Zadejte hledaný výraz...

Vrácení do 14 dnů – co lze odečíst z prodejní ceny?

avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2009 06:26:09
Máte zkušenosti, jestli je možné odečíst mimo poštovného i další položky při vrácení zboží do 14 dnů?
- poštovné ANO
- storno poplatky u dodavatelů NE
- náklady na uvedení zboží do původního stavu ........plastové obaly ve kterých je zboží zalisováno, plast. sáčky, folie atd???????
11. 6. 2009 06:26:09
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319140
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
11. 6. 2009 10:17:43
Napsal avensis;302854
Máte zkušenosti, jestli je možné odečíst mimo poštovného i další položky při vrácení zboží do 14 dnů?
- poštovné ANO
- storno poplatky u dodavatelů NE
- náklady na uvedení zboží do původního stavu ........plastové obaly ve kterých je zboží zalisováno, plast. sáčky, folie atd???????
Tak v posledním případě to bude ANO. Zboží musíš podrobit kontrole a napravit, co je potřeba, např: re-balné
11. 6. 2009 10:17:43
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319139
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 10:19:11
vše vyplývá z platných zákonů, při odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva celá ruší a stav by tedy měl být víceméně stejný jako kdyby nikdy neproběhla... takže by zákazník měl mít peníze a bys měl mít zboží v původním stavu
obecně i ČOI uznává, že pro vrácení plné částky zboží musíš vrátit nepoškozené, zabalené v původním balení, včetně všech výplní, návodů, příslušenství atd... jediná výjimka, kdy může být poškozen obal je v případě, že je třeba jeho poškození pro ozkoušení výrobku (například paměťová karta v blistru, který je třeba rozstříhnout pro její vyjmutí a nelze jej samozřejmě znovu "zavřít"
spor může samozřejmě nastat při ponížení vracené částky o tu výši ponížení, pak je důkazní břemeno na prodejci, tedy že nestrhl neadekvátně moc a jak na toto stržení přišel...
poštovné je služba, která proběhla, takže to samozřejmě nevracíš, podobně jako třeba balné atd., storno poplatky u dodavatelů jsou tvůj problém a nemůžeš jej přímo přenášet na zákazníka
11. 6. 2009 10:19:11
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319138
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2009 10:46:36
Souhlas, jde jen o výši RE-Balného (pokud by to šlo až k soudu)........napříkad elektronika, propojovácí kabeláž v igelit. pytlicích, smotané + sponka, plastové obaly..........vrátí se vše rozdělané roztrhané, hrubě smotané dohromady..........někdo se tomu musí věnovat (mzda + materiál), aby to bylo znovu prodejné a stejně to další zákazník pozná, musím na to dát slevu.
11. 6. 2009 10:46:36
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319137
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 10:54:18
jj, ale nesmíš to zákazníkovi ani případně ČOIce/soudu podat tak, že musíš dát slevu na další prodej, to zákazníka ani nikoho jiného nezajímá, musíš to formulovat na tom, že prostě nevrátil zboží v původním stavu a tak byl vyčíslen rozpor mezi vráceným stavem a stavem, v němž to bylo posíláno
stejně tak, i když vrátí zboží poškozené (třeba fyzicky poškrábané) nebo nekompletní (například u foťáku nevrátí paměťovku) tak můžeš samozřejmě tuhle škodu vyčíslit a o to ponížit vracenou částku... jen je prostě dobré mít na paměti, že tu případnou částku musíš být schopen nějak prokázat, že si ji jen tak nevycucal z prstu (takže třeba hodnota opravy vyčíslená servisem, cena nevrácené paměťovky atd.)
11. 6. 2009 10:54:18
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319136
A pokud chceš strhnout co nejvíc peněz, tak mu ještě pošli doporučeně dobropis. Taky účetní se tím musí chvíli zabývat, takže i za to strhni.
Teď by mně jen zajímalo, jestli když např. u výše zmíněné paměťovky někdo roztřihne blistr a veme to tak, že zničí i ten papír uvnitř, jestli můžu naúčtovat fakt vrácení do původního stavu, protože nechat si udělat jeden blistr a tisk jednoho papíru vyjde na mnohem mnohem víc jak je cena tý paměťovky?
11. 6. 2009 11:14:16
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319135
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 11:21:41
viz. to co jsem psal, blistr musí nastříhnout, aby vyzkoušel zboží, kvůli tomu nelze strhnout za blistr... pokud někdo roztrhá krabici, jíž lze normálně otevřít, tak to je samozřejmě něco jiného... jde o ducha zákona, že tento zákon má umožnit zákazníkovi vyzkoušet zboží a případně jej vrátit, když ho nevidí před nákupem, takže pokud mu blistr brání ve vyzkoušení, nelze jeho nastříhnutí brát stejně jako fyzické poškození...
respektive strhnout můžeš teoreticky cokoliv, ale až ti přijde ČOIka na kontrolu, tak tě to bude "něco" stát:-)
třeba nám jednou paní vrátila do 14 dnů naprosto rozstřískaný zboží (kuchyňský robot) bez obalu, bez návodů, bez půlky příslušenství atd... zamítnout to nemůžeš, takže jsme zavolali do servisu, ten řekl, že oprava bude stát více než nový, takže dostala zpátky jen PHE poplatek, chvíli řvala, ale po vysvětlení se s tím smířila...
11. 6. 2009 11:21:41
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319134
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2009 11:31:55
JO souhlasím, s tím blistrem ale nevím, měl by ho zaplatit. Duch zákona, ale podle mě je o tom, že zboží nemůže zákazník při nákupu na internetu fyzicky vidět. Když mu dojde tak ho vidí stejně jak v kamenném obchodě. Neměl by ho rozdělávat, ani v kamenném mu nedovolí rozříznout ZKUSIT a pak vrátit za den nebo 14 dní????
Například zákazník si u mně kupuje GPS modul na CF slot. Vše rozdělá, ZKUSÍ ale ouha ono mu to nefunguje - nekompatabilní.
Vrací a chce další (už mu nic nepošlu)....Takže nakupuje na internetu, protože to je levnější a já mu zároveň dotuju jeho čas a úsilí na to, aby si dopředu zjistil co je pro jeho zařízení kompatabilní.
11. 6. 2009 11:31:55
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319133
Napsal davidn;302957
viz. to co jsem psal, blistr musí nastříhnout, aby vyzkoušel zboží, kvůli tomu nelze strhnout za blistr... pokud někdo roztrhá krabici, jíž lze normálně otevřít, tak to je samozřejmě něco jiného... jde o ducha zákona, že tento zákon má umožnit zákazníkovi vyzkoušet zboží a případně jej vrátit, když ho nevidí před nákupem, takže pokud mu blistr brání ve vyzkoušení, nelze jeho nastříhnutí brát stejně jako fyzické poškození...
Já mám ale takový tušení, že právě na blistr jsem se ČOIky ptal a říkali mi, že si za to můžu účtovat, protože v kamenným obchodě taky zákazník nemůže blistr rozříznout, ale možná si to s něčím pletu, u ČOIky mě už asi znaj, jak se jich pořád na něco ptám :)
Napsal davidn;302957
třeba nám jednou paní vrátila do 14 dnů naprosto rozstřískaný zboží (kuchyňský robot) bez obalu, bez návodů, bez půlky příslušenství atd... zamítnout to nemůžeš, takže jsme zavolali do servisu, ten řekl, že oprava bude stát více než nový, takže dostala zpátky jen PHE poplatek, chvíli řvala, ale po vysvětlení se s tím smířila...
Co bych za to dal, kdybych tohle mohl vidět :D
Napsal avensis;302962
Vrací a chce další (už mu nic nepošlu)...
Tohle je docela rizikový. Samozřejmě tě chápu, ale chce to případně dobrou výmluvu, proč mu to nepošleš, protože za pravej důvod bys dostal pěknou pokutu.
11. 6. 2009 11:41:59
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319132
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 11:46:05
nejsem právník, vycházím ze zkušeností z pár desítek kontrol ČOIky, které jsem absolvoval a kdy jsem od nich zjišťoval co nejvíce různých informací... a řešil občas fakt ujetý zákazníky:-)
u soudu bys možná s tímto názorem vyhrál a i mě přijde logický, u ČOI bys neprošel:-/
Napsal Neregistrovaný;302971
Já mám ale takový tušení, že právě na blistr jsem se ČOIky ptal a říkali mi, že si za to můžu účtovat, protože v kamenným obchodě taky zákazník nemůže blistr rozříznout, ale možná si to s něčím pletu, u ČOIky mě už asi znaj, jak se jich pořád na něco ptám :)
tak jsem teď kvůli tomu volal své oblíbené paní kontrolorce na pražskou ČOI a čerstvé info povídá o tom, že v tom ani uvnitř ČOI nemají zcela pevné stanovisko, nicméně spíše se přiklání k tomu, že spotřebitel má právo zboží vyzkoušet a nelze mu toto právo omezovat druhem obalu, pak by mohl prý prodejce naschvál všechno zatavit ( :-))) ), takže pokud je obal nevratný, tak nelze ukládat jeho vrácení v původním stavu ... no nicméně, ani ČOI v tom teda nemá úplně jasno :-)
11. 6. 2009 11:46:05
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319131
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
11. 6. 2009 12:05:51
Napsal Neregistrovaný;302971
Já mám ale takový tušení, že právě na blistr jsem se ČOIky ptal a říkali mi, že si za to můžu účtovat, protože v kamenným obchodě taky zákazník nemůže blistr rozříznout, ale možná si to s něčím pletu, u ČOIky mě už asi znaj, jak se jich pořád na něco ptám :)
Co bych za to dal, kdybych tohle mohl vidět :D
Tohle je docela rizikový. Samozřejmě tě chápu, ale chce to případně dobrou výmluvu, proč mu to nepošleš, protože za pravej důvod bys dostal pěknou pokutu.
Určitě.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 12:08 ----------
Když už jsme se tady sešli s kapacitami na kontroly ČOI, tak toho využiju.............Zákazník odstupuje od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Předpokládám, že pouze stačí oznámit ODSTUPUJI, nemusí ale zboží do 14 dnů od převzetí odeslat, je to tak? Nebo musí i odeslat ?
11. 6. 2009 12:05:51
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319130
Napsal Neregistrovaný;302971
Tohle je docela rizikový. Samozřejmě tě chápu, ale chce to případně dobrou výmluvu, proč mu to nepošleš, protože za pravej důvod bys dostal pěknou pokutu.
Opravdu? Já měl za to, že obchodník může odmítnout prodat komukoliv (pokud to není z náboženských nebo rasových důvodů).
Máš s tím nějaké zkušenosti?
11. 6. 2009 12:10:56
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319129
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 6. 2009 12:12:05
Napsal avensis;302997
Zákazník odstupuje od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Předpokládám, že pouze stačí oznámit ODSTUPUJI, nemusí ale zboží do 14 dnů od převzetí odeslat, je to tak? Nebo musí i odeslat ?
Přesně tak, musí ti jen dát vědět, že odstupuje (stačí mail nebo dopis, telefon se blbě prokazuje), a nemusí do těch 14 dnů dodat zboží...
Nicméně to samotné odstoupení (většinou písemné) ti musí dorazit nejdéle ten 14. den, nestačí, aby šel 14. den na poštu a poslal ti dopis, který přijde třeba 16. den... a samozřejmě pokud by ten 14. den připadl na víkend nebo svátek, tak se lhůta posouvá na první pracovní den po tomto dni.
11. 6. 2009 12:12:05
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319128
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 6. 2009 12:19:42
Napsal Retal;303001
Opravdu? Já měl za to, že obchodník může odmítnout prodat komukoliv (pokud to není z náboženských nebo rasových důvodů).
Máš s tím nějaké zkušenosti?
my zcela běžně odmítáme zákazníky, kteří v minulosti (bez omluvy, případně s pokládáním telefonu apod.) zboží neodebrali, nevidím v tom žádný problém.
11. 6. 2009 12:19:42
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319127
Napsal Retal;303001
Opravdu? Já měl za to, že obchodník může odmítnout prodat komukoliv (pokud to není z náboženských nebo rasových důvodů).
Máš s tím nějaké zkušenosti?
Praktický ne, ale konkrétně na tohle jsem se taky ptal, ale už je to tak dva roky a nevím, jestli jsem se ptal ČOI nebo na SOS a řekli mi, že nesmíš odmítnout objednávku z jakýchkoliv diskriminačních důvodů a to je prý i to, když zákazník kdysi odstoupil od smlouvy.
Napsal avensis;302997
Když už jsme se tady sešli s kapacitami na kontroly ČOI, tak toho využiju.............Zákazník odstupuje od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Předpokládám, že pouze stačí oznámit ODSTUPUJI, nemusí ale zboží do 14 dnů od převzetí odeslat, je to tak? Nebo musí i odeslat ?
Bohužel je to tak, stačí když ti 14. den pošle mail, že odstupuje. V tomhle případě samozřejmě můžeš namítat, že jsi mail nedostal, pokud ale omylem odešleš zprávu o přečtení, pak odstoupení musíš akceptovat. Už jsem se setkal i s tím, že mi došel jen dopis, že odstupuje od smlouvy a zboží ani po týdnu nikde. On si myslel, že si to zboží může nechat, pak zase tvrdil bláboly z Novy, že mi zařízení nemusí vracet, dokud nevrátím peníze, na čemž se teda Nova shoduje s SOS, ovšem v zákoně jsem pro to oporu nenašel, tak jsem mu natvrdo řekl, že bez zařízení nebudou peníze a když do týdne zařízení mít nebudu, tak odstoupení proleze skartovačkou. Druhej den jsem měl zařízení "doma".
11. 6. 2009 12:20:06
https://webtrh.cz/diskuse/vraceni-do-14-dnu-co-lze-odecist-z-prodejni-ceny/#reply319126
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit