Dobre-domy.cz = 666Kč, Dobre-byty.cz = 666Kč, Doherny.cz = 777Kč, Dobra-banka.cz = 750Kč a mnoho dalších domén na prodej do 999- VŠE ZDE
Zobrazují se odpovědi 1 až 2 z 2

neuznaná reklamace - obchodní zákoník

  1. foxTP Hodnocení: 0 (0%) foxTP je zatím velká neznámá
    1
    Dobrý den, chtela bych se poradit, ohledne neuznané reklamace.
    Zákazník u nás zakoupil přístroj, který si sám pokazil a odeslal jej přímo na adresu našeho dodavatele. Dodavatel přístroj opravil bezplatne a odeslal jej na naši adresu.
    Zásilka přišla v nepoškozené venkovní krabici, jen jsme ji otevřeli, vyndali papíry k reklamaci a napsali, zákazníkovi, že si zboží může u nás vyzvednout. Originál krabici od přístroje jsme neotevřeli.
    Zákazník přišel přesne za týden od přijetí reklamovaného přístroje a chtel přístroj ukázat, vyndalli jsme jej tedy z originál krabice a zjistili jsme, že je přístroj poškozený, má ulomené plasty.
    Napsali jsme tedy hned dodavateli, že zásilka přišla poškozená, ale dodavatel reklamaci neuznává, že jsme se ozvali příliš pozde.
    Prosím o informaci, jak je to v obchodním zákoníku ohledne vady zboží, za jak dlouho je nutné nahlásit závadu. Vím, že v občanském zákoníku, může zákazník reklamovat do 6ti mesíců neuplné, poškozené zboží, ....

    Dekuji Vám předem za odpoveď.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Hankovasilvia nabízí: Preklady a tlmočenie HU- SK
    Barvas11 poptává: Programator Nette Mysql
    Elmy poptává: Vyvoj chat komponentu
  3. Dobrý den,

    otázka je to docela složitá, řešení bude záležet na smlouvách mezi Vámi a dodavatelem, jeho obchodních podmínkách apod.

    Kdybychom od všech těchto Vašich konkrétních dohod odhlédli a řídili se jen zákonem, platilo by zhruba toto:
    - dodavatel za Vás řešil reklamaci, která měla směřovat vůči Vám
    - otázka zní, jestli mezi Vámi funguje něco jako smlouva o dílo (popř. jiná smlouva podle obč. nebo obch. zákoníku), podle které on pro Vás takové věci zařizuje, tj. jestli je rámcově dohodnuto, že oni pro Vás zajišťují opravy a Vy jim za to máte nebo nemáte platit; taková dohoda nemusí být písemná a je dokonce možné, aby vznikla mlčky, realizováním jakési obvyklé praxe
    - opravu nevyřešili správně (min. Vám předali poškozené zboží)
    Pokud by mezi Vámi žádná dohoda ohledně vyřizování oprav neplatila (tj. zejména pokud by to byl první případ podobného řešení reklamace a nebyly žádné dohody ohledně způsobu a podmínek řešení), byla by situace o něco lepší, řídili bychom se pravděpodobně podmínkami tzv. jednatelství bez příkazu podle §742 (popř. §743) občanského zákoníku a lhůta k vytknutí vad vyřízení reklamace by nás tolik netrápila.
    Já si ale spíše myslím, že půjde o případ, kdy nějaká taková více či méně tichá dohoda mezi Vámi a dodavatelem o řešení reklamací existuje. V takovém případě máte podle přímého anebo analogického (zde nebudu zatěžovat detaily) použití § 562 obchodního zákoníku, podle kterého musíte vady ve vyřízení reklamace reklamovat "bez zbytečného odkladu" poté, co jste vdy zjistili či zjistit měli. To jste asi udělali. Nárok na "reklamaci vyřízení reklamace" byste tedy měli také mít.

    Záleží tedy na tom, co je mezi Vámi a dodavatelem dohodnuto, písemně, ústně či praxí; pokud ale nic, měli byste trvat na svém.

    JK

Hostujeme u Server powered by TELE3