Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak vytvořit kvalitní PPC reklamu?

PPC reklama je jedním z účinných způsobů, jak může vaše firma vydělávat a zároveň jak dostat na webové stránky nebo e-shop více potenciálních zákazníků. Má však svá specifická pravidla.

PPC reklama je taková reklama, u níž se platí za proklik na vaši cílovou stránku. Platíte za každého člověka, kterého reklama zaujme natolik, aby na ni kliknul.

Mezi její největší výhody patří:

  • Přesné cílení, které si zajistíte vhodnými klíčovými slovy, geografickým cílením, cílením na zájmy či například věk.
  • Můžete si přesně určit rozpočet reklamy.
  • Výsledky můžete sledovat hned po jejím spuštění.
  • Lze ji v průběhu reklamní kampaně měnit.
  • Má snadno měřitelné výsledky.

Mezi největší nevýhody PPC reklamy řadíme:

  • Je zapotřebí znát nástroje jako Google Merchant, Google Analytics či PPC Bee.
  • Tato forma reklamy se neustále vyvíjí a pokaždé tak může fungovat trochu jinak.
  • Pro podnikatelské nováčky, kteří s touto formou reklamy ještě nemají žádné zkušenosti, může být velmi těžké zvolit si správnou strategii.

Každá PPC kampaň má strukturu složenou ze třech částí:

  1. Kampaň
  2. Reklamní sestava
  3. Inzerát

Kampaň

V rámci kampaně si nejprve zvolíte, na koho budete cílit, a nastavíte si rozpočet pro kampaň.

Reklamní sestava

V této chvíli si musíte zvolit vhodná klíčová slova, která se budou reklamy týkat. Také je zapotřebí definovat text reklamy.

Inzerát

Inzerát představuje již samotnou reklamu, tedy text, jeho nadpis a popisek včetně obrazového doprovodu.

Cílem PPC reklamy může být pokaždé něco jiného. Jednou bude smyslem reklamy zvyšovat příjem objednávek z e-shopů, jindy například počet zobrazení a někdy hraje velmi důležitou roli cena za konverzi.

Služby reklamních systémů

A nyní se podíváme na nejčastější služby reklamních systémů, které firmy používají.

Reklama ve vyhledávání

Jde o zobrazování reklam ve vyhledávačích, kdy uživatel hledá určité klíčové slovo spojené s vaším podnikáním.

Kontextová reklama

Taková reklama mívá textovou či grafickou podobu, takzvaný banner. Klíčová slova určují, na kterých webech se bude vaše reklama zobrazovat. Rovněž se reklama zobrazuje na tematický příbuzných webových stránkách nebo na základně konkrétních zájmů uživatelů.

Relativně novým reklamním formátem je například responsivní reklama, kterou tvoří obrázky, texty i loga. Systémy si je tvoří sami podle reklamního prostoru.

Reklama v narativním formátu zase vypadá jako součást obsahu konkrétního webu a tak také lépe splývá s dalším obsahem, přestože je označena jako reklama.

Dále si můžete zvolit rovněž dynamické bannery, které zobrazují inzerentem zvolené produkty, například s aktuální cenou.

Branding je zase reklamní formát, který obklopuje hlavní obsah webu. Při skrolování stránky nahoru nebo dolů je reklama pořád viditelná.

Remarketing

V tomto případě hraje hlavní roli speciální kód implementovaný do vašich webových stránek, s jehož pomocí se vytvoří seznam uživatelů, kteří vaši stránku navštívili. Na tyto uživatele pak můžete cílit svou reklamu.

Shopping kampaně

Říká se jim také produktové kampaně a zobrazují základní informace o vašich produktech ve výsledcích vyhledávání. Jak je dobře známo, obrázky jsou pro uživatele internetu mnohem atraktivnější než text. Proto jsou shopping kampaně tak oblíbené.

Videoreklamy

Natočili jste zajímavé a krátké video o vaší značce? Takovou reklamu pak můžete zobrazovat uživatelům YouTube nebo v obsahové sítí pomocí Google Ads či Sklik. Na výběr máte mezi šestivteřinovými reklamami, nepřeskočitelnými reklamami, které mají maximálně třicet sekund, anebo přeskočitelnými reklamami nad třicet vteřin.

Discovery kampaně

Ty se mohou zobrazovat na YouTube, v Gmailu nebo v Discovery kanálu, kdy můžete vybírat mezi carouselem s kartami nebo klasickou reklamou.

Reklamy pro mobilní aplikace

Jestliže jste vyrobili nějakou mobilní aplikaci, pak ji můžete nechat zobrazovat na Googlu, v Google Play nebo například na YouTube.

Místní kampaně

Tuto formu reklamy využijí zejména firmy s pobočkami nebo kamennými prodejnami, jejichž cílem je přilákat návštěvníky na konkrétní místo.

Které reklamní systémy patří mezi ty nejžádanější?

Sklik

Představují český PPC reklamní systém, kdy se vám reklamy zobrazují ve vyhledávači Seznam.cz a dalších spolupracujících webech. V systému Sklik můžete tvořit videokampaně, produktové kampaně, reklamy ve vyhledávání nebo v obsahové síti.

Google Ads

Dříve to býval Goodle AdWords, dnes ho všichni marketingoví specialisté znají pod názvem Google Ads. Takto můžete nechat zobrazovat své reklamy ve vyhledávači Google a partnerských webech. Tento systém umí vytvářet videokampaně nebo reklamy ve vyhledávání či v obsahové síti a zároveň nabízí shopping kampaně nebo kampaně pro mobilní aplikace.

Další reklamní systémy

Velmi oblíbené jsou rovněž reklamní systémy sociálních sítí:

Facebook Ads

Reklamu můžete cílit na uživatele z hlediska jejich zájmu, věku, povolání, místa bydliště nebo rodinného stavu.

Instagram Ads

Reklamy na Instagram spravujete na stejném místě jako reklamy určené pro Facebook. Zároveň lze spravovat reklamy i v aplikaci Instagram.

Twitter Ads

Je možné propagovat váš účet na Twitteru jako celek, anebo jednotlivé tweety. Neplatíte však za proklik, ale za jakoukoliv aktivitu uživatele s vaším tweetem. Tato forma reklamy se jmenuje Pay per Engagement (PPE).

LikendIn Ads

Cílit lze dle věku, pohlaví, geografické polohy, názvu společnosti, její velikosti nebo například členství ve skupinách.

Založit si samotnou reklamu je velmi jednoduché a většinou vám to zabere jenom pár minut. Jednoduché však není nastavit si reklamu tak, aby vám skutečně vydělávala. Každá reklama vyžaduje péči a čas. A mnohdy vám zabere dlouhé hodiny i samotné hledání klíčových slov a vytvoření analýzy klíčových slov. Pokud si tedy nejste tvorbou PPC reklamy jistí a nechcete utrácet peníze za reklamu formou pokus-omyl, vyplatí se ji svěřit do rukou marketingových odborníků a specialistů na PPC kampaně. Sice vás to bude něco stát, zato si budete jistí, že reklama bude skutečně fungovat.

Navíc při špatně nastavené reklamě hrozí, že vám celý rozpočet na reklamu proklikají takzvaní boti nebo odpadní uživatelé. To nejsou vaši potenciální zákazníci, ale záškodníci, kteří vám mohou celou kampaň pokazit.


Vydáno
8. 5. 2022
Kategorie
Tagy