Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

PayU od Aukra – zkušenosti, obchodní podmínky

Aukro začíná protlačovat svůj nový platební systém PayU.
Četl jsem jejich obchodní podmínky, jsou tam nějaké zajímavé body.
Zaprvé jsou zprostředkovatelé plateb, dostávají peníze na svůj účet, berou si z každé platby provizi, rozdělují peníze dále, ale vyhýbají se jakémukoliv označení za bankovní služby.
Článek 4
Operace prováděné v rámci systému PayU nejsou bankovními operacemi.
Budou z každé platby vybírat fixní poplatek a zároveň zakazují uživateli stanovovat minimální platbu.
Článek 7
Služby budou Uživateli poskytovány systémem PayU za poplatek stanovený ve smlouvě. Provizní poplatek bude fixní a bude stanoven individuálně pro každého Uživatele, především s ohledem na počet realizovaných platebních metod a celkový měsíční obrat.
Článek 11
Při volbě Platebních metod Uživatel nesmí za žádných okolností diskriminovat žádnou z nich, či jinak pobízet Zákazníka k využívání jednotlivých metod uvedených v článku 9. Taktéž není povoleno stanovovat minimální nebo maximální částku pro jednotlivé platební metody, pokud nebylo rozhodnutí o limitu učiněno přímo Provozovatelem.
Mimochodem článek 7 obsahuje větu, která podle mě nedává smysl.
Článek 2
Vymezení pojmů:
1. Zákazník - zákazník Uživatele, který má zájem o koupi zboží nebo služeb nabízených na webových stránkách Uživatele;
6. Provozovatel - společnost Aukro s.r.o., která je provozovatelem systému PayU;
9. Uživatel – fyzická či právnická osoba provozující své obchodní aktivity pomocí webových stránek, která uzavřela smlouvu o užívání Systému PayU s Provozovatelem.
Článek 7
Provozovatel bude Uživateli účtovat pouze provizi, tedy poplatek za převod finančních prostředků ve prospěch Zákazníka.
Finanční prostředky se přece převádí ve prospěch Uživatele, ne ve prospěch Zákazníka.
V článku 14 se mluví o propojení pomocí "počítačového programu" a blíže nespecifikovaných "nejvyšších standardech zabezpečení".
Článek 14
1. Provozovatel poskytne Uživateli systému PayU počítačový program potřebný pro komunikaci mezi systémem PayU a stránkami Uživatele. Prostřednictvím implementace systémového nástroje budou stránky Uživatele propojeny se systémem PayU.
3. Provozovatel ručí za to, že systémové nástroje splňují nejvyšší standardy zabezpečení, které zajistí, že žádná neoprávněná osoba nebude moci získat přístup k přenášeným informacím. Provozovatel taktéž zajistí, že přenášené informace ze Systému PayU budou patřičně zakódovány.
4. Uživatel má taktéž povinnost zajistit nejvyšší standardy zabezpečení dat zpracovávaných na stránkách Uživatele souvisejících s transakcí, za kterou Zákazník platí prostřednictvím Systému PayU.
A v souladu s nejvyššími standardy zabezpečení dostane uživatel přiděleno osmimístné heslo.
Článek 22
Uživatel obdrží od Provozovatele 8-místné individuální heslo, složené z číslic a písmen, které Uživateli umožní přístup do administračního rozhraní systému PayU. Povinností Uživatele je zabezpečit heslo před zneužitím neoprávněnými osobami. Na základě přístupového hesla mohou být vygenerována další hesla, která umožní přístup ke konkrétním funkcím systému PayU, jako např. generování oznámení o transakcích, zadání platebních příkazů, nastavení administrátorského účtu apod.
Každý uživatel musí na úvodní stránce webu viditelně odkazovat na PayU.
Článek 18
Povinností Uživatele je umístit na hlavní stránku Uživatele logo a odkaz na stránky systému PayU.
A platby se musí vracet zase přes PayU.
Článek 29
Uživatel má možnost zažádat o navrácení provedené platby (která má status „dokončeno“) zpět Zákazníkovi. Tento požadavek je třeba zadávat prostřednictvím administračního rozhraní systému PayU. Provozovatel se zavazuje navrácení platby provést následující pracovní den po dni, kdy si Uživatel o navrácení požádal, a to pod podmínkou, že zůstatek na účtu Uživatele je kladný. Za navrácení platby je účtován fixní administrativní poplatek 5,- Kč.
PayU se distancuje od obchodních sporů
Článek 36
Stížnosti týkající se plateb od Zákazníků by měly být zasílány pouze Uživateli. Povinností Uživatele je informovat Zákazníky o postupech při stížnostech/reklamacích. Taktéž je povinností Uživatele nejprve prověřit každou stížnost svépomocí. V případě, že zjistí, že důvodem stížnosti není chyba Uživatele, ale Provozovatele, Uživatel by měl dále postupovat dle procedury uvedené v článku 35.
Článek 37
Veškeré spory mezi Uživatelem a Zákazníky týkající se objednávek budou řešeny výhradně mezi nimi. Provozovatel za takové transakce či spory nenese žádnou odpovědnost.
Nerozumím úplně, jaký problém má PayU vlastně řešit.
Máte s ním někdo už zkušenosti, ať už jako zákazník nebo uživatel?
15. 7. 2010 14:23:20
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527961
Otis
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 7. 2010 16:14:56
Zatím se v praxi nezměnilo prakticky nic. Jen přibila ikonka PayU nad výběrem platby, přičemž platit se dá pouze účet u Aukra.
Ty obchodní podmínky, které v tuto chvíly smysl skutečně nedávají, jsou imho připravené pro plné spuštění platebního systému jako má polské Allgero. Tedy systém, který bude umožňovat kupujícím poslat peníze prodávajícímu, kde Aukro bude fungovat jako prostředník.
15. 7. 2010 16:14:56
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527960
tento systém má řešit jediný problém, a to, že aukro nedostává provizi za platbu...
15. 7. 2010 17:07:35
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527959
co je to aukro?
15. 7. 2010 22:31:42
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527958
Utfg
16. 7. 2010 11:43:11
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527957
Han24
verified
rating uzivatele
10. 8. 2010 13:27:56
je to ve skutecnosti stejne jako xpay nebo gopay. Proste ti nabidnou balicek pouzivanych internetovych plateb a neco si za to uctuji. Poplatky nevypadaj o moc vetsi nez v Bance (u GoPay mi prijdou stejny za prevod i za mojeBanka) a mas to vsechno pohromade a po ruce. Jen mi prijde ze toho nabizi malo. Nevim proc kdyz uz fungujou tak dlouho tak ani jeden nemaji v moznostech PayPal a v cechach treba paysec.
Jediny kdo aspon uvazuje o implementaci PayPalu tak je GoPay, ale to ze to ve 4Q 2010 opravdu implementuji jiste neni.
Ve skutecnosti tohle dela i PayPal - pokud jsem se dobre informoval tak pres rozhrani PayPalu muzes prijimat plaby PayPal, platebni karta a prevod na ucet.
Kazdopadne mi to (pokud spoustis novy web) prijde lepsi nez slozite tvorit system na komunikaci s bankama a ruznejma kanalama. U nich to mas uz pripravene a usetris vstupni naklady. Pokud ti neco nebude vyhovovat tak to pak muzes zmenit a zavest jinou funkcnost nebo pomalu naprogramovat neco jineho nebo pokud zjistit ze tvuj podnikatelsky zamer nefunguje tak aspon nejsi tak vycuclej, protze timto snizis naklady na start.
10. 8. 2010 13:27:56
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527956
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
22. 11. 2010 16:38:40
Nevím jak to řeší GoPay, ale u PayU jdou veškeré platby od zákazníků na účet Aukro s.r.o. (je i uvedeno ve všech platbách), což určitě odrazuje případné zákazníky když mají poslat peníze někomu jinému než provozovateli obchodu, dokonce je to tam ještě v té platební bráně i trapně napsáno, že člověk posílá peníze na účet Aukra a ten je po obdržení převede na účet obchodníka xxx.
22. 11. 2010 16:38:40
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527955
Han24
verified
rating uzivatele
23. 11. 2010 13:01:18
V tomhle s tebou nesouhlasim, ono totiz vsichni poskytovatele platebnich systemu maji svuj ucet na ktery ty peniz jdou, teprve potom to jde na ucet prodejce/podnikatele.
Je to logicke a nedokazu si predstavit ani jak by to mohlo fungovat jinak. Platby predevsim pomoci karty totiz musi jit pres platebni brany. Ty neco stoji a co jsem zjistoval je jich par a ostani je jen licencuji. Takze tak ci onak vzdy te musi server presmerovat na zabezepcenou a duveryhocnou stranku provozovatele paltebni brany.
Dokonce i paypal je tak ze to chodi na jeho ucet. Jediny rozdil je ze k nemu mas pristup, u gopay nebo upay musis dat prikaz k prevodu na svuj ucet.
Problem bych v tom nevidel....
a rekl bych ze payU ted pouziva slevomat....
23. 11. 2010 13:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527954
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
23. 11. 2010 16:53:28
On by to nebyl asi takový problém, kdyby tam nebylo uvedeno to Aukro ale cokoliv jiného, protože o Aukru běžný člověk slyší takřka výhradně jen při negativech jako jsou podvody, prodej padělaného zboží a podobně. Navíc Aukro mají lidé spojeno s prodejem použitého zboží a to vše zrovna důvěryhodnosti platby pro běžného člověka nepřispívá. Kdyby tam byla firma PayU s.r.o, tak je to naprosto v pohodě, ale Aukro s.r.o. to zrovna není dobré řešení.
Dokážu si představit i jiný způsob řešení, kdy sepíšu jednu smlouvu s plnou mocí k tomu aby za mně vyřídili registrace u jednotlivých poskytovatelů plateb a pak mně poskytli jejich platební rozhraní pro všechny aktivované způsoby plateb a do konfigurace zanesli přímo veškeré mé údaje. Tento zprostředkovatel pak mně ušetří chození po společnostech se sepisováním smluv a hlavně poskytne jedno jednotné platební rozhraní za který bude pak odemně dostávat dohodnutá procenta.
23. 11. 2010 16:53:28
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527953
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
23. 11. 2010 16:56:25
Napsal zlutejbanan;600066
On by to nebyl asi takový problém, kdyby tam nebylo uvedeno to Aukro ale cokoliv jiného, protože o Aukru běžný člověk slyší takřka výhradně jen při negativech jako jsou podvody, prodej padělaného zboží a podobně. Navíc Aukro mají lidé spojeno s prodejem použitého zboží a to vše zrovna důvěryhodnosti platby pro běžného člověka nepřispívá. Kdyby tam byla firma PayU s.r.o, tak je to naprosto v pohodě, ale Aukro s.r.o. to zrovna není dobré řešení.
myslim ze v tom problem neni, uzivatele aukra vi ze na aukru se zdaleka neprodava jen pouzite zbozi, stejne jako uzivatele aukra vi, ze tech podvodu je na aukru poskromnu a ze se pise jen o negativech a o dobrych vecech ne vi snad kazdy :) takze to co rikas je podle me uplne vedlejsi... spis neni duvod PayU vubec pouzivat... proste proc? neni duvod
23. 11. 2010 16:56:25
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527952
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
23. 11. 2010 20:01:05
Jenže z těch běžných lidí co nakupují v eshopech je jen dost zanedbatelné procento těch kteří Aukro používají nebo vůbec vědí jak funguje, o Aukru jen slyšeli z médií a to neslavně.
23. 11. 2010 20:01:05
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527951
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
23. 11. 2010 23:07:19
Napsal zlutejbanan;600114
Jenže z těch běžných lidí co nakupují v eshopech je jen dost zanedbatelné procento těch kteří Aukro používají nebo vůbec vědí jak funguje, o Aukru jen slyšeli z médií a to neslavně.
zajimalo by me kdo si bude pamatovat pul roku stary incident pokud aukro jako takove nezna a nevi co to je (reknu ti to - nikdo) ;)
23. 11. 2010 23:07:19
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527950
obecne nemam rad ani GoPay, ani PayU ani zadny podobny pseudosystem ... mozna maji hodne typu plateb, jednoduchou implementaci, ale proste clovek s vysokym objemem transakci pres platebni karty nemuze cekat x dni nez mu penize dojdou na ucet. Takze radeji pouziju PayMUZO s primym propojenim na ucet u RB a penize mam vzdy nasledujici pracovni den automaticky. A navic jako obchodnik jsem uveden na brane primo ja.
24. 11. 2010 00:25:51
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527949
GoPay
verified
rating uzivatele
29. 8. 2011 11:06:05
Dobrý den.
Platební brána GoPay v současnosti sdružuje 12 platebních metod v jedné integraci. Pro majitele E-shopu je GoPay jediným finančním partnerem, obchodník nemusí mít účty u jednotlivých bank.
Integrace GoPay není časově ani finančně náročná, na rozdíl od vyšších nákladů na integraci platebního řešení přímo od banky, např. přes zmiňované PayMUZO.
Tým GoPay
29. 8. 2011 11:06:05
https://webtrh.cz/diskuse/payu-od-aukra-zkusenosti-obchodni-podminky/#reply527948
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit