Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Ako zvoliť kategorie

Matúš Mirek
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
11. 1. 2013 21:24:27
Zdravím,
momentálné pracujem na re dizajne webu a takisto sa rozhodujem ako správne zvoliť kategorie z hĺadiska SEO.
Web je e-shop s nábytkom a momentálne mám na úvode kategórie následovne:
Postele
Matrace
nočné stolíky
Komody
Skrine
Stoličky
Stoly
Pc stoly
a pod.
No uvažujem či by nebolo lepšie zmeniť ich na:
Spálňa - (podkategoria) Postele
(podkategoria) Matrace
(podkategoria) Nočné stolíky
Jedáleň - (podkategoria) Stoličky
(podkategoria) Stoly
Čo vy na to?
11. 1. 2013 21:24:27
https://webtrh.cz/diskuse/ako-zvolit-kategorie/#reply852026
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 1. 2013 21:30:16
Napsal matus1171;893423
Zdravím,
momentálné pracujem na re dizajne webu a takisto sa rozhodujem ako správne zvoliť kategorie z hĺadiska SEO.
Web je e-shop s nábytkom a momentálne mám na úvode kategórie následovne:
Postele
Matrace
nočné stolíky
Komody
Skrine
Stoličky
Stoly
Pc stoly
a pod.
No uvažujem či by nebolo lepšie zmeniť ich na:
Spálňa - (podkategoria) Postele
(podkategoria) Matrace
(podkategoria) Nočné stolíky
Jedáleň - (podkategoria) Stoličky
(podkategoria) Stoly
Čo vy na to?
mám raději tu původní verzi, protože ne vždy se shodnu s eshopem která věc patří do které místnosti a potom hledám nebo odcházím.
11. 1. 2013 21:30:16
https://webtrh.cz/diskuse/ako-zvolit-kategorie/#reply852025
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
11. 1. 2013 22:01:23
Taky bych to nedělil podle místností.
11. 1. 2013 22:01:23
https://webtrh.cz/diskuse/ako-zvolit-kategorie/#reply852024
David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
11. 1. 2013 22:09:14
podle místností ne, klidně bych nechal 1. variantu
11. 1. 2013 22:09:14
https://webtrh.cz/diskuse/ako-zvolit-kategorie/#reply852023
Vy neuvazujte co je lepsie, uvazujte ako vasi zakaznici:)
Pokial chcete spravne urcit kategorie a strukturu e-shopu odporucam vytvorit to pre zakaznikov, ono to je to spravne "SEO".
Ak chcete zvysit uzivatelsky kompfort z nakupovania a zaroven prekryt obsah stranok s tym co vasi zakznici v suvislosti s vasim sortimentom/biznisom vyhladavaju odporucam urobit nasledovne.
Krok 1
Klasifikacna analyza vyhladavacich dopytov viac na http://vyhledavace.info/clanky/246/klasifikacni-analyza-klicovych-slov
v zasade pouzite zjednodusenu variantu kde dimenzie s najvacsim objemom vyhladavania budu tvorit hlavne kategorie ich hodnoty bud subkategorie, alebo spresnujuce filtre. Zalezi na tom na co potrebujete vstupne stranky kde potrebujete pracovat s onpage faktormi a kde nie.
Krok 2
Ak mate k dispozici data z GA, urobte si nalyzu organickeho vyhladavnia. Urcite najcstejsie vstupne stranky, najuspesnejsie klucove slova, definujte kategoricke a brandove dopyty. Identifikujte najcastejsie vstupne stranky (kategorie produktov) a cez hodnotovy index urcite, ktore stranky najcastejsie prispievaju ku konverziam.
Tak isto klasifikujte a porovnaje s vysledkami analyzy v kroku 1
Krok 3
Analyzujte data z e-commercetracking GA, alebo e-shopu. Urobte vykonostnu analyzu produktov. Ktore kategorie prinasaju najviac konverzii, aky je vykon jednotlivych produktov a kategorii. Vysledky opat klasifikujte.
Ziskate data o tom, ktore produkty vam prinasaju najvacsiu cast obratu/zisku. Urcite najpredvanejsie produkty/kategorie so stabilnou marzou tie budu pre vas klucove tie budete posuvat v hierarchii co najvyzsie.
Dalej analyzujte data z komentarov, kontaktnych formularov, rozhovorv, recenzii, facebook stranok pocuvajte co vasi zakaznici hovoria a vyuzite to.
Krok 4
Analyzujte konkurenciu snazte sa porovnat co im na strankach chyba, kde maju slabiny a co maju naopak riesene lepsie.
Krok 5
Velke finale! Vysledky analyz provnajte snazte sa najst prekryvne data v krokoch 2,3 s analyzou z kroku 1. Z kroku jedna doplnte data, ktore sa neprekryvaju cize doplnite dimenzie a hodnoty o kotrych ste doteraz nevedel, ale vo vyhladavni su casto zastupene.
Z kroku 4 pridate ceresnicku na torte a to je rozdiel oproti konkurencii.
Garantujem, ze vysledkom bude e-shop postaveny pre vasich zakaznikov a v kombinacii s dobre zvolenym obsahom (na co je tiez mozne pouzit vysledky analzyz) budete mat velmi dobru startovaciu poziciu aj pre vyhladavace. Preco ? Lebo ste postavili e-shop na tom co vasi zakaznici skutocne vyhladavaju a ziadaju a presne to aj na vasich strankach najdu.
11. 1. 2013 22:51:00
https://webtrh.cz/diskuse/ako-zvolit-kategorie/#reply852022
Matúš Mirek
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
11. 1. 2013 23:11:54
Ďakujem za inšpiráciu
11. 1. 2013 23:11:54
https://webtrh.cz/diskuse/ako-zvolit-kategorie/#reply852021
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit