Zadejte hledaný výraz...

Povinnost absolvování garanční prohlídky u prodejce

šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 11. 2025 20:04:31
Zdravím ,zajímalo by mě právní názor na absolvování povinné garanční prohlídky.Nyní nemluvím o automobilech ,kde je to legislativně umožněné neabsolvovat garanční prohlídku u prodejce.Ale zajímá mě to u jiných věcí ,třeba zahradního traktoru.I když máme v obchodních podmínkách jasně dané ,že garanční prohlídku řešíme pouze my jako prodejce a že nemáme žádný smluvní servis je to uvedeno i na faktuře.A zákazník k nám nejezdí a potom přijede na reklalaci že si garanční prohlídku udělal jinde v odborném servisu.Můžeme to akceptovat nebo ne...?Vada mohla vzniknout třeba neodorností servisu ,ale to je zase na dlouhé dohadování...Takže spíš jestli to můžeme rázně odmítnout.
7. 11. 2025 20:04:31
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1539984
lada1979
verified
rating uzivatele
8. 11. 2025 10:40:26
to tvoje třeba....jak chceš dostat odpověď na obecný dotaz? 
Obecně pokud jiný servis dodrží postupy výrobce,  použije schválené náhradní díly a vše řádně zdokumentuje a doloží o záruku nepřijde. Akceptovat to samozřejmě můžeš. A pokud reklamuje něco, co se zjistilo na garančce, tak samozřejmě reklamuje u tebe.
8. 11. 2025 10:40:26
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1539990
šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
8. 11. 2025 13:34:50
No zajímalo by mě ,jestli smluvně si můžeš zavázat zákazníka ,aby jezdil k tobě jako prodejci na garanční prohlídky a v případě že garanční prohlídku absolvuje jinde že mu padá záruka.
8. 11. 2025 13:34:50
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1539994
lada1979
verified
rating uzivatele
8. 11. 2025 17:19:19
najdi si EU směrnici k blokové výjimce a pokud tvé zboží není obsaženo nebo se dnes nevztahuje na všechno, tak můžeš.
8. 11. 2025 17:19:19
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1540001
šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 11. 2025 10:42:29
tady je vyjádření od kamaráda AI:
Bloková výjimka se nevztahuje na servis traktorů; platí pouze pro prodej nových motorových vozidel a náhradních dílů. Znamená to, že majitelé automobilů mohou servisovat svá vozidla v nezávislých servisech bez ztráty záruky, pokud servis dodrží stanovené postupy a použije kvalitativně rovnocenné díly. Pro traktory však toto pravidlo neplatí a výrobci mohou vyžadovat servis v autorizovaných servisech
9. 11. 2025 10:42:29
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1540028
lada1979
verified
rating uzivatele
9. 11. 2025 11:58:44
ty bezmezně věříš AI? Tak hodně štěstí u soudu.
Mě odpověděla takto:
Bloková výjimka na traktory se týká servisu a oprav a znamená, že můžete servisovat svůj traktor v nezávislém servisu, aniž byste přišli o záruku. Podmínkou je, že servis dodrží postupy výrobce a použije kvalitativně rovnocenné nebo originální náhradní díly. Tento evropský předpis také zajišťuje přístup nezávislých servisů k technickým údajům a podporuje tak konkurenci na trhu. 
9. 11. 2025 11:58:44
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1540032
xunil
verified
rating uzivatele
9. 11. 2025 15:17:35
No jo
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32010R0461
I když tam nespadají traktory, tak obecně platí 
"Výrobce nesmí omezovat nezávislé servisy a distributory tak, že by narušoval volnou hospodářskou soutěž."
Nicméně, chcete "právní názor", tak nezbývá než si ho objednat.
Jestli servis zapříčinil nějakou vadu není o tom jestli to dělal Honza nebo Petr, tak či tak budete postupovat dle toho co se tam skutečně na tom traktoru stalo. Tedy co reklamuje a jak to bylo opraveno.
9. 11. 2025 15:17:35
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1540035
šmoula
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 11. 2025 18:42:20
No jo
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32010R0461
I když tam nespadají traktory, tak obecně platí 
\"
Co znamená v právní terminologii výraz "obecně" ? Tato vyjímka je pro motorové vozidla a motocykly.Jde  mně o to ,že zákazník k nám nejezdil na garanční servis i když to je jasně stanovené ve obchodních podmínkách a má to i na faktuře,kde to odsouhlasí a podepíše.Zákazník se nyní po roce a půl ozval s tím ,že má na stroji poruchu.Když jsme chtěli aby nám zaslal servisní knihu ,tak si tam garanční prohlídky nechal orazítkovat nějakým servisem ,který my ani neznáme.Nemyslím si že garanční prohlídka byla vůbec někdy provedena ,spíše od nějakého známého sehnal jen razítko.Ta závada vznikla určitě zanedbáním servisu ale toto je těžké prokázat.(nechci to tady rozebírat ).Proto by mě zajímalo jestli třeba soud by tyto razítka akceptoval od servisu který nás ani nepožádal jako importéra a o nějaké technické postupy pro garanční prohlídky tohoto stroje atd...
9. 11. 2025 18:42:20
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1540039
xunil
verified
rating uzivatele
10. 11. 2025 01:00:11
No jo
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32010R0461
I když tam nespadají traktory, tak obecně platí 
\\\"
Co znamená v právní terminologii výraz \"obecně\" ? Tato vyjímka je pro motorové vozidla a motocykly.Jde  mně o to ,že zákazník k nám nejezdil na garanční servis i když to je jasně stanovené ve obchodních podmínkách a má to i na faktuře,kde to odsouhlasí a podepíše.Zákazník se nyní po roce a půl ozval s tím ,že má na stroji poruchu.Když jsme chtěli aby nám zaslal servisní knihu ,tak si tam garanční prohlídky nechal orazítkovat nějakým servisem ,který my ani neznáme.Nemyslím si že garanční prohlídka byla vůbec někdy provedena ,spíše od nějakého známého sehnal jen razítko.Ta závada vznikla určitě zanedbáním servisu ale toto je těžké prokázat.(nechci to tady rozebírat ).Proto by mě zajímalo jestli třeba soud by tyto razítka akceptoval od servisu který nás ani nepožádal jako importéra a o nějaké technické postupy pro garanční prohlídky tohoto stroje atd...
Ano odkaz je na "auta" a mimo ty auta platí:
"Výrobce nesmí omezovat nezávislé servisy a distributory tak, že by narušoval volnou hospodářskou soutěž."
Není rozhodující co podepíše zákazník. Vy nesmíte omezit zákazníka na jeho právech. Nemůžete podmiňovat záruku kde máte své pravidla. Zákon řeší výrobce. Výrobce nesmí vytvářet monopolní postavení tím, že by blokoval přístup jiných subjektů (nezávislých servisů, prodejců, distributorů) k výrobkům, náhradním dílům, technickým informacím.
Ta závada vznikla určitě zanedbáním servisu
Zákazník bude operovat s tím, že závada se projevila v záruce a vy ji máte odstranit.
Vám by mohlo pomoct pokud se v tom někdo vrtal, něco tam dovrtal a tím způsobil tu závadu. Případně něco opomněl ale musí to mít oporu například v podmínkách užívání - napadá mě doplnit olej, mazivo atd.
Editováno 10. 11. 2025 01:04:32 uživatelem xunil
10. 11. 2025 01:00:11
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1540045
lada1979
verified
rating uzivatele
10. 11. 2025 09:21:36
asi tak: ta směrnice co je uvedena platila do roku 2023. Možná byla prodloužena, ale spíše byla nahrazena novou,  která je ještě více obecná.
A protože tu pořád chceš radu na problém, který nazýváš "třeba", mrháš tu akorát časem, protože za chvíli to nebude traktor, ale myslel jsi třeba kulmu jako minule.
O tom co má nezávislý servis doložit, jsem ti psal na začátku a tím bych začal. Razítko nestačí. Jinak dnes nejde uplatnit celou ztrátu záruky, ztrácíš záruku pouze na to co s úkonem souvisí. Pokud  neměnil olej v motoru, ztrácí se záruka pouze na motor.
takže jsou 2 možnosti, bud budeš prozákaznický a vadu odstraníš a nebo to hodíš na zákazníka, ale musíš počítat s tím, že bude urputný (ale nemusí) a případný soud nemusíš ustát.
10. 11. 2025 09:21:36
https://webtrh.cz/diskuse/povinnost-absolvovani-garancni-prohlidky-u-prodejce#reply1540051
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit