Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Používáte LinkedIn?

Dobrý den,
rád bych se zeptal, kolik lidí z Vás používá LinkedIn a zda Vám to pomohlo nějak v získání práce, zakázky nebo k navázání nějaké spolupráce. Děkuji
7. 7. 2011 22:39:09
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653213
Založil jsem si tam profil, protože jsem četl, že to pár Čechům přineslo dobré spolupráce se zahraničím.
Po půl roce "používání" jsem nezaznamenal jediné pozitivum. Pořád jen otravný emaily, reálný přínos nulový.
7. 7. 2011 22:49:29
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653212
Používám, udržuji si tak přehled o lidech,se kterými jsem během pracovního života spolupracoval - kolegové, klienti, dodavatelé. Rozhodně si necpu klienty na FB, právě proto je ideální LinkedIn...
7. 7. 2011 23:20:04
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653211
Před týdnem jsem ho založil, zatím žádné pozitivum. Jako marketérovi spolupracujícími se živnostníky a malými firmami se nepodařilo navázat dostatek kontaktů s klienty. Naopak jsem díky dobrým vztahům už dostal několikrát nabídku na facebook přátelství. Takže spíše uvažuji jít cestou nejen osobního, ale i dalšího profesního profilu na facebooku. Do budoucna poté mít Google Plus jako profesní.
Ale dokážu si představit skupinu lidí, kteří LI využijí.
7. 7. 2011 23:34:48
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653210
vmoutvic
verified
rating uzivatele
7. 7. 2011 23:51:37
Kdysi jsem si tam ze zvědavosti založil účet, abych viděl, jak to vypadá, protože jsem na to slyšel chválu. Nijak mě to nenadchlo. Je to takový FB určený pro profesní sdružování a o FB nestojím. Tak to nechávám ležet ladem. Jenom mi z toho chodí otravné emaily.
7. 7. 2011 23:51:37
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653209
Taky jsem četl, že to hodně lidem v česku pomohlo a jak se česká komunita rozrůstá, ale co mám známé, tak to nikomu moc nepomohlo. Díky za názory
8. 7. 2011 08:36:36
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653208
Linkedin je sociální služba, kde každý je, ale ještě nikdo neví k čemu to je.
8. 7. 2011 09:26:10
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653207
sweetree
verified
rating uzivatele
10. 7. 2011 12:43:48
LinkedIn má minimálně dvě roviny. Polosoukromou (lze učinit zcela veřejnou) a profi (placenou). Lidé z top managementu firem užívají spíše tu druhou, neb nestojí o haldy nevyžádaných kontaktů a ztrácení času "pro ně" zbytečnostmi. Zde se asi bavíme spíše o skupině první, kde lidé pasivně zkouší, co to tak asi udělá. Čest výjimkám ;)
Zcela se ztotožňuji s užitím podle digimix.cz, pro toho, kdo vedl řadu let aktivní profesně-společenský život je to poměrně zajímavá služba, která při aktivní údržbě ze strany uživatele mění "otravnost" emailů ve smysluplné informování o tom, jak lidé, které chcete mít z nějakého důvodu v "profesním kruhu" mění své pozice, vzdělání, kam rostou či kdo je jejich známým natolik, aby jim stálo za to potvrdit pozvánku. (Odbočka: je to i docela dobrá sociální studie schopnosti odmítnout pozvání někomu, s kým být v kruhu nechci, ale to by patřilo jinam.)
Reference: zaberou trochu času, ale významně zhodnocují význam profilu. Pokud máte zájem vyslat do světa signál, že opravdu JSTE otevřeni novým nabídkám, pak si to nastavte, ideálně včetně konkretizace oblastí. Nestyďte se o referenci požádat a nestyďte se ji poskytnout. Mechanismus přijetí či odmítnutí je na straně příjemce, takže maximálně nebude o tu vaši stát, poškodit jej ale nemůžete bez jeho vědomí. Nelžete jen proto, abyste "pomohli" známému. Méně je i zde více a vycouvat z podvodné reference je skoro nemožné, protože reference jsou v zemích "západního" stylu řízení nejen průvodním, ale zároveň i záručním listem poskytovatele. Až/když nějakou pro někoho napíšete, okamžitě procítíte spoluodpovědnost za další osudy kolegy, kamaráda, partnera. Také se mi stalo, že jsem byl o referenci požádán a nedokázal jsem ji poskytnout. Podaný feedback může žadateli pomoci pochopit, proč jste se tak rozhodli. Sebevědomí lidé to ustojí, slabší to vezmou jako zradu, flegmatici to neřeší... Je na vás, jaký vztah tím vybudujete a zda kolegovi vaše reakce i tak pomůže povyrůst.
Praxe: pomáhal jsem zakládat a nastavit (spíše vysvětlit) význam několika kamarádům. Roli hrála kombinace zaměření, znalosti jazyka, čerstvost vzdělání a praxe. Nabídky přišly porůznu několik týdnů po založení ze zahraničí (náboráři "typu" google, telco firmy kolem ip telefonie, multimediálních sítí ap.). U našich odpovědí převažují technicky zaměřené obory, ale to je jen reakce na akci. Kdybychom nabízeli školení sociologie, pravděpodobně by přišly nabídky od odpovídajících institucí. Co jsem namátkou sledoval, existoval převis poptávky po zdravotních sestrách, lékařích... (Německo, USA, Švýcarsko...).
Resumé: pro člověka, který něco umí (nebo si to aspoň myslí a je ochoten jít si to ověřit "velkou praxí" ), ví, co chce dělat, je ochoten zvednout zadek a obrazit pár pohovorů nejdříve telefonicky, pak po světě, je tato služba výborná. Dosti často je cestovní náklad plně refundován i když nejste přijati (pohovor na databázové specializace v USA blízkého přítele, který tak získal místo v ČR.)
Pro člověka, který chce udržovat povědomí o dynamické změně stavu svého profesního (a tím často i soukromého) environmentu (je-li ten toho schopen), je to výborná pomůcka.
Pro člověka, který poskytuje lokální služby v Česku, zatím se spíše rozkoukává, neví tak úplně, co by chtěl nabídnout, případně "nežije na internetu" a každý email jej frustruje a nebo má stabilní zaměstnání ve kterém je spokojen (takových lidí znám desítky a jsou to velmi pracovití a ve svém oboru šikovní lidé... truhláři na vesnici, zemědělci, lékaři, učitelé na všech typech škol, policisté ve spec. útvarech...) je LinkedIn další zbytečná služba/zátěž. Nicméně "ona pouze je", ten, kdo s ní nakládá a tvoří si na její užitek názor, jsme my. A jako všude: neprodám se, pokud světu signalizuji nechuť (zde se to rovná špatně nebo "lakonicky" vyplněnému profilu, žádným referencím atp.)
A ano: kombinovat různé sítě (ale nepřehánět to, dobrá údržba chce prostě aktivitu) pro různé účely (profi FB, LI, G+,..) má synergický účinek.
10. 7. 2011 12:43:48
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653206
Jiří Mareš
verified
rating uzivatele
10. 7. 2011 12:47:49
Tady je docela zajímavý článek o LinkedIn http://www.dsl.cz/clanek/2364-linkedin-profesionalni-vizitka-i-vstupenka-do-odborne-spolecnosti
10. 7. 2011 12:47:49
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653205
Napsal Digimix.cz;674213
Používám, udržuji si tak přehled o lidech,se kterými jsem během pracovního života spolupracoval - kolegové, klienti, dodavatelé. Rozhodně si necpu klienty na FB, právě proto je ideální LinkedIn...
pouzivam to uplne stejne a nebo se obcas pres zname dostavam ke kontaktum se kterymi potrebuju mluvit ;) na to je to taky dost dobre
13. 7. 2011 19:17:30
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653204
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 7. 2011 17:13:45
K hlavnym otazkam: pouzival som, nic mi to nedalo, takze som si zmazal ucet v dalsej zbytocnej sluzbe. Mozno v USA to fici, ale u nas rozhodne nie(dostatocne).
20. 7. 2011 17:13:45
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653203
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
23. 7. 2011 13:38:19
Kromě zmíněného efektu, že chci zůstat s lidmi z pracovního prostředí v kontaktu a přitom nejsme kamarádi, takže FB se nehodí, mi vydělal LinkedIn stovky tisíc korun a hlavně přinesl zajímavé projekty, skvělé reference a tak... člověk to musí umět používat :-).
23. 7. 2011 13:38:19
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653202
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
23. 7. 2011 14:13:30
Napsal vaclav.hodek;680486
Kromě zmíněného efektu, že chci zůstat s lidmi z pracovního prostředí v kontaktu a přitom nejsme kamarádi, takže FB se nehodí, mi vydělal LinkedIn stovky tisíc korun a hlavně přinesl zajímavé projekty, skvělé reference a tak... člověk to musí umět používat :-).
Nechtěl bys o tom sepsat knihu? Tohle by určitě zajímalo spoustu lidí. Minimálně to o tom umět jej používat.
23. 7. 2011 14:13:30
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653201
Ano, taky by mě zajímalo, jak se dají vydělat stovky tisíc vyplněným profilem, tedy, jak ho vyplnit.
23. 7. 2011 14:15:07
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653200
Václav Hodek
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
23. 7. 2011 14:59:16
Myslím, že právě tady začíná ten základní rozpor... Já jsem přece neřekl, že jsem vydělal stovky tisíc vyplněným profilem. A také jsem je tak ani nevydělal. Nechci tvrdit, že způsob, jakým jsem peníze vydělal je vhodný naprosto pro každého, ale minimálně je cestou bližší úspěchu než pasivní účast a čekání až někdo půjde kolem a rozhodne se, že zrovna já stojím za to, aby mi dal svoje peníze.
Problém, a všiml jsem si ho nejen na WT ve více případech, je minimální znalost obchodu. Většina lidí zde získává zakázky "náhodně", přes známé nebo reakcí na inzeráty, atd. Je to určitě dobré, protože je to hlavně cenově efektivní forma. Ale lidé pak trochu inklinují k tomu, že sedí na zadku a však ono se to nějak vyřeší a někdo si něco objedná - další měsíc přežiju. Možná trochu dramatizuju, ale mýlím se? Kolik z vás zná skutečně aktivní obchod, kdy za každou prací je obrovská snaha a úsilí?
Mít vyplněný profil, ideálně reference je samozřejmě důležité, protože když už pak na něj někdo přijde musí jasně vědět, že je tam správně a že se nespletl. Nejdůležitější je ale aktivita. Rozdělil bych to na tři základní úrovně:
- Vyhledávání osob pomocí nástrojů LI, kteří mohou být moji potenciální zákazníci, ale jsou i ideově blizcí. Osobně nemám rád, když mi někdo napíše a chce mi něco prodat, ale mám velké množství kontaktů, které osobně neznám a se kterými diskutuji různé informace z businessu a to pak někdy vede k tomu, že vzniknou možnosti pro vzájemnou spolupráci.
- Skupiny a diskuze jsou perfektní nástroj jak se dostat do "společnosti" lidí z podobné branže nebo do společnosti svých potenciální klientů. Aktivita v diskuzích, důkaz vaší odbornosti, smysluplné reakce, snaha pomoci a poradit vám mohou zvýšit kredit a když pak lidé něco potřebují, ozvou se vám. Někdy se takto dostane přímo k člověku, který už něco hledá. Každý týden mi přijde z LI desítky emailů s výpisem témat z diskuzí. Všechny je čtu.
- Sdílení. Není to úplně samostatná možnost LI, ale spíše přístup k jeho používání. Sdílením informací o konceptech a projektech, které se nám podařili a to i do takové míry, kdy s lidmi sdílíte těžce získáné know-how (samozřejmě ne s konkurenty, zase u toho člověk musí přemýšlet) se pak může vrátit. Například v tom, že někdo ve spolupráci s vámi bude chtít daný koncept přinést do zahraničí, apod.
Stejně jako většina marketingových aktivit něco stojí i zde je potřeba něco investovat. Hlavně svůj čas.
To vše samozřejmě bez toho, aniž by byl potřeba premium účet. Možná by se někdy hodil, ale není to komplikace, která by znemožnila LI efektivně používat.
23. 7. 2011 14:59:16
https://webtrh.cz/diskuse/pouzivate-linkedin/#reply653199
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit