Kodex – jak být dobrým členem komunity webtrh.cz
Cílem kodexu je poskytnout, předat základní myšlenku tvůrců dalším uživatelům, a to z důvodu podpory zdravého podnikatelského ducha a komunity webtrhu.
- Webtrh je přátelská podnikatelská komunita.
- Uživatelé se v diskuzích chovají profesionálně, poskytují úplné nezkreslené informace a respektují odbornost a názor druhých.
- Cílem komunikace je pomoci radou druhému, neb on časem poradí na oplátku Vám.
- Zkušenosti dobré i zlé mohou pomoci druhým, ochránit je či je posunout dál.
- Urážky, ponižování, pomlouvání sem nepatří – respekt jeden k druhému je to, co na webtrhu má od začátku své místo.
- Webtrh by měl obsahovat témata, debaty, obchody spojené s internetovým obchodováním, není však podmínkou, pokud budete mít téma, které druhé obohatí, je zde pro něj také místo a děkujeme za něj.
- Podnikatelský život je značně hektický a času není na zbyt. Z tohoto důvodu prosíme raději o jeden příspěvek, který je zajímavý a věcný, který nás podnítí či poučí, než mnoho prázdných vět bez reálného a použitelného obsahu.
- Argumentujte věcně, nejlépe s odkazem na konkrétní fakta, a především se vyjadřujte k věci a ne k autorovi.
- Buďte upřímní. Dejte najevo, pokud patříte k projektu, o němž píšete. Jsme rádi, že zde máme řadu vlastníků a zastánců, je však férové, aby v komunikaci či argumentaci druhá strana o Vašem zainteresování věděla.
- Do diskuze provizní odkazy, propagace apod. Nepatří. Pokud je Vašim cílem prodávat či se prezentovat, jsou k tomu specializované sekce jako nabídka či prodej.
- Česká republika je příliš malá a komunita IT oblasti ještě menší, proto buďte ve svém zájmu čestní a poctiví, poskytnuté informace mají být nezkresleným faktem. Lži a nepravdivá či zavádějící tvrzení sem nepatří. Nikoho nepodvádějte a nezamlčujte důležitá fakta.
- Diskuzní fórum již za svou mnohaletou existenci obsahuje většinu témat, a tak Vás žádáme abyste se důkladně přesvědčili, že jste zvolili nejpřesnější kategorii, popř. že dané téma již neexistuje či na webtrhu není na Váš dotaz odpověď.
- Pokud na řešení svého dotazu přijdete sami, pošlete krátké shrnutí do diskuse pro lidi, kteří na Váš dotaz narazí v budoucnu.
- Převážná většina sporů vzniká nedostatečnou komunikací. V případě obchodů zde prosíme, reagujte rychle a srozumitelně na dotazy kupujících, podpoří /utvrdí/ to Váš obchod a ubude zbytečných sporů a negativních hodnocení.
- Příspěvek, který Vám pomohl, můžete ocenit udělením bodu. Pomozte nám vyzdvihnout ty nejlepší uživatele, uděláte radost nejen nám, ale i jim a především dalším uživatelům, kteří potřebují najít nejlepšího odborníka na dané téma.
Jsme rádi, že jste s námi, a děkujeme Vám za podněty a vzorové chování v diskuzích a obchodech. Věříme, že těchto pár pravidel dokáže podnikatelské prostředí IT podpořit a posunout opět dál.