Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zavádění nové značky

aleekjochy
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 4. 2012 09:21:42
Ahoj,
jak by se měla správně propagovat nová značka na internetu při velmi omezeném rozpočtu
cca 15000 Kč na první tři měsíce? Částka je celkový rozpočet na marketing pro e shop, ne jen pro nový produkt. A navíc se jedná o nový e shop bez stálých zákazníků. Díky nedostatku financí není prostor pro žádné chyby.
Děkuji za rady i tipy.
9. 4. 2012 09:21:42
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752421
polakpet
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 4. 2012 09:30:35
Chyby přijdou vždy, s tím musíš počítat. A obzvlášť, čím nižší máš rozpočet a čím úzkostlivě hlídáš každou korunu, tím je větší pravděpodobnost, že šlápneš vedle.
Nejsnazší doporučení: Nastřádej větší rozpočet na uvedení produktu/značky na trh.
9. 4. 2012 09:30:35
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752420
Velmi vseobecne polozena otazka, tazke konkretnej odpovedi sa pravdepodobne nedockas.
Marketingova komunikacia smerom k zakaznikom a strategia sa urcuje na zaklade hlbsej analyzy coieloveho trhu, jeho potrieb a poziadaviek.
Dolezita je aj analyza konkurencie.
Az na zaklade tejto specifikacie a spoecifikacie produktu, alebo znacky urceni konkretnych marketingovych cielov a komunikacnych prostriedkov sa zvoli technika.(SEO,SEM,Budovnie odkazov, generovanie leads a pod..)
Ak by som mal odpovedat konkretnejsie vyclenil by som si prmerany rozpocet z celkoveho budgetu na kampane v reklamnych systemoch Adwords a Sklik.
Zadefinoval si klucove slova vo vztahy produktu, zaclenil ich do viacerych skupin a ku kazdej skupine by som vytvoril niekolko techtov inzeratov zameranych na produkt ale hlavne na znacku.
Rozdelil by som inzeraty cielene do reklamenj siete a do vyhladavcej siete pretoze kazdy typ respektuje ine pravidla.
Urcite by som vyuzil moznost grafickej reklamy v systeme Adwords.
Viem ze niekto moze oponovat, ze najlepsou strategiou pre propagaciu znacky je Banerova reklama, ale Adwrods a Sklik okrem cielenej kampane pre znacku zaroven prinasaju navstevnost a generuju konverzie cim prinasaju cashflow ihned v zaciatlkoch kampane, hlavne ked ide o zacinajuci e-shop.
Aj ked je cena za zakanika v zaciatkoch pomerne vysoka, urcite je to jeden z najlepsie fungujucich modelov.
Co sa tyka chyb, ja by som to nenazival chybami, ale skor len nespravne optimalizovanou kampanou z dovodu nepoznania potrieb vasich zakaznikov v zaciatkoch. A prave tieto systemy poskytuju dostatok analytickych nastrojov, alebo prepojenie s Google Analytics, kde sa daju chyby odhalovat velmi rychlo a co je dolezitejsie velmi lacno.
9. 4. 2012 10:07:26
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752419
Majo Kolesar
verified
rating uzivatele
9. 4. 2012 11:46:26
Ja osobne som trochu nepochopil, či je tvojou snahou propagovať "nový produkt", "značku" alebo do toho zahrnúť aj propagáciu eshopu..v tvojej otázke spomínaš všetky tri, ale nič konkrétne..skús to prosím upresniť, pretože takto je to na veľmi obšírnu odpoveď, ktorá bude aj tak vo forme dohadov a všeobecných rád..
9. 4. 2012 11:46:26
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752418
aleekjochy
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 4. 2012 16:21:47
Napsal Majo Kolesar;782020
Ja osobne som trochu nepochopil, či je tvojou snahou propagovať "nový produkt", "značku" alebo do toho zahrnúť aj propagáciu eshopu..v tvojej otázke spomínaš všetky tri, ale nič konkrétne..skús to prosím upresniť, pretože takto je to na veľmi obšírnu odpoveď, ktorá bude aj tak vo forme dohadov a všeobecných rád..
Za 15tis propagace všeho. Nového eshopu a nových značek, které na čr trhu nejsou. Prostě komplet marketing, aby o mě někdo věděl a koupil u mě něco. Přemýšlím zatím jen o PPC a facebook propagace formou přeposílání pozvánek, nebo sdílej a vyhraj apod.
9. 4. 2012 16:21:47
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752417
Facebook by som uplne vylucil. Je to mrhanie casom a peniazmi.
15tis na tri mesiace je v cechach strasne malo, ale skutocne zalezi na trhu, alebo nike na ktoru sa cieli. Pokial v tom ma byt zaratany aj clovek co vam kamapne vytvori a zoptimalizuje, tak je to zufalo maly rozpocet a v pripade Adwords a Sklik treba ratat minimalne prvy mesiac s vyzsim rozpoctom.V opacnom pripade je to len strata bez nejakeho efektu. Aj v platenych vysledkoch Googlu a Seznamu je pozicia, a zaujimave su prve tri nad vysledkami prirodzeneho vyhladavania, co s nizkym rozpoctom a nizkou ponukou za klik dosiahnete len tazko.
To nehovovrim, ze inzeraty by mal pisat skuseny clovek (copywriter), ktory ma v danej oblasti skusenosti, lebo potom su to len vykriky do tmy:)
Pokial ste to este nikdy nerobili, tak prinos bude este mensi, pretoze ak nemate patricne skusenosti s vytavaranim a vedenim kampani v systemoch PPC, tak vas Seznamaci a Googlaci poriadne "osklbu".:)
9. 4. 2012 16:51:28
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752416
malamala
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
9. 4. 2012 17:04:13
Ta částka je poměrně malé, obávám se aby to nebyla vyhozená investice. Jak zde někdo již poradil, raději bych ještě pošetřil. Čím méně peněz, tím je větší šance udělat nějakou chybu. Tvůj rozpočet je zatím vhodný tak na měsíc. Pro začátek dej nějaké zboží na různé weby dle zaměření do soutěží s tím, že soutěžící budou hledat nějaký slogan na tvém shopu. Variant barterové propagace je jistě mnoho. Otázkou je, zda-li zboží není pro úzkou skupinu lidí.
9. 4. 2012 17:04:13
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752415
Majo Kolesar
verified
rating uzivatele
9. 4. 2012 17:13:07
obávam sa, že na propagáciu eshopu produktu a značky naraz počas 3 mesiacoch je 15 000 žalostne málo..asi najrozumnejšie z toho vychádza investovať do PPC kampaní + človeka, ktorý vám ich bude spravovať, aby to neboli vyhodené peniaze..
na druhej strane je možné spraviť jednorázovo menšiu kampan, ktorá v prípade správneho zacielenia môže mať lepší efekt ako využitie rozpočtu na PPC....všetko záleží od toho, aké znalosti máte vy, aký tovar/značku chcete propagovať, aký má byť výsledok atď..
9. 4. 2012 17:13:07
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752414
aleekjochy
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 4. 2012 17:23:25
Díky za rady...
Nemám o tom moc ponětí jak to chodí s internetovým marketingem. Částku 15tis jsem jen odhadl, protože budu pořizovat skladové zásoby za cca 80tis, tak mi přišla suma 15tis adekvátní v porovnání se zbožím. A odhadoval jsem měsíční zisk cca 17tis a z toho 30% dát do reklamy. Asi budu muset přitlačit:D Samozřejmě o tom nic nevím a celkově se bojím investovat hodně peněz do reklam. Chtěl bych se rozjet pomalu, ale jistě a nevyhodit zbrkle peníze oknem.
9. 4. 2012 17:23:25
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752413
Uvazujes sice logicky, ale v online svete su malinko ine pravidla.
Starostlivo si vyber partnera, alebo konzultanta, aby bol ten tvoj skromny rozpocet minuty uzitocne.
Ucit sa na vlastnych chybach a este za to aj platit mi pride ako trpka skusenost.
Do reklamy na interenete sa netreba bat investovat, pretoze je v porovnani s reklamou v inych mediach relativne lacna.
Obrovskou vyhodou reklamy na internete a zvalst PPC oproti rekalme v inych mediach je, ze sa da pomerne presne zacielit. V praxi to znamena, ze sa dostanes "na oci" len tym zakaznikom ktory tvoj produkt skutocne vyhladavaju a preto je jej efektivita a ucinok daleko vyzsi.
9. 4. 2012 17:32:06
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752412
Majo Kolesar
verified
rating uzivatele
9. 4. 2012 17:37:42
Napsal aleekjochy;782137
Díky za rady...
Nemám o tom moc ponětí jak to chodí s internetovým marketingem. Částku 15tis jsem jen odhadl, protože budu pořizovat skladové zásoby za cca 80tis, tak mi přišla suma 15tis adekvátní v porovnání se zbožím. A odhadoval jsem měsíční zisk cca 17tis a z toho 30% dát do reklamy. Asi budu muset přitlačit:D Samozřejmě o tom nic nevím a celkově se bojím investovat hodně peněz do reklam. Chtěl bych se rozjet pomalu, ale jistě a nevyhodit zbrkle peníze oknem.
dá sa aj svojpomocne ale bude to trvať dosť dlhý čas, a pokiaľ máš veľkú konkurenciu tak sa to nemusí ani podariť..každopádne nedá sa špecializovať na všetko a teda aj výsledky budú adekvátne...
A odhadoval jsem měsíční zisk cca 17tis - je dosť možné, že to bude oveľa menej a prvé mesiace všetko dáš na nevyhnutné náklady tj. na reklamu ti neostane nič..počítaj aj s takým scenárom lebo odhadnúť mesačný zisk na 17tisic pri novom eshope/značke/produkte je podľa môjho názoru dosť odvážne
9. 4. 2012 17:37:42
https://webtrh.cz/diskuse/zavadeni-nove-znacky/#reply752411
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit