Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Cenove nabidky pres PM

djx1
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 12:08:25
Ahoj.
Mam takove problem.
Tenhle web je skvelej. Srkam z nej dost informaci a uz jsem tu nasel odpovedi na dost mych dotazu. Ale jedno mi tu opravdu nesedi. A to jsou ceny (za domeny, stranky) posilane pres PM.
Probiha aukce, vyvolavaci cena je 1000Kc. Prihazuje se po stovkach. Cena se dostane na cca 2-3 tis. A najednou prodavajici prohlasi, ze dostal nabidku pres PM za 10tis. Jak ja muzu vedet, ze to je skutecna nabidka? Vzdyt to muze byt smyslena nabidka jen kvuli tomu, aby prodavajici tak trosku postouchl kupujici a snazil se tak cenu zvysit. Tohle mi prijde strasne nefer a uz nekolikrat jsem prestal o koupi zajimave domeny/webu po podobne hlasce premyslet.
Kdyz uz je to verejna aukce, tak by meli platit jen ty ceny, ktere se zverejni.
Dale mi prijde nefer, kdyz prodavajici prohlasi, ze dostal pres PM, mail nabidku, kterou nemuze odmitnout a tim aukci zavira. Tak at ten kupujici cenu zverejni a soutez muze pokraovat dal. Me je jedno, ze je cena treba 4tis a najednou nekdo prijde a verejne napise, ze za to da 10tis. Beru na vedomi a kdyz tu domenu opravdu chci a cenim si ji, tak soutezim dal....mam moznost ji ziskat. Ale takhle moznost nemam...ikdyz bych za ni byl schopnej dat treba 20tis
A to nemluvim o "umelem navyseni" ceny....tzv. "volavky". Nemam tu zaruku, ze neexistuji.
Je to strasna skoda. Web uzasny, nabidka domen a webu nekdy velice zajimava. Bohuzel je to web o trhu a zakladni principy trhu se tu porusuji.
GL
Michal
29. 5. 2008 12:08:25
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76156
toulecv
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
29. 5. 2008 12:12:34
Souhlas. Sice je hezky ze je to pres PM anonymni, ale nikdo nema jistotu ze opravdu nekdo tu PM poslal a ze jen prodavajici nenavysuje cenu
29. 5. 2008 12:12:34
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76155
Petr Skopal
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
29. 5. 2008 12:13:14
Prvotně - nepatří to do Trhu, ale kdyžtak už do Připomínek.
29. 5. 2008 12:13:14
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76154
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
29. 5. 2008 12:16:32
Pokud máš podezření na "divné příhozy" přes PM, máš možnost kontaktovat moderátora, který to může ověřit. Na příhozech přes PM nevidím zhola nic špatného. Anonymní příhozy jsou součást trhu i v off-line světě ;)
29. 5. 2008 12:16:32
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76153
Petr Skopal
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
29. 5. 2008 12:17:55
Pokud máš dojem, že kupující uměle navyšuje cenu, můžeš požádat moderátorský tým o ověření nabídky.
Někteří nechtějí v aukcích vystupovat veřejně, proto přihodí přes PM. Neřešil bych, proč to dělají, ale spíše proč by to nemohli dělat? Příhoz má stejnou váhu jako veřejný příhoz v aukci.
Ukončení aukce dříve - z části máš pravdu, pokud se ale aukce do této chvíle nikdo nezůčastní, není to pro mne osobně tak velk problém. Pokud se prodávající rozhodne aukci ukončit předčasně, dej mu prostor a požádejho o vysvětlení. Jestliže ti to i potom přijde nefér a nebude ti vysvětlení dostačující - máme tu iTrader na hodnocení obchodů.
EDIT: Porušují se tu podle tebe principy trhu? Dej konkrétí příklad, nadhoď možnosti řešení. Diskuse je vítána, připomínky a nápady taktéž. Webtrh si děláme takový jako je my všichni. Mimo to - připomínám možnost nahlásit příspěvek - Report Post .
29. 5. 2008 12:17:55
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76152
djx1
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 12:42:35
Fishbond...za to se omlouvam a dik za presun.
Pokavad je aukce verejna, tak by mel kazdy kupujici vystupovat verejne. Nedavno tu Kraja prodaval svuj web a vyslovene napsal, ze o cene komunikuje jen pomoi PM a mailu. Tento postup mi prijde fer. Ale u verejne aukce? To opravdu ne.
Nevidim jediny duvod, proc by se mel kupujici nejak schovavat. Vzdyt cely web je anonymni, tak co najednou tolik opatrnosti? Na klasicke aukci taky clovek nesedi pod cernym hadrem. Lide se tam vidi a obcas i znaji osobne (klasicke aukce navstevuji).
Do verejne aukce preci vstupuji s tim, ze je verejna. Je pravda, ze na klasicke aukci clovek muze mit sveho zastupce, ale ten musi mit na to papir...plnou moc. To tak trosku zlepsuje situaci. Navic clovek ihned pozna "volavku". Ikdyz vyskyt techto tvoru je na dobryh aukcich minimalni.Tady to bohuzel nejde. A jedina, malinka ochrana je prave ta "verejnost".
Ja bych treba prestal i prihazovat, pokavad bych videl, ze prihazuje clovek, co se registroval pred par hodinama. Je to web, kde muze podvadet kazdy....bohuzel.
Ukonceni aukce. Samozrejme. Kdyz se neprihazuje, tak to beru. Ale u zive aukce? To je nefer.
Principy? Porusuje se zakladni principy aukce. A to tim, ze prihazuji anonymove. Dale tim, ze aukci muze prodavajici kdykoli ukoncit. Dle meho pro aukci nepripustne. Museji byt dane mantinely a stejna meritka a pravidla pro vsechny.
A to, ze se mam porad nekoho ptat, zda ten a nebo tamten nenavysuje cenu umele? To bych nedelal nic jineho. Pres PM se tu tak nejak prihazuje bezne:-(
29. 5. 2008 12:42:35
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76151
Ahoj Michale, díky za připomínky.
Co se týče příhozů přes PM, můžeš požádat moderátory (nejlépe přes funkci Report Post) o ověření příhozu. Anonymní příhozce někomu z nás potvrdí, že se jedná o jeho příhoz.
Na falešné přihazování dáváme velký pozor, viz tady a tady. Pokud se ti cokoliv nezdá, dej nám vědět pomocí  .
Rychlé ukončení obchodu na základě neveřejné komunikace je podle mě zcela OK. Ostatní prostě byli pomalejší, nabídli horší podmínky nebo byli méně přesvědčiví. Trh je tu proto, aby se obchodovalo, ne proto, aby se obchodovalo výhradně v diskusi.
Je to boj, zbraněmi jsou diskuse, soukromé zprávy, e-mail, ICQ a telefon. Startovní výstřel a mávnutí praporkem v cíli probíhá zde, ale Webtrh je jen platforma. :)
29. 5. 2008 12:44:45
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76150
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
29. 5. 2008 12:46:51
Napsal djx1;65615
Na klasicke aukci taky clovek nesedi pod cernym hadrem. Lide se tam vidi a obcas i znaji osobne (klasicke aukce navstevuji).
Do verejne aukce preci vstupuji s tim, ze je verejna. Je pravda, ze na klasicke aukci clovek muze mit sveho zastupce, ale ten musi mit na to papir...plnou moc.
Jak sám píšeš, i na veřejné aukci se využívají zástupci, kteří mohou zastupovat klienty anonymně. PM je obdoba této funkce z reálného světa. Nic nenormálního ;)
29. 5. 2008 12:46:51
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76149
djx1
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 12:49:26
Napsal Dan;65605
Anonymní příhozy jsou součást trhu i v off-line světě ;)
Myslis na verejnych aukcich? Tam se volavka pozna ihned, to se neboj:-) A navic. Kdyz odchazis z aukcni sine, musis nejak dolozit (skladas uritou finanni castu), ze mas na vydrazenou vec peniz. Jinak je drazba stornovana. To tu bohuzel nejde. Volavku zde bohuzel nepoznas. A to by melo byt nejak osetrene. Jinak zde nemuzeme mluvit o solidnosti.
Osobne si tu muzu zridit X nicku. Obcas z nich diskutovat. A pak si zalozit aukci a tak nejak je stridat a umele navysovat cenu. Stalo by mi za to menit i pocitace (kvuli IP), abyh nebyl poznat. Jak na tohle muze nejaky moderator prijit? Neprijde. Na verejne aukci v off line zivote bys na to prisel.
29. 5. 2008 12:49:26
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76148
djx1
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 12:55:23
Napsal Dan;65619
Jak sám píšeš, i na veřejné aukci se využívají zástupci, kteří mohou zastupovat klienty anonymně. PM je obdoba této funkce z reálného světa. Nic nenormálního ;)
Ten clovek ma plnou moc. A to uz vahu ma (neni anonymni). V pripade problemu se toho cloveka muzes dovolat a pripadne se s nim soudit (kdyz ti to za to bude stat).
Navic cenu rika verejne. Clovek vi, ze existuje. A ver, ze podle chovani poznas taky dost. Taky to neposila po nejake slecne v obalce tomu panovi vpredu s kladivkem (obdoba PM). Zvedne ruku a zavola cenu. A to by melo byt i tady.
29. 5. 2008 12:55:23
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76147
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
29. 5. 2008 12:59:43
Napsal djx1;65621
Myslis na verejnych aukcich? Tam se volavka pozna ihned, to se neboj:-)
Nebojím se. Zároveň nevidím nic špatného na tom, že se na aukcích pozná, že někdo zastupuje někoho anonymně - resp. nekupuje pro sebe, ale pro nekoho jineho.
Napsal djx1;65621
Kdyz odchazis z aukcni sine, musis nejak dolozit (skladas uritou finanni castu), ze mas na vydrazenou vec peniz. Jinak je drazba stornovana. To tu bohuzel nejde. Volavku zde bohuzel nepoznas. A to by melo byt nejak osetrene. Jinak zde nemuzeme mluvit o solidnosti.
Stejne tak i tady, pokud nekdo nema na vydrazenou vec peniz, tak se drazba muze opakovat, pripadne nabidnout zbozi druhemu nejlepsimu. Podvodnikovi pak udelit negativni itrader. Nemyslim, ze by Retal planoval zahrnout do funkci webtrhu i to, kdo u nej ma slozenou jakou jistinu :D
Napsal djx1;65621
Osobne si tu muzu zridit X nicku. Obcas z nich diskutovat. A pak si zalozit aukci a tak nejak je stridat a umele navysovat cenu. Stalo by mi za to menit i pocitace (kvuli IP), abyh nebyl poznat. Jak na tohle muze nejaky moderator prijit? Neprijde.
Ale prijde. A pak sbohem a satecek ;)
29. 5. 2008 12:59:43
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76146
lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
29. 5. 2008 13:06:23
Vítám možnost příhozu přes PM ... občas nechci aby bylo vidět do čeho se chci pustit. Internet není nic anonymního a umí být velmi konkrétní.
Máš nějaký návrh na řešení mimo "zakázat to"? (což mi připadá jako hloupost stejné kadence jako pokus o zavedení pevně nastaveného otevírání odkazů do nového okna)
29. 5. 2008 13:06:23
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76145
djx1
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 13:13:47
Napsal Dan;65632
Nebojím se. Zároveň nevidím nic špatného na tom, že se na aukcích pozná, že někdo zastupuje někoho anonymně - resp. nekupuje pro sebe, ale pro nekoho jineho.
No, ale ja nikde nepsal, ze na tom vidim neco spatneho:-) A navic nejde o anonymitu. Tady jde preci o to, ze zvedne ruku a rekne cenu. Ze neposila tu slecnu s tou obalkou (obdoba zdejsi PM). To, jestli je volavka, to se pozna. A kdyz se to pozna, tak prihodi naposled a je v pruseru:-) Ale tady to poznat nejde! Bezny kupujici, co vidi jen pismenka a nic vic, tu sanci nema. A to je zdejsi pruser. Je to jen diskuze, ktera nemuze existovat jako nahrada aukce. Nejsou mantinely, nejsou zakonitosti, nejsou pro vsechny stejne podminky (to, ze by nebylo mozne prihazovat pomoi PM beru jako velice kvalitni mantinel). Verejna aukce je najednou neverejna, protoze si nekdo dopiskuje s nekym o necem, co by mel vedet kazdy kupujici (zvlaste v aukci....nemluvime tu o beznem obchodovani...to je sakra rozdil). Aukce je hlavne o informacih a ferovosti a pokavad nekdo nekde neco taji, tak uz jde o docela nefer vec...a ja osobne stahuji ruce a odchazim. A verim, ze nejsem sam....
No nevim, ale pro mne, jako investora, jsou takove podminky docela nevhodne na utraceni mych penez.... A ver, ze se mi tu par veci na koupeni libi:-)
29. 5. 2008 13:13:47
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76144
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
29. 5. 2008 13:19:10
Napsal djx1;65639
No, ale ja nikde nepsal, ze na tom vidim neco spatneho:-) A navic nejde o anonymitu. Tady jde preci o to, ze zvedne ruku a rekne cenu. Ze neposila tu slecnu s tou obalkou (obdoba zdejsi PM). To, jestli je volavka, to se pozna. A kdyz se to pozna, tak prihodi naposled a je v pruseru:-) Ale tady to poznat nejde! Bezny kupujici, co vidi jen pismenka a nic vic, tu sanci nema. A to je zdejsi pruser. Je to jen diskuze, ktera nemuze existovat jako nahrada aukce. Nejsou mantinely, nejsou zakonitosti, nejsou pro vsechny stejne podminky (to, ze by nebylo mozne prihazovat pomoi PM beru jako velice kvalitni mantinel). Verejna aukce je najednou neverejna, protoze si nekdo dopiskuje s nekym o necem, co by mel vedet kazdy kupujici (zvlaste v aukci....nemluvime tu o beznem obchodovani...to je sakra rozdil). Aukce je hlavne o informacih a ferovosti a pokavad nekdo nekde neco taji, tak uz jde o docela nefer vec...a ja osobne stahuji ruce a odchazim. A verim, ze nejsem sam....
No nevim, ale pro mne, jako investora, jsou takove podminky docela nevhodne na utraceni mych penez.... A ver, ze se mi tu par veci na koupeni libi:-)
Trošku to nechápu.
Anonymní příhozy přes PM ti vadí.
Nevadí ti příhozy od zaregistrovaných lidí. V příspěvku výše píšeš, že pro tebe není problém nafejkovat více uživatelů tak, aby to moderátoři nepoznali.
Přitom je to to samé.
Závěrem - na příhozech přes PM nevidím nic špatného. Špatní ;) jsou lidi, kteří tyto nástroje využívají nefér. A že mají i jiné metody, než jen PM.
29. 5. 2008 13:19:10
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76143
djx1
verified
rating uzivatele
29. 5. 2008 13:20:11
Napsal lukaspulda;65634
Vítám možnost příhozu přes PM ... občas nechci aby bylo vidět do čeho se chci pustit. Internet není nic anonymního a umí být velmi konkrétní.
Máš nějaký návrh na řešení mimo "zakázat to"? (což mi připadá jako hloupost stejné kadence jako pokus o zavedení pevně nastaveného otevírání odkazů do nového okna)
Pravidla...mantinel a ferovost. Uvedom si, ze vstupujes na verejnou aukci...se vsema kladnejma a i zapornejma dusledkama. Prihoz by mel byt verejny. Pokavad jsou i jine varianty, neni to uz aukce. Bohuzel. To uz je docela nepruhledny klasicky obchod, ktery se deje bezne v kseftu. S aukci (kde obchoduji vsichni za stejnyh podminek na stejnem placu) to uz nema nic spolecneho. Je to klasicke smlouvani ceny. Ano, tam nemusi kazdy vedet, kdo o nabidl.
Jak jsem psal. Na klasicke aukci mas jen jednu moznost prihozu...zvednout ruku a rict cenu. Nemuzes poslat PM tomu s kladivkem:-) Kazdy by to bral jako podvod, protoze nikdo by nevedel, zda ta cena, kterou jsi v te obalce poslal tomu s kladivkem, je skutecna. Dokazes si predstavit, co by nastalo? Konec aukce a nikdo by do takove mistnosti uz nikdy nesel...
29. 5. 2008 13:20:11
https://webtrh.cz/diskuse/cenove-nabidky-pres-pm/#reply76142
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit