Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Bonzáctví vyhledávačům – co si o něm myslíte?

Tak v e-mailové konferenci SEO nawebu se rozjela další bonzácká diskuse.
(Teď už odstraněný) Prohřešek spočíval ve třech skrytých větách na místě obrázkového loga (stránky zde, věta z

se opakovala dvakrát hned za tímto místem, takže IMAO něco tak prostého, že by to vyhledávače měly být schopné detekovat automaticky).
Co mě nejvíc zaujalo, je tato reakce:
Dobrý den !
Já si myslím, že pokud někdo nahlásí stránky, které se mu nezdají košér, tak dělá záslužnou činnost.
Vždyť je pouze na Seznamu, zda stránky penalizuje, protože se provinily proti jeho pravidlům nebo ne.
Pokud by Vaše stránky byly v souladu s pravidly Seznamu, nic se jim přece nestane.
Nahlášení stránek je tedy záslužná činnost. Ale pro koho? Cui bono?
  • Pro nahlašujícího? Za předpokladu, že nahlašuje konkurenci, což byl nejspíš i tento případ, ano.
  • Pro vyhledávajícího? To je sporné. To může posoudit jen vyhledávající sám, nikdo jiný nemůže říci, je-li pro někoho jiného stránka přínosná.
  • Pro nahlášeného? Snad jedině jako ponaučení (ať už vedoucí k "pokání" nebo ke cloakování).
  • Pro vyhledávač? Pro ten určitě, už z toho prostého důvodu, že každým prásknutím a banem se posílí legitimita jeho vlastních pravidel.
Takže imho jediný, kdo z "nahlášení" jednoznačně a vždy profituje, je vyhledávač. Výsledky vyhledávání, kde se míchají statisíce a miliony stránek se vyřazením jediné nijak výrazně nezlepší (nezhorší). Nehledě na to, že práskání stránek je pro samotný vyhledávač finančně náročné - musí zaměstnávat někoho, kdo hlášení projíždí a ručně kontroluje, což přináší problém se škálovatelností.
Co si myslíte vy?

5. 1. 2007 11:48:02
https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2501
Můj názor je takový, že pokud se přede mě dostane nějaký web, který silně porušuje pravidla, tak je nahlášení takového webu v pořádku.
Když jsem poctivý a nepoužívám nepovolené praktiky, tak nenechám někoho předsebou který si tohle místo zasloužil díky podvodu a v podstatě bez velké námahy.
Jiné je to však u sporných případů, případ z konference by se možná dal taky označit jako sporný, asi by bylo správné, aby byl web po odstranění skrýtého textu odbanován. To co bylo na tom dotyčném webu mi nepřipadá jako naprosto jasné porušení SEO pravidel, zdá se mi to sporné.
6. 1. 2007 16:33:15
https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2500
Píšeš "web, který silně porušuje pravidla", "jsem poctivý a nepoužívám nepovolené praktiky" a "někdo si zasloužil tohle místo díky podvodu".
A já se ptám: Čí pravidla? Jsou ta pravidla skutečně v tvém zájmu (zájmu webmastera)? Praktiky nepovolené kým? Co ti brání je použít? Strach nebo implantovaný vjem morálky? A kdo koho jak podvedl? Podvedl vůbec někdo někoho?
Když někoho napráskáš, komu tím pomůžeš? Pomůžeš tím skutečně sobě? Protože tento předpoklad je, myslím, hlavní motivace k "nahlášení".
7. 1. 2007 18:25:27
https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2499
Napsal Retal;131
A já se ptám: Čí pravidla?
každý vyhledávač má většinou někde na svém webu uvedeno, co považuje za porušení pravidel a varuje tak webmastery
Napsal Retal;131
Jsou ta pravidla skutečně v tvém zájmu (zájmu webmastera)?
řekl bych že ty pravidla jsou jak v zájmu uživatele tak v zájmu webmastera, pokud by žádná taková pravidla nebyla, tak by to dopadlo tak, že by se moje projekty nemohli umístit na dobrých místech, protože by se mi je nechtělo poškozovat jen kvůli tomu aby byli na první straně.
Napsal Retal;131
Když někoho napráskáš, komu tím pomůžeš? Pomůžeš tím skutečně sobě? Protože tento předpoklad je, myslím, hlavní motivace k "nahlášení".
ano - sobě, uživatelům i vyhledávači
7. 1. 2007 21:41:30
https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2498
A jak tím, že nahlásíš cizí stránku, pomůžeš
  • sobě
  • uživatelům
  • vyhledávači
    ?
  • 8. 1. 2007 00:13:09
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2497
    1) to že se ve vyhledávači stratí stránka přede mnou je pro mě jako webmastera přínosné, pro mě jako uživatele to je taky přínosné.
    Weby které silně porušují SEO pravidla jsou totiž ve většině případů bez hodnotného obsahu určené např. jen pro výdělek z adsense nebo jsou vytvořené za jiným účelem, nedělají se však pro uživatele...
    2) pokud bude uživatel nacházet ve vyhledávači nerelevantní výsledky, tak to bude pro něj jen ztráta času
    3) pro vyhledávač je to přínosné už jen tím, že s ním jeho uživatelé budou více spokojeni.
    Zatímco dovolené SEO je dobré pro všechny - pro uživatele, webmastera i vyhledávač, tak nedovolené SEO snižuje úroveň webu a v podstatě není dobré ani pro samotného webmastera, protože s takovým přístupem brzo skončí ...
    8. 1. 2007 08:59:19
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2496
    Jenže ty přijímáš jeden zamlčený předpoklad, který prostě neplatí - a sice že žádný web, který hřeší proti pravidlům vyhledávačů, není přínosný pro uživatele.
    Mezi dodržováním pravidel, které stanovují vyhledávače, a užitečností obsahu ale přece není žádná korelace.
    Zkus tento předpoklad ve svých úvahách zpochybnit a uvidíš, že obhajoba nahlašování stránek ztratí jakoukoliv pevnou půdu.
    8. 1. 2007 09:27:45
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2495
    Takže jak může být podvodné SEO přínosné pro uživatele nebo vyhledávač?
    Doorway page ?
    NE
    Cloaking ?
    NE
    Deceptive redirect?
    NE
    Opakovaná a matoucí slova ?
    NE
    silně skrytý obsah?
    NE
    Odkazové farmy?
    NE
    Nenapadá mě žádný rozumný důvod, jak může být nějaká nepovolená SEO technika pro někoho užitečná, nebo jak to může zvýšit kvalitu webu.
    8. 1. 2007 10:47:35
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2494
    Já nemluvím o tom, jestli tzv. "podvodné SEO" je přínosné pro uživatele. Žádná optimalizace pro vyhledávače není přínosná pro uživatele.
    Zpochybňuju předpoklad, že stránky používající techniky proti pravidlům vyhledávačů mají zároveň nepřínosný obsah.
    8. 1. 2007 12:43:42
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2493
    Nesouhlasím s tím, že seo není přínosné pro uživatele - to záleží jak který webmaster to seo použije.
    Stránký s podvodnou optimalizací mívají ve většině případů nepřínosný obsah, ale můžou existovat vyjímky.
    Protože si jsou webmasteři vědomi toho, že weby s podvodnou optimalizací můžou být brzo penalizovány, tak se většinou na nich snaží pouze rychle vydělat a přínos pro uživatele pro není podstatný. A pokud se nahlásí vyhledávači weby, se silně podvodnou optimalizací pro vyhledávače a ještě k tomu se ten web bude zobrazovat na dotazy nesouvísející s obsahem daného podvodného webu, tak to bude přínosné pro všechny kromě autora toho webu a nevidím na tom nic špatného.
    Nikdy jsem nepsal nic o tom, že je třeba "napráskat" rychle všechny webu, kde je jen náznak "podvodné optimalizace". Posuzuji to případ od případu a pokud bych došel k názoru, že je vhodné takovýto web nahlásit, tak bych ho taky nahlásil, zatím jsem však tohle ještě nikdy neučinil.
    Z téhle diskuze není ani jasně přímo patrné jak se k nahlašování webů stavíš ty.
    8. 1. 2007 16:32:48
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2492
    Fuck You
    verified
    rating uzivatele
    (1 hodnocení)
    28. 1. 2007 05:55:52
    Ty předpokládáš, že všichni rozumí SEO stejně jako ty a uvědomují si, že skrytý text == potenciální ban.
    Řekněme, že drobný živnostník zadá vytvoření webu svému synovci, který si myslí, že to umí. Protože chce strejdovi udělat radost pozicí ve vyhledávačích, vytvoří kilobytový titulek s klíčovými slovy, další klíčová slova poschovává různě do stránky (hlavně do H1) atd.
    Otázka zní: To, že vzniknuvší web používá zapovězené techniky má nějaký vliv na jeho přínos pro uživatele?
    P. S.: Můj postoj k bonzingu je čistě sobecký. Kdyby to pro mě bylo konstruktivní, šel bych do toho. Kvalitní pozice jsou v SEO až na prvním místě.
    28. 1. 2007 05:55:52
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2491
    Fuck You
    verified
    rating uzivatele
    (1 hodnocení)
    28. 1. 2007 05:59:00
    A ještě bych dodal, že slovem "bonzing" fakt nemyslím tohle. :-D
    28. 1. 2007 05:59:00
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2490
    Napsal llook
    Řekněme, že drobný živnostník zadá vytvoření webu svému synovci, který si myslí, že to umí. Protože chce strejdovi udělat radost pozicí ve vyhledávačích, vytvoří kilobytový titulek s klíčovými slovy, další klíčová slova poschovává různě do stránky (hlavně do H1) atd.
    Neznalost pravidel neomlouvá a tak to je všude i v reálném životě. Pro tyhle případy by se mi líbílo, že by při prvním porušení pravidel, majitel webu udělal nápravu a omluvil by se a pak by mohl být odbanován, ale toto rozhodnutí nenáleží mi, ale správcům vyhledávačů.
    Napsal llook
    Otázka zní: To, že vzniknuvší web používá zapovězené techniky má nějaký vliv na jeho přínos pro uživatele?
    pro stálé návštěvníky to zřejmě žádný vliv nemá, ale pokud ten web dělal šmudla synovec, který ani neví na co je skrytý text, tak předpokládám, že ten web kvalitní nebude, ale přesto by se mohl ve vyhledávači dostat na dobré místa před kvalitnější weby
    28. 1. 2007 09:51:47
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2489
    Fuck You
    verified
    rating uzivatele
    (1 hodnocení)
    29. 1. 2007 23:42:29
    Napsal PCMark;211
    pokud ten web dělal šmudla synovec, který ani neví na co je skrytý text, tak předpokládám, že ten web kvalitní nebude
    Zřejmě nebude kvalitní po technické stránce, ale z pohledu uživatele kvalitu webu takřka vůbec neurčuje technické zpracování. Takže já bych řekl, že ten web možná kvalitní (uživatelsky přínosný) bude, možná ne - asi tak 50:50.
    29. 1. 2007 23:42:29
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2488
    Dobře máš pravdu i web s podvodným SEO může mít v určitém případě uživatelský přínos.
    Ale teď mě zajímá: Jste pro to aby byli weby s podvodným SEO zabanovány ve vyhledávačích nebo aby se běžně zobrazovali ve výsledcích?
    30. 1. 2007 21:15:50
    https://webtrh.cz/diskuse/bonzactvi-vyhledavacum-co-si-o-nem-myslite/#reply2487
    Pro odpověď se přihlašte.
    Přihlásit