Zadejte hledaný výraz...

Falešné objednávky

Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 8. 2012 09:02:10
Někdo si na mé jméno a adresu již podruhé objednal zboží v e-shopech.
První obchod volal, že je zboží připravené k odběru, takže to se zarazilo ještě včas.
Druhý obchod nevolal, přišlo mi jen oznámení od České pošty, že mi dovezou balík.
Jak to mám řešit? Zabývala by se tím PČR?
14. 8. 2012 09:02:10
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796203
Jiří Fišer
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
14. 8. 2012 09:26:34
Rozhodně na Policii, protože kvůli takovým hlupákům pak chtějí eshopy platit dopředu a člověk se jim nemůže divit.
14. 8. 2012 09:26:34
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796202
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 8. 2012 10:20:00
Nemstí se Vám někdo za něco?
14. 8. 2012 10:20:00
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796201
Tomáš
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
14. 8. 2012 10:53:41
Jakožto adresát zboží bych s tím policii rozhodně neotravoval, protože mi tím nevzniká žádná škoda. Jediné, o čem by se dalo mluvit by byla nějaká forma obtěžování, ale to bych se bál, že se tím nikdo nebude zabývat.
Pokud do toho tahat policii, tak rozhodně ze strany e-shopu, kterému tím prokazatelně škoda vzniká (i když ne velká) a navíc může mít informace o "pachateli" (IP adresa může pomoci, prokud není onen "pachatel" moc chytrý).
E-shop vám možná poskytne IP adresu, ze které to bylo objednané (i když by asi neměl) a podle toho se pak dají nějaké informace dohledat a zjistit, zda tuto činnost neprovozuje někdo z vašeho okolí. S trochou štěstí se takto dá dojít i přímo ke konkrétní osobě.
Doufám, že jsem alespoň trošku pomohl nastínit možné řešení.
14. 8. 2012 10:53:41
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796200
svecpetr
verified
rating uzivatele
14. 8. 2012 11:12:50
Napsal androidka;831218
Někdo si na mé jméno a adresu již podruhé objednal zboží v e-shopech.
První obchod volal, že je zboží připravené k odběru, takže to se zarazilo ještě včas.
Druhý obchod nevolal, přišlo mi jen oznámení od České pošty, že mi dovezou balík.
Jak to mám řešit? Zabývala by se tím PČR?
Zdravím, to si někdo objednal jako na Vaši firmu nebo na Vaše soukromé jméno? Nám se stávalo, že konkurence zadávala falešné objednávky na jména a adresy co našla na Internetu a pak samozřejmě jsme zboží odesílali a vracelo se nám jako nepřevzaté. Zákazník se pak divil, proč jsme mu to posílali, když si nic neobjednal. Vyřešili jsme to potvrzováním dobírek pomocí Premium SMS v hodnotě 10,- Kč, od té doby falešné objednávky od konkurence nejsou.
14. 8. 2012 11:12:50
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796199
Tomáš
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
14. 8. 2012 11:54:56
Napsal svecpetr;831255
Vyřešili jsme to potvrzováním dobírek pomocí Premium SMS v hodnotě 10,- Kč, od té doby falešné objednávky od konkurence nejsou.
Mohl by být problém, že někteří lidé mají problém s premium SMS - buď je posílat nechtějí nebo nemohou - například mi se jejich použití teď zablokovalo kvůli tomu, že jsem získal bonusový kredit (přičemž o tomto zablokování se zřejmě opoměli zmínit).
14. 8. 2012 11:54:56
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796198
svecpetr
verified
rating uzivatele
14. 8. 2012 12:05:36
To ano, máme méně objednávek na dobírku, více na platbu předem a celkově je míň objednávek. Ale když to zhodnotím za půl roku fungování, tak v zisku jsem na tom pořád lépe,protože mi neleží skladem vrácené neprodejné zboží. S blokováním zatím nemáme problém. Využíváme napojení na mobilniplatby.cz a lidé posílají pro ověření pouze SMS ve tvaru třech kratkých slov. Pokud nechtěj ověřovat dobírku tak mohou vybrat platbu předem.
14. 8. 2012 12:05:36
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796197
Roman Ernst
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
14. 8. 2012 12:10:29
Napsal svecpetr;831255
Zdravím, to si někdo objednal jako na Vaši firmu nebo na Vaše soukromé jméno? Nám se stávalo, že konkurence zadávala falešné objednávky na jména a adresy co našla na Internetu a pak samozřejmě jsme zboží odesílali a vracelo se nám jako nepřevzaté. Zákazník se pak divil, proč jsme mu to posílali, když si nic neobjednal. Vyřešili jsme to potvrzováním dobírek pomocí Premium SMS v hodnotě 10,- Kč, od té doby falešné objednávky od konkurence nejsou.
To by na mě působilo, jako že pošlu sms a nic mi nepřijde. Myslím, že to dost lidí odradí a raději nakoupí u konkurence. Řada lidí má premium sms také zablokované..
14. 8. 2012 12:10:29
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796196
svecpetr
verified
rating uzivatele
14. 8. 2012 12:24:06
To je sice pravda, ale na zisk, který je stejný jako když jsem odesílal100 a více objednávek týdně a z toho se mi 20 vrátí tak raději odešlu 30 objednávek týdně a vrátí se mi 1 tak jsem spokojený.
14. 8. 2012 12:24:06
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796195
Roman Ernst
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
14. 8. 2012 12:31:32
Napsal svecpetr;831292
To je sice pravda, ale na zisk, který je stejný jako když jsem odesílal100 a více objednávek týdně a z toho se mi 20 vrátí tak raději odešlu 30 objednávek týdně a vrátí se mi 1 tak jsem spokojený.
A nebylo by lepší, pokud byste objednávky ( na dobírku) ověřoval vy? Tím mám namysli telefonicky..
14. 8. 2012 12:31:32
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796194
Tomáš
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
14. 8. 2012 12:56:12
K těm SMS, pokud by konkurence opravdu chtěla páchat škody, těch 10Kč ji neodradí a více zase na 100% odradí zákazníky... Záleží to čistě na majetnosti konkurence.
14. 8. 2012 12:56:12
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796193
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
14. 8. 2012 13:01:18
na policii určitě ne. není zde jakékoliv podezření ze spáchání tr. činu.
koukej víc kolem sebe a přemýšlej kdo to může být. mě se to třeba nikdy nestalo, takže trend to asi nebude
14. 8. 2012 13:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796192
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 8. 2012 14:54:32
Díky za názory.
Ten druhý případ se asi už objasnil. Někdo nejspíš uvedl jiný (můj) e-mail na podacím štítku na balíku, takže mi dneska přišlo upozornění od České pošty, že mi bude doručen balík. Před chvíli mi došel od pošty další mail, že jsem na adrese (jiná než moje) nebyla zastižena, takže si ho mám vyzvednout na poště. E-shop se mi zatím na můj dotaz neozval (psala jsem jim hned ráno), takže asi nepovažují za nutné to nějak řešit.
Ten první případ jsem ještě nerozluštila, ale jelikož se jednalo o vibrátor ;) tak předpokládám, že to asi měl být vtip. Tenkrát mi slečna, co mi volala, nadiktovala mou adresu (dohledatelná na webu), ale volala mi na soukr. tel. číslo, takže nejspíš si chtěl vystřelit někdo z okruhu známých/přátel (?). Akorát jsem z toho byla tenkrát dost překvapená, takže jsem si nezapamatovala jméno toho e-shopu, kde jsem si měla ten vibrátor údajně objednat a podle tel. čísla, ze kterého mi ta slečna volala, jsem žádný e-shop nenašla.... Další podezřelá věc, která mě při tom telefonátu zarazila byla ta, že slečna mi podle hlasu přišla tak na 15-16 let, takže kdo ví, jak to bylo :)
Já na falešné objednávky taky moc nevěřím, akorát tyhle dvě příhody mě na chvíli uvrhly do pochybností.
14. 8. 2012 14:54:32
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796191
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
14. 8. 2012 14:57:09
Napsal androidka;831408
Ten první případ jsem ještě nerozluštila, ale jelikož se jednalo o vibrátor ;) tak předpokládám, že to asi měl být vtip.
Tak tos měla říct hned, lidi si docela často takhle dělají srandu.
14. 8. 2012 14:57:09
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796190
Jiří Fišer
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
14. 8. 2012 19:22:32
Proč ne na Policii?? A že nevznikla škoda??? Jste natvrdlí nebo nevidíte že škoda vznikla eshopu a ten jí bude vymáhat po adresátovi??? Já myslel že se tu nejde někdo kdo trochu rozumí eshopům a jejich chodu.
14. 8. 2012 19:22:32
https://webtrh.cz/diskuse/falesne-objednavky/#reply796189
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit