mit zkreslene ruznymi udaji. Pak muzu hrave zjistit kde ulitavam, kde vydelavam apod.

Kdyz vam zaplati zakaznik kartou, mate penize hned, ale pripravite se o marzi. Neni vzdy treba mit penize hned, proc taky. Sance ze zbozi vrati je tak jako tak. Platbu kartou mu proste zdarma nedate, protoze s podobnymi naklady pocitate v cenotvorbe, takze pokud by zacala karta tvorit treba 100% plateb a prisel jste tak o 1,5% z marze, tak byste to tak nenechal, protoze 1,5% uz neni malo.

Neustale slysim, ctu apod. jak "alza uz nikdy" a "mall uz nikdy" a rok co rok zvysuji sve trzby v CR. Jsou drazi, priplaci se za kde co apod. ale funguji a navysuji sve trzby. Ja jsem treba z tech, co nakupuji v podstate jenom u velkych shopu, kde si vyberu z toho co to ma za nejlepsi cenu a skladem. Mali mne nezajimaji, neverim jim. Zrejme nas "ovci" bude asi porad jeste dost.

Ale to uz se tocime dokola v nasi diskuzi. Mame na to jine pohledy a tim bych to uzavrel.
12.09.2012 15:12
16
Já bych tím zákazníka vůbec nezatěžoval, naopak bych ho v elektronických platbách podporoval. Bud rád že ti platí takto a nemusíš ho dotovat dobírkou.
12.09.2012 16:01
17
Me se libi tyhle hadky :)

Obchodnici - ty chteji uctovat, protoze platebni brana to zas uctuje jim (logicke)
Nakupujici - ty vzdy neradi vidi priplatek za cokoliv (coz je taky logicke)

Tam kde jsou marze vysoke (desitky %) tam by obchodnik mohl polevit ze svych korunek a dat kartu zdarma pro rychlost platby
Tam kde jsou marze nizke (jednotky %) je pro obchodnika velkym zlem poplatky ktere za karty plati, a proto chapu jejich zpoplatneni (taky je mam zpoplatnene)
12.09.2012 16:36
18
Původně odeslal gransy
Tam kde jsou marze vysoke (desitky %) tam by obchodnik mohl polevit ze svych korunek a dat kartu zdarma pro rychlost platby
Tam kde jsou marze nizke (jednotky %) je pro obchodnika velkym zlem poplatky ktere za karty plati, a proto chapu jejich zpoplatneni (taky je mam zpoplatnene)
jenze vetsinou jsou marze postaveny tak, ze se vydelava vice mene stejne. Ono mit 30% z 1000 Kc nebo 3% z 10000 Kc je porad 300 Kc. Nicmene u toho s desiktami procent byste chtel, aby slevil a u toho druheho ne ;)
12.09.2012 16:43
19
30% z 1000,- je 300 , z toho poplatek kartou 2% je 20 = takze zisk 280,-
3% z 10000,- je 300, z toho poplatek kartou 2% je 200 = takze zisk 100,-

o tom ja mluvim
12.09.2012 16:59
20
Pravdepodobne je to o mentalite zakaznikov:

V nasich krajinach je nezvyk uctovat poplatok za platbu kartou = ludia frflu.
V inych krajinach su na to zvyknuty = no problem.

Implementovali sme platobny agregator pre Rusko a sam som bol prekvapeny, ze v defaultnom nastaveni je automaticky pocitane s poplatkom za platbu na strane zakaznika:

Cena tovaru: 1000 rub
Platba kartou: 1030 rub
Platba SMS: 1200 rub
Platba QIWI: 1050 rub
atd (dalsich 60 druhov platieb).
Obchodnikovi samozrejme dojde cistych 1000 rub.

Nikto sa nestazuje, nefrfle a ludia bez problemov platia aj cez SMS, z coho som bol uplne sokovany... Вот так
12.09.2012 17:05
21
igor: podobne poplatky jsou i v dalsich zemich (na vychod i zapad). U nas proste vznikla kdysi moda "vse zdarma" realne "schovejme to do ceny produktu"
12.09.2012 17:23
22
ja myslim, ze vina je na obou stranach

pokud bude zbozi misto za 150 Kc za 100 Kc pri osobnim odberu, za 110 pri platbe kartou, ... a budou tato navyseni adekvatni dane platebni moznosti, tak se to da chapat a beru to
ale pokud bude zbozi stale za 150 Kc a za 165 Kc pri platbe kartou, ...
pak toto nechapu a nelibi se mi to

kdyby ceny byly pekne kalkulovane ... ale to nema u nas nikdo

zase existuje prislovi:
co oci nevidi, srdce neboli, ... a ruka neukradne
13.09.2012 16:08
23
V současné době můžete platit v internetovém obchodě těmito způsoby:
dobírkou - při převzetí dobírky, kdy si zboží necháte dovézt přepravní službou
platebními kartami - je možné u přepravce DPD, dále při osobním odběru objednaného zboží na některé z našich kamenných prodejen nebo na odběrném místě v Ostravě Hrabové. Přijímáme platební karty Visa a MasterCard (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro). Při platbě kartou je účtován bankovní poplatek spojený s náklady na transakci ve výši 1.2 % z celkové částky. Tento poplatek v plné výši odvádíme bankovním společnostem.

Evidentně to neni problém, v tomto pripade se jedna o viteze souteze shop roku 2011...
13.09.2012 17:30
24
Já poplatek mám a není s tím jedinný problém. Jestli já dám poplatek za platbu kartou a nebo to promítnu do ceny výrobku, zákazník to stejně vždycky zaplatí. Nejsem charita
14.09.2012 12:59
25
Ahoj,
no my zrovna řešíme, co s platbou kartou.... Zakoupili jsme si pro e-shop novou šablonu, funkce a komunikace s implementátory je supr, ale bohužel nabízí plat. metody jen od PayU. Chtěli jsme jen platbu kartou a je to vtipný. Shop nenabízí možnost domluvit se se svou bankou a mít akceptaci karet s bankou, co si vybere (a vyběhá) provozovatel e-shopu, nabízí implementaci jen přes PayU. PayU Vám dá "balíček" - platba kartou, platební tlačítka, úhradu platby předem na účet PayU (bez ohledu na to, že vy jako provozovatel svůj účet máte), a to za provizi 4-5%. Mimochodem od banky byl "start" 3%. A když řekneme, že chceme JEN platbu kartou, ostatní metody ne, tak nám provizi za kartu zvedne na 7% +2,- fix á transakce. No prima.... A to se holedbají tím, že web-developerům pomáhají v konkurenční výhodě. Možná ano, tím, že mohou provozovatelům e-shopů nabízet šablony se všemi platebními metodami, ale chcete-li jen jednu, fakt za ni super zaplatíte. Promiňte, ale proč mám platit za úhradu zálohové faktury na účet PayU provizi z této platby 5%, když to může můj zákazník poslat přímo mě na můj podnikatelský účet. A tak jsem řekli, že chceme fakt jen platbu kartou. A PayU řeklo 7%. Tomu říkám podpora podnikání. Připadá mě to přehnané a nefér vůči lidem, od kterých máme e-shop, protože TENHLE e-shop chceme, ale nechceme přicházet o zisk takovouhle neřestí. Tak a teď řešíme, co s tím... Chtít nějaký poplatek od zákazníků e-shopu za platbu kartou? ......
15.09.2012 08:13
26
Původně odeslal *Svidy*
Ahoj,
no my zrovna řešíme, co s platbou kartou.... Zakoupili jsme si pro e-shop novou šablonu, funkce a komunikace s implementátory je supr, ale bohužel nabízí plat. metody jen od PayU. Chtěli jsme jen platbu kartou a je to vtipný. Shop nenabízí možnost domluvit se se svou bankou a mít akceptaci karet s bankou, co si vybere (a vyběhá) provozovatel e-shopu, nabízí implementaci jen přes PayU. PayU Vám dá "balíček" - platba kartou, platební tlačítka, úhradu platby předem na účet PayU (bez ohledu na to, že vy jako provozovatel svůj účet máte), a to za provizi 4-5%. Mimochodem od banky byl "start" 3%. A když řekneme, že chceme JEN platbu kartou, ostatní metody ne, tak nám provizi za kartu zvedne na 7% +2,- fix á transakce. No prima.... A to se holedbají tím, že web-developerům pomáhají v konkurenční výhodě. Možná ano, tím, že mohou provozovatelům e-shopů nabízet šablony se všemi platebními metodami, ale chcete-li jen jednu, fakt za ni super zaplatíte. Promiňte, ale proč mám platit za úhradu zálohové faktury na účet PayU provizi z této platby 5%, když to může můj zákazník poslat přímo mě na můj podnikatelský účet. A tak jsem řekli, že chceme fakt jen platbu kartou. A PayU řeklo 7%. Tomu říkám podpora podnikání. Připadá mě to přehnané a nefér vůči lidem, od kterých máme e-shop, protože TENHLE e-shop chceme, ale nechceme přicházet o zisk takovouhle neřestí. Tak a teď řešíme, co s tím... Chtít nějaký poplatek od zákazníků e-shopu za platbu kartou? ......
Sám používám už roky FIO banku a přišlo mi stupidní používat rychlou platbu FIO od PayU nebo klasický převod oboje s X procenty komise. Takže za mě: s vyděrači se nebavit a pokud by mi payu tyto dvě vybrané platby nechtělo deaktivovat, pak "sbohem" ...
12.12.2012 14:43
27
Původně odeslal tomas262
Ahoj,

chtěl jsem se zeptat, kdo má zkušenosti s provozem platební brány, jestli je rozumné účtovat zákazníkovi procenta z ceny zboží např. 1,5 %. Je jasné, že zavedením poplatku se sníží obrat na bráně a tím pádem sníží možnost získat od provozovatele brány lepší komise. Zase bez poplatku se zvýší obrat, s tím sníží komise, ale to pak ukrajuje více z marže. Projížděl jsem net a u obchodů se to různí. Co vy na to? Za sebe se spíše příkláním účtovat nulu a trochu tak bojovat proti té pekelné dobírce :-)
Ne, určitě není rozumné zákazníkovi účtovat poplatek za platbu přes platební bránu. To spoustu lidí od nákupu odradí. A nevím o tom, že by tohle jakýkoliv seriózní shop dělal.
12.12.2012 15:28
28
Stare sic porad aktualni tema ... pokud se marze obchodu pohybuje v radech par %, nemuze uz jen z logickych duvodu prichazet o nemale % na platbe kartou. Pokud ma marze v desitkach % pak si to samozrejme dovolit muze.

Jinak asi nejlepsi, v zavislosti na konkurenci, je mit tyto poplatky zakomponovany v cene uz pri nacenovani zbozi.