logo
09.12.2011 08:37
1
Ahoj, zajímalo by mě jak reagují vyhledávače na automatické eshopy? Myslím ty obchody které si načítají automaticky veškerý obsah z jiných stránek. Nehodnotí to náhodou jako duplicitu a tím pádem dochází k penalizaci?
Děkuji za každou odpověď.
09.12.2011 10:07
2
Jestli myslis dropshipp shopy, tak ano, pokud je xoucasti XML i popisek produktu, berou to vyhledavace jako duplicitu. Proto vetsina materskych shopu dava k dispozici XML bez popisku (ty si musi kazdy dopsat sam).
09.12.2011 11:28
3
Myslím že v případě affil partnera je za duplicitu penalizován hlavně jeho web. Váš mateřský eshop to neovlivňuje. Nicméně pokud partner nedodržuje nastavené podmínky, je samozřejmě na rozhodnutí provozovatele jak s ním naložit, včetně vyloučení z programu. Osobně zastávám názor, že je affil. systém přínosem, ale musí se dodržovat podmínky na obě strany.
09.12.2011 11:31
4
V affil.simplia.cz si například eshop může sám určit, zda bude dávat v exportech k dispozici popisky. Pokud pak partner popisky kopíruje ručně a přijdeme na to, nejprve ho vyzveme aby dodržoval podmínky. Pokud tak neučiní, tak je bez milosti vylučujeme bez nároku na vyplacení dosud nasbírané provize.
09.12.2011 15:10
5
Má odpověd směřovala primárně pouze na oblast pozic v SERP a duplicit, na kterou byl směřován i zakládající post. Vyhledávače tuto duplicitu registrují a indexují. Jak je to s penalizacemi je věc druhá, protože spousta eshopů je napojeno na jeden xml, vesele všichni stahují data od dodavatele a problém s pozicemi nemají (podle mých zkušeností záleží, zda jsou duplicitní pouze popisy výrobků, nebo celý textový obsah webu).

Samozřejmě affil je trochu jiná situace. Je pravda, že zde provozovatel primárně předpokládá šíření svého zboží jinými kanály případně cílení na jiná klíčová slova.

Pokud tedy není mateřský obchod spokojen se způsobem jakým jej partneři propagují myslím, že je standartní postup na to upozornit a v případě že nedojde ke změně tak partnera ze systému odstranit.

Já osobně mám pohled trochu jiný. Pokud mi partner zduplikuje celý web a v důsledku toho se jeho stránka propadne někam dozadu ve vyhledávání, nepřivede zákazníky, nic mě to nestojí a nemá cenu se tím zabývat. Pokud to udělá tak, že i s duplicitou je na slušných pozicích, tak mi zákazníky přivede a navíc obsazuje pozice, kde by jinak byla konkurence. A je samozřejmě lepší mít tam svého affila než konkurenta.

Jedinou nevýhodou tedy je, že potencionální kupec který si prokliká více eshopů narazí v několika na stejné popisky. Což si myslím příliš nevadí pokud jsou kvalitně napsané(toto je pouze moje domněnka - informace o chování zákazníků při dupikovaných textech jsem nikde neviděl)

Já bych tedy nezatracoval ani afiil partnery kopírovače, ale samozřejmě co člověk, to jiný názor.