Hledáme investora pro realizaci velkoobchodní zakázky. Výnos od 20% za půl roku do 500% ročně.
15.01.2012 21:55
1
Zdravím Vás,

obraciam sa na Vás s nevšednou otázkou. Už dlhšie rozmýšlam nad jednou myšlienkou - mám v hlave námet na PC hru, no neviem, či je niečo také vôbec rentabilné, resp. či sú náklady na vývoj-programovanie únosné.

Nemá niekto informáciu aký nákladný je vývoj 3D PC hry? Nešlo by o nič zložité, žiaden príbeh, žiadne postavy, v podstate by to bolo (čo sa funkcionality týka) podobné ako Euro truck simulátoru (viď. youtube link - http://www.youtube.com/watch?v=CfErF7pmzEQ).

Ďakujem za každú odpoveď
Prajem pekný večer
15.01.2012 21:59
2
Nato, aby to bylo pořádně udělané, je potřeba částka v řádek milionů korun :)
15.01.2012 22:02
3
To by mě také docela zajímalo. Hlavně jak pak onu hru dostat mezi lidi? Co jsem tak koukal tak velký hráči jak EA dávají do propagace dokonce více peněz než na samotný vývoj. A přecijen, pokud člověk neudělá něco jako Minecraft, tedy hru která nemá ve svojí kategorii konkurenci, je asi dost pravděpodobný, že hra skončí v propadlišti dějin, nebo ne?
15.01.2012 22:02
4
Milióny korun. Programátoři, grafici, zvuk a marketing. Tebou popisovaná hra zní jako něco, co matky kupují svým dětem v supermarketu za 50 kč společně s celerem. Nezapomeň na pěkný obal, aby to přilákalo ty děti :)
15.01.2012 22:03
5
Řekl si to přesně :)
15.01.2012 22:11
6
Jednalo by sa o milióny korún aj v prípade, že by hra nemala žiaden príbeh, žiadne postavy, dej by sa odohrával iba napr. zpoza volantu, z jedného pohľadu, v hre by bolo iba jedno auto a iba by sa obmieňalo prostredie cca. 2km2 (keď už som zadal ako príklad ten truck simulátor)?
15.01.2012 22:12
7
Původně odeslal Dodi555
Jednalo by sa o milióny korún aj v prípade, že by hra nemala žiaden príbeh, žiadne postavy, dej by sa odohrával iba napr. zpoza volantu, z jedného pohľadu, v hre by bolo iba jedno auto a iba by sa obmieňalo prostredie cca. 2km2 (keď už som zadal ako príklad ten truck simulátor)?
To bys jako chtěl prodávat? To bych to nestáhl ani jako freware. Myslím, že nějaká polská firma prodává něco podobného, ale vymakanějšího. Jmenuje se to Zetor a patří to mezi nejprodávanější hry v ČR.
15.01.2012 22:16
8
Na takovou otázku je velmi těžké odpovědět. Malý tým nadšenců je schopen po večerech dát dohromady slušný mod se vším všudy. Vývoj AAA titulu je pak zase jiná liga. Nedávno jsem narazil na tenhle zajímavý článek, myslím že je dobrý pro představu co všechno je třeba ...
http://pctuning.tyden.cz/multimedia/...-hitem-mafia-2
15.01.2012 22:27
9
Dneska je lepší vytvořit nějakou jednoduchou ale dost návykovou hru na mobilní zařízení(Android, IOS). Distribuce je jednoduší přes "story" a už jsem četl příběhy lidí co vytvořili hru ve 2-3 lidech a nakonec jim to vydělalo a nejspíše ještě vydělává v řádech milionů(Práce na hře byla v řádech 7-12měsíců). Záleží jestli dokážeš sehnat lidi kteří se budou chtít dělit o zisk ze hry nebo je platit pokud máte dost peněz paušálně.
15.01.2012 22:32
10
Původně odeslal Slanecek
To bys jako chtěl prodávat?
Nie, hra by nebola určená k predaju. Slúžila by pre potreby trenažéra, tj. ono by to vlastne ani nebola hra svojím spôsobom - boli by to skôr naprogramované situácie, do ktorých by sa "hráč" zapájal.

Podľa všetkého to teda nebude nič jednoduché a ani lacné.
15.01.2012 22:51
11
Musíš také počítat s tím, že business licence různých software bude třeba 100k CZK už jen Office stojí 7.700,- pro podnikatele.
15.01.2012 22:51
12
milióny by to nemusely být, pokud budete kontaktovat správné lidi - například studenty 3d grafiky, kteří by zpracovali Vaše téma jako diplomku. V mém ročníku 3 takoví byli a jejich výtvor si v ničem nezadal s komerční 3d hrou - konkrétně to byl super letový simulátor - dělali to "na koleně" s přispěním několika systémových programátorů, kteří jim pomohli adaptovat nekomerční 3d engine
15.01.2012 22:53
13
Původně odeslal VOSICKA
Dneska je lepší vytvořit nějakou jednoduchou ale dost návykovou hru na mobilní zařízení(Android, IOS).
Takový Tetris je zlaté dno :)
15.01.2012 23:05
14
Původně odeslal jarin001
Takový Tetris je zlaté dno :)
Zase takový Angry birds je zlatý vrchol a v podstatě to není moc složitá hra a je to nejhranější mobilní hra na světě:-)
15.01.2012 23:09
15
Původně odeslal jiriki
milióny by to nemusely být, pokud budete kontaktovat správné lidi - například studenty 3d grafiky, kteří by zpracovali Vaše téma jako diplomku. V mém ročníku 3 takoví byli a jejich výtvor si v ničem nezadal s komerční 3d hrou - konkrétně to byl super letový simulátor - dělali to "na koleně" s přispěním několika systémových programátorů, kteří jim pomohli adaptovat nekomerční 3d engine
Nemáte nejaké ingame video, prípadne odkaz? Rád by som sa pozrel, ako niečo také vyzerá. Aký tam bol rozpočet, ak sa môžem opýtať?
15.01.2012 23:10
16
Původně odeslal VOSICKA
Zase takový Angry birds je zlatý vrchol a v podstatě to není moc složitá hra a je to nejhranější mobilní hra na světě:-)
O Angry Birds jsem ještě neslyšel ale Tetris se mi propašoval snad do každýho mobilu co jsem kdy měl.
15.01.2012 23:13
17
Původně odeslal jarin001
O Angry Birds jsem ještě neslyšel ale Tetris se mi propašoval snad do každýho mobilu co jsem kdy měl.
"O Angry Birds jsem ještě neslyšel" - To doufám bylo myšleno jako žert:D Nicméně zase takových tetrisů je tam určitě ke stáhnutí 1000 verzí, na tom se asi moc nevydělá:D
15.01.2012 23:14
18
Původně odeslal VOSICKA
"O Angry Birds jsem ještě neslyšel" - To doufám bylo myšleno jako žert:D
Možná kdybych to viděl, podle názvu fakt nic.
15.01.2012 23:18
19
každej nemá čas pařit hry...
15.01.2012 23:20
20
Původně odeslal VOSICKA
"O Angry Birds jsem ještě neslyšel" - To doufám bylo myšleno jako žert:D Nicméně zase takových tetrisů je tam určitě ke stáhnutí 1000 verzí, na tom se asi moc nevydělá:D
Já viděl dokument o Tetrisu a má strašně zajímavou historii, nejdřív to snad odmítl koupit Maxwell za 50k USD,
nakonec vydělal stovky milionů a v Maxxwellu si trhali vlasy :)
Tetrisu se prodalo víc než 100 milionů kopií pro mobilní telefony jen od roku 2005.
15.01.2012 23:29
21
jarin001 - Vždycky největší úspěchy na celém světě provází zajímavá historie - jen vzpomenu ty největší - Apple(Steve Jobs), Facebook, Microsoft (To jsem zrovna teď četl že jeden investor měl možnost odkoupit myslím 60% podíl firmy Microsoft(když byla ještě v začátcích) a že to byla největší chyba v životě, dnes by snad byl nejbohatší na světě)
15.01.2012 23:34
22
Původně odeslal VOSICKA
jarin001 - Vždycky největší úspěchy na celém světě provází zajímavá historie - jen vzpomenu ty největší - Apple(Steve Jobs), Facebook, Microsoft (To jsem zrovna teď četl že jeden investor měl možnost odkoupit myslím 60% podíl firmy Microsoft(když byla ještě v začátcích) a že to byla největší chyba v životě, dnes by snad byl nejbohatší na světě)
To jsme trochu odbočili ale pokud má Dodi555 podobný nápad jdu s ním do toho :)
15.01.2012 23:38
23
Původně odeslal Dodi555
Nemáte nejaké ingame video, prípadne odkaz? Rád by som sa pozrel, ako niečo také vyzerá. Aký tam bol rozpočet, ak sa môžem opýtať?
no to už chceš moc - sice jsem spolupracoval, ale už je to skoro 7 let, mám akorát svoje upravený zdrojáky quake enginu. Celý jsme to dělali jako zábavu neb to byla síťová hra kerou sme pak pařili. Rozpočet byl +-20 sezení v hospodě

musíš asi zabrousit mezi současné studenty - ti dělají za málo :D - svoje kontakty jsem bohužel přetrhal cestou za velkou louži



pozn : nebo filipínce, co dělají pro PJ nebo R.T.
16.01.2012 00:20
24
Původně odeslal Slanecek
Milióny korun. Programátoři, grafici, zvuk a marketing. Tebou popisovaná hra zní jako něco, co matky kupují svým dětem v supermarketu za 50 kč společně s celerem. Nezapomeň na pěkný obal, aby to přilákalo ty děti :)
Jenže oni to mohou prodávat za 50 Kč proto, že mají jeden engine, jednu kostru, skoro až by se dalo říct framework, kde jen mění prostředí, auta a funkčnost - jednou je to tedy simulátor popelářů, jednou hasičů, jednou kamionu, jednou odtahovky, potom autobusu... pořád se jedná o stejné jádro, pouze jiné modely.
16.01.2012 01:07
25
Na tvoje účely je ideální věc Unity 3D
http://unity3d.com/
http://www.youtube.com/watch?v=vzNAu...eature=related
16.01.2012 01:15
26
Angry Birds. Všichni o tom mluví, zkusil jsem to, nešlo mi to, tak jsem šel radši pracovat..
16.01.2012 01:48
27
Na tvorbu takových jednoduchách her je dobrý např. C# + XNA framework nebo Dark Basic Pro. V tom se už dá udělat dost. Jde o to, co máš přesně v plánu. Třeba by bylo lepší koupit nějaký hotový engin staršího data.
18.01.2012 11:12
28
Ono vývoj takové hry, která opravdu má za něco stát není vůbec snadný úkol. Obzvláště vezmeme-li v potaz fakt, že jsme v České Republice, kde ani žádná podpora pro vývojáře herního průmyslu neexistuje. V praxi znamená, že pokud to člověk doopravdy myslí vážně, je třeba se připravit na nekonečný kolotoč. Je potřeba si sepsat doopravdy dobrou dokumentaci, kvalitní business plán a pokusit se sehnat investora ( Pokud někdo nemá tolik štěstí, že má vlastní prostředky. ). Docela kvalitně tento kolotoč vystihuje Dan Vávra na svém blogu: http://warhorsestudios.cz/index.php?...entry=blog_005 . Ale upřímně, pokud člověk nemá dost kvalitní koncept, který by mohl nadchnout dostatečně početnou cílovou skupinu, tak bych se do něčeho takového ani nepouštěl. Nejen, že by se na to snad ani nedal sehnat investor, ale také pokud přeci jen nějaký ano, obávám se, že by to byla jen studna na peníze.

Já osobně se v herní branži nějaký ten pátek pohybuji a již nějaký ten čas pracuji se svým týmem na jedné online hře. My jsme se ale vydali cestou delšího běhu, neboť jsem nad hledáním investora zlomil hůl ( Jak psal Dan Vávra u nás prostě investoři hernímu průmyslu moc nerozumí a tudíž logicky se jim do odvětví, kde nejsou v přehledu investovat nechce. A to i dost investorů mi oznámilo, že náš koncept je zajímavý a potenciál má. ) a vše tak nějak děláme na koleně o svém volném čase jak se jen dá, aby se to zase moc netáhlo.

Co je ale ovšem nejvíce důležité je mít alespoň ten tým! Bez dobrého týmu člověk může na nějakou hru zapomenou úplně.