Cloud VPS až na 2 měsíce zdarma
Stránka 1 z 3 123 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 90

Heureka + Mall - jako e-shopař se cítím být okraden a podveden

  1. Jako e-shopař, který využívá Heureku se tímto obchodem cítím být okraden a podveden. Heureka má kontakty a data o mých zákaznících a ať mi nikdo netvrdí, že je mall.cz nevyužije a nebude se snažit moje zákazníky přebrat přes e-mailing nebo remarketing. Tak to fakt nevím, co bude dělat Alza a další velké české e-shopy. Zůstanou slepě u Heureky a budou dále poskytovat svoje data zadarmo přímo konkurenci?!

    Co si myslíte o tom vy? Je jasné, že se transakce začne projevovat později, tak cca za rok. Ale co nás asi čeká? Dát zhruba 30 násobek ročního zisku za Mall.cz, tak to musí mít připravený brutální plán!

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Asi jediná možnost je podat podmět k uoou, neboť agregace zákaznických dat tohoto typu by neměla být bez vašeho souhlasu (a souhlasu uživatelů, kteří tam mají osobní udaje) legální.

  4. Asi mi něco uniklo, ale jaká je souvislost mezi Mall.cz a Heureka.cz?

  5. asi by jste teda mel cas od casu vykouknout ven...

    Akvizice znamená, že Mall.cz a Aukro.cz, tedy dva konkurenti v internetovém prodeji zboží, budou mít stejného vlastníka - skupinu Allegro. Ta spadá do struktury jihoafrické firmy Naspers a kupuje většinový podíl v Netretail Holdingu. Součástí Allegra je už nyní kromě portálu Aukro.cz například i srovnavač cen Heuréka.cz nebo realitní web bezrealitky.cz.
    Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/jihoafrick...8_ekoakcie_spi

  6. O prodeji Mall.cz vím, bohužel jsem nevěděl, kolik společností a webů v tom figuruje. Díky za objasnění. :)

  7. nechat si porovnávat vlastní zboží ve srovnávačích na základě ceny
    nechat si ohodnocovat e-shop vrtošivými zákazníky, který se za každou cenu snaží něco napsat, často přímo zcestného.

    ne, děkuji.

    to radši budu platit za ppc.

  8. Citace Původně odeslal Logitech Zobrazit příspěvek
    Heureka má kontakty a data o mých zákaznících a ať mi nikdo netvrdí, že je mall.cz nevyužije a nebude se snažit moje zákazníky přebrat přes e-mailing nebo remarketing.
    No tvrdit ti to samozřejmě budou, ale to je jedno ;-) Dalo se to čekat - k čemu by bylo sbírat informace o zákaznících a jejich nákupech a pak je nevyužít? Za tím účelem se přece data sbírají... Navíc ty data ani je nemusí nijak zneužívat k emailingu a podobně, oni prostě už vědi co, kdy a komu se nejlépe prodává a stačí tomu přizpůsobit nabídku svých vlastních obchodů. Mají tak přesné informace o českých zákaznících, že by jim je nebyla schopná poskutnout žádná výzkumná agentura.

    Nicméně není korektní vyčítat Heuréce že ta data má. To rozhodnutí posílat Heuréce data o nákupech je ale tvoje, za to Heuréku vinit nemůžeš. Své zboží v jejich systému přece můžeš mít i bez toho aniž bys jim tato data předával.

  9. Skepse před 3 lety byla na místě
    http://webtrh.cz/41803-heureka-chce-vase-zakazniky

  10. Na základě smlouvy Heureka e-maily ze služby "Ověřeno zákazníky" neuchovává ;-)
    Otázkou je, zda se smlouvy drží a pokud ne, co jim za to hrozí.

    A pokud jde o statistiky, to je jako byste Google vyčítali, že data z Analytics využívá ve svůj vlastní prospěch :-D
    Tak to prostě je.

  11. Dalším zajímavým faktem je, že pod Naspers už asi půlrok spadá i NetDirect. Mall tím teoreticky získá přístup k datům cca tisíce českých obchodů, mnohdy i dost významných. Jak se k tomu asi postaví jejich majitelé...?

  12. V.K.: Takhle by se dalo pokračovat i dál, to je stejné jako Aukro + NetDirect. NetDirect tím získal v podstatě obrovskou databázi úspěšných prodejců na Aukru (tedy potencionálních zákazníků pro svůj shop) a naopak Aukro tím získalo obrovské množství potencionálních prodejců z databáze úspěšných provozovatelů e-shopů (zejména, když NetDirect umožňuje vystavení dat z shopu na Aukro) ;-)

  13. brabitom: Jasně, jenže v tomhle případě to byl pro zákazníky NetDirectu i Aukra spíše přínos, získali tím možnost propojení obou platforem, rozhodně je to nemohlo nijak poškodit. Ale to, že by měl ke všem i historickým údajům o prodejích získat najednou přístup druhý největší eshop na našem trhu by mě moc nepotěšilo. Navíc, když se mnohdy svým zákazníkům starají i o celý marketing. Nevyužít tohle všechno na vlastním Mallu by byl hřích :)

  14. V.K.: Tak to prostě je, nevím koho co překvapuje nebo pohoršuje. Tohle se všude děje dnes a denně. Někdo někoho koupil a má tomu svoje důvody, to je celé.
    Teď už záleží na tom, jak je kdo paranoidní a jak kdo dodržuje zákony ;-)

  15. Zdravím.

    Možná jsem paranoidní, ale vůbec se mi toto spojení nelíbí (vím, se samotným spojením nic nenadělám). Z mého laického pohledu eshopaře je Aukro obrovská obchodní platforma, která se tlačí stále více i do prodeje nového zboží. Má je jen od svých uživatelů, nebo prodává (a samozřejmě ve výsledcích preferuje) samo své zboží, formou prodeje přes prodejce (reálné, virtuální)? K tomu nově provozují a dle jejich posledního mailingu i hodně tlačí osobní odběr na AukroPointech (dříve Uloženka). Dále Heuréka - dostali se přes ověřeno zákazníky mezi eshopy a jejich klienty. Ví, co který eshop za kolik prodává a co který klient za kolik kupuje a v jakém množství. Pak je tu komerční eshopové řešení FastCentrik od NedDirectu, a nakonec Mall.cz - přední internetový obchod. Pokud to tak skutečně je, pak bych z pozice nového majitele všech výše uvedených společností a služeb udělal následující (když už bych za to dal tak obrovské, zisku neodpovídající peníze):

    - Mall.cz - zboží z něj bych tlačil do Aukro.cz (napřímo nebo přes Prodejce reálné/virtuální)
    - Oslovil bych konkrétní kupující konkrétních produktu eshopů využívajících Ověřeno zákazníky s konkurenční nabídkou - vím přeci, za kolik se kde co prodává.
    - Na Heuréce bych tlačil produkty své a svých obchodů, levnější konkurenci bych prostě nezobrazil. A nebo někde hodně vzadu.
    - Dnes propagovaný Heurekapoint bych omezil jen pro někoho, kdo mi nekonkuruje, nebo bych přes něj ještě chvíli sbíral data ohledně těch, kteří mi je ještě nepředali do Heureky.
    - FastCentrik - ideální doplnění portfolia, pro jistotu bych do něj nepustil žádné konkurenční slžby (Zasilkovna.cz, Žabkapoint, ..)
    - A ještě bych viděl, co mě napadne :)

    A co udělám jaho eshop?
    - Okamžitě zruším Ověřeno zákazníky - nebudu přeci přímé konkurenci posílat svá interní data!
    - Heuréku si nechám jen jako doplněk, hlavní sily vrhnu na Zboží.cz, které se jeví v tuto chvíli jako nezávislé a snad to tak i zůstane.
    - Již nikdy nepustím jakýkoliv další subjekt mezi svůj eshop a své klienty - byť by reklama na něj běžela 10x denně.
    - Aukropoint nahradím, nebo alespoň doplním, větší a nezávislou Zásilkovnou.
    - Pohohlédnu se po zahraničních trzích, kde tato skupina na internetu ještě nedominuje.

    To je můj osobní názor, třeba to nakonec bude jinak, ale když si přečtu výše uvedený příspěvek od Martina Schlemmera, a to, co se zde na téma Ověřeno zákazníky a Heuréky obecně psalo a bagatelizovalo v roce 2009, přijde mi to velmi reálné a pro nás eshopaře značně nepotěšující...

  16. Citace Původně odeslal Demini Zobrazit příspěvek
    Zdravím.

    Možná jsem paranoidní, ale vůbec se mi toto spojení nelíbí ...
    Stačilo by, aby zbozi.cz zprovoznilo pořádně systém hodnocení zákazníky (nyní funguje dost blbě a komu zákazníci reálně hodnotí, nejspíš si to dělá sám) a provozovatelům by stačilo dát na shopech vědět zákazníkům, že z nich ten který porovnávač dělá blbce, ať porovnávají jinde, to by už nebylo tak složité. Shopům je jedno, odkud daný zákazník přijde, protože on přijde každopádně, ale prostě odtam, kde je zboží k porovnání nejvíc a informace hodnotící shop přehledná. Ono by to šlo celkem samo, když se to tak vezme. Stačily by trochu organizované 4 kroky.
    0) Seznam.cz - vylepšit způsob hodnocení
    1) svolat tvůrce shopů kteří tady webtrží, což je v podstatě každý, minimálně se sem chodíme dívat, a přinutit je zamyslet se
    2) informovat provozovatele e-shopů - to je na tvůrcích shopů, kterým vadí propojení s NetDirect
    3) informovat zákazníky, to je na provozovatelích e-shopů

  17. Tak fajn, jsem zvědav, jak přinutíš provozovatele shopu, aby ignoroval Heureku, když podíl konverzí Heureka : Zbozi.cz je 70 : 30 a neustále se zvyšuje :-/ Ostatní srovnávače mají nepatrný kousek koláče, dalo by se to nazvat zanedbatelnou odchylkou :-(
    Takový provozovatel prostě Heureku jen tak neodřízne, zejména po té, co se mu, díky "Ověřeno zákazníky", konverzní poměr z Heureky zvýšil. To je prostě fakt a jen čas ukáže, jestli se to změní.

    ad 1) to nemyslíš vážně, že ne? Opravdu věříš, že Webtrh je tak "mocný", že jsou tu téměř všichni tvůrci shopů? :-D

  18. Takhle z hlavy tu jsou lidé ze Simplie, Netdirectu, Shoptetu, Shopsysu, Oxyshopu i nesčetných menších (ShopZdarma, ProEshop, NovyShop...).
    Nějaké zastoupení tu tedy je.

    Ale nemyslím, že by to pro ně bylo zas tak žhavé téma jako pro samotné eshopáře (a to je nejspíš stejně jen pro některé), aby se kvůli tomu spojili proti TOP 1-2 srovnávači.

  19. Citace Původně odeslal brabitom Zobrazit příspěvek
    Tak fajn, jsem zvědav...
    Byla to zčásti nadsázka. Jinak při stejných exportech je ten konverzní poměr možná ještě horší, u jednoho banovaného shopu jsme vysledovali reálných 15% ze zbozi.cz a 85% z heureka.cz při stejné návštěvnosti. Jenže konverze je jedna věc a fakt, že zákazník by šel prostě tam, kde by měl ke srovnání více shopů věc druhá, o zákazníky by shopy nepřišly, pokud ano, jen dočasně, pokud by se seznam zlepšil layout. Lidi by šli nakonec tam, kde budou mít větší výběr prodejců. Vliv hodnocení je dost patrný a jeho absence má na konverzi větší vliv než to, jestli je obchod nejlevnější.

    Co se týká toho, že sem chodí zástupci i těch větších, tak je to realita, stačí pečlivěji sledovat diskuse, zástupci NDir & NDev sem chodí zcela jistě :) Proč by sem nechodili i další? Jen možná nepřispívají tak okatě :))) Taky sem chodím semtam napsat nějaký blábol nebo hledat někoho na výpomoc a při té příležitosti si i počtu. Upoutávky nahoře se nedají přehlédnout, reálně věřím tomu, že by taková iniciativa oslovila až překvapivě mnoho lidí ... minimálně by vyvolala zajímavou diskusi. Drzost týkající se oslovování zákazníků nakupujících u konkurence si snad nelajznou, to by bylo velmi snadno odhalitelné, stačilo by si registrovat maily a nepoužít je nikdy a nikde jinak než na jedinou testovací objednávku na vlastním shopu. I kdyby to nebylo postižitelné právně, rozhodně by pak newsletter od Mall byl fakt, na základě kterého by provozovatelé od Heureky utekli bez ohledu na Ověřeno zákazníky. Nedá se ale každopádně zabránit tomu, aby si Mall naprogramoval robota na automatické podrážení cen, tam, kde bude mít dostatečný prostor na marži.

    ---------- Příspěvek doplněn 26.04.2012 v 21:23 ----------

    Citace Původně odeslal Martin Schlemmer Zobrazit příspěvek
    Takhle z hlavy tu jsou lidé ze ...
    I pro tvůrce je to zajímavé téma, myslím, neboť konkurenční výhoda se časem promítne i do výběru shop systému, byť to paradoxně bude zase výhoda jen částečná. Zatím to v tomhle ohledu taková výhra nebude, neboť jakožto tvůrce svého systému, admin a výkon Centriku znám a pokud ho celý nepředělají, bát se ho nebudu :D Stačí si zkusit paul-lange.cz ... bez www jen jednou :D vytvořit v dnešní době shop, který nemá ani takovou banalitu jako je nasměrování na directory serveru bez www., to je skoro umění :D Umění vnutit zákazníkovi dedicated pro zrychlení aniž by se snažili správně strukturovat a dobře naindexovat DB je další malý zázrak ... jak se tak čtu, tak oni si tu pozici na trhu vlastně možná zaslouží :D

  20. Dnes jsem se od jedné osoby spojené s Mitonem dozvěděl, že Heureka pracuje na nějakém novém supertajném projektu, kde bude blíže spolupracovat s nějakými vybranými obchody z různých oborů. Víc nechtěla bohužel prozradit, ale mám tušení, že to je následkem oné fúze - nějaké nápady? :) Údajně to zamíchá se současnými pozicemi větších obchodů ..

  21. Řek bych něco jako Amazon.

  22. Jelikož netuším do jaké míry je to ze strany Mitonu tajné, nebudu psát detaily, nicméně počkám si na případné tipy, co by to mohlo být :)

  23. Je to z druhé ruky, ale dává to trochu smysl, tak bohužel nemám šajn, oč běží, ale taky jsem nakloněn nějakému gigantickému obchodnímu domu :)

  24. Citace Původně odeslal mmm.edia Zobrazit příspěvek
    Zatím to v tomhle ohledu taková výhra nebude, neboť jakožto tvůrce svého systému, admin a výkon Centriku znám a pokud ho celý nepředělají, bát se ho nebudu :D Stačí si zkusit paul-lange.cz ... bez www jen jednou :D vytvořit v dnešní době shop, který nemá ani takovou banalitu jako je nasměrování na directory serveru bez www., to je skoro umění :D Umění vnutit zákazníkovi dedicated pro zrychlení aniž by se snažili správně strukturovat a dobře naindexovat DB je další malý zázrak ... jak se tak čtu, tak oni si tu pozici na trhu vlastně možná zaslouží :D
    Pod tohle bych se podepsal, největší kvality zmíněné firmy (NetTired) jsou především v obchodnících a marketingu. S tim programováním to moc slavné není (o kódování ani nemluvím).

    Jinak pokud se bojíte Allegra, tak začněte investovat a začněte si budovat vlastní "portály" které budou oslovovat vaši cílovku. Snažte se využívat a vytvářet další propagační kanály. Buďte lepší než konkurence. Často to visí samozřejmě na marži (peníze navíc můžete investovat do reklamy), když mám zboží který frčí, tak nebudu dělat přeprodávače (ať už se skladem nebo bez skladu), ale začnu dělat dovozce...

  25. Už jsem se také setkal s tím, že Heuréka se pouštěla do vlastního eshopu, přišla s nabídkou za jedním naším eshopem a kromě přehledu o celém odvětví měla i jeho přesná čísla o prodejích díky Ověřeno zákazníky.

  26. To je potom jasne poruseni smlouvy, viz prispevek vyse.

  27. Citace Původně odeslal brabitom Zobrazit příspěvek
    Tak fajn, jsem zvědav, jak přinutíš provozovatele shopu, aby ignoroval Heureku, když podíl konverzí Heureka : Zbozi.cz je 70 : 30 a neustále se zvyšuje
    pokud jim heureka vyhovuje, tak je vse ok

  28. Jeden kanál se nabízí. emag.cz hledá hlavního partnera z IT shopů pro recenze. emag@emag.cz

  29. No tak to je pěkný. Jak tak čtu tak nebude mít ani cenu dávat heureku na shop

  30. Zdravím.

    Zajímavé reakce. To by mě zajímalo, jak na to (spojení Heuréky, Mallu a Úloženky/HeurekaPointu) budou reagovat velcí hráči. Zda si řeknou, že dokud jim jejich vlastní business jede, tak to řešit nebudou a budou dál předávat data své (stávající či budoucí) konkurenci, nechají si vnutit Heurekapoint a předají tak konkurenci i další data, nebo proti tomu budou aktivně bojovat tím, že začnou preferovat ať už Zboží.cz, výše zmíněný Emag a další, výdejní místa svá nebo nezávislého poskytovatele (Zasilkovna.cz, ŽabkaPoint, ..). Ale zatím ticho po pěšině a Mall s Heurekou úspěšně postupují. My malí s tím nic neuděláme..

    Ale i podle reakcí, na spuštění služby Ověřeno Zákazníky z roku 2009 zde na Webtrhu, předpokládám spíše malou až žádnou odezvu s tím, že ono to nějak dopadne...

  31. Sdílím stejnou myšlenku jako ty, proto nevyužívám služby u Heureky.

Stránka 1 z 3 123 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3