logo
05.11.2011 02:16
1
Téměř dva měsíce po zpoplatnění nabídek, které vyvolalo obrovskou odezvu, mám novinku:

Tento víkend zpoplatňujeme aukce.

Zvolili jsme variantu symbolického poplatku za vložení a provize z úspěšného prodeje. Naše cíle jsou tak stejné jako cíle prodávajícího - chceme, aby každá aukce skončila úspěšně.

Těším se, že to bude mít stejný efekt, jako zpoplatnění nabídek:

- Zvýší se kvalita aukcí, takže se bude lépe vybírat
- Sníží se počet aukcí, takže budou více vidět
- Lidé si dají víc záležet na popisu

Také jsme zveřejnili ceník.

Děkuju za všechny připomínky a nápady v posledních týdnech. Posílejte je dál, prosím. Všechny pečlivě posloucháme.

Ať se vám tu dobře obchoduje.

Další krok: Paypal!
05.11.2011 04:09
2
http://webtrh.cz/160186-herna-bar-domena-prodej
http://webtrh.cz/160185-poraneni-domena-prodej

A "aukce" jako tyto dvě možná konečně zmizí. 9 Kč sice moc není, ale v tom množství, v jakém to vkládají, si to možná rozmyslí.
05.11.2011 08:58
3
Ahoj,

co se ti na těch doménách nelíbí? Trochu to nechápu...

Herna bar vidím každou chvíli na ceduli nějakého podniku = doménové jméno má smysl a může být pro některou z daných firem užitečné jako oficiální stránka podniku. Investovat 2 500 Kč do CZ doménového jména, které se mi líbí, je podle mě docela zanedbatelný náklad, pokud mám podnik, který vydělává min. x desítek tisíc měsíčně.

Poranění.cz = CZ doména pro jasně zaměřený web, rady/návody jak se chovat, když se zraníme apod., myslím, že je možné vytvořit docela bohatý obsah a na reklamě vydělat rozhodně víc, než je cena té domény...
05.11.2011 09:36
4
souhlasim s kenthanio
snad alespon nebude takove tapetovani aukcemi bezcennych domen

hernabar - pokud budu mit bar s nazvem "U hernybaru", pak ano, domena ma pro me cenu, ale pro jine bary ci herny, ktere maji nejake sve ofic. jmeno, je absolutne k nicemu a ne ze na tom postavi ofic. stranku podniku (vase domenka)
poraneni - pokud bych tvoril web zamereni, jake popisujete, pak budu chtit "prvni pomoc" ci podobnou, ale ne nesmysl jako poraneni, protoze poraneni se nevztahuje napr na bolesti (bolest bricha neni poraneni) atd

takze: ano, jsou k nicemu a verim, ze nejsem sam, kdo si to mysli
05.11.2011 09:45
5
Původně odeslal ghostik
souhlasim s kenthanio
snad alespon nebude takove tapetovani aukcemi bezcennych domen

hernabar - pokud budu mit bar s nazvem "U hernybaru", pak ano, domena ma pro me cenu, ale pro jine bary ci herny, ktere maji nejake sve ofic. jmeno, je absolutne k nicemu a ne ze na tom postavi ofic. stranku podniku (vase domenka)
poraneni - pokud bych tvoril web zamereni, jake popisujete, pak budu chtit "prvni pomoc" ci podobnou, ale ne nesmysl jako poraneni, protoze poraneni se nevztahuje napr na bolesti (bolest bricha neni poraneni) atd

takze: ano, jsou k nicemu a verim, ze nejsem sam, kdo si to mysli
no já bych souhlasil s jiripolacek, kenthanio si nevybral nejlepší příklad nesmyslných aukcí co tady bývají, tohle je tu takový lepší průměr a v nabídce jiripolacek se dají najít zajímavé kousky
05.11.2011 10:00
6
U mě vede toto: http://webtrh.cz/159642-aktualni-nab...osledni-domena

Asi si zaregistruji aktualnipracovninabidky.cz a hodím to sem taky za 100 tis :)
05.11.2011 10:04
7
ghostik:

hernabar - pokud vlastním bar XY, tak bych se domény bar.cz vůbec nebál (už jsem takové stránky podobných firem v jiných oblastech viděl a nejen s tak lukrativními doménami) - pokud ale zastáváš názor, že spojení "herna bar" obecně ti nic neříká, pak bych taky samozřejmě zvolil firma.cz

poraneni.cz - jak sám píšeš, "bolest břicha není poranění", ani "zranění" jak jsem psal já. Tak nevím, proč bych se jí měl věnovat na webu s tématem "poranění", ani jsem to nikde nezmiňoval... Ale souhlasím, že pokud chceš obsah rozšířit i na bolest břicha apod. a na konkrétním doménovém jméně nestavíš natolik, že obsah rozšíříš nad rámec konkrétního slovníkového jména, budeš hledat obecnější doménové jméno. Jednoslovných a slovníkových už ale bohužel moc volných není, tak myslím, že nějakou cenu mají...

Omlouvám se, už se budu držet hlavního tématu :)
05.11.2011 10:24
8
pardon, ale ty domény jsou opravdu bezcenné...
05.11.2011 10:27
9
jiripolacek:
ok - posledni reakce, at nejsme vice OT
- takze podle vas je super mit domenu "hernabar", kdyz vlastnim "bar u zlamane gresle" - nevim, ale zakaznici me budou hledat de jmena ci dle polohy, ale ne dle spojeni "herna bar"
- on i ten mizivy pocet hledani je o necem vypovydajici

- poraneni - pokud budu delat web o tom, jak se chovat pri poraneni (rezne rany, ...), tak to udelam komplexne => poraneni je jen mala cast oblasti, kterou budu zpracovavat
- poraneni neni zase az tolik, ktere bych si mohl/mel sam osetrovat
- dokonce ani zasady prvni pomoci bych tam dle tematu mit nemel, protisokova opatreni, ...

takze pro Vas jsou mozna cenne a treba je udate, ja mam na to svuj nazor

konec OT, omlouvam se
05.11.2011 10:33
10
Zrovna pan Poláček zde nabízí hezké domény.
05.11.2011 10:58
11
Jinak ale nemálo domén Jiřího Poláčka patřilo rozhodně k těm zajímavějším na Webtrhu.

Ale co se týče tématu,
kdyby si teď Jiří zpětně vynásobil množství svých tisíc vložených nabídek zde na Webtrhu
stanovenou cenou za vložení domény, bylo by pro něj ještě tak "lukrativní" zde inzerovat?
Myslím, že nebylo. A nejen pro něj.
Zaplatí to jen pár troubů, kteří sem vlezou napoprvé s nadějí a vidinou dobrého prodeje
a všichni kteří nejsou "v jádru".
U superlevných domén se to (vkladový poplatek + bankovní poplatek + čas) určitě nevyplatí
a dražší domény se zde za dobrou cenu prodají dost těžko.
Také předpokládám, že prodávající každý týden svou nabídku bude muset vkládat znovu a znovu.

Regulace kvality by měla být řešena jinak a příjmy by měly být řešeny z reklamy.

Právě mám na webtrhu v nabídce domény
Brasserie.cz jen za 7K, NaDobírku.cz za 1.8K, VázanéKvětiny.cz za 1K a PánPrstenů.cz za 1K
a odvažuji se říct, že ty domény jsou značně pod cenou.
Myslíte, že se zde prodají? Pravděpodobně ani omylem.
Ani mně se to nevyplatí.
Přes vysokou návštěvnost je zde pravděpodobně málo kupujících. Kvalitních kupujících.
A výsledek je tím pádem naprosto nejistý. Nebo spíš jistý.

Bylo by dobré, aby Martin nejdříve investoval do propagace, aby zde bylo víc kupujících
jinak vidím zpoplatnění prodeje domén spíš jako krok jak tento jinak naprosto skvělej server částečně pohřbít...
05.11.2011 11:29
12
Puravida, pokud proti sobě postavíte příjmy z reklamy a příjmy ze služeb, pak jednoznačně vítězí příjmy ze služeb. Protože pak mám jako provozovatel jasný zájem na tom, aby tu obchodníci byli spokojení a jednoznačný feedback, co funguje a co ne.

A trh spekulativních domén (hezkých jmen bez přirozené návštěvnosti) - nejen na Webtrhu - je zvláštní tím, že v něm prostě chybí kupující. Ačkoliv jsem kdysi taky přispěl, s tím faktem nic nenadělám.
05.11.2011 11:29
13
Zpoplatnění vítám, ale ty provize z prodeje domén a stránek se mi zdají docela vysoko.
05.11.2011 11:34
14
a já už myslel, že už jsou dávno zpoplatněny..., ten ceník mi příjde přestřelený, to už mi příjde lepší to aukro, kde jsou ověřené přihazující...
05.11.2011 11:44
15
Původně odeslal KejliCZ
Zpoplatnění vítám, ale ty provize z prodeje domén a stránek se mi zdají docela vysoko.
Provize jsou standardní.
Pro srovnání ceníky Netaukce a Flippa

https://www.netaukce.cz/pages/cenik
Provize 5 - 15% podle poplatku za vložení

https://flippa.com/pricing
Provize 5%, 19$ za vložení
05.11.2011 11:45
16
Původně odeslal Macecha
a já už myslel, že už jsou dávno zpoplatněny..., ten ceník mi příjde přestřelený, to už mi příjde lepší to aukro, kde jsou ověřené přihazující...
Díky za názor. Podle mě je ceník na Webtrhu rozumný, čímž nevylučuju změny v budoucnosti.
Nakonec rozhodne trh.
05.11.2011 11:48
17
Nevím no, ale podle mě srovnávat český WebTrh.cz a australský Flippa.com není dobrý nápad.
05.11.2011 11:53
18
5 % z aukce se mi zdá opravdu hodně. Nedokážu si představit, že bych zde dražil nějaký projekt, který bych chtěl prodat dejme tomu za 300 000 Kč a webtrhu z toho měl dát 15 000 Kč. Za co ? Za vystavení aukce ? To je docela solidní pálka.
A když si dám aukci domén a vidím všude ty 0 v příhozech proč bych sem měl doménu dávat za 9 Kč + 10 % ! z případného málo reálného prodeje ?

Podle mě jestli tu někdo spekuloval nad tím vybudovat další webtrh klon tak teď má jasno (pouze můj názor)
05.11.2011 11:56
19
Původně odeslal INVENIO Public Relations
Nevím no, ale podle mě srovnávat český WebTrh.cz a australský Flippa.com není dobrý nápad.
Proč by to neměl být dobrý nápad?
Když něco prodáte tady nebo na Flippě, je to pořád stejný prodej a máte z něj stejný užitek.
Webtrh je menší než Flippa, ale zase koncentruje české a slovenské kupce.
05.11.2011 11:57
20
Podle mě jestli tu někdo spekuloval nad tím vybudovat další webtrh klon tak teď má jasno (pouze můj názor)
To je přesně ono. V poslední době je tady vážně dost mrtvo. Dříve když jsem se po pár hodinách podíval do sjetiny poptávek, nestíhal jsem pomalu ani odepisovat. Teď je to sláva, když se objeví 1-2 poptávky denně a myslím si že příčinou je právě zavedení toho masivního zpoplatnění. Já chápu, že projekt, pokud je úspěšný, by měl této skutečnosti využít. Na druhou stranu zase jsou tady konkurenční projekty, kam se pravděpodobně všichni přesouvají no.
05.11.2011 12:02
21
Původně odeslal Darebak
5 % z aukce se mi zdá opravdu hodně. Nedokážu si představit, že bych zde dražil nějaký projekt, který bych chtěl prodat dejme tomu za 300 000 Kč a webtrhu z toho měl dát 15 000 Kč. Za co ? Za vystavení aukce ? To je docela solidní pálka.
Pokud vystavení na Webtrhu zvýší konečnou cenu alespoň o 5% oproti prodeji mimo Webtrh, vyplatí se vám to.

Chápu, že je zvláštní začít platit za něco, co jste dosud měl zadarmo. Zpoplatnění nám umožní vylepšovat Webtrh a víc ho propagovat. Pro vás to znamená lepší obchodování.
05.11.2011 12:02
22
Proč by to neměl být dobrý nápad?
Když něco prodáte tady nebo na Flippě, je to pořád stejný prodej a máte z něj stejný užitek.
Webtrh je menší než Flippa, ale zase koncentruje české a slovenské kupce.
Nemyslel jsem to sdělení tak, že je WebTrh menší nebo větší. To v tom nehraje roli.

Jde o to, že v Austrálii, Americe atd. lidé nejsou ochotni platit např. vysoké poplatky za vedení bankovních účtů a podobné záležitosti a aktivně proti tomu bojují. Jsou ale ochotni dobře zaplatit za služby, ve kterých vidí smysl. Mezi ně zcela určitě patří i uskutečněné obchody na Flippa.com.

Naprostým opakem je Česká republika, kde lidé sice také nejsou ochotni platit vysoké poplatky za vedení bankovních účtů, ale platí je, jelikož jim nic jiného nezbývá a bojí se s tím něco dělat. Stejně tak nejsou lidé u nás ochotni platit cokoliv, co je nad rámec podstaty obchodu - poplatky za registraci, poplatky za zveřejnění, poplatky za uskutečnění akce atd. Vždyť je to vidět i zde na WebTrhu - co nejvíce nejkvalitnější muziky za nejnižší cenu a nejlépe bez vedlejších poplatků, které když jsou uvedeny do praxe, masa lidí odchází.

Proto jsem toho názoru, že na Flippa.com mohou být takové poplatky, lidé je rádi zaplatí. Naopak na WebTrhu jsou takové poplatkové hladiny pro hodně lidí demotivující - jdou jinam.
Poplatková politika se může lehce stát i devastačním nástrojem. Je to šílené, ale u nás realita.
05.11.2011 12:04
23
Domény:
9 CZK za vložení je vlastně regulační poplatek. 10% z prodeje je super. Běžně se setkávám s nabídkami "Když mi to prodáš za tuto cenu dám ti 25%". V nejhorším případě příjdete o neuvěřitelných 9 CZK.

Škoda, že v ceně není převod přes třetí stranu. Kupec převede peníze na webtrh, pak já doménu na kupce a webtrh mi vyplatí 90%.
05.11.2011 12:08
24
Původně odeslal INVENIO Public Relations
Naprostým opakem je Česká republika, kde lidé sice také nejsou ochotni platit vysoké poplatky za vedení bankovních účtů, ale platí je, jelikož jim nic jiného nezbývá a bojí se s tím něco dělat. Stejně tak nejsou lidé u nás ochotni platit cokoliv, co je nad rámec podstaty obchodu - poplatky za registraci, poplatky za zveřejnění, poplatky za uskutečnění akce atd. Vždyť je to vidět i zde na WebTrhu - co nejvíce nejkvalitnější muziky za nejnižší cenu a nejlépe bez vedlejších poplatků, které když jsou uvedeny do praxe, masa lidí odchází.
Aha, takhle jste to myslel.

Za nabídky začali lidé platit celkem ochotně a narozdíl od toho, aby "masa lidí odcházela", jak říkáte, se naopak někteří lidé začali vracet.
05.11.2011 12:10
25
Původně odeslal drago
Škoda, že v ceně není převod přes třetí stranu. Kupec převede peníze na webtrh, pak já doménu na kupce a webtrh mi vyplatí 90%.
To je dobrý nápad a když o něj bude zájem, zavedeme ho.
Ale ještě zajímavější než v doménách, což je podle mě deformovaný trh, viz výše, je to pro prodej webů. Tam je těch úkonů, právních a technických, při převodu víc.
05.11.2011 12:11
26
Aha, takhle jste to myslel.

Za nabídky začali lidé platit celkem ochotně a narozdíl od toho, aby "masa lidí odcházela", jak říkáte, se naopak někteří lidé začali vracet.
Potom je to jedině dobře! :)
Ač teda na těch poptávkách se příliv lidí moc nepromítl.
05.11.2011 12:15
27
Původně odeslal drago
Škoda, že v ceně není převod přes třetí stranu. Kupec převede peníze na webtrh, pak já doménu na kupce a webtrh mi vyplatí 90%.
S tím souhlasím, to by pro prodávající bylo značné + a v tom případě by už těch 5 % z aukce a 10 % z prodeje byla alespoň záruka, že předejdeme případům kdy kupující vydraží a nekomunikuje což prodávajícího který třeba potřebuje rychle peníze akorát zdrží a může mu to způsobit nepříjemnosti.
05.11.2011 12:26
28
S poplatněním souhlasím, ale mělo by to jít v ruku v ruce s ověřením členu zde.
05.11.2011 12:55
29
Přečtení ceníku mi objasnilo, proč se nabízení místa přesunulo do poptávek. V poptávkách se objevují témata Hledám programátora...
Ptají se tam, co umíte, místo toho, aby specifikovali problém, který poptávají vyřešit.
Vidím v tom deformaci rubrik ceníkem - uživatelé používají rubriku, která je nejlevnější. V budoucnu čekám poptávku ve znění, Hledám zájemce o speciální sw, který dělám na zakázku, nebo někoho, kdo se u mne zaměstná nebo koupí doménu, co mám navíc.
05.11.2011 14:05
30
Původně odeslal Martin Schlemmer
To je dobrý nápad a když o něj bude zájem, zavedeme ho.
Podle mě zájem bude, navrhuji dát sem, případně do nového téma anketu.