Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Náročný zákazník

Také máte někdy po krk, když Vám náročný zákazník řekne, co by tam chtěl změnit? Například, řekne mi, co chce změnit. A zjišťuji, že podle zadání se grafika pádem zhoršuje. Hlavně v oblasti webdesignu. Jaké s tím máte zkušenosti?
9. 6. 2010 01:16:09
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514338
Mám s tím také zkušenosti... Většinou se to snažím zákazníkovi rozmluvit a vystvětlit mu to... ovšem kolikrát má zákazník svoji hlavu a nenechá si do své vize mluvit a poté je všechno marné... Jak se říká náš zákazník náš pán, ovšem ne vždy je to ideální, pokud výsledný počin není ani prezentace v referencích schopný.
Takž eurčitě nejsi sám, co má tuto zkušenost...
9. 6. 2010 02:01:59
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514337
Jakub Jordanidis
verified
rating uzivatele
9. 6. 2010 08:07:04
když si nenechá domluvit a má svojí hlavu a jen ti na to řekne, že to "není ono" tak je to na kopnutí do zadku. Když už mi to řekne, po druhý, po třetí a má nesmyslný požadavky, tak já prostě takovou práci dělat nehodlám, která je z hlediska grafiky úplně mimo. Ať si na to najde jinýho blbce.
9. 6. 2010 08:07:04
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514336
triplia
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 6. 2010 08:20:18
Děláte tu grafiku pro zákazníka nebo pro sebe? :-) I když není profesionál, má právo na názor a určitě očekává, že práci uděláte jak Vám to zadá. Nakonec s tou grafikou nebo webem se bude on prezentovat - tak by měla být dle jeho požadavků.
A pokud je to opravdu "mimo", tak třeba si nechá poradit, pokud mu to vysvětlíte..
9. 6. 2010 08:20:18
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514335
Tohle je právě blbost :) grafika se nedělá pro zákazníka, ale pro lidi, kteří mu na web budou chodit. Jestliže zákazník nemá grafické cítění, měl by to nechat na grafikovi kompletně. Já to dělám tak, že se zákazníkem proberu wireframe a barvy a potom už si do práce kecat moc nenechám (jen drobnůstky) a zatím to tak oboum stranám vždy vyhovovalo.
9. 6. 2010 08:36:50
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514334
rainbof
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
9. 6. 2010 08:38:07
občas bývají argumentem peníze :)
9. 6. 2010 08:38:07
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514333
Zatím nejhorší zkušenosti jsem zažil s tím neuznaným Portíkem. :D
9. 6. 2010 09:42:57
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514332
no tak si řekněte o příplatek (graficke bolestne)... co se stane?
1) sice se vam to nebude libit, ale dostanete za to vic zaplaceno
2) zakaznik od toho upusti
3) zakaznik pujde jinam a bude to bolet nekoho jineho.
9. 6. 2010 09:57:24
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514331
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
9. 6. 2010 10:25:49
Z pohledu zákazníka. Už jsem to zkoušel, ale vždycky jsem se rozhodl pro hotovou šablonu.
Zaprvní vůbec neumím kreslit, takže by to chtělo přenos myšlenek. Máte to prostě v hlavě, ale nejlepší by bylo býti grafikem a udělat si to. Ono by to třeba vypadalo otřesně, nebo úplně jinak. Někdo rád hubený, někdo kulatý, každý by to udělal jinak. Takže kdo je ten grafik, který to vidí zhruba jako já.
Je to oboustranný. Není to tím, že by byl někdo náročný, ale tím, že když prohlížíte internet, tak se vám něco líbí a něco ne a vy ještě musíte zadat parametry tak, aby se to líbilo grafikovi, Vám, i návštěvníkům. Když to grafik bude dělat jen pro ty peníze, tak to dobrý nikdy nebude
9. 6. 2010 10:25:49
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514330
stope
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 6. 2010 10:30:03
Napsal triplia;522613
Děláte tu grafiku pro zákazníka nebo pro sebe? :-) I když není profesionál, má právo na názor a určitě očekává, že práci uděláte jak Vám to zadá. Nakonec s tou grafikou nebo webem se bude on prezentovat - tak by měla být dle jeho požadavků.
A pokud je to opravdu "mimo", tak třeba si nechá poradit, pokud mu to vysvětlíte..
To jsi právě celkem mimo - grafika se nedělá pro zákazníka ale pro návštěvníky. A pokud jsou jeho připomínky srovnatelné s čmáranicemi pětiletého díděte, nikoho nezajímá, že to tak chce!
---------- Post added 9.6.2010 at 10:32 ----------
Napsal Kleopatra;522664
Z pohledu zákazníka. Už jsem to zkoušel, ale vždycky jsem se rozhodl pro hotovou šablonu.
Zaprvní vůbec neumím kreslit, takže by to chtělo přenos myšlenek. Máte to prostě v hlavě, ale nejlepší by bylo býti grafikem a udělat si to. Ono by to třeba vypadalo otřesně, nebo úplně jinak. Někdo rád hubený, někdo kulatý, každý by to udělal jinak. Takže kdo je ten grafik, který to vidí zhruba jako já.
Je to oboustranný. Není to tím, že by byl někdo náročný, ale tím, že když prohlížíte internet, tak se vám něco líbí a něco ne a vy ještě musíte zadat parametry tak, aby se to líbilo grafikovi, Vám, i návštěvníkům. Když to grafik bude dělat jen pro ty peníze, tak to dobrý nikdy nebude
Dobrému grafikovi bude stačit kvalitní popis tvé představy, vůbec nepotřebuje abys to kreslil =) Vůbec není pravda, že musíš zadat parametry tak, aby se to líbilo grafikovi - problém je v tom, že grafik většinou rozumí právě své práci, tedy grafice daného webu, na rozdíl od klienta, jehož představy jsou obvykle mimo...
---------- Post added 9.6.2010 at 10:35 ----------
Napsal Martys;522584
Také máte někdy po krk, když Vám náročný zákazník řekne, co by tam chtěl změnit? Například, řekne mi, co chce změnit. A zjišťuji, že podle zadání se grafika pádem zhoršuje. Hlavně v oblasti webdesignu. Jaké s tím máte zkušenosti?
Občas se to stává no =) Naposledy, když jsem po týdnu dohadů odmítl použít jako logo hrůzu, kterou mi poslal klient, a radši jsem od projektu odstoupil, mi bylo zpětně sprostě vynadáno xD Někteří klienti si holt myslí, že designer je jen nutné zlo-pracovní síla, určená k tomu aby převedla do reálu jejich maniodepresivní představy...
9. 6. 2010 10:30:03
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514329
@triplia: Právě protože není profesionál by měl chápat, že designér není zatracený šroubovák, ale člověk, který má v daném oboru znalosti. Rozumné připomínky beru, ale zákazníkovo "změňte tohle, aby to vůbec nesedělo do designu a ten se tím naboural" nesnáším.
@rammi: V naprosté většině případů následuje 3. Tihle lidé obvykle nemyslí úplně normálně (nechci se dotknout někoho konkrétního, mám v tom chabé zkušenosti, ale mám) a je jim třeba vysvětlit, co a proč a to důrazně, velmi důrazně, jinak člověku zbudou oči pro pláč.
@Kleopatra: Tohle je právě ten problém. Ve výsledku se raději rozhodni pro to, že to bude dobré pro zákazníky, že ti designér vytvořil něco dobrého, byť to není úplně podle tvé hlavy. Snažit se o něco takového za každou cenu nepřináší ve výsledku nic dobrého, akorát rozbořený, méně kvalitní design a napětí na obou stranách. Nejlepší řešení jsou konzultace, ukázky toho, co se ti líbí (aby designér dokázal co nejlépe zachytit představu), a spolehlivý designér, ne někdo, kdo dělá za nejnižší ceny.
9. 6. 2010 10:36:39
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514328
Vždycky se dívám z pohledu zákazníka, abych věděl, jaké má on představy, což je náročnější. Čtyři hodiny práce webdesignu v Photoshopu, někdy nestačí. Čím více se zaměřuji na detaily, tím více času zabírá.
9. 6. 2010 10:38:21
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514327
Osobně to mám vyřešené jednoduše. Většinou dodávám grafiku s tím, že v ceně jsou 2 kola feedbacku. Tzn. zákazník má právo dvakrát sepsat svoje připomínky a já je tam zakomponuju. Když si myslím, že je to blbost řeknu to, ale nehádám se. Každé další kolo připomínek už je zpoplatněno.
Když to děláš takhle, je nezbytně nutné, aby klient znal pravidla ještě před začátkem spolupráce. Když mu v půlce projektu řekneš, že každá další změna bude za peníze, tak ho to samozřejmě naštve, ale pokud s tím dopředu počítá, tak si každou úpravu dobře promyslí a dvě kola většinou bohatě stačí :)
9. 6. 2010 11:25:48
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514326
Michal Feltl
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
9. 6. 2010 11:32:49
Málokdy se mi stalo, že by mi klient řekl přesně, že chce kulaté tlačítka, vytažení 2px apod.
Ve většině případů to funguje, že klient řekne přibližnou představu barev (vychází třeba z CI),
rozložení prvků, jaký bude obsah a kdo je cílovou skupinou. A ve zbytku má designer volnou ruku.
9. 6. 2010 11:32:49
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514325
Napsal Petr Široký;522675
@rammi: V naprosté většině případů následuje 3. Tihle lidé obvykle nemyslí úplně normálně (nechci se dotknout někoho konkrétního, mám v tom chabé zkušenosti, ale mám) a je jim třeba vysvětlit, co a proč a to důrazně, velmi důrazně, jinak člověku zbudou oči pro pláč.
Ale to je dobře, když půjde otravovat konkurenci, ne? ;)
9. 6. 2010 16:41:36
https://webtrh.cz/diskuse/narocny-zakaznik/#reply514324
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit