logo
01.12.2010 13:05
1
Neexistuje nějaké pojištění, co by mi alespoň částečně proplatilo škodu na reklamacích, pokud se k tomu dodavatel nepostaví čelem? Např. pokud se nestihne reklamace do 30 dnů a já budu muset zákazníkovi vrátit peníze nebo pokud dovozce mezitím zanikne nebo pokud se servis vytasí s oblíbenou hláškou, že si to zákazník mechanicky poškodil a já budu vědět, že kecá?

Co se právě děje na Webtrhu?

01.12.2010 13:24
2
Pokud se servis vytasí s hláškou, že si to zákazník poškodil sám, tak ty nemáš co pochybovat o tom, že kecá. Ty jsi v tomhle jen prostředník.
Pokud se reklamace nestihne včas, zase to padá na hlavu servisu. Ty sice vrátíš peníze zákazníkovi, ale servis je vrátí Tobě (jo přijdeš o zisk, ale to je riziko povolání).

Pokud máš o svých dodavatelích takovéhle pochybnosti, tak s nimi radši tu spolupráci rovnou ukonči.
01.12.2010 14:00
3
Pochybnosti nemám, ale jednoho jsem měl, skoro rodinné vztahy, pak se změnilo vedení a rázem to byla úplně jiná firma a to že jsem spolupráci záhy ukončil nic nemění na tom, že jsem se další dva roky třásl, aby bylo co nejméně reklamací.
Navíc podle §19 zákona č. 634/1992 rozhoduju o reklamaci já a to nejlépe ihned, asi by mi neprošlo čekat 20 dní než to servis vrátí. Současný dodavatel zatím všechno vyřešil k mé spokojenosti, ale nelze zaručit, že se mu nestane něco podobného jako mému předchozímu.
A nevím, co máš na mysli za servisy, ale ne každý je slušný. Např. reklamovat KOSS = snad pokaždý úspěch, reklamovat Nokii = ve většině případů "neznámá tekutina" na DPS. Neznám sice číslo zákonu, ale vím, že nejde reklamaci neuznat kvůli vadě, která ji nezapříčinila, takže např. u výše zmíněné Nokie nelze neuznat reklamaci kvůli tekutině, když se reklamuje vadný SW, což některé servisy dělají častěji než je vhodné.
01.12.2010 14:07
4
Jo, pokud to máš takhle, tak to jo. Já myslel, že řešíš něco nového - nového dodavatele. Já mám u hodně dodavatelů/distributorů reklamaci řešenou ve smlouvě a všechno je celkem průhledný a jasně daný na obě strany - takže pokud se bude servis cukat, tak ve smlouvě je to daný. Další otázkou je, jestli se o dohadovat o pár korun. Jediné co se mi může stát je, že přijdu o zisk z prodaného kusu nebo zbytečně zaplatím nějaké poštovné.

Ale když se na to dívám z Tvého pohledu, tak ta otázka vůbec nezní špatně a docela rád bych na ni znal taky odpověď :-D
01.12.2010 14:17
5
:)

No o zisk nebo nějaké poštovné mi nejde, ale díky minulýmu dodavateli mám skladem ještě pár náhradních dílů (zařízení jsem rozebral, protože jako celek je po téměř dvou letech bezcenný) a i když se všechny prodají, je to ztráta v řádu tisíců za jedno zařízení. A nejde zrovna o jednotky tisíců. Nový dodavatel zatím vše vyřešil výborně, mimochodem i to, na co se autorizovaný servis vybodnul kvůli typickým výmluvám na zákazníka, ale protože se už bojím, snažím se tohohle druhu zboží prodávat co nejméně, přitom bych ho rád prodával hodně.
01.12.2010 14:30
6
primo to v nabidce nikdo mit nebude (je to velmi netypicky pozadavek), ale pojistovny jsou schopny pojistit cokoliv a jsem si jisty ze budou schopny ti udelat nabidku (nebo se tim minimalne budou zabyvat) kdyz tam zajdes
01.12.2010 14:37
7
No s tím pojištěním nevím, pojišťovny nejsou moc pružný, ale za zkoušku člověk nic nedá.
01.12.2010 14:39
8
Původně odeslal brabitom
No s tím pojištěním nevím, pojišťovny nejsou moc pružný, ale za zkoušku člověk nic nedá.
jak kdy jak ktere, hlavne pokud mas nejakeho osobiho poradce tak ti dokazi s pojistovnami vyjednavat zajimave podminky :)
01.12.2010 14:40
9
AlesiBoss: Tak pokud máš pozitivní zkušenost, tak to pak jo :-D
01.12.2010 14:42
10
ackoliv myslim ze pokud by pojistovna byla schopna uzavrit na tohle pojisteni, tak by to pojisteni asi nebylo levne, je to totiz z jejich pohledu asi dost rizikove :)
01.12.2010 15:20
11
AlesiBoss: Přesně tak si představuju pojišťovnu - nabídne pojištění na cokoliv chci, jen třeba za cenu, kterou nebudu akceptovat, ale nabídne. Ovšem už jsem s pár pojišťovnama jenal kvůli pojištění proti krádeži, živelným pohromám apod. a musím říct, že jsem nenašel jedinou pojišťovnu, co by byla ochotna i na tyto typické produkty vyjít vstříc našim představám (pokud už vůbec měla zájem jednat) a podotýkám, že naše představy se nerozcházeli v ceně pojištění, tu jsme byli ochotni akceptovat i mnohem vyšší, než nakonec byla určena (tím ovšem myslím cenu za produkt, který nevyhovoval přesně našim představám, ale furt lepší něco než nic).
01.12.2010 16:55
12
Původně odeslal brabitom
Pokud se reklamace nestihne včas, zase to padá na hlavu servisu. Ty sice vrátíš peníze zákazníkovi, ale servis je vrátí Tobě
To není tak přesné. Zákazník mi přinese zboží, a začne se odpočítávat třicetidenní lhůta. Já ztratím den co trvá poslání do servisu. Tím pádem mezi mnou a zákazníkem už zbývá jen 29 dní, ale mezi mnou a servisem 30. Vím, je to dost přitažené za vlasy, ale stát se může cokoliv.
01.12.2010 17:38
13
to sou nesmysly. servis si může říkat co chce ale odpovědnost nese prodejce. myslím že do 6měs od prodeje musí dokazovat prodejce od 6měs po koupi zákazník. Musíte také počítat že vy jako prodejce se servisem jednáte podle obchodního zákoníku a tam žádná zmínka o 30ti dnech není. Takže pokud nemáte se servisem smlouvu kde je to přímo napsané tak smůla. Třeba TS bohemia v Olomouci měla v reklamačním řádě že na vyřízení reklamace mají dobu nezbytně nutnou. Jednou jsem čekal na procesor 64dnů. Dnes už to naštěstí nepraktikují!
01.12.2010 23:24
14
Původně odeslal hampl.david
To není tak přesné. Zákazník mi přinese zboží, a začne se odpočítávat třicetidenní lhůta. Já ztratím den co trvá poslání do servisu. Tím pádem mezi mnou a zákazníkem už zbývá jen 29 dní, ale mezi mnou a servisem 30. Vím, je to dost přitažené za vlasy, ale stát se může cokoliv.
Proto to mám, jak jsem psal, podchycené smluvně, kde se dodavatel/autorizovaný servis zavazuje k 28, 25, (atd. s každým je to jiné) denní lhůtě. Samozřejmě to tak nejde domluvit se všemi, ale pokud ano, trvám na tom.

Ale jak jsem psal, tohle je prostě riziko povolání.