logo
07.07.2011 17:15
1
Rozhodujeme se, zda máme zaplatit na 3 měsíce dvě billboardové plochy v centru města. Cena je docela dražší, proto přemýšlím, zda se to vyplatí, hledám a skládám pro a proti.nemáte někdo zkušenosti?
V začátcích potřebujeme dát firmu do vědomí veřejnosti, pak teprve budeme vymýšlet nějakou cílenější reklamu.

Využili jste také někdy pro svojí firmu billboardovou prezentaci? Co vám to přineslo?

Díky :)

Co se právě děje na Webtrhu?

07.07.2011 17:29
2
otazka je jake sluzby nabizite a o jakou ze jde castku... protoze castky do podobne reklamy jsou spise o budovani brandu nze ze by to prinaselo realne zakazniky... nevyplati se vice cilena reklama, pripadne jina propagace (najmuti obchodniho zastupce)?
07.07.2011 17:30
3
Osobne billboardy využívame celkom často v okolí nášho mesta. Billboardy sú v dnešnej dobe tak rozšírené, že ľudia už na ne často nereagujú, proste ich automaticky ignorujú, záleží však aj na tom akým spôsobom je billboard spracovaný :).
V každom prípade mať billboardy je z môjho pohľadu skôr prestíž (spraviť si fotky, dať to na svoju web stránku - áno máme billboardy, môžeme si to dovoliť, sme stabilná firma...).
Môžem vedieť o akú firmu sa jedná? Kľudne aj do PM
07.07.2011 17:36
4
Billboardy a podobná media pomáhají zejména v rozhodování zákazníka mezi více firmami nabízející substituty.

Jedoduše se to dá zkusit v Tesku:
Chci koupit něco na mytí nadobí a první co vezmu je Jar a to né protože jedna kapka umyje 1 000 000 talířů, ale protože ho znám. Mám pocit, že funguje. Nechci riskovat koupi konkurenčního prostředku, protože ho neznám. Jar jsem třeba nikdy nekupoval, ale podvědomí reklamy mi říká "to funguje".

Takovouto funkci májí billboardy a podobné reklamy..
07.07.2011 17:53
5
Původně odeslal Aleš Jiříček
otazka je jake sluzby nabizite a o jakou ze jde castku... protoze castky do podobne reklamy jsou spise o budovani brandu nze ze by to prinaselo realne zakazniky... nevyplati se vice cilena reklama, pripadne jina propagace (najmuti obchodniho zastupce)?
Ja bych obchodniky najimal az bych brecel. Bohuzel dneska najit nekoho slusneho kdo ti nezkazi povest je problem. Takze nekdy je to zaplaceni reklamy jednodussi
07.07.2011 17:59
6
Funguje.to dokázali i mně, že billboardy prostě fungují (když jsem viděl v Ostravě billboardy Vítejte v Brně, nebo PF 2012, chtěl jsem zjistit o co jde), ALE musí to být kreativní, neobvyklé, prostě jiné, než stovky billboardů všude kolem.
07.07.2011 18:53
7
Billboardy jsou pro budování brandu dobré, ale musí jich být víc. Jeden billboard vás nespasí ;-) Navíc je optimální doplnit je o další offline reklamy - lavičky, MHD atd.
07.07.2011 20:35
8
V sucasnej dobe su to vyhodene peniaze bez realnej navratnosti. Jedine billboardy, ktore sa nam kedy oplatili boli nase vlastne (ked neboli akurat prenajate).
07.07.2011 23:23
9
Původně odeslal igor
V sucasnej dobe su to vyhodene peniaze bez realnej navratnosti. Jedine billboardy, ktore sa nam kedy oplatili boli nase vlastne (ked neboli akurat prenajate).
Jak měříte návratnost billboardu? Billboard neni PPC kampaň.
08.07.2011 07:08
10
Původně odeslal rouballik
Jak měříte návratnost billboardu? Billboard neni PPC kampaň.
Velmi jednoducho: jednalo sa o izolovane projekty, ktore nemali inu reklamu, iba billboard.
08.07.2011 07:47
11
Původně odeslal igor
Velmi jednoducho: jednalo sa o izolovane projekty, ktore nemali inu reklamu, iba billboard.
Ako tu už bolo spomenuté - billboardy sú skôr o brandbuildingu ako reklame ako takej. Skôr vplývajú na podvedomie ľudí - idem kúpiť nejaký výrobok a majú dve značky, rovnaká cena, akurát si matne spomeniem aha, toto som videl na billboarde. Proste je to možné využiť na dlhodobejšie ciele - vybudovanie značky. Alebo potom na jednorázové akcie ako festivaly, ale to je už o niečom inom.
08.07.2011 08:15
12
"Branding" je IMHO pojem vymysleny neschopnymi reklamnymi agenturami na ospravedlnenie nenaplnenia predajnych cielov (ROI).
08.07.2011 09:11
13
děkuji všem za postřehy.
Myslím, že se spíše rozhodnu dát více prostředku do cílené reklamy na internetu, jelikož se jedná o firmu, která provozuje služby IT a služby spojené s internetem. Jen jsem chtěla najít také nějaké varianty offline reklamy. Nejspíše nechám pouze polepit auta a označit viditelněji provozovnu.

Ještě by mně osobně zajímala taková věc - reklamy na mostech a na silnicích, plakáty, které jsou vylepené na zábradlích a tak. Je to legální? Zdá se mi že se jedná o "černý výlep". Nebo česká správa silnic poskytuje své prostory mostů a plotů právě k realizaci nějakých reklamních plachet? Kolikrát se mi totiž zdá, že je to tak zvláštně umístěné, až mi to příjde, že to tam nemá být...
08.07.2011 09:16
14
mosty, zabradli apod. jsou naprosto standardni reklamni plochy, ktere se nakupuji, tudiz mozna par bude nelegalnich, ale vetsina bude legalnich.

K tem autum - jen pozor na to, kdo s nimi jezdi, at to neni nejaky "strelec" ktery pak nebude delat diky svemu jizdnimu stylu spise reklamu negativni.
08.07.2011 09:25
15
Původně odeslal igor
"Branding" je IMHO pojem vymysleny neschopnymi reklamnymi agenturami na ospravedlnenie nenaplnenia predajnych cielov (ROI).
O reklamních agenturách se nebavme to je povětšinou skupina lidí s dolary v očích, kteří rozumí více tomu jak vydělat peníze, než tomu jak udělat kvalitní reklamu. Jsou i vyjímky!! I v ČR je máme.

Je jasné, že špatně zvolený billboard nefunguje. Neni to samospasitelný formát, který by fungoval každému a všude, pak by se inzerovalo pouze billboardem.
Pro příklad Billboard může mít tyto funkce:
+ orientační - jedete za určtou firmou a neznáte cestu, většinou jedete po cedulích až k provozovně
+ informační - chcete uspokojit okamžitou potřebu a hledáte, kde jí realizovat v následujících minutách (restaurace, benzinka, autoservis...)
+ brandová - plošné budování brandu a informovanosti - marešovo ferari

---------- Příspěvek doplněn 08.07.2011 v 09:30 ----------

Původně odeslal Nadia
děkuji všem za postřehy.
Myslím, že se spíše rozhodnu dát více prostředku do cílené reklamy na internetu, jelikož se jedná o firmu, která provozuje služby IT a služby spojené s internetem. Jen jsem chtěla najít také nějaké varianty offline reklamy. Nejspíše nechám pouze polepit auta a označit viditelněji provozovnu.

Ještě by mně osobně zajímala taková věc - reklamy na mostech a na silnicích, plakáty, které jsou vylepené na zábradlích a tak. Je to legální? Zdá se mi že se jedná o "černý výlep". Nebo česká správa silnic poskytuje své prostory mostů a plotů právě k realizaci nějakých reklamních plachet? Kolikrát se mi totiž zdá, že je to tak zvláštně umístěné, až mi to příjde, že to tam nemá být...
Pokud jste internetová firma dělající služby na internetu a prostřednictvím internetu, tak inzerujte pouze na internetu.
08.07.2011 10:49
16
děkuji, to mi říká i více lidí. Doteď jsem se specializovala pouze na offline reklamu, tak jsem myslela, že bych jí také zahrnula, ale nejspíše to bude opravdu efektivnější, když se zaměřím pouze na online.
05.08.2018 08:09
17
Ano, billboardy se určitě vyplatí i v dnešní době. Viděl jsem mnoho úspěšných kampaní našich inzerentů. Je ale třeba venkovní reklamu použít správně. Nedávno jsem napsal článek o efektivitě billboardů, stejně tak o tom, jak se vyhnout častým chybám při nasazení venkovní reklamy.
05.08.2018 09:10
18
Psat to clovek nezavisly na provozovani billboardu tak by to vyznelo lepe. Clanky jsou jak z ucebnice. Cekal bych nejaka cisla apod nez povrchni clanek o tom ze je to fajn.
05.08.2018 09:44
19
Původně odeslal Martin Chytrý
Ano, billboardy se určitě vyplatí i v dnešní době. Viděl jsem mnoho úspěšných kampaní našich inzerentů. Je ale třeba venkovní reklamu použít správně. Nedávno jsem napsal článek o efektivitě billboardů, stejně tak o tom, jak se vyhnout častým chybám při nasazení venkovní reklamy.
Super informace, děkujeme! To stalo za to kvůli tomu otevírat 7 let staré tema ...
05.08.2018 10:19
20
Původně odeslal Radek O.
Psat to clovek nezavisly na provozovani billboardu tak by to vyznelo lepe. Clanky jsou jak z ucebnice. Cekal bych nejaka cisla apod nez povrchni clanek o tom ze je to fajn.
Co čekat na zájmovém webu, jenom samé superlativy :-) Hlavně že Martin nezapomněl si takto nalinkovat všechny diskuse o venkovní reklamě co našel. Takže vlastně spam nic jiného, anebo jak si rychle znehodnotit vlastní práci :-)
06.08.2018 02:17
21
Původně odeslal Mirek Novotny
Co čekat na zájmovém webu, jenom samé superlativy :-) Hlavně že Martin nezapomněl si takto nalinkovat všechny diskuse o venkovní reklamě co našel. Takže vlastně spam nic jiného, anebo jak si rychle znehodnotit vlastní práci :-)
Přesně tak krásná ukázka toho že investice do reklamy se vyplatí a jak rád z oblibou říkám do jakékoliv. Pán je dobrý marketer a seo specialista. Vyhledávače nakrmeny relevantními zpětnými odkazy a je připravena cesta vzhuru na pomyslný říp v podobě lepšího místa na Seznamu. Až bude pán web prodávat BigBoardum tak se nebude nikdo ptát jak byly informace v článku strohé a informativní...