Virtuál se správou na 4 měsíce za super cenu. AKCE: 1 + 3 měsíce zdarma.
Zobrazují se odpovědi 1 až 15 z 15

Webdesign - vyhlazování textu

  1. Webdesignéři, používáte při kreslení webu na texty anti-aliasing?

    Pár odkazů, jak OS a prohlížeče vykreslují texty:
    http://blog.typekit.com/2010/10/21/t...-web-browsers/
    http://blog.typekit.com/2010/10/15/t...ating-systems/

  2. Happy Robot :]

    Co se právě děje na Webtrhu?

  3. Používám, leč všichni víme, že Adobe by to konečně mohlo udělat pořádně, často musim kombinovat různý druhy - nejčastěji strong a crisp. Nevyhlazený text je dnes už pasé (imo).
    Nehledě na to, že nevyhlazenej Arial v Macu má divnej kerning.

  4. Také používám.

  5. Ukazovat klientovi grafický návrh s perfektně vyhlazeným písmem je minimálně nezodpovědné. Když už nic jiného, dost často taková činnost nakrkne kodéra, který podobného efektu dosáhnout nemůže, kdyby se rozkrájel. Rozmanitost zobrazovacích zařízení, operačních systémů a prohlížečů prostě zatím neumožňuje mít vyhlazování písma stoprocentně pod kontrolou.
    Naposledy upravil Plaváček : 28.09.2011 v 10:54

  6. A co je zodpovědné? Ukazovat text bez jakéhokoliv vyhlazení, který se vyskytuje minimálně?

  7. Flay

    Dle těchto statistik (byť nejsou zcela přesné) http://www.toplist.cz/global.html, je podíl systému Windows XP stále téměř nadpoloviční. Po jeho instalaci je defaultně vyhlazování vypnuté. Chápu grafiky, že nevyhlazené písmo vypadá blbě, a tak raději často prezentuji základní šablonu už nakódovanou a neukazuji jim vymazlený grafický návrh. Asi to není optimální řešení, ale ušetřím si tak spoustu zbytečného vysvětlování.

  8. Plavacek: Podle těchto statistik http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp je podíl XP (srpen) 38% a klesá tempem 1% za měsíc. Ve zbylých OS se bude z 90% text zobrazovat vyhlazeně.

    pa3ick: Já založil novou tému, abych nešpinil off topicem ve vlákně někoho jiného. Souhlasím, že je nejlepší ukázat klientovi to, co pravděposobně uvidí většina uživatelů, ale to není nevyhlazený text. Zkus si aspoň přečíst ty odkázané články, než začneš někoho urážet.

  9. Mně nejde o to sám sobě něco dokázat (?), chci vědět, jak to je a zda mám text vyhlazovat nebo ne. Podle toho, co jsem našel, vidí většina uživatelů text vyhlazeně, vyveď mě, prosím, z omylu něčím jiným, než tvýma pochybnýma zkušenostma. O ty se vážně opřít nemůžu/nemůžeš.

    http://www.zeta.net/web-design/photo...eb-design.html (2009)

  10. Smyslu plným kompromisem je vyhlazovat nadpisy do 14 až 16 px. 16px je už opravdu ta mezní hranice. Ostatní texty nevyhlazuji. Někdy u některých fontů je těžké najít kompromis. Příkladem je např. Tahoma vs. Arial. U každého vyhlazení nebo nevyhlazení vypadá trochu jinak.

  11. Citace Původně odeslal Flay Zobrazit příspěvek
    Mně nejde o to sám sobě něco dokázat (?), chci vědět, jak to je a zda mám text vyhlazovat nebo ne. Podle toho, co jsem našel, vidí většina uživatelů text vyhlazeně, vyveď mě, prosím, z omylu něčím jiným, než tvýma pochybnýma zkušenostma. O ty se vážně opřít nemůžu/nemůžeš.

    http://www.zeta.net/web-design/photo...eb-design.html (2009)

    K tomuto článku jsem už došel i sám. Ano v tomto bych řekl že máš pravdu. Jenže je opravdu důležité vycházet z toho jak to vypadá pro český trh. Ze statistik které tu zveřejnil Plaváček vyplývá, že XP je stále u náš nejpoužívanějším OS. A ještě nějaký ten pátek bude. Proto je třeba si uvědomit pro koho ten design děláš. V zahraničí bych věřil že tam je nadpoloviční většinou už Mac nebo W7. Ale nesmíš to brát tak globálně. Vycházej prostě ze statistik že pro český trh je stále nejpoužívanějším systémem XP. Tvé zde uveřejněné statistiky jsou z celosvětového globálního měřítka a to nesmíš tak dávat v potaz, protože těžko určíš podíl pro nás.

    ---------- Příspěvek doplněn 28.09.2011 v 11:49 ----------

    Citace Původně odeslal pa3ick Zobrazit příspěvek
    Moje pochybne skusenosti narozdiel od teba vychadzaju z realnej praxe.
    Mame za sebou pomerne dost realnych webovych projektov nielen nejake free sablony zdarma na stiahnutie :)

    Kedze uz mi unika zmysel tejto debaty koncim v nadeji niekto s nepochybnymi skusenoistami ti ukaze spravnu cestu.
    Patricku :) Tvé argumenty pochopitelně mají svou váhu a ve většině s nimi souhlasím. Ale spíš se mi nelíbí tvůj postoj jak se tu vyjadřuješ. Vše lze napsat i v klidu a bez dávky jasné agrese či vyprovokování konfliktu. Dávat tu někomu najevo, že je lama (ačkoliv jsi to neřekl úplně) je dost egoistické. Souhlasím s tebou ale lze to říct jinak. :) S tím zas musíš souhlasit ty.

    ---------- Příspěvek doplněn 28.09.2011 v 11:50 ----------

    Ježiši! Kdo zase smazal Patrickovo komentáře????!!!!

  12. Já tedy obecně volím vyhlazování Crisp celkem automaticky poslední dobou, klienti si tak nějak zvykli, že grafický návrh je návrh a od reality se může mírně lišit. Většinou totiž dělám pouze grafický návrh a samotná implementace už je na nich, tudíž to pro mě není tak markantní problém. Ovšem je určitě dobré volit nějaký příjemný kompromi s a udělat to třeba tak, že máte jednu verzi nevyhlazenou a jednu vyhlazenou, prvotně klientovi předvedete vyhlazenou a tu druhou mu dáte jako příklad toho, jak by to reálně mohlo vypadat na starších systémech. On se časem stejně tenhle problém vyřeší a nebude potřeba to rozebírat na X stránkách :-).

  13. Je skvělé jak se diskuze hnula naprosto nežádoucím směrem, takže vložím svůj příspěvek, který si myslím, že je narozdíl od diskuzí o tom, zda je vhodnější něco prezentovat vyhlazené nebo nevyhlazené, alespoň trochu přínosný.

    Existuje takováhle lumpárna: http://thomasmaier.me/blog/2010/03/1...p-text-layers/

    Simuluje to reálný anti-aliasing fontů, ne jako ta prasárna, co Adobe předvádí se svými režimy rozmazání. Problém je ten, že ti to z jedné textové vrstvy udělá 3 a nejde to rozumně vrátit (alespoň nevím jak), takže je vhodné si tu vrstvu ještě předtím jednou zazálohovat. Osobně to používám, ale ne moc často, rozhodně až když je design v dokončovací fázi. Pokud se ti to příčí, doporučuji vyhlazování "nejostřejší", protože i když to některé znaky trochu deformuje, stále to podle mě vypadá nejvěrněji tomu, jak to vyhlazují prohlížeče (že to není tak absolutně jemné jako ostatní styly vyhlazování).

    Citace Původně odeslal Plaváček Zobrazit příspěvek
    Ukazovat klientovi grafický návrh s perfektně vyhlazeným písmem je minimálně nezodpovědné.
    Návštěvníkovi je jedno, jestli písmo bude vyhlazené nebo ne, takže jde jen o prezentaci před klientem. A s tím se jde bez problémů domluvit, když se mu vysvětlí (pokud jde o člověka, co nikdy neviděl jiný operační systém než svůj) že se text bude zobrazovat maličko jinak u různých návštěvníků. Tahle připomínka je minimálně přehnaná a nemá cenu se tím zabývat. Stejně tak nemůžeš přikázat lidem, kteří vyhlazování zapnuté mají, aby ho vypnuli, takže je o přesvědčení bez reálného argumentu - statistiky v tomto případě nic neříkají. Jediné, na čem záleží (protože posunutí písma je minimální) je zda u toho zákazník bude dělat nějaké vlny. Nechci a nemůžu generalizovat, ale naposledy jsem něco takového musel vysvětlovat, když přicházela Vista a ještě to nebylo běžné. Pokud pravidelně bojuješ s klienty ohledně takových prkotin, tak asi děláš něco špatně, a jestli ne, tak co platilo před pěti lety, už dnes neplatí.

    Jinak jestli byl patrik opět smazán (nestojím za tím), je to proto, že neumí s lidmi komunikovat normálně, každý je hned debil, překrucuje slova, nepochopil, nebo je omezený. Při takovém nedostatku sebekontroly, kdo by o jeho komentáře stál?

  14. Tyhle hádky si vyřeště někde přes PM, je to tady pořád dokola.

    Já při vyhlazování dávám sharp, nevím, jestli je to lepší na crisp jak psal Biggy. Docela by mě zajímalo, jak "nejlépe" vyhlazovat.

  15. Citace Původně odeslal TheRockie Zobrazit příspěvek
    Docela by mě zajímalo, jak "nejlépe" vyhlazovat.
    Přečti si můj první příspěvek (asi se to ztratilo) a podívej se na ten odkaz, co jsem dal. Je to nejvěrnější podoba, jak to dokážu posoudit.

  16. Znám.

Podobná témata

  1. Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 29.12.2008, 17:40
Hostujeme u Server powered by TELE3