Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Zkušenost s agenturou Ataxo

Filip
verified
rating uzivatele
28. 5. 2007 20:02:59
*
*
*
**************************
UPDATE 3. 11. 2010:
Tato diskuze je už přes 3 roky stará a vzhledem k tomu, kde je Ataxo dnes, už má opravdu pouze historický význam.
Pokud budete číst dál, berte to prosím na vědomí. Chcete-li fér názor na to, jak funguje současné Ataxo, hledejte jinde. -- Filip
**************************
*
*
*
Dnes jsem ohledně mé kritiky od společnosti Ataxo dostal opravdu zajímavý dopis, kde mi pan Petr Dejm (spolumajitel Ataxo) doporučuje, abych svůj zdejší příspěvek "poupravil". Protože je to výrazně off-topic, odkázal bych s dovolením případné zájemce na článek Ataxo: uvítali bychom, kdybyste si nestěžoval na mém blogu. :smoking:
Původní text kritického příspěvku:
Ad Ataxo: sestava obsahovala asi 4 slova, z toho tři nejobecnější a jedno bylo název firmy. Netvrdím, v některých případech dává smysl inzerovat i na název firmy, ale proboha ne pokud je firma bezproblémově na prvním místě organických výsledků (a hned za ní její slovenská pobočka) a pokud nejde o nějakou obskurní brandingovou kampaň (což nešlo). Když jsem ke kampani přišel, bylo už většina předplaceného rozpočtu vyplýtváno na název firmy a zbytek kw měl neskutečně nízký CTR (na to, že se platilo kolem 8 Kč za proklik!). Na kampaň za celou dobu evidentně nikdo nesáhl. Prostě hrůza a děs. Doufám, že to ze strany Ataxa byl nějaký úlet.
Plus: adtextu scházela jakákoliv interpunkce, o nějakém call-to-action ani nemluvě. nebylo v něm ani jedno klíčové slovo (až na název firmy v url, samozřejmě).
28. 5. 2007 20:02:59
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9563
Pokud jsem četl dopis pozorně, Petrovi z Ataxa jde především o to, že jsi výtky nesdělil Ataxu, ale až na Webtrhu?
Je zajímavé, že tvá zkušenost přichází přesně v den, kdy se do sebe pustilo Ataxo a H1 právě ohledně správy malých klientů:
David Špinar: Oškubávací finty PPC agentur
Petr Dejm: Proč některé SEM agentury opovrhují klienty?
+ Fandor: Mizérie u českých SEO/SEM agentur
28. 5. 2007 20:41:31
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9562
Lidé z Ataxa jsou zde samozřejmě vítání a můžou do vlákna napsat svou reakci. :-)
28. 5. 2007 20:44:21
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9561
Pan Petr Dejm je "bad guy". Představte si to, on si dovolí napsat bývalému klientovi mail, ve kterém se ptá, proč se nespokojený klient tvářil jako spokojený, proč si nestěžoval místo ptaní se na prodloužení spolupráce a tváření se že je vše OK. A zástupce onoho klienta, "good guy" Filip Žváček si z toho vytvoří titulek "Ataxo - nestěžujte si".
Pan Petr Dejm je "bad guy". Dovolil si napsat bývalému klientovi, že by uvítal opravení pomlouvačného příspěvku (aby odpovídal skutečnosti). A "good guy" Filip Hráček nejen že mail zveřejní neúplný a se zkreslujícími komentáři, ale téměř ho žaluje za vyhrožování a nactiutrhání.
Pan Petr Dejm je velmi zklamán... Poslední dobou slýchá a čítá hrozně často slovo "etika", ale vidí všechno jen ne ten etický přístup. Navíc bohužel nechápe motivaci pana "good guye".
Nebojte, pan Petr Dejm už vám sem psát nebude...
28. 5. 2007 20:48:05
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9560
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 5. 2007 20:50:10
zase člověk musí uznat, že se ten člověk z Ataxo alespoň snažil argumentovat, když už nic. Argumentovat by měl ale nejspíš výsledky jejich kampaně.
28. 5. 2007 20:50:10
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9559
... tak ještě bude psát. Omlouvám se, dnes jsem už unaven a to zkomolení jména nebylo úmyslné.
28. 5. 2007 20:52:44
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9558
Adam Zbiejczuk
verified
rating uzivatele
28. 5. 2007 21:32:33
možná si pan good guy stěžoval na špatném místě a pan bad guy z toho byl pochopitelně zklamaný - ale nebylo by účelnější spíš uznat i chybu na své straně a místo uraženého stěžování si na filipa říct něco jako "z vaší strany nebyla moc dobrá komunikace, ale abychom ukázali, že nám na vás jako klientovi záleží, vyjdeme vám vstříc a ..." (zde si doplňte co by mohlo ataxo nabídnout - slevu? osobní ujištění o tom, že se na to bude dávat obzvlášť pozor?) - pak by filip nepsal to, co napsal, ale spíš něco jako "tak jsem kritizoval ataxo - a vida, někdo se mi ozval a ujistil mě, že ... - tomu říkám kvalitní přístup, asi jsem to se svou kritikou přehnal a měl se ozvat jim"... a vida, hned by to celé vypadalo jinak. a pan dejm by nemusel psát "nebojte, už vám sem psát nebudu"... proč sem nechcete psát? já teď z vás mám dojem uraženého, což je škoda - mohl jste si naopak reputaci výrazně zlepšit. ale takhle ne.
28. 5. 2007 21:32:33
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9557
Jestli mě tu chcete, tak já psát můžu. Ale mám takovou nepříjemnou vlastnost, jsem přímý a někomu to vadí :) Pokud vám ne, mohli bychom si rozumět.
Napsal zbiejczuk;4249
ale nebylo by účelnější spíš uznat i chybu na své straně a místo uraženého stěžování si na filipa říct něco jako "z vaší strany nebyla moc dobrá komunikace, ale abychom ukázali, že nám na vás jako klientovi záleží, vyjdeme vám vstříc a ..."
Víte, vypadá to že pana Hráčka znáte, doporučil jste ho sem. Potom možná víte, co by v jaké situaci udělal. Já ho bohužel neznám a vím o něm jen to, co jsem se dověděl za posledních 24-36 hodin. A za tu dobu stihl
- překroutit mou zprávu, kterou jsem mu SOUKROMĚ, mailem, tedy nikoli na fóru, poslal, přesně v duchu toho, co navrhujete, tedy pokusu o zjištění kde byla chyba (o pokračování spolupráce jsem se nezmínil, protože záznamy o komunikaci s panem Hráčkem které máme v systému mě utvrdily v tom, že to nemá smysl). Ano, napsal jsem v ní, že by bylo fajn, aby opravil naše osočení, ale... vy máte pocit že to je vyhrožování, když někdo chce po druhém aby napsal pravdu?
- postnout link na svůj překroucený a zkreslený článek na několik blogů, kde jsem dnes přispěl nebo kde se o nás psalo
Nic moc jako seznamovací večírek, pravda? :) Skutečně mne nejvíc mrzí, že nechápu jeho motivaci. To opravdu může člověk být hnán touhou škodit za každou cenu? Dnes mám za sebou kontroverzních diskuzí už dost, pokud sledujete souvislosti, víte na co narážím. Ale všechny, i ty nejkonfliktnější, se nesly v duchu vzájemného respektu a argumentace. Tohle je jiné. Bohužel.
28. 5. 2007 21:56:33
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9556
Filip
verified
rating uzivatele
28. 5. 2007 22:08:52
Napsal Retal;4236
Pokud jsem četl dopis pozorně, Petrovi z Ataxa jde především o to, že jsi výtky nesdělil Ataxu, ale až na Webtrhu?
Retale, přesně tak. Pan Dejma mi má možná za zlé, že jsem Ataxo prostřednictvím jejich CRM systému neupozornil, že nedělají svoji práci, ale mě to připadá dost absurdní.
Jedinou úpravu v kampani za celé její působení jsem udělal já (zamailoval jsem ji obchodnímu zástupci Ataxo a ten ji provedl - musím říct že rychle a bezproblémově). PPC agentura by ale dle mého názoru měla PPC kampaně vést, a ne je jenom založit a inkasovat marži. Plus: pokud platím agentuře za určitou službu, nemusel bych ji ještě upozorňovat na to, že ji nedělá dobře.
Adame, ne, nechci slevu ani nic podobného. Snažím se jenom uhájit svoji kritiku namířenou na jednu konkrétní kampaň, kterou spravovalo Ataxo. Pokud by se zjistilo, že Ataxo spravuje všechny kampaně stejně, pak bych klidně kritizoval celé Ataxo. A nepovažoval bych za nutné nejdřív o tom zpravovat pana Dejma.
Svůj příspěvek, pane Dejme, nepovažuji za pomlouvačný. Pokud máte za to, že byla ze strany Ataxa kampaň vedena uspokojivě, máte právo se tak vyjádřit. Zatím jste to neudělal. Pouze poukazujete na to, že jsem si nestěžoval dostatečně s předstihem přímo vám.
O celé té bitvě mezi Ataxem a H1, stejně jako o Fandorově článku, jsem se dozvěděl až po obdržení mailu a napsání článku na svůj blog. Rozhodně nikomu nestraním ani nejsem kýmkoliv zaplacený. :)
28. 5. 2007 22:08:52
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9555
Napsal Filip;4254
Retale, přesně tak. Pan Dejma mi má možná za zlé, že jsem Ataxo prostřednictvím jejich CRM systému neupozornil, že nedělají svoji práci
Ne, do CRM systému píší naši lidé. A jestliže v něm není jediné slovo výtky, nespokojenosti, pak jste asi nespokojenost nevyjádřil (nebojte se, oni by si to pro sebe nenechali). Do včerejška jsem vám neměl za zlé nic. Jen jsem vám mailem připomněl, že možná máte negativní pocit z něčeho, co bylo tenkrát před rokem možná jinak, a proto o nás píšete věci, které nejsou úplně pravda.
Dnes už vám mám (snad pochopitelně) za zlé i to, že jste se zachoval jako redaktor Blesku.
Napsal Filip;4254
pokud platím agentuře za určitou službu, nemusel bych ji ještě upozorňovat na to, že ji nedělá dobře.
Je mi líto, ale po roce se k okolnostem běhu kampaně nemohu kvalifikovaně vyjádřit. Ale pokud jste nespokojen, bývá obvyklým způsobem řešení reklamovat službu, a to co nejrychleji, a ne po dlouhé době "reklamovat na veřejnosti".
Napsal Filip;4254
Pokud máte za to, že byla ze strany Ataxa kampaň vedena uspokojivě, máte právo se tak vyjádřit. Zatím jste to neudělal. Pouze poukazujete na to, že jsem si nestěžoval dostatečně s předstihem přímo vám.
Jak píšu výše, po roce těžko tvrdit, že něco bylo dobře nebo špatně. Ale pravda o reklamacích platí pořád. Myslíte, že vám pomůže, když si koupíte kolo a po dvou letech (po záruce) začnete psát do fór, že stálo za prd a nefungovalo? Je to oprávněná reklamace nebo pomlouvání?
28. 5. 2007 22:22:57
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9554
Filip
verified
rating uzivatele
28. 5. 2007 22:23:08
Napsal Petr Dejm;4251
překroutit mou zprávu, kterou jsem mu SOUKROMĚ, mailem, tedy nikoli na fóru, poslal, přesně v duchu toho, co navrhujete, tedy pokusu o zjištění kde byla chyba
Vaši zprávu jsem napsal tak, jak byla (tj. nepřekroutil), pouze jsem jí dal titulek, který mě napadl ihned po tom, co jsem ji dočetl. Kdyby vám došel takový mail, možná byste udělal to samé.
"Zjištění, kde byla chyba", se podle mě nerovná "uvítal bych, kdybyste svůj komentář poopravil".
Nikde jsem z vás nedělal "bad guye" ani "padoucha". Nikde jsem neopomněl zmínit, že považuji konkrétní vedení kampaně pro FAnn Retail za úlet a že věřím, že Ataxo jiné kampaně vede jinak. Chyby se dějí. Přísahám, že nechci Ataxo nijak pošpinit a nechci "škodit za každou cenu".
Přiznám se, že po tom, co jsem od vás dostal mail, jsem se nechal unést. Za to se omlouvám.
28. 5. 2007 22:23:08
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9553
Napsal Filip;4256
Vaši zprávu jsem napsal tak, jak byla (tj. nepřekroutil), pouze jsem jí dal titulek, který mě napadl ihned po tom, co jsem ji dočetl. Kdyby vám došel takový mail, možná byste udělal to samé.
Ne, neudělal. I kdybych se naštval sebevíc, vrátil bych vám to mailem. A až vychladnete od emocí, a přečtete si po sobě svůj článek na blogu, sám uznáte, že jste ten úvod přehnal. Kdybyste zveřejnil můj mail tak jak byl, bez komentářů, bez úvodníku, nebylo by to slušné (protože korespondence mířila na vás a ne na celý svět) ale bylo by to akceptovatelné.
Takto jste se zachoval opravdu jako redaktor bulváru a dost mě to na vás mrzí, protože jsem si myslel, že svůj web vedete v seriózním duchu.
Napsal Filip;4256
Přiznám se, že po tom, co jsem od vás dostal mail, jsem se nechal unést. Za to se omlouvám.
To už nám moc nepomůže, že? Přesně to je důvod, proč bych vám i při sebevětším pocitu bezpráví a naštvání nejprve odpověděl mailem.
28. 5. 2007 22:33:16
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9552
Adam Zbiejczuk
verified
rating uzivatele
28. 5. 2007 22:41:39
ano, znám ho (nedoporučoval jsem ho tady, doporučil jsem webtrh jemu - i když z toho, co o něm vím, ho doporučovat neváhám), a proto se mi nezdá, že by mu šlo o záměrné způsobování škody jakékoliv, tedy ani vaší firmě. diskuse pod články na všech blozích jsem si přečetl až po svém předchozím příspěvku.
nicméně, jakkoliv tedy mohu pochopit vaše rozhořčení z toho, jak se na vás dnes všichni sesypali, nejsem si jistý, zda jsem v kterékoliv z diskusí našel a) jediný dobrý důvod, proč by klienti neměli mít vlastní účet b) vyjádření k filipově kritice - čili zhodnocení toho, zda byla kampaň pro fann (ať už si někdo stěžoval nebo ne) v pořádku
(a doufám, že nebudu označen za něčího exponenta, jak se dá jistě dohledat, moje vazby jsou zcela transparentní a s nikým v oboru nemám nic do činění, jen si dělám obrázek. :)
28. 5. 2007 22:41:39
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9551
Filip
verified
rating uzivatele
28. 5. 2007 22:43:07
Pane Dejme, zůstaneme-li u hypotetických scénářů: pokud by můj klient dle mého názoru pomluvil moji společnost na veřejném fóru, nepsal bych mu osobní email s požadavkem, aby svůj příspěvek poupravil. Odpověděl bych prostřednictvím stejného média a snažil se nějakým způsobem vyvrátit jeho kritiku nebo alespoň upozornit na jiný náhled na věc.
Rozhodně bych nepřešel rovnou do ofenzivy tím, že bych se zeptal (omluvte parafrázi): "proč jste si tedy nestěžoval?"
28. 5. 2007 22:43:07
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9550
Adam Zbiejczuk
verified
rating uzivatele
28. 5. 2007 22:43:28
tak teď to vypadá dost hloupě, protože mezitím jste si stihli vyměnit docela dost příspěvků sami...
28. 5. 2007 22:43:28
https://webtrh.cz/diskuse/zkusenost-s-agenturou-ataxo/#reply9549
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit